Hop til indhold

Recommended Posts

Skrevet (edited)
Signor Cuoco skrev, for 2 timer siden:

Uf, dér blev jeg, et ægte romersk gadekryds, lige diskvalificeret med min dansk-latinske baggrund. :-o

Lad gå med sødmen og høfligheden.

Det er især "ydmygheden, jordbundetheden og ueksotiskheden", det kniber.....meget..... med.

Jeg er og bliver italiensk-spansk-dansk-spontan.  Drikker, spiser, nyder, knalder, taler og slår ud med armene. Fylder alt for meget i et lokale ifølge masser af koteletter-i-fad-danskere. 

Til almindelig advarsel.;) 

Ovenstående vil sikkert, klippet godt til, blive brugt imod mig.

Men jeg er ligeglad. Har det skønt.:P

Fordi man elsker den ene slags mand skal man jo ikke nødvendigvis hverken hade eller diskvalificerer alle de andre.. Den her enten/eller mentalitet er det noget romersk/latinsk ligesom store armbevægelser:ph34r::P.? 

Vi er helt sikkert helt uenige omkring fordelene ved janteloven men det var slet ikke det tråden handlede om.. Det var bare en hyldest til danske mænd.. Det irriterer mig lidt hvis det skal gøres til et negativladet skriv omkring alle andre nationaliteter når de ikke er nævnt på en negativ måde.. Det har i hvertfald på ingen måder været det jeg var interesseret i at formidle.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Swarley skrev, 1 time siden:

Ja, vi skal være hurtig den ene gang om måneden hun kommer til Sjælland

Eller to når vi er meget heldige og der er Fredagsbar :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor er det ærgerligt at når @JenniferRomantica hylder de danske mænd og sætter pris på at kunne sit modersmål med sine gæster, så bliver det afsporet og tolket i forskellige retninger. Det er ikke så tit vi mænd hyldes, så lad os dog nyde det.

Redigeret af Swarley

Del dette indlæg


Link til indlæg
Swarley skrev, for 4 minutter siden:

så lad os dog nyde det.

Rolig nu Swarley - vi (jeg) under jer det jo hjertens gerne :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 10 timer siden:

Fordi man elsker den ene slags mand skal man jo ikke nødvendigvis hverken hade eller diskvalificerer alle de andre.. Den her enten/eller mentalitet er det noget romersk/latinsk ligesom store armbevægelser:ph34r::P.? 

Vi er helt sikkert helt uenige omkring fordelene ved janteloven men det var slet ikke det tråden handlede om.. Det var bare en hyldest til danske mænd.. Det irriterer mig lidt hvis det skal gøres til et negativladet skriv omkring alle andre nationaliteter når de ikke er nævnt på en negativ måde.. Det har i hvertfald på ingen måder været det jeg var interesseret i at formidle.. 

:)Det var nu i høj grad selvironisk ment, tilsat en god portion sort, sydlig galgenhumor (gammeldags ord, men det dækker her).

Dit skriv fik mig til at mindes alle de gange, hvor jeg er blevet valgt fra igennem livet, helt fra de første skoleår og til i dag, og hvorfor jeg som voksen er søgt sydpå til mere varme og varmblodige egne med højere til loftet. Først senere fik jeg kendskab til min aner og forstod hvorfor.

Kan sagtens forstå at du hylder den danske mand. Der er mange fine kvaliteter i Danmark. Derfor har jeg også valgt at blive her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 12 timer siden:

Fordi man elsker den ene slags mand skal man jo ikke nødvendigvis hverken hade eller diskvalificerer alle de andre.. Den her enten/eller mentalitet er det noget romersk/latinsk ligesom store armbevægelser:ph34r::P.? 

Vi er helt sikkert helt uenige omkring fordelene ved janteloven men det var slet ikke det tråden handlede om.. Det var bare en hyldest til danske mænd.. Det irriterer mig lidt hvis det skal gøres til et negativladet skriv omkring alle andre nationaliteter når de ikke er nævnt på en negativ måde.. Det har i hvertfald på ingen måder været det jeg var interesseret i at formidle.. 

Du var vel aldrig rigtig i tvivl om, at det ville udløse et selvcentreret indlæg fra den kant:lol: Du kunne såmænd have skrevet hvad som helst om enhver slags mand; der var nok fundet en vinkel til at dreje emnet mod herren selv:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 45 minutter siden:

Du var vel aldrig rigtig i tvivl om, at det ville udløse et selvcentreret indlæg fra den kant:lol: Du kunne såmænd have skrevet hvad som helst om enhver slags mand; der var nok fundet en vinkel til at dreje emnet mod herren selv:)

Ja, selvfølgelig....... Svendsen.:D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 9.3.2024 at 12:15:

Nu så jeg lige en tråd der hylder de udenlandske damer og så tænkte jeg at jeg lige ville hylde alle de dejlige danske mænd der findes derude i verdenen:wub:.. 

Jeg har været fysisk sammen med en bred vifte af nationaliteter men intet slår, for mig, den danske mand:wub:.. Det er spøjst når man kan fornemme nationalitet ud fra måden man knalder på:P.. For mig gør det en forskel at jeg kan kommunikerer på mit modersmål og det på trods af højest mulige karakter i engelsk.. 

Jeg elsker den danske mands høflighed og sødme.. Jeg elsker den danske mands jordbundethed og ydmyghed.. Jeg elsker den danske mands ueksotiskhed<3.. Jeg elsker at jeg føler at de ser mig som deres lige<3.. 

Sååå here’s to you guys:wub:.. 

Og god weekend til jer alle<3.. 

Og alligevel så er der ingen forskel at mærke i den måde du behandler os med andre aner - Og det kendetegner lige netop et godt menneske som dig, @JenniferRomantica

/Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Funktionæren skrev, for 23 timer siden:

Øhhh, her er hun da?

Jamen øhhh - der står da location KØBENHAVN på hendes profil ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
sunny skrev, for 26 minutter siden:

Jamen øhhh - der står da location KØBENHAVN på hendes profil ...

Jeg er sådan på en Danmarks turné en gang om måneden henover ca 5-7 dage, så jeg kommer både i Aalborg og Fredericia og Odense osv osv:P..

Men du har helt korrekt der står København.. Man kan bare ikke vælge "Danmark" tror jeg så det er forklaringen<3.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sunny skrev, 1 time siden:

Jamen øhhh - der står da location KØBENHAVN på hendes profil ...

Fra hendes egen annoncelight annonce 

Dato. By Fra & Til
D. 04 Marts - Hadsten - 08.00-22.00
D. 05 Marts - aalborg - 08.00-19.00
D. 06 Marts - odense - 09.00-22.00
D. 07 Marts - Nørrebro - 10.00-20.00
D. 08 Marts - vejle. - 08.00-20.00 

og sådan kører hun hver måned stort set 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 9.3.2024 at 12:15:

Jeg elsker at jeg føler at de ser mig som deres lige<3.. 

Det går begge veje, synes jeg ...
Helt generelt, så er de danske piger, jeg har besøgt, afslappede, venlige og naturlige på en måde jeg slet ikke havde forventet, før jeg begyndte mine besøg.
Jeg oplever netop ligeværd og respekt, også fra pigerne, trods alder, hele situationen osv.
Synes vi mødes i øjenhøjde, menneske med menneske ... 

Mange af os danskere er måske mere vant til at omgås kønnene imellem og i alle aldre, på arbejdet og i fritidslivet.
Så vi er ikke så fremmede for hinanden, som måske i andre lande.
Vi er vant til at behandle hinanden med orentligt ... 

Og så har det måske også noget at gøre med danskeres mere frimodige forhold til sex .. 

Men tak for dit skriv ... 
 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, den 10.3.2024 at 09:46:

Det var nu i høj grad selvironisk ment, tilsat en god portion sort, sydlig galgenhumor (gammeldags ord, men det dækker her).

Hørte en gang en sige: theres a little truth behind every “I’m kidding”:P.. Det har jeg måtte sande op til flere gange på egen krop^_^.. 

Jeg beklager hvis mit skriv gav dig negative associationer.. Det var bestemt ikke min mening..

Egentlig var det skabt lidt som modspil til opslaget omkring de dejlige udenlandske damer.. Fordi jeg havde en undren omkring hvorfor det har en stor betydning for mig - det med at kunne kommunikerer på mit eget modersmål - når det virker som om rigtig mange mænd har det modsat..

Jeg valgte bare at stille det op som en hyldest i stedet for en debat hvor alle kan læse alle mulige meninger ind i det jeg har skrevet.. Meninger eller bevæggrunde som jeg slet ikke besidder.. Meeeen det lykkedes alligevel selvom jeg prøvede at være så antiracistisk-ultrapolitiskkorrekt-inkluderende-altfavnende som overhoved muligt:ph34r::lol:.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 21 minutter siden:

Hørte en gang en sige: theres a little truth behind every “I’m kidding”:P.. Det har jeg måtte sande op til flere gange på egen krop^_^.. 

Jeg beklager hvis mit skriv gav dig negative associationer.. Det var bestemt ikke min mening..

Egentlig var det skabt lidt som modspil til opslaget omkring de dejlige udenlandske damer.. Fordi jeg havde en undren omkring hvorfor det har en stor betydning for mig - det med at kunne kommunikerer på mit eget modersmål - når det virker som om rigtig mange mænd har det modsat..

Jeg valgte bare at stille det op som en hyldest i stedet for en debat hvor alle kan læse alle mulige meninger ind i det jeg har skrevet.. Meninger eller bevæggrunde som jeg slet ikke besidder.. Meeeen det lykkedes alligevel selvom jeg prøvede at være så antiracistisk-ultrapolitiskkorrekt-inkluderende-altfavnende som overhoved muligt:ph34r::lol:.. 

Kære Jennifer,

Jeg sætter stor pris på dine skriv og din herlige humor. Du rammer ofte plet, og ned i ømme punkter,  også med "behind every "I am kidding" there is a little truth". Den har jeg også måtte sande nogle gange, så nu er vi to.;).Men det har du jo allerede regnet ud, "chief inspector" (jævnfør tråd forleden om din synskhed).

Det er da kun godt, at du kan sætte tanker i gang hos andre, også selv om de gør lidt ondt eller fremkalder vemod. Det er vel det, man har tanker til. En billet til at komme videre, komme ovenpå, hvis man bruger inspirationen og sit hoved. Jeg er helt med på dit modspil til opslaget om de dejlige udenlandske damer og glæden ved at kunne kommunikere med hinanden....og  synes, det er så skønt, at du mislykkedes med at være "ultrapolitiskkorrekt-inkluderende-altfavnende". :)Tak for det, også.<3

Glæder mig til at møde dig en dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, den 9.3.2024 at 20:46:

Drikker, spiser, nyder, knalder, taler og slår ud med armene. Fylder alt for meget i et lokale

Tænker, det er Kjøwwenhavnere nu da osse meget gode til ... 

Vi, der er vokset op hvor der er langt imellem mennesker er vant til at lægge meget information i ret få ord ... 

I det mylder, der er i byer som Firenze og Rom - jeg har været der en enkelt gang, det var nok! - da er man jo lissom nødt til at råbe og fægte med armene for overhovedet at blive bemærket .. 
Det må da være sindssygt anstrengende ... 

Husker trafikken i Rom - da vi var på vej ind med bussen så vi tre gange en scooter der var kørt galt og lå ude midt på vejen ... 
Sikke en heksekedel - og så den varme ... 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, 1 time siden:

Tænker, det er Kjøwwenhavnere nu da osse meget gode til ... 

Vi, der er vokset op hvor der er langt imellem mennesker er vant til at lægge meget information i ret få ord ... 

I det mylder, der er i byer som Firenze og Rom - jeg har været der en enkelt gang, det var nok! - da er man jo lissom nødt til at råbe og fægte med armene for overhovedet at blive bemærket .. 
Det må da være sindssygt anstrengende ... 

Husker trafikken i Rom - da vi var på vej ind med bussen så vi tre gange en scooter der var kørt galt og lå ude midt på vejen ... 
Sikke en heksekedel - og så den varme ... 

 

 

 

 

Interessant at læse om dine oplevelser i Italien og opdage, hvor forskellige menneskesind kan være.

Min hjemby Rom kan nu også byde på mange stille oaser væk fra turistvejen igennem byen. Derinde i krogene færdes jeg mange gange hvert år. Her sidder jeg på trattoria i fred og spiser lækkerier sammen med de lokale. Til kontantbetalingspriser...;).

Har et lille tilholdssted i byen. Er der ofte, gerne udenfor turistsæsonen og den meget varme sæson. Det vil sige mest sent efterår, vinter og forår. Til jul spiser vennerne, familien og jeg stadig udendørs.

Men pulsen, larmen, bilerne, scooterne, røgen, gestikulationerne, musikken, sangen, råbene, samtalerne, improvisationerne, skænderierne ofte på skrømt, og ikke mindst pigerne, stimulerer mig også.<3

Et sind med kontraster, måske lige som dit, bare med forskellige udslag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jojo, nu drillede jeg osse lidt ... overdrivelse fremmer forståelsen ... ;)

Jeg kunne godt tænke mig at komme en tur til Italien igen. 
Men så skulle det være i efterår eller forår ... 
Både det kulturelle og (især) det historiske ... 
Var inde og se Pantheon da jeg var på en busrejse derned for mange år siden, ret vildt for mig at der stadig er en bygning fra det antikke Rom der er bevaret.
Det kom bag på mig - og bygningen er imponerende ... 
Dybt mærkeligt egentlig at et så stort og velorganiseret rige som Romerriget kunne gå så totalt i opløsning ... 
Men det skulle jo gå galt når de bygger hele imperiet på brug af slaver og et komplet ubrugeligt talsystem ... ;)

Jeg kunne især godt tænke mig at opleve det landlige Italien.
Hvordan lever bønderne - uden for turistområderne ... 
Vi havde nogle år i min by en lille italiensk købmandsforretning med café / restaurant der serverede italiensk bondemad.
Groft brød, tørret skinke, mange variationer af ost og oliven var hovedingredienserne så vidt jeg husker ...
Det italienske sea-food køkken må også være interessant ... 
Vi har ikke længere den italienske restaurant der severer bonde-kost - men til gengæld har vi både en portugisisk og en afrikansk butik og café, der har speciaiseret sig i det mere landlige køkken i deres respektive lande ... 

Af temprement, er jeg noget 'polariseret' ... 
Den ene side af min familie er meget snakkende .. og det kan jeg også sagtens være, i de rette sammenhæng ...
Og så snakker jeg osse både med arme og ben .. 
Men det er rigtigt, det ligger ikke rigtig i vores opdragelse ... 
Min far kunne ikke fordrage at folk gestikulerede ... 
Det var 'skååveri' ... (skaberi)
Han kunne heller ikke døje at mænd havde fuldskæg, i øvrigt ... 


 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pantheon. Klodens bedste bevarede oldtidstempel.

For mig er det verdens centrum. Det rum, en stor "bold" på ca. 42 x 42 meter, har været en fast del af min tilværelse. Et tænkested. Et meditationsrum. Når man læser, hvordan de byggede det, bliver man ydmyg.

Ja, tag til Italien i den svale årstid. Du har allerede fat i en god ende med din lyst til det landlige, historiske og kulturelle. Noget af det fascinerende er jo også, at Rom har været støjende lige siden romerriget ,og alligevel har alverdens kunstnere, forfattere, arkitekter, filosoffer, advokater og digtere skabt udødelige værker midt i kaos.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 22 timer siden:

Jeg er sådan på en Danmarks turné en gang om måneden henover ca 5-7 dage, så jeg kommer både i Aalborg og Fredericia og Odense osv osv:P..

Men du har helt korrekt der står København.. Man kan bare ikke vælge "Danmark" tror jeg så det er forklaringen<3.. 

Så må jeg se at "fange" dig, når du er i det midtjyske :) Du er altså simpelthen bare for dejlig :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 8 timer siden:

Fordi jeg havde en undren omkring hvorfor det har en stor betydning for mig - det med at kunne kommunikerer på mit eget modersmål - når det virker som om rigtig mange mænd har det modsa

Tak for hyldest. 

Mht sproget, så er det nu bare mest naturligt, at det man føler bare kan flyde frit, og ikke skal igennem den indbyggede oversætter først. Infiltreret og ligefrem nydelse er klart at foretrække. 

Jeg har været samme med udenlandske piger, hvor Google translate var imellem ved al kommunikation, og det tager bestemt noget af fornøjelsen. 

En enkelt spansk kvinde har dog været i stand til at udtrykke sig på flydende spansk, hvor jeg slet ikke var i tvivl om betydningen, selv om jeg ikke forstod et ord. :) Så jeg fortsatte bare.. 

 

/North

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 9.3.2024 at 23:21:

Igen så pointerer jeg at det giver mig noget særligt at kunne snakke på mit modersmål.. Det ikke op til mig at vurderer hvad der gør en mand dansk men for mig er det vigtigste at jeg kan kommunikerer med mine gæster.. Så hvis man er alt det andet oveni at snakke dansk så står der altså intet omkring mørkglød eller noget som helst andet i den dur ej heller at jeg elsker den danske bleghed:lol:.. 

Men du er da velkommen til at fortsætte med at læse holdninger ind i mit skriv eller du kunne nysgerrigt have spurgt:ph34r:..

Forstår ikke hvad du reagere på. I det hele taget var mit svar til en anden end dig. Han udpensler iøvrigt flot på alle tangenter senere i tråden hvad selvironi er, hvad det vækker mindelser imod også. Så jeg har ikke mere at tilføje eller behov for at spørge om. Godnat

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...