Hop til indhold
Den_glade_amatør

Søndagsafstemning: Betaling i EUR

Afregning i EUR  

85 medlemmer har stemt

  1. 1. Et stigende antal primært udenlandske GPer beder om betaling i EUR. Er det noget, du gerne vil imødekomme?

    • Ja, jeg veksler gerne, så GPen kan få EUR i stedet for DKK
      20
    • Ja, jeg har før betalt med EUR, hvis set ikke er for bøvlet (fx hvis jeg ligger inde med tilstrækkelig med EUR)
      10
    • Ja, jeg har før betalt med EUR, hvis jeg får en fordel ud af det (lavere pris for mig)
      10
    • I princippet vil jeg gerne betale med EUR hvis jeg får en fordel eller det ikke er for bøvlet, men jeg har ikke gjort det endnu
      15
    • Nej, jeg betaler hellere kontant med DKK
      17
    • Spørgsmålet er ikke relevant for mig, for jeg betaler altid eller næsten altid elektronisk (fx MobilePay, betalingskort, Revolut eller andet)
      1
    • Spørgsmålet er ikke relevant for mig, for jeg besøger ikke GPer, som ønsker betaling i EUR
      8
    • Jeg er GP og foretrækker betaling i DKK
      2
    • Jeg er GP og foretrækker betaling i EUR
      0
    • Jeg er GP og er ligeglad med, hvilken valuta der afregnes i
      2


Recommended Posts

TheLion skrev, for 3 timer siden:

McDonalds-kop

Du har nu gentagende gange omstalt mig i et utal af tråde. Jeg vil på det kraftigste frabede mig yderlige omtale fra dig - tak!

 

McD koppen - I'm lovin' it.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Jeg betaler for så vidt alt i kontanter, både butikker og GP'er.

Hvis man ønsker, at kontanter skal bevares, så skal man jo også bruge dem.

Har før ligget inde med en del EURO, og fandt så ud af, at jeg ikke kan veksle dem om i DKK.

Jeg rejser aldrig længere på ferie i udlandet, så jeg måtte forny pas og tage på indkøbstur i Flensborg for at få dem brugt.

Så for mit vedkommende - EURO - nej tak :) 

Og jo - jeg er skam blevet ringet op to gange af banken, fordi de ville vide, hvad jeg hævede så mange kontanter til. Jeg svarede "til besøg hos glædespiger" - og så sagde bankdamen ikke mere :lol:

 

Redigeret af sunny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
McDonalds-koppen skrev, 1 time siden:

Du har nu gentagende gange omstalt mig i et utal af tråde. Jeg vil på det kraftigste frabede mig yderlige omtale fra dig - tak!

 

McD koppen - I'm lovin' it.

Tak for din kommetar.

 

Er det meningen, at jeg skal sige et eller andet. Eller netop bare konstatere, at der så åbenbart nu er en helt nyoprettet bruger med det navn. Jeg gætter det skal forstås som en form for joke. 
 

Måske er det en form for nye niveauer vi når. Nu nævner du også McDonalds-slogan. Om jeg “elsker det” eller er fan – det ved jeg ikke. For nej, debatten om bl.a. at anmelde en 19-årig pige på den måde som hun blev med bl.a. fokus på McDonalds-kopper handler ikke om nogle brugeres navne, så nej det er ikke dig der bliver nævnt.

 

For at vende tilbage til emnet. Jeg synes egentlig, det er en ærgerlig ting at begynde på mit i en tråd om betaling med euro, hvor jeg endnu engang kan nævne vekselomkostninger og spørgsmålet om anonymitet ved hævninger i forhold til banker :)

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Larschristian skrev, den 3.3.2024 at 11:31:

Selv om få har svaret. 
synes jeg det er lidt tankevækkende at man gerne vil betale i euro, hvis man selv får noget ud af det. 
i vil gerne nyde pigerne, men stå i automaten og trykke på euro i stedet for kr.  kræver i får det billigere eller på anden vis for noget ud af det. 

Knap så sympatisk i min verden. 
 

Nu er der faktisk 2 betingelser i svarmuligheden, og jeg har svaret pga. den sidste mulighed.

princippet vil jeg gerne betale med EUR hvis jeg får en fordel eller det ikke er for bøvlet, men jeg har ikke gjort det endnu

 

/Nortj

Redigeret af North

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 12 minutter siden:

Nu er der faktisk 2 betingelser i svarmuligheden, og jeg har svaret pga. den sidste mulighed.

princippet vil jeg gerne betale med EUR hvis jeg får en fordel eller det ikke er for bøvlet, men jeg har ikke gjort det endnu

 

/Nortj

Jeg forstår ikke helt tanke gangen. 
Det er ikke bøvlet du trykket bare på euro. 
hvis pigen skal have 1500 trykker du bare på 200 euro. 
Ja så betaler du en 50 kr. i geby. 
det svare til 2 min ekstra da 1500 delt med 60 min giver 25 kr i minuttet. 
hvad er det lige du forventer at få ud af det ? 
bare nysgerrig 

rabat på 200 kr eller hvad er det vi taler om før du får noget ud af det. 
 

Lars 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Larschristian skrev, for 1 time siden:

Jeg forstår ikke helt tanke gangen. 
Det er ikke bøvlet du trykket bare på euro. 
hvis pigen skal have 1500 trykker du bare på 200 euro. 
Ja så betaler du en 50 kr. i geby. 
det svare til 2 min ekstra da 1500 delt med 60 min giver 25 kr i minuttet. 
hvad er det lige du forventer at få ud af det ? 
bare nysgerrig 

rabat på 200 kr eller hvad er det vi taler om før du får noget ud af det. 
 

Lars 

Du misser helt min pointe. 

Jeg skal ikke have "noget ud af det", jeg plejer at betale i danske kr., og det er dejlig nemt. Bliver jeg f.eks. fristet til at tilkøbe lidt ekstra, er der som regel ligger lidt mere i lommen. 

Betaler jeg i euro eller anden valuta, så skal jeg til have flere kontantbeholdninger. Det er i mine øjne ekstra besvær/bøvl som jeg gerne slipper for. 

Bemærk at jeg i mit første indlæg citerer svarmuligheden 

princippet vil jeg gerne betale med EUR hvis jeg får en fordel eller det ikke er for bøvlet, men jeg har ikke gjort det endnu

 

/North

Redigeret af North

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 8 minutter siden:

Du misser helt min pointe. 

Nej tror godt jeg forstod den. 

 

North skrev, for 8 minutter siden:

EUR hvis jeg får en fordel eller det ikke er for bøvlet,

Men du skriver du gerne vil hvis du får en fordel ud af det. Eller det ikke er bøvlet. 
bøvlet er det ikke. 
pænt nemt at hæve euro. 
 

så spørger jeg igen. Hvilken fordel er det du vil have ud af det ? Mere tid. Billiger eller hvad er det for en fordel du tænker på. ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 7 minutter siden:

Nej tror godt jeg forstod den. 

 

Men du skriver du gerne vil hvis du får en fordel ud af det. Eller det ikke er bøvlet. 
bøvlet er det ikke. 
pænt nemt at hæve euro. 
 

så spørger jeg igen. Hvilken fordel er det du vil have ud af det ? Mere tid. Billiger eller hvad er det for en fordel du tænker på. ? 

Mit sidste indlæg i denne tråd, du vil ikke forstå mig, og misser fuldstændigt min pointe. 

Jeg vil ikke have en fordel, blot undgå bøvlet med ekstra valuta. 

Slut. 

/North

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 1 minut siden:

Mit sidste indlæg i denne tråd, du vil ikke forstå mig, og misser fuldstændigt min pointe. 

Jeg vil ikke have en fordel, blot undgå bøvlet med ekstra valuta. 

Slut. 

/North

Ja så misforstod jeg det. 
sorry min fejl 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...