Hop til indhold
Rejsenetværk

Ny biler og dataindsamling om dit sexliv

Recommended Posts

Læs og overvej som bilejer denne kronik!

Din nye bil sladrer – du risikerer, at den deler oplysninger om dine »seksuelle aktiviteter«

Alle større bilmærker foretager i dag en ekstrem dataindsamling fra ejere af moderne biler. Det er dybt problematisk.

" Og for at det ikke skal være løgn, oplyser Nissan og Kia i deres brugerbetingelser, at de kan dele oplysninger om førerens »seksuelle aktiviteter«. Med andre ord skal du være parat til at dele dit privatliv, når du køber ny bil."

Privatliv ikke inkluderet

Venlig hilsen

Rejsenetværk
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
aalborgsoe skrev, for 1 minut siden:

Der er kun en mulighed

Tag cyklen når du skal på besøg :biggrin:

Eller med offentlig trafik hvis man bor et sted hvor det kan lade sig gøre ;-)

Imidlertid der kender jeg mennesker for hvem bare tanken om at skulle køre med det offentlige, kan få dem til at lukke øjnene for hvad deres bil kan sladre om.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 14 minutter siden:

Alle større bilmærker foretager i dag en ekstrem dataindsamling fra ejere af moderne biler.

Biler eller ej: Alt hvad der er elektronisk sporbart kan logges og analyseres, hvis man vil. Traditionelle biler kan fx sladre via GPS-brug, mens mulighederne selvfølgelig er mange flere i en app-styret elbil med diverse udstyr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden:

Eller med offentlig trafik

Med mindre man bruger rejsekort....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Med mindre man bruger rejsekort....

 

Det er vel til at forklare hvorfor man står af på en station eller ved et stoppested.

Uden at nogen kan se hvor man ender henne det sidste stykke til fods.

PS

Man kan også vælge at tage chancen og rejse uden gyldig rejsehjemmel, og risikere en kontrolafgift på 750 kr.

Hvilket dybest set vil være tyveri, hvis det lykkes :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 26 minutter siden:

Uden at nogen kan se hvor man ender henne det sidste stykke til fods.

Det kan telefonen så sladre om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 24 minutter siden:

Det kan telefonen så sladre om.

Den kan jo sættes på fly-mode :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
bigfoot skrev, for 4 minutter siden:

Den kan jo sættes på fly-mode :rolleyes:

Det gør det svært at sms'e til pigen at man står og venter udenfor døren. Har i øvrigt fået google maps rapporter hvor jeg kan se jeg har fløjet fra et sted til et andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Eller med offentlig trafik hvis man bor et sted hvor det kan lade sig gøre ;-)

Imidlertid der kender jeg mennesker for hvem bare tanken om at skulle køre med det offentlige, kan få dem til at lukke øjnene for hvad deres bil kan sladre om.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Og der er også mennesker der er totalt ligeglade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, 1 time siden:

Det gør det svært at sms'e til pigen at man står og venter udenfor døren. Har i øvrigt fået google maps rapporter hvor jeg kan se jeg har fløjet fra et sted til et andet.

Det kan du deaktivere

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dristige skrev, for 6 minutter siden:

Det kan du deaktivere

Ja, at man får rapporterne selv. Ikke indsamlingen af lokationsdata.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 33 minutter siden:

Ja, at man får rapporterne selv. Ikke indsamlingen af lokationsdata.

Hm, hvis du slår lokationshistorik fra, så er der vel ingen ud over Google der har adgang til disse data - om myndighederne vil kunne få dem udleveret ved jeg ikke.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja nu er jwg ligeglad, men ellers så ksn jwg tage min totalt ansloge veteranbil - Volvo 544, fra 1965, og rulle på bordel.

tvivler på at importør og forhandler nørder om bruger af bil er på bordel, ræbker det er metadataibdsamling om bilforbrugsmønster. 

mvh

Bødlen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 43 minutter siden:

Tja nu er jwg ligeglad, men ellers så ksn jwg tage min totalt ansloge veteranbil - Volvo 544, fra 1965, og rulle på bordel.

tvivler på at importør og forhandler nørder om bruger af bil er på bordel, ræbker det er metadataibdsamling om bilforbrugsmønster. 

mvh

Bødlen

Der er vel større sangsynlighed for, at du bliver genkendt køre du i 544 en :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 1 time siden:

Der er vel større sangsynlighed for, at du bliver genkendt køre du i 544 en :)

 

Ja de sjældne gange jeg lufter den bliver der kigget - den tiltrækker meget opmærksomhed. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 17 timer siden:

Det kan telefonen så sladre om.

Der er noget der hedder "bollofon" med taletidskort ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 22 timer siden:

(…)

Alle større bilmærker foretager i dag en ekstrem dataindsamling fra ejere af moderne biler. Det er dybt problematisk.

" Og for at det ikke skal være løgn, oplyser Nissan og Kia i deres brugerbetingelser, at de kan dele oplysninger om førerens »seksuelle aktiviteter«. Med andre ord skal du være parat til at dele dit privatliv, når du køber ny bil."

(…)

Fedt med en anden kant. Du får mig ikke til at skrive, at det faktisk er en kommentar og ikke en kronik. Måske er vi også lidt mere i “hyggesnak”. Det sagt så lyder det da farligt, at bilen sådan kan opsnappe data om en. Jeg tror, at det jeg kommer til at tænke mest på her, er det som der også er blevet diskuteret tidligere i en anden tråd for et godt stykke tid siden nu. Nemlig om der kan være dataindsamling om os klienter, når vi besøger GP’er. Jeg har dog ikke set nogen brugerbetingelser der.

 

Bødlen skrev, for 18 timer siden:

Tja nu er jwg ligeglad, men ellers så ksn jwg tage min totalt ansloge veteranbil - Volvo 544, fra 1965, og rulle på bordel.

tvivler på at importør og forhandler nørder om bruger af bil er på bordel, ræbker det er metadataibdsamling om bilforbrugsmønster. 

(…)

Haha, så kommer der i hvert fald stil over foretagendet. Jeg ved ikke hvad en “importør- eller forhandlernørd” er dog? Nogle er måske ligeglade med dataindsamling, men der er også mange der forholder sig til det :)

Redigeret af TheLion
Tilføjelse mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke om det gælder alle biler, men det jeg kan gennemskue i forhold til min egen bil er: ja, den logger køreture, men den er afhængig af en app på en tilknyttet smartphone for at oplysningerne kommer længere end bilen selv. Den har data til nødopkald uden smartphone ved uheld, men jeg tvivler på at den dataforbindelse bruges til andet.

Når man afleverer bilen, fx ved salg, kan man nulstille loggen, så fremtidige ejere ikke kan se hvor du har kørt.

Men så længe du farer rundt med en smartphone i din lomme kan det hele ligesom være lidt lige meget ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har haft en biler der har kunne den slags siden 2007 og sparet mig for mange timers arbejde nå jeg skulle udfylde køre bog. Men er man den type der ser spøgelser alle vejene, skulle man nok nøjes med, at cykel rundt uden mobiltelefon. Bare det du ringe til en GP bliver logget af din teleudbyder, når du parkere bliver du logget, når du køre på vejene bliver du logget, osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweettieDK skrev, den 24.1.2024 at 15:18:

Parker et stykke væk og gå resten af vejen. 
Blot et forslag. 

Så kan konen altid undre sig over at man har brugt en time og 20 minutter i Netto, og kun har købt en ½ liter faxe kondi. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweettieDK skrev, den 24.1.2024 at 15:18:

Parker et stykke væk og gå resten af vejen. 
Blot et forslag. 

Er du gal, vi skal jo ikke være trætte, når vi ankommer 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luna_xo

Ork... Google og Facebook indsamler allerede informationer om samtlige websites du besøger fra dit device, og det har de gjort længe.. :ph34r:

Hvis du vil anonymisere dine data, så skal du benytte dig af onion-routing, fx Tor og bruge en vpn .. Men selv dét er ikke failsafe hvis du benytter netværket på din bopæl...

Du kan oprette en pseudo-identitet, som på ingen måder kan linkes til din egen - og så kan du vænne dig til at "gå på biblioteket" og bruge taletidskort i en ældgammel telefon når du kommunikerer med pigerne..

Og så kan du bruge offentlig transport eller en gammel smadderkasse af en Lada, når du tager på "udflugt".. ^_^

Men eftersom det i laver, når i køber sex, ikke er ulovligt- så tag det lidt med ro.. <3

Med mindre i selvfølgelig er en offentligt kendt person, der skal passe lidt på sit omdømme.. og ikke gøre sig sårbar overfor fx politisk afpresning.

Redigeret af Luna_xo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maxxon skrev, den 26.2.2024 at 16:14:

Så kan konen altid undre sig over at man har brugt en time og 20 minutter i Netto, og kun har købt en ½ liter faxe kondi. :) 

Hvis konen ser bilens data (evt dashcam) så tror jeg hun vil undre sig mindre over Netto, som en tilfældig lejlighed (adresse). 
Altid godt at have tænkt over sine løgne/forklaringer på forhånd. Med mindre man har tænkt sig, at lægge sig fladt ned og indrømme sin utroskab. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...