Hop til indhold
sunny

Lykkeligt gift uden sex

Recommended Posts

Har lidt af et dilemma - er egenligt lykkeligt gift med en dejlig pige - vi er årgang 59 og 60 - og min kone er faktisk flot og tiltrækkende stadigvæk.

Hun har bare - pga sygdom - totalt mistet lysten til sex - både pga af det gør ondt - men også fordi hun hormonelt har mistet lysten.

Og hvad gør man så, når man som mig gerne vil have sex mindst hver anden dag? 

Lige nu bruger jeg GP'er - men at besøg dem hver anden dag, det rækker økonomien ikke helt til - så det er begrænset til et par gange om måneden, da jeg foretrækker mindst 1 time, hver gang.

Jeg ved ikke, om der er andre i samme situation her inde - og kunne da godt tænke mig at høre lidt erfaringer.

Jeg har tænkt på, om jeg skulle prøve at finde en elskerinde - men jeg er glad for min kone, og føler, at det vil være mere bedrag, end det jeg allerede gør. Og risikoen er jo også, at jeg finder en, som jeg bliver mere glad for end min kone - eller at elskerinden bliver FOR glad for mig, hvilket jo kan udløse en hel del problemer. :) :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cornell

Hvis du finder en elskerinde dør dit ægteskab. Mødet med en GP er helt anderledes end at dyrke en fast elskerinde. Det bliver hende du bruger al din energi, kærlighed og tankevirksomhed på. 
Men ja, forstår udemærket din frustration.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kæmpe meget kendt problemstilling. Nogen finder en løsning ved at dele problemstillingen med ægtefællen. Om manglende sex kan opveje fordelen ved et godt ægteskab. Jeg ved det ikke. 
 

der må være nogen herinde som har draget konsekvensen og søgt skilsmisse på trods af et godt ægteskab - men uden sex. Hvad siger I? Fortryder man det når man pludselig spiser og sovet alene? Og 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest spaceman99

Jeg er i samme situation. Jeg er 53, min kone er 51. Men kronisk sygdom og overgangsalder har slået hende helt ud. Der er TOTALT slukket for alle lamper. Og jeg er bange for det er permanent. Hendes sygdomme kommer ikke til at gå væk.

Bortset fra det har vi det godt sammen, skændes ikke og har en god økonomi mm. Men at se frem til de næste mange år helt uden sex, det har jeg svært ved at se for mig.

Jeg kunne ellers nok nøjes med 1-2 gange pr. måned, tror jeg.

Indtil videre har jeg ikke været sammen med andre, men mener ikke det er holdbart.

Vi har brugt knapt 10.000 på parterapi uden effekt.

Pt. har jeg ikke det gode svar - en elskerinde er nok ikke sagen, da enten jeg eller hun risikerer at blive forelsket. Og at betale mig fra det kan jeg ikke få mig selv til, jeg synes det er synd for de stakkels piger som er nødt til at leve af at have sex med fremmede mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Nu kender jeg dig jo ikke, sunny, men kunne det tænkes at du keder dig lidt til hverdag, hvis man ser bort fra sex?

Altså at en mulighed kunne være at gå i gang med andre ting ... rejser, løbeture, eller bare en ny hobby?

Jeg tror rigtigt mange danskere går og keder sig. Og det er et problem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror vi er mange i samme situation som dig. Jeg har også haft stort set samme tanker. Jeg har valgt at gå GP vejen. Besøger vel en GP Ca 1 gang om måneden. 

Tror ikke jeg kan finde en elskerinde...

Jeg har efter flere år i dette "game" ikke dårlig samvittighed mere. Lever kun 1 gang!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til mænd med kvinder, der har smerter ved samleje; sex er andet en penetration, hvis I kan overbevise jeres kvinde om, at I fremover ønsker sex som handler om nærhed, intimitet, langsomhed og nydelse, tror jeg på at jeres kvinde kan genvinde lysten. Og måske endda på et tidspunkt også lysten til samleje igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest spaceman99

@Liv tak for tippet. Mig bekendt har min kone ikke smerter ved samleje. Hun har smerter i kroppen generelt grundet sine kroniske sygdomme. Men hun har totalt mistet lysten og har absolut ikke overskud til andrt end at overleve og komme igennem ugen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lige tilbragt en uge alene, mens konen var på arbejde langt væk. Jeg tror ikke at skilsmisse og at leve alene vil blive sundt og godt for mig. Hvis jeg havde haft uendelige ressourcer kunne jeg selvfølgelig have været hos GP og SB' hver dag, men jeg har da en aftale i morgen.;)

Der er nok desværre ikke nogen nem løsning.

Jeg har sommetider tænkt om jeg skulle anskaffe en Flesh-light, eller et eller andet hjælpemiddel.

Der er også nogen herinde, der har skrevet om et ugentligt blowjob, som deres udtørrede kone gav, for at det hele ikke skulle blive alt for træls.

Jeg glæder mig til at se hvad der ellers er af forslag her i tråden:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Ja, som gammel serieonanist kan jeg også kun anbefale at man giver sin egen bambus en ordentlig omgang ved enhver given lejlighed.

Jeg ved ikke lige med Flesh-light og den slags - så skal det i hvert fald være en der er bæredygtig. Men det er vist et sidespring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Panda skrev, for 6 minutter siden:

Jeg ved ikke lige med Flesh-light og den slags - så skal det i hvert fald være en der er bæredygtig.

De billigste kommer ellers med rugbrødsmotor....

Nå, til sagen. Det er en ulykkelig situation. For mit vedkommende førte det et brud med min ellers søde kæreste gennem mange år. Ja, det var dengang, jeg debuterede i dette univers.

Jeg har ikke råd, der ikke allerede er givet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bullaarhus skrev, for 59 minutter siden:

Elskerinde, det er det eneste svar til det. Alternativet er skilsmisse.

Den er jeg godt nok ikke helt med på, sorry. Elskerinde er langt mere risky og man tager flere og flere chancer og bliver mere uforsigtig med tiden. Og hvorfor skulle man nødvendigvis lade sig skille, hvis det kun er sexlivet, der mangler som 64 årig? Det er skisme mange års deling af livet man hælder ud i kloakken sammen med sin dårlige samvittighed. At bevilge sig en GP er en god ide og det synes jeg ikke man skal have det dårligt over i denne situation.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kender problemstillingen og har suppleret med ture i swingerklub. Det synes jeg spiller. Det er alene for sexen, elsker min kone, men savner den frække sex. Og da min kone havde lyst til sex er det meget mildt, mens jeg er til det mere vilde, fx analsex, som min kone slet ikke er til. For mig virker det medseingerklub. 
Lars

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror vi er mange der i den situation, som trådstarter beskriver. Vil anbefale at skilsmissen er abosolut sidste udvej. Hvad jeg har set, så er de af mine kammerater, der valgte skilmissen ikke blevet lykkeligere. Men det er træls , specielt når ens kone stadig er attraktiv. GP'er er en god løsning, men naturligvis mangler der noget. Dette bliver dog bedre ved at besøge den samme flere gange synes jeg. Ligeledes har jeg haft success med lidt sugar-agtigt arrangement. Netop det at man besøger den samme og har en relation udover det fysiske giver noget. Jeg skal dog sige at mine sugar arrangementer har været drevet af det fysiske , men ved at købe lidt gaver og hjælpe med lidt ting og sager hos pigen, synes jeg der kom en ekstra dimension på som gav mig noget. Jeg søger i den retning men har p.t. ikke den rigtige (læs ikke nogen) , problemet er at relationen varer ret kort og det er ret unge piger der inviterer til det. Måske du skulle oprette en annonce på Annonceligth og søge efter en mere moden dame. Der er måske lidt ældre kvinder der har det fint med at være en bolle veninde. Jeg overvejer også svinger klub - har hørt at folk er ret imødekommende der, men det er jo ret grænseoverskridende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 3 timer siden:

Kæmpe meget kendt problemstilling. Nogen finder en løsning ved at dele problemstillingen med ægtefællen. Om manglende sex kan opveje fordelen ved et godt ægteskab. Jeg ved det ikke. 
 

der må være nogen herinde som har draget konsekvensen og søgt skilsmisse på trods af et godt ægteskab - men uden sex. Hvad siger I? Fortryder man det når man pludselig spiser og sovet alene? Og 

Ja, der må være nogen...
Efter mange mange mange års ægteskab og børn og børnebørn blev vi skilt. Gode venner på alle måder, gode samtaler, fantastiske diskussioner og mange fine minder - men ingen sex. Stadig gode venner; der er jo ingen grund at ødelægge de sidste åren af livet med at skændes vel...
Så her sidder jeg alene....

Fortryder jeg? Overhoved ikke. Jeg kan jo ikke snakke for andre, men for mig findes der en slags core i livet. En kerne som er min, som er mig. Jeg kunne til sidst ikke forhandle om den, selv om vi havde meget som fungerede og selv om vi stadig på nogen måde elskede hinanden - så kunne jeg ikke forhandle min kerne væk. Og det kunne formentlig ikke heller hun.
Måske er det en indsigt som kommer når der ikke er så meget af livet tilbage? Noget slags mod og modenhed som kræver at man har levet tilstrækkeligt længe?

For mig var det ikke en reel mulighed at en stor del af mig skulle dø langt før resten af mig døde. Derfor. Det var ingen option når det kom til stykket.
Det har ikke noget som helst at gøre med GP'er, men om livslyst og libido generelt. Uanset hvordan det gestalter sig. Livslyst og glæde handler jo ikke bare om sex.

Jeg ville nok snarere fortryde hvis jeg ikke blev skilt, og til sidst fik et liv med hele mig selv. Måske er det kun en gammel mands sidste patetiske ryk? Eller så er det patetiskt at man skal behøve blive gammel før man forstår hvorfor man overhoved lever?

Men jeg fortryder ikke noget. Jeg spiser og sover med den vigtigste i mit liv: mig selv. Og indimellem - når det passer - byder jeg en kvinde ind.

Var det et svar på dit spørgsmål?
---


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nybegynder11 skrev, for 4 timer siden:

Jeg tror vi er mange i samme situation som dig. Jeg har også haft stort set samme tanker. Jeg har valgt at gå GP vejen. Besøger vel en GP Ca 1 gang om måneden. 

Tror ikke jeg kan finde en elskerinde...

Jeg har efter flere år i dette "game" ikke dårlig samvittighed mere. Lever kun 1 gang!

Du er HELT forkert på den.  Du lever hverdag, hver evig eneste dag, 365 dage om året, men dør KUN en gang. Husk nu at nyde det. 

Redigeret af Tinas mand

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 10 timer siden:

Til mænd med kvinder, der har smerter ved samleje; sex er andet en penetration, hvis I kan overbevise jeres kvinde om, at I fremover ønsker sex som handler om nærhed, intimitet, langsomhed og nydelse, tror jeg på at jeres kvinde kan genvinde lysten. Og måske endda på et tidspunkt også lysten til samleje igen.

Du har da fat i noget.. Som jeg sagde til min ex.. Vi kom langt med hånd arbejde og 2-3 bj's om ugen.. Dog savnede jeg egentlig samleje alt for meget... Den samhørighed man får ved samleje er svær at erstatte...

Del dette indlæg


Link til indlæg
otto06 skrev, for 8 minutter siden:

Dog savnede jeg egentlig samleje alt for meget... Den samhørighed man får ved samleje er svær at erstatte...

Man vinder meget ved at tænke sex som proces fremfor resultat. Jeg har svært ved at forklare det, men jeg ved fra egen erfaring, at den samhørighed og intimitet kan blive endnu tættere, hvis man omtænker sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg
spaceman99 skrev, for 12 timer siden:

Bortset fra det har vi det godt sammen, skændes ikke og har en god økonomi mm. Men at se frem til de næste mange år helt uden sex, det har jeg svært ved at se for mig.

Jeg kunne ellers nok nøjes med 1-2 gange pr. måned, tror jeg.

Indtil videre har jeg ikke været sammen med andre, men mener ikke det er holdbart.

Var i næsten samme situation for en håndfuld år siden, med den forskel at der dels ikke var sygdom involveret, dels ikke tale om helt fravær af sex, men næsten. Efter megen overvejelse for og imod valgte jeg så samme løsning som @sunny, nemlig at gå til en GP eller en gang fræk massage en gang imellem. Ikke en optimal løsning, men hvad der i mine egne egoistiske øjne var og er den mindst dårlige løsning.

Resultatet har for mit vedkommende været, jeg i dag er noget mere afslappet omkring at få sex, end tilfældet var, inden jeg besøgte GPer og thaiklinikker. Hvor jeg tidligere var i samme båd som @sunny og ønske om sex hver anden dag, så er det nu fint med 3-4 gange om måneden.

Måske fordi at nu, hvor det ER en mulighed, så er presset for sex ikke så stort længere. Og uden at have direkte statistik på det, så har jeg en klar fornemmelse af, at der af samme årsag faktisk efterhånden er kommet mere sex på hjemmefronten. Altså fordi jeg ikke “presser på” for det på samme måde længere, og at hende derhjemme ikke giver afslag på afslag længere. “Presser på” skal i denne sammenhæng forstås sådan, at det altid var mig, som lagde op til sex og gjorde det ofte, hvilket i perioder har gjort, at min bedre halvdel har følt det som et pres, og hvor hun blev ked af igen og igen at sige nej. Så GP-besøgene har faktisk medvirket til et bedre sexliv på hjemmefronten, selvom alt initiativ stadig ligger hos mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden:

Presser på” skal i denne sammenhæng forstås sådan, at det altid var mig, som lagde op til sex og gjorde det ofte, hvilket i perioder har gjort, at min bedre halvdel har følt det som et pres, og hvor hun blev ked af igen og igen at sige nej

Præcis. Der findes kvinder, der ikke vil kysse, kramme eller på anden måde være tæt, af frygt for at manden så opfatter det som oplæg til den sex hun enten ikke har lyst til eller ikke kan gennemføre. Det er lettere at føle måske en lille smule lyst, hvis der ikke er pres omkring det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Panda skrev, for 15 timer siden:

Nu kender jeg dig jo ikke, sunny, men kunne det tænkes at du keder dig lidt til hverdag, hvis man ser bort fra sex?

Altså at en mulighed kunne være at gå i gang med andre ting ... rejser, løbeture, eller bare en ny hobby?

Jeg tror rigtigt mange danskere går og keder sig. Og det er et problem.

Keder mig bestemt ikke - har faktisk mere problemer med at få tiden til at slå til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 15 timer siden:

Til mænd med kvinder, der har smerter ved samleje; sex er andet en penetration, hvis I kan overbevise jeres kvinde om, at I fremover ønsker sex som handler om nærhed, intimitet, langsomhed og nydelse, tror jeg på at jeres kvinde kan genvinde lysten. Og måske endda på et tidspunkt også lysten til samleje igen.

Her er lysten desværre også gået fløjten - og det er pga sygdom, at skeden ikke længere duer - og heller ikke kommer til det :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 5 timer siden:

Resultatet har for mit vedkommende været, jeg i dag er noget mere afslappet omkring at få sex, end tilfældet var, inden jeg besøgte GPer og thaiklinikker.

Ja, jeg oplever det samme i min situation som "kronisk kæresteløs"
Besøgene hos GP'erne afdramatiserer sex, og det har også en positiv virkning mentalt i omgangen med kvinder i det hele taget.

Jeg tænker der er stor forskel ... 
Hvis manglen på sexlyst hos kvinden skyldes almindelig 'metaltræthed' så tænker jeg, som @Liv skriver, at det vile være et forsøg værd, at prøve sig frem med 'slow sex' ... 
Men hvis der er fysiske årsager, er det faktisk et forfærdeligt dilemma - det er svært at se en løsning, der ikke giver problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En elskerinde kan godt fungere, men find een som er i samme situation som dig og som er afklaret omkring det. Risikoen er at følelserne kan komme i klemme og relationen til hende kræver vedligehold, i modsætning til en GP. Til gengæld er det gratis og bedre.

Den største ulempe ved en elskerinde er, at det slider på samvittigheden i det lange løb.

Redigeret af Spectrum

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...