Hop til indhold

Hvorfor må man ikke være mørk?

Featured Replies

Skrevet

Hej alle. 
jeg er helt ny i gaden her. Jeg læser flere steder i gp’ annonce at de ikke tager mørke mænd. Det forstår jeg ikke helt. Hvad er forskellen på mørke mænd og hvide mænd, ja udover hudfarven? 
Personligt er jeg mørk/brun men har helt mit liv minus de første 3 mdr af mit liv (i dag 43 år)været “hvid” af sind og mad (karbonader, flæskesteg og medlem af den folkekirken) Kan man synes den sætning, modtager ikke mørke mænd er en smule racistisk, set med mine briller? Jeg er til hverdag en meget velset mand som flertallet gerne vil omgåes. 
Er der nogle, især gerne GP’er der vil byde ind med et bud her, ja og gerne vil se mørk nordjyde? 

Redigeret af Sortarbejde79

Skrevet

Jeg tænker det kommer af, at disse gp'er har haft dårlige oplevelser med mænd fra en kultur hvor hudfarven typisk er en anden end hvid. Jeg kan godt se det er ærgerligt for dig, men de kan jo kun sortere på en måde sådan rent objektivt, og det er jo deres ret.

Skrevet
Sortarbejde79 skrev, for 26 minutter siden:

(i dag 43 år)været “hvid” af sind og mad (karbonader, flæskesteg og medlem af den folkekirken)

Hvis det er dit ønske at besøge en pige der har nævnt i sin annonce at hun ikke modtager mørke mænd, så tag kontakt til hende og fortæl at du er 100% dansk, dog adopteret (det antager jeg at du er). Det er jo desværre nok som ovenfor nævnt, på grund af at den pågældende pige har dårlige oplevelser in mente.

Gør som det første opmærksom på at du rent faktisk HAR læst hendes annonce, hvilket også vægter højt hos pigerne, men at du altså er en 100% dansk, men mørk mand.

Skrevet

Der er tale om saglig forskelsbehandling. Hvad den konkrete årsag for den enkelte pige for ikke modtage mørke mænd osv., er svær at svare på. Mit indtryk er, at størstedelen fravælger visse grupper af mænd pga., tidligere negative erfaringer med disse grupper. Det kan også være, at pigen bare ikke tænder på mørke mænd, hvilket selvfølgelig er helt legitimt, da pigen selv må bestemme hvem hun vil have samleje med. Jeg tænder personligt ikke på afrikanske piger og undgår dem af flere årsager, hvilket jeg ikke anser som racisme.

Men som nævnt af andre, så kan du jo skrive en sober besked eller ringe til pigen og forklare din situation, så har du måske en rimelig chance.

Skrevet

For mange kan du, som en anden skriver, jo nok forklare din situation og få lov til et besøg.

Hos andre piger er der måske også tale om hvad de tænder på. Ligesom mænd kan have præferencer til størrelse, hudfarve m.v., kan kvinder også.

Skrevet

Jeg skriver skandinaviske mænd i min annonce, da jeg ikke ønsker at møde en mand som er opdraget i en helt anden kultur end vores. Om du så er rød, gul eller grøn er underordnet :D.

Jeg oplever ikke mig selv som racist, men jeg har mangeårig arbejdserfaring med mænd med anden etnisk oprindelse end dansk og derfor fravælger jeg at indgå i en intim sfære med en sådan.

Man skal ikke skære alle over én kam, det er jeg stor fan af men i mit tilfælde er de negative erfaringer så dominerende at jeg vælger en hel gruppe fra.

Skrevet

9.99999% ud af 10 gang er det altid “mørke” mænd som der er problemer med men os mange gang fra Østeuropa. Problemet med “mørke” mænd er et at problemerne at de spiser dolol og stit pik medicin og kan kneppe i fler timer uden og komme. Også vil de have deres pengen tilbage fordi de ikke er kommen. Eller at de hiver kondomen af. Men det skal os siges at nogle af dem Er gode og behandleren pigerne godt. Men desværre er det kun 1 ud af mange. Og tit kommer de os tilbage men en ven hvor de prøver og få pengen tilbage om de er kommen eller ej. De skaber mange problemer.

det er der os hvide som gør. Man bare ikke i samme stil som “mørke” mænd  

Skrevet
Sortarbejde79 skrev, for 1 time siden:

Hej alle. 
jeg er helt ny i gaden her. Jeg læser flere steder i gp’ annonce at de ikke tager mørke mænd. Det forstår jeg ikke helt. Hvad er forskellen på mørke mænd og hvide mænd, ja udover hudfarven? 
Personligt er jeg mørk/brun men har helt mit liv minus de første 3 mdr af mit liv (i dag 43 år)været “hvid” af sind og mad (karbonader, flæskesteg og medlem af den folkekirken) Kan man synes den sætning, modtager ikke mørke mænd er en smule racistisk, set med mine briller? Jeg er til hverdag en meget velset mand som flertallet gerne vil omgåes. 
Er der nogle, især gerne GP’er der vil byde ind med et bud her, ja og gerne vil se mørk nordjyde? 

Jeg har kendt flere piger, som startede med at modtage alle, men endte med at frabede sig mørke mænd.

De sagde samstemmende, at de havde et andet menneskesyn. De behandlede købepigerne på en måde som pigerne ikke kunne lide.

Tro mig. Købepiger møder tykke mænd, mænd med dårlig hygiejne, ucharmerende mænd, grimme mænd mm., så når man takker nej til gode penge, så er der en god grund. 

Jeg føler ikke behov for at give eksempler

Skrevet

Du har allerede fået mange svar. Men ja enig, hovedparten af “mørke” mænd har et andet kvindesyn. 
Jeg har personligt formuleret mit sorteringskritere som “dansktalende” mænd. Hvis de mørke/udenlandske. Har været her længe nok til at kunne dansk, og har gidet lære dansk og integrere sig. Så er der en go chance for acceptabel opførsel. 
Vil dog så også sige procentvis flere henvendelser fra udenlandske navne er useriøse fra besked 1, danskere kan også være useriøse. Men udlændingene præsenterer bare en halt anden attitude fra start. 
Så hovedparten af udlændingene sorterer sig selv fra med det samme, de få der er tilbage som så også henvender sig på dansk. Er jeg meget kritisk. Er det godt dansk, eller med stor/100% sikkerhed google translate. 
For skal jeg tage chancen med en udlænding, skal jeg være 100% sikker på der ikke bliver kommunikations vanskeligheder, som de så kan begrunde evt “misforståelser” med. 
Jeg spørger som regel og hvad land de oprindeligt er fra og hvor længe de har været i dk. De meget meget få som er sluppet gennem nåleøjet, har faktisk opført sig pænt.

Redigeret af SweettieDK

Skrevet

Nogen har haft dårlige oplevelser, og har derfor set nødsaget til det. Andre tænder måske kun på hvide mænd. Begge dele helt fair. 

Skrevet
ErnstOle skrev, for 2 timer siden:

Der er tale om saglig forskelsbehandling. Hvad den konkrete årsag for den enkelte pige for ikke modtage mørke mænd osv., er svær at svare på. Mit indtryk er, at størstedelen fravælger visse grupper af mænd pga., tidligere negative erfaringer med disse grupper. Det kan også være, at pigen bare ikke tænder på mørke mænd, hvilket selvfølgelig er helt legitimt, da pigen selv må bestemme hvem hun vil have samleje med. Jeg tænder personligt ikke på afrikanske piger og undgår dem af flere årsager, hvilket jeg ikke anser som racisme.

Men som nævnt af andre, så kan du jo skrive en sober besked eller ringe til pigen og forklare din situation, så har du måske en rimelig chance.

Godt skrevet. 

Skrevet
Farvel25 skrev, for 2 timer siden:

9.99999% ud af 10 gang er det altid “mørke” mænd som der er problemer med men os mange gang fra Østeuropa.

Er det ifølge dig de  0,00001% der repræsenterer de "mange gange fra Østeuropa"? :D

Skrevet
Bear skrev, for 13 minutter siden:

Er det ifølge dig de  0,00001% der repræsenterer de "mange gange fra Østeuropa"? :D

Ja skulle nok have hørt bedre efter i skolen :D

Skrevet
Sortarbejde79 skrev, for 4 timer siden:

Hej alle. 

Det er noget skidt. Pigerne har desværre deres dårlige erfaringer. At du er 43 og levet dit meste af livet her i Danmark, siger ikke noget om dit forhold til glædespiger. Du kan jo prøve at medbringe en uåbnet pose flæskesvær, åbne posen sammen med hende, tage et svær, tyg på det, og tilbyd hende svær også. Ja det lyder skørt, men så vil hun da vide, at du er integreret. 

Skrevet
Jonze skrev, for 32 minutter siden:

Det er noget skidt. Pigerne har desværre deres dårlige erfaringer. At du er 43 og levet dit meste af livet her i Danmark, siger ikke noget om dit forhold til glædespiger. Du kan jo prøve at medbringe en uåbnet pose flæskesvær, åbne posen sammen med hende, tage et svær, tyg på det, og tilbyd hende svær også. Ja det lyder skørt, men så vil hun da vide, at du er integreret. 

Det er sgu stil….. :) så skal han lukke’s ind 

Skrevet
Jonze skrev, for 42 minutter siden:

Så må vi håbe at han ikke er vegetar ;) Så kan han vel nærmest pr definition ikke integreres :D 

Skrevet
Sortarbejde79 skrev, for 4 timer siden:

Kan man synes den sætning, modtager ikke mørke mænd er en smule racistisk, set med mine briller?

Nej. Det kan man ikke. Hvis du så det som racistisk, ville du implicit mene at du "havde ret til sex" med pigen. Og hvis hun ikke har lyst til sex med dig, er det jo et overgreb/voldtægt. Og det er ikke acceptabelt. Mildest talt.

Men du har selvfølgelig ret til at mene at det er uretfærdigt. Og det er det med garanti også i mange tilfælde. Sikkert også i dit. 

Skrevet
Sortarbejde79 skrev, for 5 timer siden:

Jeg læser flere steder i gp’ annonce at de ikke tager mørke mænd. Det forstår jeg ikke helt.

Skrevet
Bear skrev, for 1 time siden:

Så må vi håbe at han ikke er vegetar ;) Så kan han vel nærmest pr definition ikke integreres :D 

Nu siger han jo selv, at han spiser flæskesteg :lol:, Men jo lidt et problem, hvis han ikke gjorde. En flæskesteg eller en pølse i svøb kunne også være en mulighed, men mindre praktisk.

Redigeret af Jonze

Skrevet
Jonze skrev, for 2 timer siden:

Slår på panden2.jpeg

Skrevet

Det er trist at det er sådan. Jeg tænker pigerne desværre har dårlige oplevelser, ellers ville der ikke være så mange der skrev det. Der er også sorte piger der skriver det samme.

Det er ikke spor fair over for dig. Du kunne da også sagtens have været et godt menneske selv hvis du ikke var opvokset i Danmark. Jeg ville personligt hade at kontakte en pige og starte med ”jeg er JØDE... men!!!”. Hvis det var mig ville jeg bare vælge en anden. Der er trods alt også mange der ikke skriver noget om det. Eller måske ville jeg søge nogen få faste piger. Så ville det ikke være en issue.

Skrevet
Farvel25 skrev, for 13 timer siden:

9.99999% ud af 10 gang er det altid “mørke” mænd som der er problemer med

Er du klar over, hvor lidt 9,99999% ud 10 er? ...skulle spørge fra min gamle matematiklærer  B)

Redigeret af Cruise
måske kommaet skulle have været flyttet?

Skrevet
Cruise skrev, for 38 minutter siden:

Er du klar over, hvor lidt 9,99999% ud 10 er? ...skulle spørge fra min gamle matematiklærer  B)

Hehe. Man burde starte med at sætte ind over for de 90% ”lyse” mænd som der er problemer med.

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 10 timer siden:

Slår på panden2.jpeg

Er der et eller andet politisk korrekt halløj jeg forsynder mig imod eller hvad? :lol: Jeg giver bare manden et løsningsorienteret forslag -_-

Skrevet

Altså jeg skriver at jeg kun modtager danske mænd i min annonce - for det handler som sådan ikke om hudfarven- mere om en speciel trosreligion jeg ikke ønsker at modtage…Men som andre nævner- hvis der står mørke mænd i en annonce- så skriv til pigen alligevel og forklar hvor dansk du er. Det er sikkert en uheldig ordformulering fra hendes side❤️

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.