Hop til indhold

Kønssygdomme og kontakt: go eller no go?

Featured Replies

Skrevet

Ja jeg ved det godt. Endnu en kønssygdom-tråd. Men min nysgerrighed udsprang sig fra de andre tråde og en fornyelig oplevelse, jeg selv har skulle døje med. 

Hvordan er holdningen med at tag kontakt til de kunder / glædespiger du har været sammen med, hvis du får konstateret en kønssygdom? 
Af hvad jeg har læst mig til tidligere, er der jo lidt blandet holdninger til om kontakt uden for aftaler er et go eller no go.

Men kønssygdomme skal jo tages alvorligt. 
En “jeg har fået konstateret klamydia” besked kan bare ikke præsenteres på så vanvittig mange charmerende måder, samt reaktionen kan være svær at vide på forhånd. 

Forstiller mig især som glædespige kan man være ekstra tilbageholden (eller hvad?) pga et forum som dette, hvor du hurtigt kan få ødelagt din forretning ved at blive stemplet som “hende med….”. 

Så tager du kontakt? Og hvordan?

Skrevet

Nu har jeg heldigvis ikke stået i situationen endnu. Men ud fra jeg meddeler på min hjemmeside at det er på eget ansvar og holdningen til uopfordret kontakt tænker jeg, at jeg ville håndtere det på den måde at jeg oplyser gæster om det når de henvender sig igen. For at bede dem blive testet inden nyt besøg og stoppe gensmitte til mig selv og gæster fremadrettet. Der kan selvfølgelig komme en ny gæst på et tidspunkt som starter smitten igen. 

Ellers tillader jeg mig at håbe på folk selv tester regelmæssigt og derved opdager det. 

Skrevet

Jeg kan kun forholde mig til spørgsmålet i kundeperspektiv og rent teoretisk, da jeg aldrig har fået konstateret en kønssygdom. 

Umiddelbart vil jeg mene, at jeg ville give besked til partnere der kunne være smittet.

Den anden vej rundt, så kunne jeg godt være i tvivl om jeg ønskede kontakt fra GP om mulig smitte. Jo, jeg vil selvfølgelig gerne vide det, så jeg kunne blive testet og komme i behandling snarest muligt. Men måske mere “hvordan” er mit issue. 

Jeg ville nok foretrække et tlfopkald eller en kort besked om at tage telefonisk kontakt. 

Skrevet

Har ikke haft kønssygdom siden forrige århundrede, men plejer at fortælle glædespigen, hvad jeg fejler fysisk og psykisk inden vi går i gang, og vil formentligt ringe til teledamen og oplyse om konstateret sygdom, hvis jeg mener at have smittet nogen ved et tidligere besøg. Ikke altid muligt at komme i kontakt med glædespigen direkte.

Skrevet

Har ikke selv nogensinde haft en kønssygdom, men har været sammen med nogle stykker som viste sig at have haft det i den periode vi hyggede med naturlig sex.

I alle tilfælde har de ringet og sagt at jeg burde blive chekket, da de, som sagt, havde haft smitten mens vi sexede. Samme besked har jeg givet videre til dem jeg har sexet med i selvsamme periode. Nemlig at jeg har haft naturlig sex med nogen som har vist sig at være smittet og at man bør lade sig chekke og holde igen med øko-sex sålænge man ikke er verificeret ren. 

Det kan godt være det ikke er verdens fedeste besked at få, men det ændre ikke på at det stadigvæk er blandt de vigtigste beskeder du kan få.

Så jeg har været taknemmelig hver gang jeg har fået opkaldet. Dårlige nyheder kan være bedre end ingen nyheder...

Redigeret af Blækspruttemanden

Skrevet
McLovin skrev, for 7 timer siden:

Hvordan er holdningen med at tag kontakt til de kunder / glædespiger du har været sammen med, hvis du får konstateret en kønssygdom? 

Jeg ville ikke have noget problem med at tage kontakt til en GP og fortælle, at hun nok bør lade sig teste. Særligt ikke, hvis jeg finder det overvejende sandsynligt, at det er fra hende, at jeg er blevet smittet.

Anderledes kildent er det med hjemmefronten, for der kan man jo ikke så nemt sige det samme. Har ikke stået i situationen, og håber heller ikke at komme til det. Hånden på hjertet, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville sige noget, men derimod finde et par dårlige undskyldninger for at afstå fra sex, indtil jeg selv var 100 procent rask igen, og så ellers krydse fingre for, at hun ikke er blevet smittet, inden jeg selv opdagede, at noget var galt. Kujonagtigt? Måske, men det er jo forholdet, som er på spil i den situation.

Med i ovenstående overvejelse er også, at såfremt kønssygdom medfører sterilitet, så er det ret ligegyldigt, givet vores alder. Var hun i den fødedygtige alder, ved jeg ikke, hvad jeg ville gøre.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 4 timer siden:

Kujonagtigt? Måske, men det er jo forholdet, som er på spil i den situation.

Går ud fra du så heller ikke besøger gp’ere indtil du er sikker på hende derhjemme ikke er smittet og at du ikke bliver gensmittet. Og hiver det med retur til gp. 
Ja forholdet er på spil. Det er det det sekund du er utro første gang. 

Skrevet
SweettieDK skrev, for 7 timer siden:

Går ud fra du så heller ikke besøger gp’ere indtil du er sikker på hende derhjemme ikke er smittet og at du ikke bliver gensmittet. Og hiver det med retur til gp. 
Ja forholdet er på spil. Det er det det sekund du er utro første gang. 

Enig. I det hele.

Skrevet

Det er et svært spørgsmål.. Jeg tror jeg ville meddele de gæster jeg ved det er sikkert at meddele.. Andre gæster ville nok først få det at vide hvis de kontakter mig igen.. Men jeg gør absolut intet uden så risikoen for mine gæster ville være så minimal som overhoved mulig pånær måske lige oralsex til mig.. 

Skrevet

Jeg vil påstå at ALLE der har skiftende partner med jævne mellemrum, GP er eller andre steder vil blive smittet med HPV ( kønsvorter ) som er den kønssygdom sum smitter så let som ingen ting, sågar ved kys, har jeg fået oplyst på Bispebjerg og den kan senere i livet føre til livmoderhals kræft eller endetarmskræft med mindre man har fået vaccine får man er smittet, en lidt overset kønssygdom som mange tar med hjem til partneren uden at vide det desværre. Man kan sagtens være smittet uden at have synlige kønsvorter, da det ligger i dvale ( virus ) i kroppen, ligesom herpes . Ja livet er en stor risiko :) men omvend, skal man også huske at leve .

Skrevet
FeetMann skrev, for 4 timer siden:

synlige kønsvorter

Jeg fik fjernet en sån 25år tilbage, der fik de 3 implicerede, øjeblikkelig besked.. Herpes smittede en kæreste mig med (svin) undlod, at informere mig om, at han var herpesbærer.. ALLE efterfølgende sex partnere har JEG informeret forinden!! Jeg er desværre en af de "uheldige" - der givetvis (forhåbentlig ikke) resten af livet må tage "forebyggende" tabl.. Da mine udbrud ELLERS, er nærmest er konstante.. At han dengang tænkte med sit Pikhoved.. Fandeme det mindste MAN kan gøre.. Info - altså.. 

Redigeret af DetStærkeKøn

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.