Hop til indhold

Nyt om betaling med MobilePay

Featured Replies

Skrevet

Mange ved det sikkert allerede, og nogen er ligeglade, men med virkning fra i går trådte et nyt vilkår i kraft for MobilePay-betalinger. Fra nu af kan betalere og modtagere af overførsler anmode om at se den anden parts fulde navn, hvilket må siges at ophæve anonymiteten.

Om ændringen har nogen betydning for de klinikker/GPer, som er oprettet som erhverv, kan jeg ikke gennemskue, men for privatpersoner vil denne ændring nok betyde, at mange vil fravælge MobilePay som betalingsløsning for seksuelle ydelser, da man ikke længere blot kan nøjes med at anvende sit alias. Eller rettere, det kan man godt, men den anden part kan nu nemt identificere dig alligevel.

Det fremgår ikke, om denne ændring også gælder tilbage i tid (altså for gamle overførsler).

Tekst kopieret fra MobilePays betingelser:

“Du skal være opmærksom på, at andre MobilePay-brugere har krav på at få udleveret oplysninger om deres MobilePay-aktiviteter (eksempelvis efter betalingsloven). Ved udlevering af aktivitetslister til MobilePay-brugere, som du har overført til eller modtaget penge fra, vil dit fulde navn fremgå og ikke kun dit eventuelle alias.”

Skrevet

har lige været inde og læse og ja afsender eller modtager kan få ens fuldenavn hvis de anmoder mobilpay om deres aktivitetsliste

personligt bruger jeg mobilpay ved gp'er hvis jeg lige er kommet fra arbejde sf eller er presset på tid

Redigeret af Knægten

Skrevet

For mig betyder det ikke noget, jeg står ved hvem jeg er og hvad jeg anvender mine penge til :-)

Skrevet

På den anden side så kan jo alle dem der besøger udenlandske piger som har mobilepay (ikke dårligt marcheret af dem), nu finde ud hvem som egentlig får pengene.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

Tekst kopieret fra MobilePays betingelser:

I hvilket afsnit fandt du dette? 

Skrevet
Liv skrev, for 5 minutter siden:

Det står i den meddelelse du får øverst på skærmen når du logger ind på MP. Overskriften er noget med Opdatering....

Skrevet
  • Author
Liv skrev, for 6 minutter siden:

Afsnit A2 mod slutningen. Det står på side 3 i betingelserne, som gælder fra den 21. juni 2022 (der er i alt 44 sider).

Skrevet
Liv skrev, for 7 minutter siden:

Side 3 af 44, næsten nederst:

Betingelser-for-MobilePay.pdf

Skrevet

Tak de herrer :) Jeg loggede på mobilepay privat og der dukkede den op, præcis som @Aarhuselsker skrev. Der skete ikke noget på MyShop, der er erhvervsløsningen, så jeg trækker vejret roligt indtilvidere.

Skrevet
moden libertiner skrev, 1 time siden:

For mig betyder det ikke noget, jeg står ved hvem jeg er og hvad jeg anvender mine penge til :-)

Jeg står også ved, hvem jeg er og hvad jeg laver, men der er en grund til at vi anvender dæknavne og har hemmelig adresse. Selvom de allerfleste gæster er søde og dejlige, så er der altså også folk i verden, der ikke vil os noget godt. Og chefen behøver fx ikke vide, at jeg har et ekstraarbejde ;) 

Skrevet
Liv skrev, for 58 minutter siden:

Er der nogen der ved, om dette også gælder en erhvervskonto? 

Som erhvervskonto tror jeg faktisk aldrig du har været beskyttet. Man har jo altid ret til at vide hvem der står bag en virksomhed som man ønsker at handle med.

Skrevet
nørden skrev, for 6 minutter siden:

Som erhvervskonto tror jeg faktisk aldrig du har været beskyttet. Man har jo altid ret til at vide hvem der står bag en virksomhed som man ønsker at handle med.

Det er jeg ret sikker på at man har været / er. Jeg spurgte på et tidspunkt banken, og de sagde, at de aldrig udleverer navne mv.til andre. 
En gang var der blevet overført et beløb til min konto ved en fejl, da ringede banken og bad mig overføre beløbet, de havde ikke givet info til manden.

Skrevet
Liv skrev, for 29 minutter siden:

Det er jeg ret sikker på at man har været / er. Jeg spurgte på et tidspunkt banken, og de sagde, at de aldrig udleverer navne mv.til andre. 
En gang var der blevet overført et beløb til min konto ved en fejl, da ringede banken og bad mig overføre beløbet, de havde ikke givet info til manden.

Jeg ved da at den adresse jeg har oplyst til cvr registreret bare kan søges frem med mit cvr nummer.. Som vel skal udleverer på kvitteringen hvis der bliver bedt om sådan en.. Jeg kender ikke reglerne sådan helt præcist.. 

Skrevet
Liv skrev, for 1 time siden:

Er der nogen der ved, om dette også gælder en erhvervskonto? 

Som jeg forstår det, er det betingelserne for MobilePay's løsning for private, der ændres. Der er nogle andre betingelser for erhvervsløsninger og de ser ikke ud til at blive ændret.

I denne fremgår det i afsnit A3 :

Når en MobilePay-bruger betaler med MobilePay, kan oplysninger om bl.a. købsdato, købsbeløb, transaktions-IDsamt virksomhedens navn og adresse fremgå af MobilePay-brugerens kontoudtog eller i MobilePay-brugerens MobilePay Box ...

og tilsvarende af afsnit A13 :

Når I modtager eller anmoder om penge med MobilePay, sender vi en besked om beløb, det virksomhedsnavn, I har registreret, jeres MobilePay-nummer ...

så jeg tænker, at de, der betaler dig med MobilePay nu som tidligere vil kende dit firmanavn, men f.eks. firmaets CVR nummer.

Men hvis du vil have ro i maven kan du jo betale en krone til dit firma fra din private MobilePay og se hvad der fremgår af aktivitetslisten. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 36 minutter siden:

Jeg ved da at den adresse jeg har oplyst til cvr registreret bare kan søges frem med mit cvr nummer.. Som vel skal udleverer på kvitteringen hvis der bliver bedt om sådan en.. Jeg kender ikke reglerne sådan helt præcist.. 

Ja, man kan altid finde adressen via cvr.nummer, af samme grund holder jeg mit cvr.nr. tæt til kroppen. Jeg udsteder ikke kvittering til kunder på frækt arbejde.

Men man kan ikke se det via MyShop, eller har ikke kunnet tidligere ihvertfald 

Skrevet
Krebs skrev, for 23 minutter siden:

Men hvis du vil have ro i maven kan du jo betale en krone til dit firma fra din private MobilePay og se hvad der fremgår af aktivitetslisten. 

Done, der står Liv, men gør der så også det hvis folk beder om en aktivitetsliste? Er det den samme som man kan se i telefonen?

Skrevet
Liv skrev, for 2 minutter siden:

Done, der står Liv, men gør der så også det hvis folk beder om en aktivitetsliste? Er det den samme som man kan se i telefonen?

Kender ikke andre .... men godt spørgsmål.

Står dit rigtige navn eller dit alias i aktivitetslisten i din erhvervsløsning for modtagelsen af den krone? Hvis du anvender et alias som privat og dit rigtige navn fremgår, ja så må det jo være den, der er tale om ...

Skrevet
Liv skrev, for 10 minutter siden:

Måske handler det mere om at man har ret til at få udleveret end at man direkte kan slå oplysningen op i app'en. 

Spørg eventuelt direkte.

Privat

[email protected]

+45 45 14 44 47

Erhverv

[email protected]

+45 45 14 44 40

Skrevet
Liv skrev, for 21 minutter siden:

Ja, man kan altid finde adressen via cvr.nummer, af samme grund holder jeg mit cvr.nr. tæt til kroppen. Jeg udsteder ikke kvittering til kunder på frækt arbejde.

Men man kan ikke se det via MyShop, eller har ikke kunnet tidligere ihvertfald 

Jeg troede faktisk det var lovpligtigt hvis de beder om en:ph34r:.. 

Skrevet
Bananas skrev, for 2 timer siden:

På den anden side så kan jo alle dem der besøger udenlandske piger som har mobilepay (ikke dårligt marcheret af dem), nu finde ud hvem som egentlig får pengene.

Ikke hvis det er en erhvervskonto 

Skrevet

Finland og Norge er på vej til at droppe kontanter fuldstændig det samme er Sverige det er kun et spørgsmål om tid før det sker. Så skal man over i bitcoin eller ligende hvis man vil være anonym 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 54 minutter siden:

Jeg troede faktisk det var lovpligtigt hvis de beder om en:ph34r:.. 

Det er muligt, jeg har endnu tilgode at opleve, at en gæst beder om en kvittering.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.