Hop til indhold
Rejsenetværk

Frivilligt Coronapas?

Recommended Posts

Hvad mener I ?

Hvis der kommer påbud om brug af mundbind, og eller ned lukning, så er løbet lige som kørt, og bordet fanger.

For mig udgør mundbind den største barriere for at jeg vil spise ude, gå på museum etc, og bliver det indført igen holder jeg mig max hjemme.
Og den står igen på takeaway når jeg får gæster.

Men Coronapasset er til at leve med.

Hvad siger I til hvis piger og steder kommer nye restriktioner i forkøbet, ved at de kræver at se et Coronapas der viser at vi er vaccineret?

Gerne for min skyld, og personligt mener jeg at pigerne bør afvise Coronapas der blot viser en gyldig negativ test, men ikke at du er vaccineret.

Gerne som en holdnings tilkendegivelse, så vaccine nægterne kan føle at det har en pris, at de er de hoved skyldige i at vi igen står i en situation.
Som kunne være mindre alvorlig, end den udvikling vi nu igen ser.

Udeluk dem fra det sociale liv, og lad dem føle sig isoleret og udskammet!

Jeg ved ikke om pigerne kan vise deres Coronapas, uden at vise hvem de er, men hvis de kan så håber jeg at de, hvis ønskes vil vise det når mænd besøger dem.

Er det ikke bedre at være på forkant frivilligt, inden at det bliver til tvang igen, end at vente og se om disse restriktioner bliver indført igen.

Det kan også være en måde at differentiere sig på i annoncer, og så kan gæsterne vælge efter om der skal vises bevis for vaccination eller ikke.

Måske det også vil være en god ide til gangbang, i en situation som den nuværende.

Der er en restaurant kæde der allerede har indført krav om Coronapas frivilligt, og jeg kommer gerne!
Men Horesta slår jeg i tøjret, i desperation over konsekvenserne som de frygter af at genindføre Coronapas

Venlig hilsen
Rejsenetværk

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Farlig diskussion at starte, da den sikkert hurtigt vil blive politisk. 

For at blande al den slags udenom, så vil jeg sætte pris på at en pige ønsker at se mit coronapas og kan fremvise et lignende. Så tæt kontakt som sex nu er, er en smitterisiko. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden:

Gerne for min skyld, og personligt mener jeg at pigerne bør afvise Coronapas der blot viser en gyldig negativ test, men ikke at du er vaccineret.

Jeg er færdigvaccineret(Johnson og Johnson, dog uden booster), alligevel blev jeg smittet og formåede muligvis at smitte 4 andre færdigt vaccinerede(alle med pfizer). Så personligt ville jeg vægte en negativ test højere end vaccination...

Men i sidste ende er det jo op til den enkelte erhvervsdrivende om de stiller krav om coronapas, og jeg ville have fuld forståelse for hvis en GP ville se mit. De er om noget en udsat gruppe, især dem der tilbyder GFE

Det kunne egentligt være fedt med et kønssygedomspas... men det er vist en helt anden diskussion :)

Redigeret af Jersey86
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jersey86 skrev, for 8 minutter siden:

Det kunne egentligt være fedt med et kønssygedomspas... men det er vist en helt anden diskussion :)

Ja i princippet, men der er jo den der med inkubationstider, og en falsk tryghed ved et pas for kønssygdomme der ikke nødvendigvis overholder inkubations tider.

Tænker om det kunne friste til at der udvikler sig en praksis for vaginalt og analt samleje uden kondom, som et konkurrence parameter i branchen.

Forhåbentlig vil efterspørgslen efter samme, også være marginal uanset, og ikke drive en efterspørgsel på et grundlag af falsk tryghed.

Jersey86 skrev, for 8 minutter siden:

Jeg er færdigvaccineret(Johnson og Johnson, dog uden booster), alligevel blev jeg smittet og formåede muligvis at smitte 4 andre færdigt vaccinerede(alle med pfizer). Så personligt ville jeg vægte en negativ test højere end vaccination...

Top!

Så kræv gerne begge dele!

Bevis for vaccination og en gyldig negativ pcr test.

Som færdigvaccineret tager jeg stadig af og til en pcr test.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan sagtens leve med at skulle vise coronapas. Som TS mener jeg også, at det kan være med til at presse vaccinenægterne. De udviser i min optik illoyal adfærd.

• Synes godt om 2
  • Tak 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Gerne som en holdnings tilkendegivelse, så vaccine nægterne kan føle at det har en pris, at de er de hoved skyldige i at vi igen står i en situation.

Lige syd for grænsen har de tidligere prøvet at dele befolkningen op i to grupper, nøjagtigt som du beskriver. Den vej de gik ned af endte et meget grimt og mørkt sted.

• Synes godt om 3
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Faktum er, at en del af de smittede er færdigvaccineret.   Det der kunne være lidt interessant at høre, er hvor stor en procent af de nye smittede rent faktisk er færdigvaccineret.  Den med ca 90% beskyttelse eller lignende holder tilsyneladende ikke helt vand,   

Som landet ligger p.t. mangler vi nogle flere fakta før vi udråber en minioritet til at bære ansvaret for at smittet er steget kraftigt på det seneste.  Når det så er sagt,  kan det måske i visse situationer være fornuftigt nok at man skal fremvise et Coronapas,  og måske i andre situaner også suppleret med en frisk negativ test.  

iøvrigt kræver det ikke nogen politiske indgreb at befolkningen stadig husker at spritte af, holde afstand osv.  Det er jo rimeligt synligt at rigtig mange har glem nogle af disse gode vaner, da man fjernede de sidste restriktioner, selvfølgeligt sikkert kombineret med "jeg er jo færdig vaccineret, så nu behøver jeg ikke længere at tænke i coranan - Jeg er jo immun  - Wrong"

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Hvad mener I ?

Hvis der kommer påbud om brug af mundbind, og eller ned lukning, så er løbet lige som kørt, og bordet fanger.

For mig udgør mundbind den største barriere for at jeg vil spise ude, gå på museum etc, og bliver det indført igen holder jeg mig max hjemme.
Og den står igen på takeaway når jeg får gæster.

Men Coronapasset er til at leve med.

Hvad siger I til hvis piger og steder kommer nye restriktioner i forkøbet, ved at de kræver at se et Coronapas der viser at vi er vaccineret?

Jeg ved ikke om pigerne kan vise deres Coronapas, uden at vise hvem de er, men hvis de kan så håber jeg at de, hvis ønskes vil vise det når mænd besøger dem.

Er det ikke bedre at være på forkant frivilligt, inden at det bliver til tvang igen, end at vente og se om disse restriktioner bliver indført igen.

Det kan også være en måde at differentiere sig på i annoncer, og så kan gæsterne vælge efter om der skal vises bevis for vaccination eller ikke.

Måske det også vil være en god ide til gangbang, i en situation som den nuværende.

Der er en restaurant kæde der allerede har indført krav om Coronapas frivilligt, og jeg kommer gerne!
Men Horesta slår jeg i tøjret, i desperation over konsekvenserne som de frygter af at genindføre Coronapas

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Hvis GPer, restauranter, caféer, butikker eller andre erhvervsdrivende indfører ikke-lovbestemte coronarestriktioner, så er jeg færdig med at støtte dem, og jeg kommer nok til at samle en meget stor håndfuld venner, der vil lade dem det vide på deres rating på de sociale medier, så kan de føle sig udskammet, som du så fint skriver.

• Synes godt om 2
  • Tak 1
  • Sørgelig 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smalhans

Kunne ikke være mere enig, med landsbytossen.

Måske skulle alle de som er så bange for covid19 blive hjemme og lade os andre leve et normalt liv. Det får jo aldrig ende, hvis samfundet skal fortsætte med restriktioner, for covid19 forsvinder aldrig. Vi lukker jo heller ikke det hele ned pga influenza... 

Redigeret af Smalhans

Del dette indlæg

Link til indlæg

-Det var kun 2 uger for at flade kurven ud.
-Det var kun en maske.
-Det var kun 2 meters afstand.
-Det var kun ikke essentielle virksomheder.
-Det var kun barer efter kl. 22:00
-Det var kun barer.
-Det var kun indendørs servering.
-Det var kun al servering.
-Det var kun for at beskytte de svageste.
-Det var kun et frivilligt tilbud.
-Det er kun mindretallet vi skal være bange for.
-Det er kun dem der nægter.
-Det er kun dem der ikke tager 4. booster.
-Det er kun dem der stiller spørgsmål.
-Det er for deres egen skyld at vi sætter dem i lejre.
-Det er for DIN egen skyld vi sætter dig i lejren.
-Det er for alle vi andres skyld at vi skaffer dem af vejen.
-Det er kun basale menneskerettigheder

Glidebane direkte ind i fascisme.
Spørg Kineserne hvor sjovt det er når man ikke må tænke selvstændigt og man mister basale menneskerettigheder hvis man bliver taget i at kritisere regeringen eller ikke tager sine vacciner.

Som sagt foroven: Er du bange, så tag ansvar og bliv hjemme. Lad være med at blande resten af verden ind i dine tvangstanker.

• Synes godt om 1
  • Tak 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Faktum er, at en del af de smittede er færdigvaccineret.   Det der kunne være lidt interessant at høre, er hvor stor en procent af de nye smittede rent faktisk er færdigvaccineret.  Den med ca 90% beskyttelse eller lignende holder tilsyneladende ikke helt vand,   

Som landet ligger p.t. mangler vi nogle flere fakta før vi udråber en minioritet til at bære ansvaret for at smittet er steget kraftigt på det seneste.  Når det så er sagt,  kan det måske i visse situationer være fornuftigt nok at man skal fremvise et Coronapas,  og måske i andre situaner også suppleret med en frisk negativ test.  

iøvrigt kræver det ikke nogen politiske indgreb at befolkningen stadig husker at spritte af, holde afstand osv.  Det er jo rimeligt synligt at rigtig mange har glem nogle af disse gode vaner, da man fjernede de sidste restriktioner, selvfølgeligt sikkert kombineret med "jeg er jo færdig vaccineret, så nu behøver jeg ikke længere at tænke i coranan - Jeg er jo immun  - Wrong"

Det kan du se her: https://experience.arcgis.com/experience/aa41b29149f24e20a4007a0c4e13db1d/page/page_5/ 

Det er ret tydeligt, at når der ses på infektioner per 100.000, er der suverænt flest i den uvaccinerede gruppe. Uden at kunne den store hovedregning og omregning, tror jeg faktisk ikke at 90 % beskyttelse er meget ved siden af, og når der så også kigges på indlagte, er forskellen endnu større. Grunden til at at mange (nogle måske bevidst) så misforstår de rene infektionstal, hvor der er lige så mange, hvis ikke flere, smittede blandt de vaccinerede, er jo så at 85% eller deromkring er vaccineret.

Hvem driver så smitten - tja, begge grupper. Den ene er ret lille, men bliver smittede oftede og den anden bliver smittet sjældnere, men er så det større. 

• Synes godt om 2
  • Tak 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 43 minutter siden:

Hvis GPer, restauranter, caféer, butikker eller andre erhvervsdrivende indfører ikke-lovbestemte coronarestriktioner, så er jeg færdig med at støtte dem, og jeg kommer nok til at samle en meget stor håndfuld venner, der vil lade dem det vide på deres rating på de sociale medier, så kan de føle sig udskammet, som du så fint skriver.

Fair nok du ikke ønsker at støtte - det må være dit eget valg. Men det er dårlig stil at køre hetz på ratingsider med den baggrund. Lad dog bare være med at lægge dine penge på stedet.

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre

Lad dog for helvede pigerne selv bestemme hvem de vil have besøg af, skal man testes i hoved og røv før et GP besøg bliver jeg hjemme, men jeg skal nok få mit behov dækket, jeg var velkommen hos min faste GP under sidste ned lukning uden coronapas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, Lige nu:

Fair nok du ikke ønsker at støtte - det må være dit eget valg. Men det er dårlig stil at køre hetz på ratingsider med den baggrund. Lad dog bare være med at lægge dine penge på stedet.

Det er ikke mig, der lægger ud med at ville udskamme, så den må du tage med Rejsenetværk ;)
Men straffet bliver de dog :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, Lige nu:

Det er ikke mig, der lægger ud med at ville udskamme, så den må du tage med Rejsenetværk ;)
Men straffet bliver de dog :)

Hvorfor skal Rejsenetværket blandes ind i hvad du har tænkt dig at lægge af anmeldelser på restauranter eller lignendes ratingsider? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kammerherre skrev, Lige nu:

Lad dog for helvede pigerne selv bestemme hvem de vil have besøg af, skal man testes i hoved og røv før et GP besøg bliver jeg hjemme, men jeg skal nok få mit behov dækket, jeg var velkommen hos min faste GP under sidste ned lukning uden coronapas

Enig, og skulle alle GPer indføre et kollektivt, "nu indfører vi maske og coronapas", eller lukker FT os ned igen, så mødes jeg blot med diverse SBs.
Jeg er færdig med at overholde alle de sindssyge regler - men det er nok en for politisk diskussion at gå ind i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, Lige nu:

Hvorfor skal Rejsenetværket blandes ind i hvad du har tænkt dig at lægge af anmeldelser på restauranter eller lignendes ratingsider? 

Læs hvad jeg skriver ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 3 minutter siden:

Læs hvad jeg skriver ;)

Jeg læser at du skriver, at du vil samle en masse dårlige ratings på sociale medier hos erhvervsdrivende der vil indføre coronapas. Det er denne tendens jeg ærlig talt synes er latterlig på de sociale medier. Men jeg stempler ud her. Det ender med at blive en politisk debat for og imod tilgang, og jeg er ret sikker på vi er meget langt fra hinanden der.

• Synes godt om 1
  • Tak 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 4 minutter siden:

Jeg læser at du skriver, at du vil samle en masse dårlige ratings på sociale medier hos erhvervsdrivende der vil indføre coronapas. Det er denne tendens jeg ærlig talt synes er latterlig på de sociale medier. Men jeg stempler ud her. Det ender med at blive en politisk debat for og imod tilgang, og jeg er ret sikker på vi er meget langt fra hinanden der.

Jeg har svaret dig, men du vælger kun at kommentere på halvdelen - og dét er så ikke mit problem.
Det er dejligt, at du giver op at debattere, når du ikke vil læse hele svaret ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 timer siden:

Det er rigtigt nok, at en del af de nysmittede er færdigvaccineret.

Vaccinen dækker dog ikke 100%. Jeg er vaccineret med Pfizer, som skulle beskytte 95%, men der er jo stadig, statistisk set, 5% chance for at blive smittet. Nuvel, disse mennesker har dog gjort en indsats, en indsats som samfundet forventede, så mere kan de ikke gøre.

Helt anderledes med vaccinenægterne. De har intet gjort, og de har ikke ville følge samfundets opfordringer, så vi atter kunne få en helt normal dagligdag tilbage.

Det er her jeg synes, at illoyaliteten ligger. Illoyaliteten over for det store flertal, der har ladet sig vaccinere. Illoyaliteten over for det erhvervsliv, der har lidt under nedlukning, og illoyalitet over for de mange forretninger, især i oplevelsesindustrien, der er gået fallit. Illoyalitet over for ......... o.s.v.

• Synes godt om 2
  • Tak 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smalhans

Troede det var slette Mette der var skyld i butikslukninger? 

Bilka måtte have åben, mens alle små specialbutikker skulle være lukkede. Hvor mon der var størst smitterisiko? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et kort spørgsmål.

Hvad gavner et coronapas, når en der er vaccineret, er lige så stor smittebærer som en der ikke er vaccineret. 

Håber der kommer et lige så kort svar 

Hilsen fynboen 

• Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et frivilligt krav om Coronapas handler overhovedet ikke om at begrænse nogen som helst i at udfolde sig, som vi har kunnet igen siden landet genåbnede.

Det handler om at respektere det hvis liberale erhverv vælger at genindføre krav om Coronapas, og jeg vil personligt aktivt vælge at støtte dem der gør det.
Ved mine besøg og med mit forbrug!

Gerne med samtidigt krav om fuld vaccination, og en gyldig negativ pcr test!

En rød linje udgøres for mig af et påbud om brug af mundbind, indføres det så murer jeg mig inde, og bestiller take away som jeg og mine venner gjorde sidst det udgjorde et krav.

Jeg er frontlinje medarbejder, og for mig er der ikke noget der hedder hjemmearbejde, og hver dag er jeg bruger af metro og bus, hvor vi sidder som sild i en tønde.

I min optik er det en selvfølge at min arbejdsgiver, de kolleger jeg arbejder sammen med, og det publikum jeg er i berøring med forventer at jeg både er fuldt vaccineret, og at jeg får foretaget jævnlige supplerende pcr test.

Mærsk er den eneste virksomhed der har nosser :!:

Det øvrige erhversliv og fagbevægelsen er en flok svagpissere, der i hændervridende konfliktskyhed kommunikerer et budskab om personlig frihed og personlige frie valg.
Der i virkeligheden udgør et forsvar for det modsatte, af det som der søges givet udtryk for!

En af de største helligbrøder du som medarbejder kan begå, det er at udvise illoyalitet overfor din arbejdsgiver!
At nægte at blive vaccineret er illoyalt som medarbejder, det er illoyalt som medlem af en fagforening, og det er illoyalt som borger overfor vores fælles samfund.
At støtte dem som arbejdsgiver og som fagforening er totalt misforstået!

Vaccine værgring er i min verden lig med arbejdsværgring, og bør føre til en fyreseddel på gråt papir!

Jeg ønsker at identificere vaccinenægtere, og at synliggøre dem som de skyldige i vores fælles ulykke.
Jeg ønsker at afskære dem fra de samme rettigheder og muligheder, som flertallet af vaccinerede har.

Vejen til at overvinde deres grænseløse egoisme går gennem tab af arbejdsindkomst, eller deres offentlige overførselsindkomst.

Jo før des bedre, så vi kan få de sidste vaccineret, og vi kan forblive det åbne samfund vi endnu er.
Men hvor der er mørke skyer i horisonten, der igen trækker op til de restriktioner, og det ufrie liv vi alle har prøvet at leve.
Og som ingen af os fortjener igen, andre end ignoranter der ikke vil vaccineres.

Personligt har jeg under hele denne periode af et liv i ufrihed udskudt alt min ferie, i håbet om at vaccineudrulningen i Europa vil føre til samme lempelser som i Danmark.

Intet tyder på at det sker, og jeg er nu nødt til at holde ferie det meste af november og december ud, under udsigt til at jeg på ingen måder vil kunne holde en meningsfuld ferie :angry:

Fordi vi har en Feriefond under ferieloven, der efter min mening er rendyrket tyveri, og som vil konfiskere alle mine feriepenge hvis jeg ikke holder ferie.
Kunne jeg bare springe min ferie over, og få spærret mine feriepenge til jeg igen kan holde ferie i normale tider, kunne jeg leve med det.
Men at være tvungent til at holde ferie for at kunne få sine egne penge, er særligt under de givne omstændigheder ekstremt bittert.

Hvis der bare fandtes et FKK lignende tilbud i Danmark, ville jeg dog have et tilbud hjemme, som det jeg rejser til udlandet efter.

Men det gør der desværre ikke :(

Måske jeg sammen med en god ven bruger alle pengene på gode restauranter i stedet for?

Når det er bedst er det bedte end købesex :)

Hvis læseren sidder med indtrykket, at skribenten er et bittert menneske, der har behov for at placere en skyld hos andre.
Så er det et helt korrekt indtryk, og endda udtryk for en svag underdrivelse af sådan som jeg har det lige nu.

Jeg har bedre råd end nogen sinde til mit livs rejse som sexturist, og nu kommer jeg ingen steder :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 5 timer siden:

Vaccine værgring er i min verden lig med arbejdsværgring, og bør føre til en fyreseddel på gråt papir!

Jeg ønsker at identificere vaccinenægtere, og at synliggøre dem som de skyldige i vores fælles ulykke.
Jeg ønsker at afskære dem fra de samme rettigheder og muligheder, som flertallet af vaccinerede har.

Vejen til at overvinde deres grænseløse egoisme går gennem tab af arbejdsindkomst, eller deres offentlige overførselsindkomst.

Du skriver at ikke-vaccinerede er illoyale, men prøv at se hvordan du har vendt dig mod dine medmennesker. Lad dig ikke manipulere til at rette din vrede mod dine medmennesker.

Du får lige et citat af Huxley med på vejen:

"The surest way to work up a crusade in favor of some cause is to promise people they will have a chance of maltreating someone. To be able to destroy with good conscience, to be able to behave badly and call your bad behavior 'righteous indignation' — this is the height of psychological luxury, the most delicious of moral treats."

• Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tiger skrev, for 8 timer siden:

Du får lige et citat af Huxley med på vejen:

"The surest way to work up a crusade in favor of some cause is to promise people they will have a chance of maltreating someone. To be able to destroy with good conscience, to be able to behave badly and call your bad behavior 'righteous indignation' — this is the height of psychological luxury, the most delicious of moral treats."

Er du vaccine nægter?

Er citatet et udtryk for din egen dårlige samvittighed?

tiger skrev, for 8 timer siden:

Du skriver at ikke-vaccinerede er illoyale, men prøv at se hvordan du har vendt dig mod dine medmennesker. Lad dig ikke manipulere til at rette din vrede mod dine medmennesker.

Jeg lader mig ikke manipulere til noget som helst.

Min vrede mod mine så kaldte medmennesker klarer jeg helt selv.

Lige nu er jeg bare glad for at jeg ikke bor på vestegnen, og at jeg ikke behøver at komme der.

Og at vores gamle enkemor bor i ud kants Danmark, hvor hjemmehjælpen ikke består af vaccine nægtere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...