Hop til indhold

Recommended Posts

Guest Pophair
Danskeblondeemma skrev, for 1 time siden:

CORONAPAS :smile:

 

 

BE2F7EA5-5A5A-4401-B488-41E62737EDCF.jpeg

Det er da mega fedt, har overstået 1. vaccine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jag undrar hur det kommer funka för oss som inte är danskar. Vi kan ju resa in i Danmark 2 veckor efter andra dosen, givetvis med dokumentation då. Kommer det duga som coronapas för oss? Kommer damerna att godta det, eller behöver vi ordna med något så att vi får ett coronapas?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thungur skrev, for 16 timer siden:

Jag undrar hur det kommer funka för oss som inte är danskar. Vi kan ju resa in i Danmark 2 veckor efter andra dosen, givetvis med dokumentation då. Kommer det duga som coronapas för oss? Kommer damerna att godta det, eller behöver vi ordna med något så att vi får ett coronapas?

Spørg på jeres udenrigsministerie.

Det skal vi gøre som Dansk statsborger, hvis vi har spørgsmål om at bruge det i udlandet.

God dag

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik mit første stik den 21/5 og får mit sidste stik den 28/6.

Mon ikke tyngden i kundegruppen ligger i intervallet 40 - 60 år?

Når først vi har vores lang tids Coronapas, kommer der nok også en normalisering af kunde adfærden.

Når så de yngre glædespiger også er vaccinerede, kommer normaliseringen nok til at gælde begge veje, fra om ca 4 - 6 måneder.

Det handler meget om psykologi, og praktiske forhindringer pt, men det lysner mere og mere som genåbningen skrider frem.

Jeg har for tiden mange fridage, og hver 3 dag får jeg en kviktest, men jeg kan også nå der ud og hjem med metroen indenfor 40 - 60 minutter.

Og jeg har mindst 4 testcentre, jeg bare kan zappe i mellem.

De virkelige forhindringer, de består i provinsen, for både sælgere og købere.

Jeg gør det gerne, bare for at kunne gå over gaden og spise på et pizzaria, men hvem gider det i udkants Danmark.

Jer der bor udenfor de store byer, må virkelig føler jer begrænset af det Corana pas, der skal fornyes hver tredje dag.

Det må være umulig at drive en lokal beværtning under de forhold.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk selvfølgelig er det nemmere at få test i størrer byer, men mange mindre provinsbyer har nu også test centre, og også Glædes Piger eller Thai massage  ;) så måske en Quick test og en Quick GP eller massage tur kan klares i provinsen på 40-60 minutter.

God tur og nydelse med det hele.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 6 minutter siden:

@Rejsenetværk selvfølgelig er det nemmere at få test i størrer byer, men mange mindre provinsbyer har nu også test centre, og også Glædes Piger eller Thai massage  ;) så måske en Quick test og en Quick GP eller massage tur kan klares i provinsen på 40-60 minutter.

God tur og nydelse med det hele.

Det glæder mig på jeres vegne, der bor i mindre provinsbyer, men der er også dem der bor helt derude hvor kragerne vender, og det kan ikke være nemt for tiden :huh:

Jeg er også sikker på, at hvor motivationen er stor nok, så er viljen der også til at køre efter en test, og at vente på at få en.

Det er mere alle de små simple gøremål, som en øl på et værtshus, eller en kop kaffe på en kaffebar, som mange i provinsen nok dropper på grund af besværet.

Det har jeg alle muligheder i København, for at kunne tilpasse mig.

I går var jeg på en juice bar, og da jeg havde sat mig med min juice, kom tjeneren i tanke om at jeg ikke havde vist min gyldige test, og bad mig vise den.

Det gjorde jeg så, men havde jeg boet provinsen, ville jeg nøje prioritere tiden til de test, til nødvendige gøremål.

Jeg er så privilegeret at jeg bare kan forny min test, for at kunne droppe ind hvor som helst når som helst.

Det må koste omsætning, som mindre næringsdrivende i provinsen, at de lokale ikke gider besværet for at kunne benytte deres tjenester.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Zero

Bor i Jylland  og  der  er  rige  muligheder  for  begge  typer  af  test,  ofte  kan  jeg  blot  vade  ind  uden  kø. 

Selvfølgelig  har  vi  i provinsen  lige  så  stort  behov  og  lyst  til  at  støtte  de  lokale  erhvervsdrivende. 

For  mit  vedkommende  handler  de  hyppige  test  ikke  blot  det  at  kunne  fremvise  en  gyldig  test,  men  i højere  grad  at være  med  til  at  begrænse  smitten. Det  gør  vi  kun  ved  at  tænke  os  om,  og  lade  at  teste regelmæssigt.

Hvorfor  lader  du  dig  teste  nu  hvor  du  er  vaccineret første  gang? Er  du  ikke  i besiddelse  af  et  gyldigt  corona pas?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da glædeligt, at de ændrer dette, så flere mennesker hurtigt kommer på samfundets A-hold. 
 

Vi andre ikke-vaccinerede, tilhører stadigvæk samfundets B-hold, med begrænset frihed.

Støtter dog restauranter mm. Det jeg kan med take-away min. 1-2 gange om ugen. Håber gourmet og finere restauranter fortsætter med at udbyde dette, når samfundet er åbnet igen, hvilket forhåbentligt snart sker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zero skrev, 1 time siden:

Hvorfor  lader  du  dig  teste  nu  hvor  du  er  vaccineret første  gang? Er  du  ikke  i besiddelse  af  et  gyldigt  corona pas?

Jeg er ikke i besiddelse af et gyldigt Coronapas, da jeg fik mit først stik den 21/5, og mit Coronapas først gælder når der efterfølgende er gået 14 dage:

Nu kan du få et coronapas allerede efter første vaccinestik

21-05-2021

NyhedCOVID-19

I dag træder nye regler i kraft, der lemper reglerne for gyldig dokumentation i coronapasset.

https://sum.dk/nyheder/2021/maj/nu-kan-du-faa-et-coronapas-allerede-efter-foerste-vaccinestik

Men mit Coronapas gælder i 8 måneder, og kommer mig derfor til gavn, hvis der er de rette muligheder i oktober for at kunne rejse ud som sexturist i 14 dage.

Det vil jeg gerne til den tid, og kommer der mulighed for et tredje boost stik inden, tager jeg også imod den med kyshånd.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zero skrev, 1 time siden:

Bor i Jylland  og  der  er  rige  muligheder  for  begge  typer  af  test,  ofte  kan  jeg  blot  vade  ind  uden  kø. 

Selvfølgelig  har  vi  i provinsen  lige  så  stort  behov  og  lyst  til  at  støtte  de  lokale  erhvervsdrivende. 

For  mit  vedkommende  handler  de  hyppige  test  ikke  blot  det  at  kunne  fremvise  en  gyldig  test,  men  i højere  grad  at være  med  til  at  begrænse  smitten. Det  gør  vi  kun  ved  at  tænke  os  om,  og  lade  at  teste regelmæssigt.

Hvorfor  lader  du  dig  teste  nu  hvor  du  er  vaccineret første  gang? Er  du  ikke  i besiddelse  af  et  gyldigt  corona pas?

Jeg skal testes inden jeg møder i civilt job. 
 

Der er stadig ikke evidens for, at vaccinerede ikke kan bære smitten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Danskeblondeemma skrev, for 14 minutter siden:

Jeg skal testes inden jeg møder i civilt job. 
 

Der er stadig ikke evidens for, at vaccinerede ikke kan bære smitten

Du har en pointe der !

Jeg vil bestemt være villig til stadig at tage både en pcr og en kviktest, eksempelvis lige før et besøg hos en glædespige.

Det er vigtigt at problemstillingen efter at du er blevet vaccineret, ikke blive vendt fra en fokus på vi, til en fokus på jeg.

Vi har stadig et medansvar for medvirke til at begrænse smittespredningen, selvom vi selv er blevet vaccineret.

Men det er rart, at det ikke længere er et krav at blive testet som vaccineret, bare for at kunne gå på en kaffebar.

Det gør det også nemmere, at kunne vælge at rejse til udlandet, hvis du har et lang tids gyldigt Coronapas.

Vælger du at rejse fordi du kan, så bliver det selvfølgelig til en jeg fokus, mindre end et vi fokus, hvis du ikke har samme mulighed i udlandet for at blive testet, som vi har i Danmark.

Men til oktober håber jeg at borgerne i de lande jeg gerne vil rejse til, også er vaccineret.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Danskeblondeemma skrev, for 2 timer siden:

Jeg skal testes inden jeg møder i civilt job. 
 

Der er stadig ikke evidens for, at vaccinerede ikke kan bære smitten

Det er korrekt at man ikke er blevet lovet steril vaccination, hvor virus overhovedet ikke kommer ind - MEN det man har meget stærke formodninger om, er at eftersom vaccinerede ikke bliver meget syge, hvis overhovedet, udvikler markant mindre virus og udskiller væsentligt mindre, da man ikke hoster, snotter eller lignende. 

Det er et ganske fornuftigt kompromis, at vaccinerede ikke behøver rende til tests. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 7 minutter siden:

Det er korrekt at man ikke er blevet lovet steril vaccination, hvor virus overhovedet ikke kommer ind - MEN det man har meget stærke formodninger om, er at eftersom vaccinerede ikke bliver meget syge, hvis overhovedet, udvikler markant mindre virus og udskiller væsentligt mindre, da man ikke hoster, snotter eller lignende. 

Det er et ganske fornuftigt kompromis, at vaccinerede ikke behøver rende til tests. 

Derfor er vaccination også lig med “gyldigt” coronapas 

Jeg skal - dog - stadig testes inden jeg møder på mit job …. Company polici !!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 6 minutter siden:

Det er et ganske fornuftigt kompromis, at vaccinerede ikke behøver rende til tests. 

Det er jeg sådan set enig i, men det er også fornuftigt at foretage en afvejning af, om man ønsker at blive testet eller ikke, selvom  man ikke er forpligtet til at blive testet.

Eksempelvis vægte et besøg på en kaffebar op mod et besøg på et bordel.

Det gælder både aktive glædespiger, eksempelvis i et bijob ved siden af et job som servitrice på en kaffebar.

Tilsvarende samme for en kunde til en kop kaffe i en kaffebar, eller som kunde til kropsnær købesex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Det er jeg sådan set enig i, men det er også fornuftigt at foretage en afvejning af, om man ønsker at blive testet eller ikke, selvom  man ikke er forpligtet til at blive testet.

Eksempelvis vægte et besøg på en kaffebar op mod et besøg på et bordel.

Det gælder både aktive glædespiger, eksempelvis i et bijob ved siden af et job som servitrice på en kaffebar.

Tilsvarende samme for en kunde til en kop kaffe i en kaffebar, eller som kunde til kropsnær købesex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Testvanviddet af raske folk uden symptomer er helt ude af proportioner.  Risikoen for at støde ind i en smittet er lig 0. 

sikke mange timer, der går til spilde i samfundet. 
 

For det arbejdende folk, er det ikke noget, man bare lige finder tid til. Så hellere undvære cafe- og restaurantbesøg. 
 

 

Redigeret af Statham

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, for 4 minutter siden:

Testvanviddet af raske folk uden symptomer er helt ude af proportioner.  Risikoen for at støde ind i en smittet er lig 0. 

sikke mange timer, der går til spilde i samfundet. 
 

For det arbejdende folk, er det ikke noget, man bare lige finder tid til. Så hellere undvære cafe- og restaurantbesøg. 

Jeg er også et selvforsørgende menneske i fast arbejde!

Men med 12 timers nattevagter, bliver det til mange fridage hver måned.

Som single i en storby, der er metro og cafeer simpelthen det der giver mit liv mening.

Testvanviddet er grunden til at vi ikke har fået en 3 bølge, og det udgør forudsætningen for den genåbning vi er i gang med.

I andre store lande tester de kun dem med alvorlige symptomer, og de har haft udgangsforbud, og de har været mere lukket end vi.

Udgiften til hver positiv test er vanvittig stor, men alternativet er fortsat ned lukning, med endnu større omkostninger til følge.

Det er simpelthen et valg med det mindste onde, af 2 onder.

Så er et Coronapas trods alt til at leve med.

At bo og leve i en storby, uden at kunne foretage sig det man plejer, har næsten ikke været til at holde ud :(

Når jeg besøger min gamle mor på landet, ude midt i ingenting, er jeg helt lettet over at være tilbage i København igen hver gang.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, for 56 minutter siden:

Risikoen for at støde ind i en smittet er lig 0. 

Det tror du forhåbentlig ikke selv på, med mindre du mener 1+2=999.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, 1 time siden:

Testvanviddet af raske folk uden symptomer er helt ude af proportioner. 
 

 

Hvad havde du forventet? Det er en kult.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 2 timer siden:

Det tror du forhåbentlig ikke selv på, med mindre du mener 1+2=999.

Do the math. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, for 9 minutter siden:

Do the math. 

Fortæl de ca 1.000 danskere der bliver smittet hver dag at chancen for at blive smittet er lig nul. 

Men vi kan vel i det mindste blive enig om at jorden er flad? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, Lige nu:

Fortæl de ca 1.000 danskere der bliver smittet hver dag at chancen for at blive smittet er lig nul. 

Men vi kan vel i det mindste blive enig om at jorden er flad? 

1.000/5.600.000

Det skal jeg nok. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...