Hop til indhold

Recommended Posts

Statham skrev, for 9 minutter siden:

1.000/5.600.000

Det skal jeg nok. 

Start med at fortælle det til dem, der har mistet et familiemedlem eller en ven. Fortæl det dernæst til dem, der døjer med voldsomme senfølger i månedsvis efter at have været smittet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 6 minutter siden:

Start med at fortælle det til dem, der har mistet et familiemedlem eller en ven. Fortæl det dernæst til dem, der døjer med voldsomme senfølger i månedsvis efter at have været smittet. 

Jo. Det skal jeg nok. 
Er der voldsomt flere døde i befolkningen under Corona, eller er det sådan circa det samme??

Redigeret af Statham

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, for 1 minut siden:

Jo. Det skal jeg nok. 
Er der voldsomt flere døde i befolkningen under Corona, eller er det sådan circa det samme??

Du må hilse tosserne til næste Men In Black demo. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 15 minutter siden:

Du må hilse tosserne til næste Men In Black demo. 

Ved ikke hvad det er. Men det kan være, at du kan svare på spørgsmålet????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, for 9 timer siden:

Jo. Det skal jeg nok. 
Er der voldsomt flere døde i befolkningen under Corona, eller er det sådan circa det samme??

Hvis du vil vide, hvor mange døde, det ville have været uden restriktionerne, så kig på Sverige og andre lande, det har taget let på pandemien!

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 36 minutter siden:

Hvis du vil vide, hvor mange døde, det ville have været uden restriktionerne, så kig på Sverige og andre lande, det har taget let på pandemien!

Du snakker udenom. Vil du svare eller ej?

Det er Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ifølge offentligt tilgængelige oplysninger var den totale dødelighed i Sverige og Danmark stort set den samme i 2020, nemlig henholdsvis 0,95 og 0,94 procent:

Statistiske oplysn. fra Sverige 1 Statistiske oplysn. fra Sverige 2 Statistiske oplysn. fra Danmark 

Sverige befolkningstal ultimo 2019: 10327589; Antal døde i Sverige 2020: 98124; Dødelighed: 0,95 procent
Danmarks befolkningstal primo 2020: 5823000; Antal døde i Danmark 2020: 54645; Dødelighed: 0,94 procent 

I min optik er den forskellen så lille at den er statistisk insignifikant, men det er selvf. et fortolkningsspørsmål! 

Og der er altså tale om det totale antal døde, ikke kun såkaldte døde MED corona (ikke AF ;-) ) 

Lets do the math!!!! ;-) 

 

Redigeret af PeterN

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, for 5 timer siden:

Du snakker udenom. Vil du svare eller ej?

Det er Danmark.

I Danmark er vi sluppet for den overdødelighed pga Covid-19 som ses i mange andre lande. 

Men havde vi ikke lukket ned og testet så meget var vi nok ikke sluppet så forholdsvis nemt. 

https://videnskab.dk/krop-sundhed/covid-19-viser-sig-i-statistikkerne-for-overdoedelighed-og-det-goer-os-klogere-paa

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
PeterN skrev, for 5 timer siden:

Ifølge offentligt tilgængelige oplysninger var den totale dødelighed i Sverige og Danmark stort set den samme i 2020, nemlig henholdsvis 0,95 og 0,94 procent:

Statistiske oplysn. fra Sverige 1 Statistiske oplysn. fra Sverige 2 Statistiske oplysn. fra Danmark 

Sverige befolkningstal ultimo 2019: 10327589; Antal døde i Sverige 2020: 98124; Dødelighed: 0,95 procent
Danmarks befolkningstal primo 2020: 5823000; Antal døde i Danmark 2020: 54645; Dødelighed: 0,94 procent 

I min optik er den forskellen så lille at den er statistisk insignifikant, men det er selvf. et fortolkningsspørsmål! 

Og der er altså tale om det totale antal døde, ikke kun såkaldte døde MED corona (ikke AF ;-) ) 

Lets do the math!!!! ;-) 

 

Vil lige minde om at PT, så søger Sverige hjælp i Danmark, fordi svenske sygehuse er overbelagte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 44 minutter siden:

I Danmark er vi sluppet for den overdødelighed pga Covid-19 som ses i mange andre lande. 

Men havde vi ikke lukket ned og testet så meget var vi nok ikke sluppet så forholdsvis nemt. 

https://videnskab.dk/krop-sundhed/covid-19-viser-sig-i-statistikkerne-for-overdoedelighed-og-det-goer-os-klogere-paa

Mange lande, der har lukket voldsomt ned i forhold til DK har haft en højere overdødelighed. 
Så jeg tror at man bliver nødt til at kigge mere nuanceret på tingene. 
 

ps. Bare lige et hint. Da du nok ikke har bemærket det i din iver. Artiklen, der skal underbygge din påstand, den er over et år gammel :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Den flittige Min post gengiver nogle helt objektive statistiske oplysninger omkring den samlede dødelighed i Sverige og Danmark 2020. Dem der tør kan jo selv klikke på de links jeg har taget med i mit indlæg og selv regne efter, ja bare kom an! 

Hvordan den statistik kommer til at se ud for 2021, ved vi først af gode grunde først når 2021 er omme.

Når vi når 1. juni, skal jeg gerne finde oplysninger for dødeligheden Sverige vs Danmark 2021 1. halvår. Du skal være velkommen til at komme mig i forkøbet haha 

Min post handler om dødelighed 2020 og ikke svenske hospitalsindlæggelser 2021...... ;-) 

Glædelig pinse!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er kommet nye retningslinjer i takt med at antallet af vaksinerede stiger:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fået stik nr 2 og om mindre end 14 dage er jeg færdigvaccineret.

Seneste prognose siger 12 måneders beskyttelse.

Men jeg dropper alt sommer ferie, og håber på en tid uden restriktioner i Europa til efteråret.

Jeg skal ingen steder med gældende restriktioner rundt omkring.

Det har været hæsligt nok med mundbind og Corapas hjemme, bare for at kunne blive klippet og gå på restaurant mm, da der blev åbnet.

Det giver mig ingen glæde at rejse nogen steder pt, som situationen stadig er, så bliver jeg hellere hjemme.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest hørsholm1
Statham skrev, den 22.5.2021 at 20:12:

Jo. Det skal jeg nok. 
Er der voldsomt flere døde i befolkningen under Corona, eller er det sådan circa det samme??

det er lidt det samme, og siger jo noget om at de restriktioner, også har virket overfor de sygdomme som man ellers ser dødstal ud fra, så der ingen influenza har været i år, kighoste og 
andre børnesygdomme er næsten væk i danmark osv
så det er altså en dobbelt effekt vi har haft og gud ske lov for det 
man kan kun takke danskerne generelt for deres indsats . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest hørsholm1
Statham skrev, den 23.5.2021 at 12:49:

Mange lande, der har lukket voldsomt ned i forhold til DK har haft en højere overdødelighed. 
Så jeg tror at man bliver nødt til at kigge mere nuanceret på tingene. 
 

ps. Bare lige et hint. Da du nok ikke har bemærket det i din iver. Artiklen, der skal underbygge din påstand, den er over et år gammel :D

Det tror jeg, og læg mærke til tror, bruger jeg bevidst her , du har ret i
mange tager i denne debat fejl , da de mener vi bare kan tænke logisk på dette her. altså vi har et problem sætter en løsning ind og så er det løst eller ikke
men vi taler om menneskelig adfærd, overfor hinanden. Forskellige kulturer og en smitte som vi ikke helt ved hvordan opfører sig, når den smitter videre
Så alt det vi gør er hypoteser om hvad vi TROR vil virke, og bagefter kan vi prøve ud fra statistik at fastlægge om det har virket eller ej. Ud fra det laver man så
Nye tiltag ud fra den erfaring man på den måde kan opbygge
Men det er hypoteser, afklaring og nye hypoteser. Hvis man ikke forstår hvordan det er at arbejde på den måde, virker meget som noget ulogisk vrøvl. Hvilket det 
ud fra en logik også er. Men ud fra en epedimi kontrol ikke er. Lidt smart i en fart kan man sige at liniær tankegange, ikke duer , men cirkulære duer: 
ps så har mange lande som har lukket mindre ned klaret sig bedre end os, så tja , det understøtter vel ovenstående
god dag, 
psps, derfor blev jeg meget afslappet og glad, da jeg i et af de første tv udsendelser med Mette, som jeg ikke stemmer på, hører hende sige ; citat næsten ordret :
hvis vi nøjes med at gå ud fra evidens , kommer vi ikke i mål med denne virus: citat næsten ordret slut: for da vidste jeg at hun faktisk havde forstået hvad der skulle gøres, og hvordan. Når hun så samtidigt i netop den tankegang, siger at vi kommer til at tage fejl, så er det jo præcist det vi kommer til med hypoteser. Jeg er sgu lidt stolt af Mette, hun har gjort det så fint, og kan kun tænke om nogle af de logisk tænkende som kunne have været der i stedet kun kunne have gjort ondt værre

Redigeret af hørsholm1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltavarianten vil sende skygger ind over efteråret: Forvent skolelukninger og – måske – mundbind igen

Den nye deltavariant af coronavirus ændrer smittespillet så kraftigt, at mundbind kan blive genindført, skoler kan blive lukket, og der kan opstå nye besøgsrestriktioner på plejehjem. Alt sammen til efteråret, når kulden sætter ind. Sådan lyder det fra fremtrædende eksperter.

https://www.berlingske.dk/videnskab/deltavarianten-vil-sende-skygger-ind-over-efteraaret-forvent

Jeg måtte bide tænderne sammen, for ikke at skrige højt i afmagt da jeg læste det :(

Hvor meget kan vi snart holde til, hvis det sker?

Det er jo skruen uden ende :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, den 23/5/2021 at 06:13:

Hvis du vil vide, hvor mange døde, det ville have været uden restriktionerne, så kig på Sverige og andre lande, det har taget let på pandemien!

england ungarn har haft harde restriktioner men de har mange dode

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har gemt alt min ferie, nok helt til oktober i håb om at kunne rejse ud fri for Corona, og så vender helvede måske tilbage til efteråret :(

Måske mindre her hjemme, end længere syd eller øst på, men ønsket er at kunne rejse på sex købe ferie til efteråret.

Hvis det ikke lykkes bliver det ca 1,5 års tålmodig venten på det rette tidspunkt, til igen at holde ferie, der viser sig forgæves.

Tålmodighed giver mening, hvis der er håb!

Men er der snart det håb tilbage, vi nu troede at vi havde grund til at nære?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man vill besøge en thaimassage, skal man så ha coronapas och vara færdig vaccineret OCH ha pcr test OCH ha antigenetest? Eller er det tillräckligt med coronapas och ha 2 stick? :?:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sportbilen skrev, for 36 minutter siden:

Hvis man vill besøge en thaimassage, skal man så ha coronapas och vara færdig vaccineret OCH ha pcr test OCH ha antigenetest? Eller er det tillräckligt med coronapas och ha 2 stick? :?:

Det er nok med Coronapas :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Statham skrev, den 22.5.2021 at 20:12:

Er der voldsomt flere døde i befolkningen under Corona, eller er det sådan circa det samme??

Meningsløst spørgsmål, da det ikke belyser overdødelighedsrisikoen ved pandemien, når der har været foranstaltninger i perioden.

Statham skrev, den 23.5.2021 at 12:49:

Mange lande, der har lukket voldsomt ned i forhold til DK har haft en højere overdødelighed. 

Fejlargument. Det handler ikke om "voldsomhed", det handler i høj grad om hvordan og hvornår. Danmark var blandt first movers til nedlukning og har en befolkning, som har meget høj tillid til myndigheder og en stærk infrastruktur. Derfor har DK's strategi været meget effektiv, hvilket du bl.a. kan se på influenzaen (der var ingen hele vinteren). Alligevel havde DK faktisk overdødelighed i vintermånederne, så det siger lidt om hvor meget den pandemi kan gøre, hvis man ikke griber ind. Det kan du også se på overdødeligheden i dårligere begunstigede lande (her har jeg valgt USA+ nogle europæiske lande, men vælg selv andre):

https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores?country=DNK~SWE~GBR~USA~CZE~FRA

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...