Hop til indhold
kanonkongen

EM 2021. Vi skal da have en tråd om det.

Recommended Posts

Guest DaddyKbhs

Tror nu mere Hjulmand skal finde ud af hvordan man scorer mod England, de har ikke lukket et eneste mål ind under slutrunden. sågar ikke i de seneste 8-10 landskampe træk, det bekymrer mig lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Zero

Sikke  en  fest  i  gaderne  i  går. 

Vi  er  sku  seje 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den flittige skrev, for 1 time siden:

Super flot af Danmark og komme i en semifinale, kun en halvleg var nødvendig for at slå Tjekkerne.

Nu skal Hjulmand så finde ud af, hvordan vi holder England væk fra og få hjørnespark.

En skam der ikke kommer danske tilskuer ind til kampen.

God formiddag @Den flittige

det var ikke en kamp hvor de spillede godt DK men de kæmpede, med blod, sved og tårer. Og det, var fantastisk at se. 

ja England, har et godt forsvar. Vi har super gode wingbacks og angribere. Kampen bliver svær og hård. Men, jeg tror på DK og igen en smal 2-0 eller 2-1 sejr. Og så taget vi Italien i finalen. Haha. 

ja nu prøver vi jo, hvordan det desværre er. Rusland prøvede det jo i parken. 

god dag. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
DaddyKbhs skrev, 1 time siden:

Tror nu mere Hjulmand skal finde ud af hvordan man scorer mod England, de har ikke lukket et eneste mål ind under slutrunden. sågar ikke i de seneste 8-10 landskampe træk, det bekymrer mig lidt.

God Formiddag @DaddyKbhs

ja det bliver ikke nemt, jeg synes vi, har mange strenge, at spille på. Og vi kunne jo spille we are the champions. Haha :D

Spøg til side. Jeg tror DK rider på en bølge og de spillere, vil kæmpe med alt det de har. Så igen 2-0 2-1 tror jeg. 

god dag

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Zero skrev, for 38 minutter siden:

Sikke  en  fest  i  gaderne  i  går. 

Vi  er  sku  seje 

Hej @Zero

ja det var da helt vildt. Og der kommer mere fest. 

god dag

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
DaddyKbhs skrev, 1 time siden:

Det bekymrer ikke mig.
Tjekkiet er en langt hårdere modstander end Ukraine ville have været. Derfor tror jeg Danmark er godt rustet og klar til kampen.

Men den bliver svær for Danmark, et næsten fyldt Wembley med Engelsk fans - det kræver en stærk mentalitet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DaddyKbhs
gerog skrev, for 20 minutter siden:

Det bekymrer ikke mig.
Tjekkiet er en langt hårdere modstander end Ukraine ville have været. Derfor tror jeg Danmark er godt rustet og klar til kampen.

Men den bliver svær for Danmark, et næsten fyldt Wembley med Engelsk fans - det kræver en stærk mentalitet.

forstår ikke din kommentar, hvad er din pointe med at tjekkiet var en langt hårdere modstander en ukraine, det ændre da intet ved at England aldrig lukker mål ind ?

Så kan vi jo også sige at Wales var en langt nemmere modstander en tyskland som England slog 2-0  . 

Prøv at uddyb ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 2 timer siden:

Det bekymrer ikke mig.

Hej @gerog Længe siden. Håber du, har det godt.:)

Tjekkiet er et bedre hold end Ukraine. Enig i det. Og tror vi står godt til England. Og deres forsvar og ikke mindst deres målmand er ikke så sikre. At der ikke er gået mål ind hos dem, Ja der, har også været held indover Tyskerne var bestemt tætte på. Bare ikke gode nok. Gør Pitchford de samme fejl mod DK. Tror jeg de Dansk spillere straffer det. Men vi må se onsdag.

Jeg tænker selvfølgelig, har tilskuerne en faktor. På den anden side, er spillerne vant til det, fra de store ligaer. Scorer DK først. Så, kan der blive stille på Wembley. Og kommer England i vanskeligheder, kan stemningen hurtigt vende sig. 

Godt at se Kasper Schmeichel, kom op med gode redninger i går. Det er nu, han for alvor, skal steppe ind. Vestergarrd, var jeg heller ikke  helt vildt imponeret af. Han har altså nogle underlige afleveringer. Jeg tror Damsgaard måske bliver bænket. og en med mere sul på kroppen skal ind på midtbanen. Måske Y. Poulsen. Men nu det jo Kasper Hjulmand der sætter holdet. :D

DaddyKbhs skrev, for 1 time siden:

forstår ikke din kommentar, hvad er din pointe med at tjekkiet var en langt hårdere modstander en ukraine, det ændre da intet ved at England aldrig lukker mål ind ?

Så kan vi jo også sige at Wales var en langt nemmere modstander en tyskland som England slog 2-0  . 

Prøv at uddyb ? 

Hej @DaddyKbhs

Tjekkiet er bedre hold end Ukraine. De var åndsvage heldige mod Sverige. De kollapsede jo også mod England. England, er svær helt sikkert. Men er ikke dybt imponeret af dem. De er favoritter mod DK, har fordelen ved tilskuere. Jeg tror bare, at lukker vi midtbanen ned, Så er England fortabt. Og igen, så kan tilskuerne vende sig i mod dem. 

Alt kan ske, jeg håber og tror bestemt på DK slår England. De arbejder stenhårdt. Og fordi, vi kan ændre 3.5-2 med to wingbacks.  til 4-4-2, hvor Mæhle rykker ned som alm back. Eller, hvis Dollberg igen, starter ind mod England at spille 3-4-3 med ham alene på toppen. Og det, kan de helt uden udskiftninger. 

Men ja for h.... Kane, Sterling skal vi da bestemt passe på. Men jeg er jubel optimist. Og siger stadig. 2-0 eller 2-1.:D

Men nu der sgu ventetid igen. Øv :D

God dag med bjerg etapen i touren i dag. Eller kvinde besøg :P Eller noget helt andet. 

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Very proud to be a neighbour of Denmark - football-wise anyway;)

Nu skal i bare klare en kamp til, så har jeg penge til mange pigebesøg fremover.

Hvis i bare lader Cornelius løs, så skal det nok gå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DaddyKbhs

Tak for en hyggelig snak herinde og i sær til dig KanonKonge, jeg smutter fra EG .

God kamp Lørdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
DaddyKbhs skrev, Lige nu:

Tak for en hyggelig snak herinde og i sær til dig KanonKonge, jeg smutter fra EG .

God kamp Lørdag.

Hej @DaddyKbhs

Selv tak for hyggelig snak. Synes du, skal bliv.

Og god kamp ons og søndag

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DaddyKbhs
kanonkongen skrev, Lige nu:

Hej @DaddyKbhs

Selv tak for hyggelig snak. Synes du, skal bliv.

Og god kamp ons og søndag

God dag.

KK

Har slettet mig allerede, Kan ikke acceptere den forskelsbehandling herinde, er ikke et forum for mig .

Hygge min ven :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
DaddyKbhs skrev, Lige nu:

Har slettet mig allerede, Kan ikke acceptere den forskelsbehandling herinde, er ikke et forum for mig .

Hygge min ven :)

Hygge til dig også. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad sker der lige? Bliver jeg nødt til at se fodbold onsdag? Bare jeg når hjem, hvornår starter det? Bliver det sendt på en “gratis” kanal? Er det i Qatar eller Aserbadjan?

som I kan se er jeg på herrens mark, eneste jeg ved er at DK møder UK i EM semifinalen

(og jeg mener det)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 13 minutter siden:

Hvad sker der lige? Bliver jeg nødt til at se fodbold onsdag? Bare jeg når hjem, hvornår starter det? Bliver det sendt på en “gratis” kanal? Er det i Qatar eller Aserbadjan?

som I kan se er jeg på herrens mark, eneste jeg ved er at DK møder UK i EM semifinalen

(og jeg mener det)

Hej @Oldtimer

Haha :D Ja det bestemmer du da selv om du vil se kampen. Kl 21.00 på DR1 så skulle det være på plads Eller TV3+ Så du dobbeltsikret :D  Det er i London på Wembley. 

Så nu skulle ironien være sat på plads :)

God aften til dig.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
Oldtimer skrev, for 19 minutter siden:

(og jeg mener det)

Rigtig nok som kk skriver vises kampen på DR 1 Kl.21 onsdag og på Viaplay.

Kampen mellem Italien og Spanien vises tirsdag kl. 21 på TV 3+ og på Viaplay.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er faktisk ingen spøg, jeg opdagede i dag, at Danmark er i semifinalen og at de skal spille med England. Jeg er så langt væk fra fodbold i mine interesser, så jeg har overhovedet ikke fulgt med i det. Så sidste del af kampen mod Tjekkiet (uden lyd, jeg orker ikke at høre sportskommentatorer, heller ikke Leth) uden at vide, at det var en 1/4 finale.

Generelt er disse store sportsbegivenheder, der bruges til at sætte forskellige diktatorer/diktaturer i godt lys, noget jeg mener, vi alle burde undlade at se, netop for at skille sport fra politik. Det er en helt anden diskussion, som vi ikke skal ind på her.

Jeg holder selvfølgelig med Danmark på onsdag.

Venligst OT (den totale sportsignorant)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg skal lige hilse og sige at for sådan en nationalist som mig, der er sådan et her EM, bare guf.. Jeg har faktisk måtte skrive ind i kalenderen, at der ikke modtages bookinger, omkring klokken 21 onsdag, OG i min annonce:lol:.. 

Jeg har sjældent følt mig mere stolt over at være dansk end da de her danske mænd bare klarede en forfærdelig situation til ug + kryds og slange.. Og den måde hele holdet har rejst sig på og det sammenhold.....

Arghmen altså kan man næsten hører julelysene i mine øjne:lol:.?

Forfulan hvor jeg glæder mig:!:.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej og god formiddag @JenniferRomantica

Den første kvinde, der skriver i denne tråd. :) Uden at nævne mandekroppe, ben og hvor lækre de Danske spillere er :D

Dette EM, har i mine øjne været helt fantastisk. Gode kampe, mange mål, Og ja et sammenhold der, er helt unikt. Danskerne fester som, var det befrielsen i 45. Roligans når det er Aller bedst. Oven på Pandemi, har vi brug for en lykkerus. Og det giver Landsholdet os. "vi står sammen side om side" Så forstår godt, du lukker for kalenderen og bookninger i det tidsrum de spiller. Så må de liderlige mænd, tage en håndtrold så længe :D

Ja man ser et land bakke op. Spillere som du, skriver. Klarede alle udfordringerne til perfektion. Og den kontekst di stod i, viste spillerne sikkerhed, perfektion, sammenhold og ikke mindst. Vi skal vise vi, kan løfte os. Lige før Holger Danske vågner:D 

Jeg forstår din glæde. Jeg forstår Danmarks glæde. Vi er en nation, der står sammen. Og mange lande er misundelige på os. :)

Jeg, glæder mig også. Men der er alt for lang tid til tirsdag og onsdag. 

God EM kampe til dig Og vi vinder over England. Vikingerne er vågne nu. 

God dag.

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dk-England semifinale  wauuw

flashback september 1983, hvor den spæde begyndelse til 80’ernes dynamithold var “in the making” og dk på imponerende vis sejrede 1-0 på en straffescoring af Allan Simonsen på Wembley (og jeg som 10årig sad klistret til skærmen)

Egentlig kan man vel drage mange paralleler mellem onsdagens kamp og omtalte kamp fra 1983. Dengang lykkedes Olsen-bandens taktik der primært gik ud på at trække tempoet ud af kampen ved at holde tålmodigt på bolden uden nødvendigvis at skabe så mange chancer. Dette frystrerede englænderne og ikke mindst tilskuerne og dermed forkrampede deres spil. Tænker dette må være RESEPPTEN på sejr i semifinalen på onsdag, coolness, tålmodighed og kynisme. Bolden skal i kassen når chancen byder sig (for der kommer sikkert ikke mange chancer)

Så skal vi ikke håbe på en smal 1-0 sejr til dk ligesom dengang eller kan vi forvente mere?

hvad siger i, overlever vi semifinalen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kiddesvej1 skrev, for 56 minutter siden:

hvad siger i, overlever vi semifinalen?

Desværre nej. England har et godt forsvar og har fået tanket godt med selvtillid i angrebet mod Ukraine. Dertil kommer hjemmebanefordelen, så jeg tror eventyret slutter nu for danskerne. Selv ved nederlag kan de danske gutter være stolte og har præsenteret mere end vi kunne forvente. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 8 minutter siden:

Desværre nej. England har et godt forsvar og har fået tanket godt med selvtillid i angrebet mod Ukraine. Dertil kommer hjemmebanefordelen, så jeg tror eventyret slutter nu for danskerne. Selv ved nederlag kan de danske gutter være stolte og har præsenteret mere end vi kunne forvente. 

Meeen vi har altså i nyere tid slået dem på Wembley:ph34r:.. Jeg tror godt vi kan da.. 

Og vores hold kommer også med en del selvtillid efter de sidste vundne kampe.. Og så husker de forhåbentlig på at vi har slået dem før.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 1 minut siden:

Hej @Elprebsi

Helt uenig. Ja Englænderne, har hjemmebane fordel. Men vi ved også kommer de bagud, kan stemningen vende. Så kommer DK foran, så kan det være en fordel for Danskerne. Ja Englænderne, har et godt forsvar, men en målmand der er hamrende usikker, laver ofte underlige indgreb, afleveringer, ud spark og ikke mindst, er Pichford kun god pga. forsvar. 

Jeg tror på en 2-0 2-1 sejr til DK. Sammenholdet, midtbanen. Og ikke mindst det vi kan ændre spillestil og taktik. Uden at bruge udskiftninger. Så ja DK kommer i finalen. Og skulle det glippe, ja så har de, all vundet vores hjerter.

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Meeen vi har altså i nyere tid slået dem på Wembley:ph34r:.. Jeg tror godt vi kan da.. 

Hej @JenniferRomantica

Ja 1-0 og uafgjort i venskabskampe. Så alt kan lade sig gøre. Dette er en semifinale. Og kan ikke sammenlignes. Intensiteten er helt anderledes. Men enig i, at vi godt kan vinde og tror vi gør det.

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...