Hop til indhold
Guest Kim Nielsen

Gonore hjemmetest?

Recommended Posts

Kim Nielsen skrev, for 29 minutter siden:

Sig mig lige hvorfor det ikke er så fedt? Er det pinligt at give falsk navn eller at sidde i venterum med de andre, eller hvad?

Det sidste. Er man single, så betyder det nok ikke det helt store, men hvis man som jeg er i forhold, så ønsker man ikke at møde nogen, man kender.

Kim Nielsen skrev, for 31 minutter siden:

og kan du sige om man bestiller tid til i morgen eller er der først normalt tid om feks. 2 uger?

Jeg tror, det er ret normalt med et par ugers ventetid. Om corona har gjort ventetiden kortere eller længere, ved jeg ikke.

Kim Nielsen skrev, for 33 minutter siden:

Og til sidst, kan du sige noget om hvor længe man ca skal sidde og vente i venterummet på at komme ind når man har bestilt tid? I timevis eller er det ikke så slemt?

Tror det afhænger af, om de har kunnet holde tidsplanen. Jeg var der tidligt på dagen og ventede vist ca 10 minutter, tror jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, for 5 timer siden:

En lille sidenote, hvis du har været sammen med en der har Gonore, så har du det også - der er ikke nogen måske der. (Jeg er ikke læge, men har det fra min egen læge... viden ikke Gonore). 

Naaaargh.. Eller måske var jeg bare særlig.. Men jeg havde altså for nogle år siden en "run in" med sådan en bastard ting.. Første gang i mit, på daværende tidspunkt, 27 årige lange liv.. Det var hammer uheldigt og helt 100 pga et sprunget kondom på arbejdet men min daværende kæreste fik det altså ikke.. Vi havde i samme periode kort været fra hinanden hvor jeg havde knaldet en eks som heller ikke fik det.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
klinikfuckers skrev, for 19 minutter siden:

Men lad os nu håbe du måske bare har halsbetændelse pga årstiden, lige sidste spørgsmål, dansk eller udenlandsk GP. 

Hende jeg tror det må være HVIS jeg har fået noget er fra øst europa. Og tak men det føles ikke som en helt almindelig halsbetændelse, det var derfor jeg kom i tvivl om jeg kan være smittet og googlede symtomerne, men jeg håber da det er falsk alarm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 1 minut siden:

Hende jeg tror det må være HVIS jeg har fået noget er fra øst europa. Og tak men det føles ikke som en helt almindelig halsbetændelse, det var derfor jeg kom i tvivl om jeg kan være smittet og googlede symtomerne, men jeg håber da det er falsk alarm

Krydser fingre 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Den_glade_amatør skrev, for 7 minutter siden:

Det sidste. Er man single, så betyder det nok ikke det helt store, men hvis man som jeg er i forhold, så ønsker man ikke at møde nogen, man kender.

Jeg tror, det er ret normalt med et par ugers ventetid. Om corona har gjort ventetiden kortere eller længere, ved jeg ikke.

Tror det afhænger af, om de har kunnet holde tidsplanen. Jeg var der tidligt på dagen og ventede vist ca 10 minutter, tror jeg.

Super tak igen Amatør! Men jeg synes nu at et par ugers ventetid er vildt længe især for dem som tisser glasskår 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen

Tak til dem som gav mig svar i tråden her. Jeg giver lige en opdatering. Jeg gik til corona test som var negativ. Så gik jeg til min egen læge som tog et skrab i halsen med en lang vatpind og sagde at det nok var en virus og at jeg skulle vente 3-4 dage så ville det nok gå over, ellers skulle jeg komme igen. Faktisk er det så gået over. Så det må altså have været en halsbetændelse pga årstiden selvom det føltes anderledes denne gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, den 22.3.2021 at 11:38:

Jeg vil gerne have foretaget en gonore test uden at indblande familiens læge.

Kan man købe hjemmetest nogen steder i København hvor det gerne skal være muligt at betale kontant? Hvis nogen af jer ligger inde med sådan en test som ikke er udløbet, så skriv gerne en PB, så er jeg køber til den.

Hvis man ikke kan få en hjemmetest her i landet, så er den eneste mulighed vel at bestille tid på Bispebjergs venerea klinik?

Hvad i alverden har du imod at bruge familiens læge? Vedkommende har tavshedspligt og kunne ikke drømme om at fortælle din kone noget. Og mon ikke han har oplevet mange patienter med gonorré?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aben04 skrev, for 12 timer siden:

Hvad i alverden har du imod at bruge familiens læge?

Læs tråden før du svarer.

Aben04 skrev, for 12 timer siden:

Vedkommende har tavshedspligt og kunne ikke drømme om at fortælle din kone noget.

Og hvad så? Der kan være andre grunde (fx skam) og det er ikke vores sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg begriber simpelthen disse forespørgsler, der går på at undgå at involvere de fremragende offentlige tilbud, vi har her i landet.

Det er muligt at man gerne vil undgå at involvere familielægen, recept og behandling, hvis ens test er positive, men de har altså tavshedspligt til graven,
Jeg er sikker på at de alle overholder den tavshedspligt, og sidder inde med viden der kunne føre til mange skilsmisser, og anden ulykke hvis ikke de kunne holde tæt.

Afsted til Bispebjerg, det er en velsmurt velfungerende fabrik af kompetente fagfolk, der ser lidt af hvert, som er professionelle, og hos hvem vi er i rigtig gode hænder.

Kan recepter ikke udstedes af andre en egen læge, det er da vist meget normalt at eksempelvis hospitaler gør det?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Rejsenetværk skrev, for 22 timer siden:

Det er muligt at man gerne vil undgå at involvere familielægen, recept og behandling, hvis ens test er positive, men de har altså tavshedspligt til graven,
Jeg er sikker på at de alle overholder den tavshedspligt, og sidder inde med viden der kunne føre til mange skilsmisser, og anden ulykke hvis ikke de kunne holde tæt.

Hej @Rejsenetværk du har sikkert ikke læst min seneste besked i tråden om at det var falsk alarm, men det var den altså heldigvis.

Men jeg kan da godt svare på hvorfor det kan være problematisk ikke at være anonym hvilket man kan være på Bispebjerg (lige indtil man får brug for en rescept) men ikke hos familielægen.

Hos lægen kommer alle dine svar ind på www.sundhed.dk og der skal kun dit nemid til at tjekke dine prøvesvar. Da nemid ofte ikke er en hemmelighed blandt ægtefold fx fordi de ved hvor hinandens kodekort ligger, så er det nærliggende at oplysningen om prøvesvaret og at du overhovedet har fået lavet en prøve vil sive, selvom lægen har tavshedspligt. Du vil heller aldrig mere kunne logge på sundhed.dk mens konen er i nærheden, der står jop prøvesvar som er mange år gamle, og det kan godt blive lidt suspekt.

Derfor er man nød til at være anonym og til når det kan gøres at undgå familielægen selvom lægen har tavshedspligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 2 timer siden:

Derfor er man nød til at være anonym og til når det kan gøres at undgå familielægen selvom lægen har tavshedspligt.

Mon det er muligt at blive testet, og ved behov modtage behandling på et privat hospital, mod fuld egen betaling.

Hvor så alt information holdes ude af Sundhed.dk og alle offentlige systemer?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen

nej det er ikke længere muligt i Danmark at få en rescept uden at det kommer til at stå i dine sundheds papirer. Den eneste udvej som der muligvis er, er at tage på ferie i udlandet og så blive behandlet der, for det bliver nok ikke (endnu) indberettet til danske myndigheder. Men det vil være noget besværligt eller umuligt for mange at søge denne løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, den 29.3.2021 at 13:26:

 

Hos lægen kommer alle dine svar ind på www.sundhed.dk og der skal kun dit nemid til at tjekke dine prøvesvar. Da nemid ofte ikke er en hemmelighed blandt ægtefold fx fordi de ved hvor hinandens kodekort ligger,

Flyt dit nemid over på din tlf, så dr det slut med hun kan lure med. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...