Hop til indhold
Guest Kim Nielsen

Gonore hjemmetest?

Recommended Posts

Guest Kim Nielsen

Jeg vil gerne have foretaget en gonore test uden at indblande familiens læge.

Kan man købe hjemmetest nogen steder i København hvor det gerne skal være muligt at betale kontant? Hvis nogen af jer ligger inde med sådan en test som ikke er udløbet, så skriv gerne en PB, så er jeg køber til den.

Hvis man ikke kan få en hjemmetest her i landet, så er den eneste mulighed vel at bestille tid på Bispebjergs venerea klinik?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa, jeg har ikke set at man kan købe gonore hjemmetest (klamydia kan købes på apoteket).

Men der findes "walk-in" klinikker rundt omkring i landet, hvor du "anonymt" kan blive testet, din læge kan dog se hvis du får udskrevet en recept - så helt anonymt er det ikke, hvis du har vundet ;) 

En lille sidenote, hvis du har været sammen med en der har Gonore, så har du det også - der er ikke nogen måske der. (Jeg er ikke læge, men har det fra min egen læge... viden ikke Gonore). 

En anden lille sidenote, hvis du har udflåd og svie ved vandladning, så er der en god chance for at det er en infektion i urinrøret og ikke gonore - drik virkeligt meget vand, nogen anbefaler tranebær juice.. ved ikke om det gør en forskel, men det smager skidt.

Jeg har været møllen igennem hvor jeg var ret sikker på jeg jeg havde en omgang gunnar, det viste sig jeg havde betændelse i urin røret som formentligt skyldes at jeg var blevet testet (med den store pibe renser) 2 gange, fordi jeg var paranoid. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 28 minutter siden:

Tak for svaret Eksil, men jeg mistænker at jeg måske har fået det i munden, så der er ikke noget med udflåd :)

Det skulle altså være muligt at få en hjemmetest, se fx her: https://dk.treated.com/koenssygdomme-test/gonore-hjemmetest

Det er muligt.

Skulle du være positiv, er der også en mulighed for at købe medicin der fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings

Har du suttet pik siden du mistænker det da ? 

Ville seriøst bestille tid på bisbebjerg, da du ellers kan have andre kønssygdomme i hals, men hvis du ingen symptomer har, hvorfor så nervøs ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackStockings skrev, for 9 minutter siden:

Har du suttet pik siden du mistænker det da ? 

Ville seriøst bestille tid på bisbebjerg, da du ellers kan have andre kønssygdomme i hals, men hvis du ingen symptomer har, hvorfor så nervøs ?

Man kan godt blive smittet med gonorre bare ved at kysse længe og dybt med en der er smittet i halsen.

Jeg har haft det, i hals og på pikken. Og jeg har ALDRIG været sammen med en mand :)

På Bispebjerg tester de pik, hals og endetarm, når du skal testes for gonorre. Og på Sjælland er det også eneste sted, kan blive behandlet for det. Din egen læge behandler det ikke, men henviser dig til Bispebjerg (hvis du er på Sjælland).

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings
thedanishdude skrev, for 7 minutter siden:

Man kan godt blive smittet med gonorre bare ved at kysse længe og dybt med en der er smittet i halsen.

Jeg har haft det, i hals og på pikken. Og jeg har ALDRIG været sammen med en mand :)

På Bispebjerg tester de pik, hals og endetarm, når du skal testes for gonorre. Og på Sjælland er det også eneste sted, kan blive behandlet for det. Din egen læge behandler det ikke, men henviser dig til Bispebjerg (hvis du er på Sjælland).

 

Hvorfor skriver du til mig ? Det er ikke mig som efterlyser det ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
BlackStockings skrev, for 28 minutter siden:

Har du suttet pik siden du mistænker det da ? 

Ville seriøst bestille tid på bisbebjerg, da du ellers kan have andre kønssygdomme i hals, men hvis du ingen symptomer har, hvorfor så nervøs ?

Nej jeg har ikke suttet pik men jeg har slikket fisse ret intensivt og har en uges tid efter fået nogle symptomer i halsen som jeg har googlet mig frem til svarer til dem som man får hvis man har gonore i halsen.

Fisseslikning skulle også kunne smitte på den måde.

Du har formentlig ret i at det bedste er at bestille en tid på Bispebjerg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Senor skrev, for 38 minutter siden:

Du kan altid henvende dig på Venerisk Klinik på Bispebjerg Hospital -- anonymt. Bestil tid i forvejen.

Tak for dit svar senor

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
thedanishdude skrev, for 20 minutter siden:

Man kan godt blive smittet med gonorre bare ved at kysse længe og dybt med en der er smittet i halsen.

Jeg har haft det, i hals og på pikken. Og jeg har ALDRIG været sammen med en mand :)

På Bispebjerg tester de pik, hals og endetarm, når du skal testes for gonorre. Og på Sjælland er det også eneste sted, kan blive behandlet for det. Din egen læge behandler det ikke, men henviser dig til Bispebjerg (hvis du er på Sjælland).

Tak for svaret. På nogen hjemmesider står der at gonore ikke kan smitte ved kys, og på andre står der at det godt kan smitte ved dybe tungekys. Hvad der er rigtigt ved jeg ikke.

Men det er vist ret sikkert at man kan få det i munden ved at slikke fisse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at der er et par faldgrupper i forhold til hjemmetest: For det første er den ikke beregnet til svælget. Siden der er så mange bakterier kan man risikere at testresultatet ikke er validt/falsk negativ (info fra en snak med min egen læge).

For det andet: Hvis testen viser sig at være positiv, så skal du tage kontakt til en læge, da de derefter skal teste for hvilken art af gonorré du har, og om det er den som er let at behandle med piller, eller om det er en resistent variant som kræver et stik på hospitalet. Den behandling du kan købe online er kun til ikke-resistente varianter og du kan derfor ikke vide om behandlingen faktisk virker, uden at have testet hvad du har. 

Vælger du alligevel at hjemmeteste og hjemmebehandle, skal du huske at tage en test 14 dage efter behandlingens afslutning, for at teste om du stadig har det (hvilket du også ville skulle hos lægen). 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings
Kim Nielsen skrev, for 38 minutter siden:

Nej jeg har ikke suttet pik men jeg har slikket fisse ret intensivt og har en uges tid efter fået nogle symptomer i halsen som jeg har googlet mig frem til svarer til dem som man får hvis man har gonore i halsen.

Fisseslikning skulle også kunne smitte på den måde.

Du har formentlig ret i at det bedste er at bestille en tid på Bispebjerg.

tror du ikke det blot er alm ondt i halsen pga årstiden .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings
Nannas Hjørne skrev, for 24 minutter siden:

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at der er et par faldgrupper i forhold til hjemmetest: For det første er den ikke beregnet til svælget. Siden der er så mange bakterier kan man risikere at testresultatet ikke er validt/falsk negativ (info fra en snak med min egen læge).

For det andet: Hvis testen viser sig at være positiv, så skal du tage kontakt til en læge, da de derefter skal teste for hvilken art af gonorré du har, og om det er den som er let at behandle med piller, eller om det er en resistent variant som kræver et stik på hospitalet. Den behandling du kan købe online er kun til ikke-resistente varianter og du kan derfor ikke vide om behandlingen faktisk virker, uden at have testet hvad du har. 

Vælger du alligevel at hjemmeteste og hjemmebehandle, skal du huske at tage en test 14 dage efter behandlingens afslutning, for at teste om du stadig har det (hvilket du også ville skulle hos lægen). 

Husk vi er ikke læger herinde, personen skal søge læge el tar på bisbebjerg med symptomer, alt andet er fuldkommen dumt, da hjemmetest ikke er pålidelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
BlackStockings skrev, Lige nu:

Husk vi er ikke læger herinde, personen skal søge læge el tar på bisbebjerg med symptomer, alt andet er fuldkommen dumt, da hjemmetest ikke er pålidelig.

Det er jeg helt enig i. Men siden jeg ikke kan bestemme hvad han gør, nøjes jeg med at informere den smule jeg ved. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen

Tak for alle svarene, jeg er enig med jer. Jeg må en tur på Bispebjerg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Nannas Hjørne skrev, for 57 minutter siden:

Vælger du alligevel at hjemmeteste og hjemmebehandle, skal du huske at tage en test 14 dage efter behandlingens afslutning, for at teste om du stadig har det (hvilket du også ville skulle hos lægen). 

Tak Nanna. Det var nu ikke min hensigt at behandle mig selv med ting købt på nettet. Jeg ville bare om muligt gerne have taget en test uden at skilte med det, men det forstår jeg også kan gøres på Bispebjerg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
BlackStockings skrev, for 44 minutter siden:

tror du ikke det blot er alm ondt i halsen pga årstiden .

Det føles bare ikke på samme måde det var derfor jeg blev mistænkelig, men jeg kan jo håbe at det kun er det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Kim Nielsen skrev, for 7 minutter siden:

Tak Nanna. Det var nu ikke min hensigt at behandle mig selv med ting købt på nettet. Jeg ville bare om muligt gerne have taget en test uden at skilte med det, men det forstår jeg også kan gøres på Bispebjerg.

Der var en anden i tråden som havde nævnt at behandlingen kunne købes på nettet, så derfor ville jeg lige fortælle hvorfor den mulighed er en dum ide :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Kim Nielsen

Vil lige give lidt ekstra info om proceduren på Bispebjerg.

Når du bestiller tid pr telefon siger du, at du gerne vil være anonym. De skal stadig bruge en fødselsdato inkl årstal. Vælg din egen eller en anden dato, som du nemt kan huske, og som aldersmæssigt virker rimelig. På Bispebjerg forsynes den så med “de sidste fire”, som også indeholder bogstaver (det er sådan, at de holder styr på, at den testede vil være anonym). På Bispebjerg beder de dig også om at oplyse to fornavne, som du registreres under, dvs mindst det ene navn, som du siger, er falsk.

Når prøverne er foretaget, og du skal ringe ind for at få dine svar, skal du oplyse det “nye CPR” (som du fik, da du ville være anonym).

I øvrigt: Selvom du får en mødetid i telefonen, så undgår man ikke at sidde i et venteværelse med andre, som også kommer for at blive undersøgt for sådan cirka det samme som dig.

Det er ikke så fedt, men det er det rigtige at gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 2 timer siden:

Nej jeg har ikke suttet pik men jeg har slikket fisse ret intensivt og har en uges tid efter fået nogle symptomer i halsen som jeg har googlet mig frem til svarer til dem som man får hvis man har gonore i halsen.

Fisseslikning skulle også kunne smitte på den måde.

Du har formentlig ret i at det bedste er at bestille en tid på Bispebjerg.

Må man spørge om det er en glædes pige du har slikket fisse på, elsker selv at slikke fisse, som i rigtigt meget og intense, kan ikke få nok af det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Hej @Kim Nielsen

Vil lige give lidt ekstra info om proceduren på Bispebjerg.

Tak for info Amatør det er godt at vide de ting!

Sig mig lige hvorfor det ikke er så fedt? Er det pinligt at give falsk navn eller at sidde i venterum med de andre, eller hvad?

og kan du sige om man bestiller tid til i morgen eller er der først normalt tid om feks. 2 uger?

Og til sidst, kan du sige noget om hvor længe man ca skal sidde og vente i venterummet på at komme ind når man har bestilt tid? I timevis eller er det ikke så slemt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
klinikfuckers skrev, for 30 minutter siden:

Må man spørge om det er en glædes pige du har slikket fisse på, elsker selv at slikke fisse, som i rigtigt meget og intense, kan ikke få nok af det. 

Hej @klinikfuckers Ja jeg slikkede fisse på en gp. Jeg fik kun et handjob af hende så jeg er ret sikker på at hun ikke har smittet mig i den anden ende. Men det kan jeg selvfølgelig været blevet så mange andre gange. Men hvis jeg er smittet så er jeg ikke engang sikker på at det er hende som jeg tror det kan være, for jeg besøger tit forskellige piger. Jeg elsker også at slikke fisse jeg kunne gøre det i timer uden at holde pause:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 8 minutter siden:

Hej @klinikfuckers Ja jeg slikkede fisse på en gp. Jeg fik kun et handjob af hende så jeg er ret sikker på at hun ikke har smittet mig i den anden ende. Men det kan jeg selvfølgelig været blevet så mange andre gange. Men hvis jeg er smittet så er jeg ikke engang sikker på at det er hende som jeg tror det kan være, for jeg besøger tit forskellige piger. Jeg elsker også at slikke fisse jeg kunne gøre det i timer uden at holde pause:P

Men lad os nu håbe du måske bare har halsbetændelse pga årstiden, lige sidste spørgsmål, dansk eller udenlandsk GP. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...