Hop til indhold
Orgasmic

Uden gummi

Recommended Posts

Jeg har sadlet totalt om. Jeg boller udelukkende uden kondom nu. Og så kan i komme og slå mig alt det i vil i hovedet med gode argumenter for at det skal jeg ikke. Men jeg er fløjtende ligeglad. ikke mere kondom. Det er slut med det gummipjat. Ok. Jeg skylder måske at sige at jeg har sex med min kone igen. Men det er altså covid-19´s skyld. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, den 2.3.2021 at 17:07:

Træls tråd, men risikoen for det er mikroskopisk. Det kræver at følgende er opfyldt:

  1. gp er hivsmittet
  2. gp er ikke i hiv-behandling
  3. kunden er uheldig

Sandsynligheden for at alle tre forhold er opfyldt er ret lav. Så lige at nævne hiv i sammenhæng med usikker sex er knap så relevant som mange andre sygdomme.

4. at en af parterne har et åbent sår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mesterjacob skrev, for 11 timer siden:

4. at en af parterne har et åbent sår.

Nej, ubeskyttet er tilstrækkeligt. Et sår er ikke en forudsætning for smitteoverførsel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære alle,

Det er en spændende debat der er gang i her og dejligt at der ikke har været al for megen moraliseren eller forsøg på afsporing af det centrale tema. Jeg må sige at jeg er noget overrasket/rystet over hvor udbredt praksis sex uden kondom tilsyneladende er blevet... Jeg fordømmer absolut ikke dem der har sex uden gummi, jeg forstår dem bare ikke, derfor er det interessant at læse om deres bevæggrunde.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at dyke ubeskyttet sex med en GP'er og forstår ikke dem der gør det, men det er udelukkende udfra en risikovurdering og det faktum at jeg selv er typen der går langt for at undgå risikoadfærd, særligt i forbindelse med købesex. Derfor fravælger jeg aktivt de piger der tilbyde uden i deres annoncer, selvom man naturligvis kan få det med kondom hos dem.

Når der tales om at voksne mennesker selv kan træffe deres valg så er jeg enig i den forstand at vi lever i et frit samfund, men i forhold til risikovurdering så er vi mennesker desværre ikke så til at vurdere risici når chancen for et givet udfald er 1% eller mindre. Her vil mange tænke at så kan det umuligt ske, hvilket ikke er korrekt, særligt ikke hvis det er en gentagende begivenhed, hvilket giver et skævt billede af den reelle risiko. 

Det forhold at flere mænd, der efterspørger risikofyldte ydelser er hos den samme kvinde der tilbyder risikofyldte ydelser øger kun risikoen, når der er tale om piger der tilbyder det som en fast del af menuen og jeg er langtfra sikker på at alle pigerne lader sig teste regelmæssigt, særligt hvis de kommer fra lande hvor sundhedsvæsnet ikke er så udviklet som hos os, men det er naturligvis kun noget jeg tror. 

 

Ærbødigst,

DrMabuse

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mesterjacob skrev, for 12 timer siden:

4. at en af parterne har et åbent sår.

Ups -der gik ged i min redigering... dette citat skal ses i relation til mit nedenstående indlæg.

Redigeret af drmabuse
lavede rod i mit indlæg..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, den 2.3.2021 at 17:07:

Træls tråd, men risikoen for det er mikroskopisk. Det kræver at følgende er opfyldt:

  1. gp er hivsmittet
  2. gp er ikke i hiv-behandling
  3. kunden er uheldig

Sandsynligheden for at alle tre forhold er opfyldt er ret lav. Så lige at nævne hiv i sammenhæng med usikker sex er knap så relevant som mange andre sygdomme.

I dag sker langt de fleste tilfælde af HIV smitte gennem sexuel kontakt med nysmittede, hvor smitten endnu ikke er opdaget, men mængden af virus i blodet er på sit højeste. Her er alle tre forhold, desværre, opfyldt.  Er der så et åbent sår tilstede er risikoen endnu højere.... 

Ærbødigst,

DrMabuse

Del dette indlæg


Link til indlæg
drmabuse skrev, for 10 minutter siden:

så er vi mennesker desværre ikke så til at vurdere risici når chancen for et givet udfald er 1% eller mindre. Her vil mange tænke at så kan det umuligt ske, hvilket ikke er korrekt

...

Det forhold at flere mænd, der efterspørger risikofyldte ydelser er hos den samme kvinde der tilbyder risikofyldte ydelser øger kun risikoen, når der er tale om piger der tilbyder det som en fast del af menuen og jeg er langtfra sikker på at alle pigerne lader sig teste regelmæssigt, særligt hvis de kommer fra lande hvor sundhedsvæsnet ikke er så udviklet som hos os, men det er naturligvis kun noget jeg tror

Du blander sandsynligheder lidt sammen. Hvis sandsynligheden virkelig er 1% så ændres intet ved at pigen tilbyder det på menuen.

Problemet er, at den reelle risiko ved den enkelt GP ikke kendes, derfor er sidste del af dit argument rigtigt: Når det står på menuen forekommer det nok meget oftere. Og kunderne er også kunder der oftere efterspørger det, dvs. hos andre. Ergo er den samlede risiko meget højere end den gennemsnitlige risiko.

 

Mht. risikovurdering: Covid-pandemien er et godt eksempel, hvor den enkeltes risiko er ekstremt lille, men alligevel gør vi ret meget for at mindske den.

drmabuse skrev, for 4 minutter siden:

I dag sker langt de fleste tilfælde af HIV smitte gennem sexuel kontakt med nysmittede, hvor smitten endnu ikke er opdaget, men mængden af virus i blodet er på sit højeste. Her er alle tre forhold, desværre, opfyldt.  Er der så et åbent sår tilstede er risikoen endnu højere.... 

Relativt nysmittede, da der går tid fra at man er smittet til virusmængden i blodet er højt.

Det med sår er lidt uden for skiven, ikke? Jeg talte om minimumsforudsætninger.

Hvis man laver blod- og nåleleg, så er risikoen også højere, men det er ikke det relevante i en diskussion om minimum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 5 minutter siden:

Du blander sandsynligheder lidt sammen. Hvis sandsynligheden virkelig er 1% så ændres intet ved at pigen tilbyder det på menuen.

Problemet er, at den reelle risiko ved den enkelt GP ikke kendes, derfor er sidste del af dit argument rigtigt: Når det står på menuen forekommer det nok meget oftere. Og kunderne er også kunder der oftere efterspørger det, dvs. hos andre. Ergo er den samlede risiko meget højere end den gennemsnitlige risiko.

 

Mht. risikovurdering: Covid-pandemien er et godt eksempel, hvor den enkeltes risiko er ekstremt lille, men alligevel gør vi ret meget for at mindske den.

Relativt nysmittede, da der går tid fra at man er smittet til virusmængden i blodet er højt.

Det med sår er lidt uden for skiven, ikke? Jeg talte om minimumsforudsætninger.

Hvis man laver blod- og nåleleg, så er risikoen også højere, men det er ikke det relevante i en diskussion om minimum.

Jeg kan se din pointe, det jeg mener er at når sandsynlighed/risiko er meget lille vil de fleste tolke det som at det umuligt kan ske, altså at risikoen ikke er tilstede og som vi er enige om, så er det absolut ikke tilfældet.

Med nysmittede mener jeg personer der er blevet inficerede, hvor virusmængden efter noget tid (3-4 uger) er på sit højeste, det er ikke min egen betegnelse men en der bruges indenfor det sundhedsfaglige felt.

Når der er tale om minimumsforudsætninger så er det korrekt at åbne sår er lidt ved siden af -min pointe var at det ikke behøver at være et stort dybt sår, en rift der bløder lidt er rigeligt. Samtidigt skal det siges at små rifter ganske hurtigt får en skorpe på og så er det ikke længere en ekstra smittefaktor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, den 1.3.2021 at 21:54:

De kvinder der tilbyder sex uden, kan de gøre noget for den næste besøgende ikke komme til at blæse sædbobler hvis han giver fransk til hende......:ph34r:

Slikker ikke  fisse knepper og blow  med damen elsker tømme mig i fissen

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, den 1.3.2021 at 20:54:

De kvinder der tilbyder sex uden, kan de gøre noget for den næste besøgende ikke komme til at blæse sædbobler hvis han giver fransk til hende......:ph34r:

Jeg tror, vi er mange herinde, der vil betale ekstra for sådan en oplevelse med boblerne :twisted::twisted::twisted::twisted:

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, den 14.6.2021 at 20:01:

Jeg har sadlet totalt om. Jeg boller udelukkende uden kondom nu. Og så kan i komme og slå mig alt det i vil i hovedet med gode argumenter for at det skal jeg ikke. Men jeg er fløjtende ligeglad. ikke mere kondom. Det er slut med det gummipjat. Ok. Jeg skylder måske at sige at jeg har sex med min kone igen. Men det er altså covid-19´s skyld. 

Os mig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...