Hop til indhold
Guest 2300kbhs

Det bliver svære at arbejde som GP i fremtiden ....

Recommended Posts

Guest 2300kbhs
Angelina Angel skrev, for 52 minutter siden:

Jamen så det sådan det er. Nu er jeg registreret og kører mit på lovligvis, men smitteopsporing er jo ikke skat. 

Respekt til dig <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 3 timer siden:

vil kunne stå i en kedelig situation, hvis de skal forklare hjemmefronten hvorfor de lige pludselig skal testes og isolere sig.

Mange smittede aner ikke hvor eller af hvem de er smittet.

- og hvad med alle de andre love der overtrædes, f.eks. skattelovgivning.

- og hvad med alle de andre smitte risici der altid har været.

Jeg kan faktisk ikke nogen ændring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Hr_T skrev, for 32 minutter siden:

Mange smittede aner ikke hvor eller af hvem de er smittet.

- og hvad med alle de andre love der overtrædes, f.eks. skattelovgivning.

- og hvad med alle de andre smitte risici der altid har været.

Jeg kan faktisk ikke nogen ændring.

Grunden til at du ikke kan se nogen ændring er, at du ikke forstår epidemiloven og smitteopsporingen.

Skattelovgivningen har intet med emnet at gøre, så ved ikke hvilken relevans den har.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 21 minutter siden:

Grunden til at du ikke kan se nogen ændring er, at du ikke forstår epidemiloven og smitteopsporingen.

Skattelovgivningen har intet med emnet at gøre, så ved ikke hvilken relevans den har.

Man er selvfølgelig ikke forpligtet ud over sin hukommelse... Og den måde jeg tænker på når jeg besøger min skønne ynglings pige bliver helt slettet ved første sprøjt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
otto06 skrev, for 15 minutter siden:

Man er selvfølgelig ikke forpligtet ud over sin hukommelse... Og den måde jeg tænker på når jeg besøger min skønne ynglings pige bliver helt slettet ved første sprøjt...

Det er også helt fint, og selvfølgelig ved du hvem du har været nær kontakt med.

At du vælger at have selektiv hukommelse ændrer jo ikke på, at det nu er strafbart at lyve for myndighederne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Angelina Angel skrev, for 4 timer siden:

Det bliver jo utroligt svært at bidrage til smitte opsporing. Jeg aner ikke hvad de hedder, og kan sjældent huske hvem der skriver og booker tid på feks snapchat eller via tlf opkald. Man må gøre sit bedste, men det kan være bøvlet i en branche som denne. Så det bliver spændende at se om de -tvinger- mig i fængsel ;) 

ja vi smider dig sgu i fængsel! giver dig håndjern på , blindfolder dig og sætter dig ind i en celle....

Der kan du så stå og tænke over hvad der kommer til at ske. Jeg vil snige mig ind bagpå dig, kysse dig i nakken og på halsen. give dig lidt massage i håret og skuldrene. trække dine hænder op over hovedet og fastgøre dem til en krog i loftet. Stille og roligt åbne dig tøj. Klippe toppen op, så den er til at tage af. Samme med bhén. Bukserne og trusserne vil også blive pillet af

vil gå lidt rundt om dig og nyde synet. kører fingrene blidt ned langs dine ryghvirvler, starte oppe på armene og blidt lade hænderne glide nedover dig helt ned til fødderne. Lægge mærke til dine reaktioner og evt ændringer i din hud. prøve at finde frem til hvordan du skal håndteres. bevæge hænderne forbi brysterne. stille forsøge sig lidt frem med at klemme dem lidt og berøre dem blidt. bevæge hånden længere ned til din fisse. luske en finger blidt ind. cirkulere lidt rundt i åbningen. lave en lidt bøjet bevægelse op inde i dig. prøve mig lidt frem. ud igen og igen undersøge hele din krop med fingrene. kysse dig lidt undervejs.... 

Nå mon dog det går så galt... tænker myndighederne har en forståelse for, at denne branche er lidt tys tys, trods alt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300kbhs skrev, for 9 timer siden:

med den nye Corona epidemi lov bliver det svære at arbejde sort som GP mht smitte sporing, som man har pligt til at oplyse, hvad tænker i ?

Tænker det ikke bliver anderledes, hvorfor skulle det ændre sig?

Du oplyser jo bare det du ved, ligesom hvis du har kørt med det offentlige, der aner du jo heller ikke andet end at ham foran var slank og lang og ham bagved lidt mindre og lidt tykkere og de begge havde en gul regnfrakke på :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Havnebumsen skrev, for 21 minutter siden:

ja vi smider dig sgu i fængsel! giver dig håndjern på , blindfolder dig og sætter dig ind i en celle....

Der kan du så stå og tænke over hvad der kommer til at ske. Jeg vil snige mig ind bagpå dig, kysse dig i nakken og på halsen. give dig lidt massage i håret og skuldrene. trække dine hænder op over hovedet og fastgøre dem til en krog i loftet. Stille og roligt åbne dig tøj. Klippe toppen op, så den er til at tage af. Samme med bhén. Bukserne og trusserne vil også blive pillet af

vil gå lidt rundt om dig og nyde synet. kører fingrene blidt ned langs dine ryghvirvler, starte oppe på armene og blidt lade hænderne glide nedover dig helt ned til fødderne. Lægge mærke til dine reaktioner og evt ændringer i din hud. prøve at finde frem til hvordan du skal håndteres. bevæge hænderne forbi brysterne. stille forsøge sig lidt frem med at klemme dem lidt og berøre dem blidt. bevæge hånden længere ned til din fisse. luske en finger blidt ind. cirkulere lidt rundt i åbningen. lave en lidt bøjet bevægelse op inde i dig. prøve mig lidt frem. ud igen og igen undersøge hele din krop med fingrene. kysse dig lidt undervejs.... 

Nå mon dog det går så galt... tænker myndighederne har en forståelse for, at denne branche er lidt tys tys, trods alt. 

 

Fed læsning.

det eneste MINUS, er at du har lukket hende inde igen celle, da hun har været sammen med nogen som hun ikke vil angive, som har COVID-19, hvor smart er det lige, du har stor mulighed for selv at blive smittet. :-o:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Angelina Angel skrev, for 5 timer siden:

Det bliver jo utroligt svært at bidrage til smitte opsporing. Jeg aner ikke hvad de hedder, og kan sjældent huske hvem der skriver og booker tid på feks snapchat eller via tlf opkald. Man må gøre sit bedste, men det kan være bøvlet i en branche som denne. Så det bliver spændende at se om de -tvinger- mig i fængsel ;) 

Kære Angelina

Du har mit nr og må godt gi det til myndighederne, hvis du er smittet, du må også gerne selv fortælle mig det uanset hvad du er smittet med.

vi ses <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anonym bruger skrev, for 7 minutter siden:

Kære Angelina

Du har mit nr og må godt gi det til myndighederne, hvis du er smittet, du må også gerne selv fortælle mig det uanset hvad du er smittet med.

vi ses <3

Jamen det skal jeg gøre, hvem end du er. :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Havnebumsen skrev, for 39 minutter siden:

ja vi smider dig sgu i fængsel! giver dig håndjern på , blindfolder dig og sætter dig ind i en celle....

Der kan du så stå og tænke over hvad der kommer til at ske. Jeg vil snige mig ind bagpå dig, kysse dig i nakken og på halsen. give dig lidt massage i håret og skuldrene. trække dine hænder op over hovedet og fastgøre dem til en krog i loftet. Stille og roligt åbne dig tøj. Klippe toppen op, så den er til at tage af. Samme med bhén. Bukserne og trusserne vil også blive pillet af

vil gå lidt rundt om dig og nyde synet. kører fingrene blidt ned langs dine ryghvirvler, starte oppe på armene og blidt lade hænderne glide nedover dig helt ned til fødderne. Lægge mærke til dine reaktioner og evt ændringer i din hud. prøve at finde frem til hvordan du skal håndteres. bevæge hænderne forbi brysterne. stille forsøge sig lidt frem med at klemme dem lidt og berøre dem blidt. bevæge hånden længere ned til din fisse. luske en finger blidt ind. cirkulere lidt rundt i åbningen. lave en lidt bøjet bevægelse op inde i dig. prøve mig lidt frem. ud igen og igen undersøge hele din krop med fingrene. kysse dig lidt undervejs.... 

Nå mon dog det går så galt... tænker myndighederne har en forståelse for, at denne branche er lidt tys tys, trods alt. 

 

Nok ikke det smarteste med kroge installeret i cellerne. Der burde nok komme en sikkerhedsrepræsentant eller en fra en selvmordsorganisation, ud og pille dem ned inden de bliver brugt til andet end kinky lege.:blink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Angelina Angel skrev, for 16 minutter siden:

Nok ikke det smarteste med kroge installeret i cellerne. Der burde nok komme en sikkerhedsrepræsentant eller en fra en selvmordsorganisation, ud og pille dem ned inden de bliver brugt til andet end kinky lege.:blink:

Ah lidt personlig frihed kan man vel have, selv i Danmark. Man behøver selvfølgelig ikke at udfordre skæbnen, ved at ligge et reb og en brugsanvisning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 3 timer siden:

Det er også helt fint, og selvfølgelig ved du hvem du har været nær kontakt med.

At du vælger at have selektiv hukommelse ændrer jo ikke på, at det nu er strafbart at lyve for myndighederne.

Det ser ud til, at du er glad for diktaturstat. Du er nok ligeglade med dit privatliv, og tilfreds med at være overvåge. Opfører sig som en coronapoliti. Jeg er enig man skal være opmærksom over for corona, men hele det her corona er også med til at reducere friheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Canelo Saul Alvarez skrev, for 14 minutter siden:

Det ser ud til, at du er glad for diktaturstat. Du er nok ligeglade med dit privatliv, og tilfreds med at være overvåge. Opfører sig som en coronapoliti.

Rolig nu, der er ingen grund til at blive personlig. @Sutteålen gør bare opmærksom på de objektive kendsgerninger, nemlig hvad man må og ikke må i forhold til den nye lov. Hvordan man så agerer i forhold til det, må hver enkelt jo gøre op med sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Canelo Saul Alvarez skrev, for 47 minutter siden:

Det ser ud til, at du er glad for diktaturstat. Du er nok ligeglade med dit privatliv, og tilfreds med at være overvåge. Opfører sig som en coronapoliti. Jeg er enig man skal være opmærksom over for corona, men hele det her corona er også med til at reducere friheden.

Du har vidst ikke rigtig forstået så meget af det jeg skriver. Gør dig selv en tjeneste at læse indlæggene, og gerne i kontekst, så slipper du for at udstille dig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 12 timer siden:

En person i toget er ikke nær kontakt. Du vil altid vide hvem du er nær kontakt med.

Nogle personer - navnlig GP kunder med kone og børn - vil kunne stå i en kedelig situation, hvis de skal forklare hjemmefronten hvorfor de lige pludselig skal testes og isolere sig.

En anden problemstilling er, at det nu er kriminaliseret at lyve over for styrelsen for patientsikkerhed.

Arg strammer du den ikke lige her ?

Fordi man er tilsluttet sådan en smitteopsporings app, så jo ingen der nogensinde får at vide hvor man præcis er blevet smittet, eller hvordan.   Hvis de ringer, så jo ingen der ved om man har været i nærkontakt i en seng, eller blevet smittet i bussen.   

Det de er interesseret i først og fremmest er at advare dig, sørge for du bliver testet og evt isolerer dig.   Måske ville de have interesse i hvem du var i nærheden af på det tidspunkt og tiden frem.   Da ikke alle desværre har den her "smitteapp"  og dermed manuelt forsøge efterfølgende at lave en smitteopsporing.

Så nej det er absurt dit udsagn med at nogle kunder med kone og børn, skulle føle sig mistænkt for GP besøg bare fordi bliver bedt om lade sig teste, fordi de har været i nærheden af en smittet.

Det er netop sådanne og lignede udsagn her i tråden, der er samfundsnedbrydende og meget mere alvorlige end eventuelle lovbrud !   

Smitteappen er et fantastisk værktøj, og alle danskere med en mobil tlf  burde have sådan en.    Det eneste den app gør er at hvis en person bliver smittet, så kan man se hvem hvilke mennesker (der også har sådan en app) der har krydset hinanden, og evt på den måde advare og stoppe en videre smitte.     

Det med at tro de oplyser det til andre, fordømmer en, eller mere konspiratoriske ting som at bruge det til at overvåge én, er absurt,     

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
ZEUS skrev, for 3 timer siden:

Arg strammer du den ikke lige her ?

Fordi man er tilsluttet sådan en smitteopsporings app, så jo ingen der nogensinde får at vide hvor man præcis er blevet smittet, eller hvordan.   Hvis de ringer, så jo ingen der ved om man har været i nærkontakt i en seng, eller blevet smittet i bussen.   

Det de er interesseret i først og fremmest er at advare dig, sørge for du bliver testet og evt isolerer dig.   Måske ville de have interesse i hvem du var i nærheden af på det tidspunkt og tiden frem.   Da ikke alle desværre har den her "smitteapp"  og dermed manuelt forsøge efterfølgende at lave en smitteopsporing.

Så nej det er absurt dit udsagn med at nogle kunder med kone og børn, skulle føle sig mistænkt for GP besøg bare fordi bliver bedt om lade sig teste, fordi de har været i nærheden af en smittet.

Det er netop sådanne og lignede udsagn her i tråden, der er samfundsnedbrydende og meget mere alvorlige end eventuelle lovbrud !   

Smitteappen er et fantastisk værktøj, og alle danskere med en mobil tlf  burde have sådan en.    Det eneste den app gør er at hvis en person bliver smittet, så kan man se hvem hvilke mennesker (der også har sådan en app) der har krydset hinanden, og evt på den måde advare og stoppe en videre smitte.     

Det med at tro de oplyser det til andre, fordømmer en, eller mere konspiratoriske ting som at bruge det til at overvåge én, er absurt,     

Du forstår vidst ikke helt sammenhængen.

Smitteappen har intet at gøre med smitteopsporingen. Det er blot et redskab man frivilligt kan benytte sig af.

Du forstår heller ikke begrebet nær kontakt. Det begreb bør du læse op på inden du udstiller din uvidenhed. 

Der vil du så forstår hvorfor nær kontakt og smitteappen er to forskellige ting.

Smitteappen fortæller dig som udgangspunkt ikke hvem du har været nær kontakt med, men blot at du har været tæt på en smittet. At blive omfattet som nær kontakt kræver trods alt at man har været helt tæt på en person i en bestemt tidsperiode, og ikke blot have forbipasseret en smittet i toget eller på gaden kortvarigt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 16 minutter siden:

Du forstår vidst ikke helt sammenhængen.

Smitteappen har intet at gøre med smitteopsporingen. Det er blot et redskab man frivilligt kan benytte sig af.

Du forstår heller ikke begrebet nær kontakt. Det begreb bør du læse op på inden du udstiller din uvidenhed. 

Der vil du så forstår hvorfor nær kontakt og smitteappen er to forskellige ting.

Smitteappen fortæller dig som udgangspunkt ikke hvem du har været nær kontakt med, men blot at du har været tæt på en smittet. At blive omfattet som nær kontakt kræver trods alt at man har været helt tæt på en person i en bestemt tidsperiode, og ikke blot have forbipasseret en smittet i toget eller på gaden kortvarigt. 

 

Men ændrer jo ikke en dyt på det jeg skrev.

At det er helt ude af proportioner at du fremstiller det at blive kontaktet for smitteopsporing, som noget der så ligestilles med et GP besøg.   

Og grunden til jeg bragte smitteappen ind, var fordi der nogle i tidligere indlæg var bekymret for at bruge den ved et GP besøg.  Og som en skrev derfor slukkede mobilen ved GP besøg..

Mit indlæg var grundet det hysteriske tråden efterhånden havde taget, og moral prædiken om hvad der var forbudt osv.    For mig at se er det meget værre at komme med sådan noget misinformation som du feks gør, end at overtræde nogle forbud.   Du skaber en frygt for noget, som ikke eksisterer.   Og gør det virkelig redskab til at bekæmpe smitten til noget folk skal frygte og undgå.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
ZEUS skrev, for 1 minut siden:

Men ændrer jo ikke en dyt på det jeg skrev.

At det er helt ude af proportioner at du fremstiller det at blive kontaktet for smitteopsporing, som noget der så ligestilles med et GP besøg.   

Og grunden til jeg bragte smitteappen ind, var fordi der nogle i tidligere indlæg var bekymret for at bruge den ved et GP besøg.  Og som en skrev derfor slukkede mobilen ved GP besøg..

Mit indlæg var grundet det hysteriske tråden efterhånden havde taget, og moral prædiken om hvad der var forbudt osv.    For mig at se er det meget værre at komme med sådan noget misinformation som du feks gør, end at overtræde nogle forbud.   Du skaber en frygt for noget, som ikke eksisterer.   Og gør det virkelig redskab til at bekæmpe smitten til noget folk skal frygte og undgå.

Om det er ude af proportioner må være op til den enkelte at vurdere.

Jeg påpeger bare, at fra i næste uge, er det strafbart at lyve om GP-besøg, hvis STPS anmoder om det og finder det nødvendigt. Det er virkeligheden. Hvordan praksis kommer til at blive, ved vi ikke. 
Jeg har giver udtryk for mine bekymringer i den tråd jeg oprettede inden denne.

Jeg moralprædker ikke, for jeg er egentlig lidt ligeglad hvad voksne mennesker gør eller ikke gør, det er deres ansvar. At du mener jeg spreder misinformation skyldes jo blot din uvidenhed om smitteopsporingen og den nye epidemilov.

I min optik er det værre, når personer som dig, spreder deres uvidenhed, for som i mange andre sammenhænge, så er der folk, der tager det for gode varer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 1 minut siden:

For mig at se er det meget værre at komme med sådan noget misinformation som du feks gør, end at overtræde nogle forbud.   Du skaber en frygt for noget, som ikke eksisterer.   Og gør det virkelig redskab til at bekæmpe smitten til noget folk skal frygte og undgå.

Her tager du fejl Zeus. Det er ikke frygt for noget som ikke eksisterer. Det er et faktum at loven er vedtaget, og det at lyve (fx om GP-besøg), hvis smitteopsporingen spørger, er strafbart. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 15 minutter siden:

Om det er ude af proportioner må være op til den enkelte at vurdere.

Jeg påpeger bare, at fra i næste uge, er det strafbart at lyve om GP-besøg, hvis STPS anmoder om det og finder det nødvendigt. Det er virkeligheden. Hvordan praksis kommer til at blive, ved vi ikke. 
Jeg har giver udtryk for mine bekymringer i den tråd jeg oprettede inden denne.

Jeg moralprædker ikke, for jeg er egentlig lidt ligeglad hvad voksne mennesker gør eller ikke gør, det er deres ansvar. At du mener jeg spreder misinformation skyldes jo blot din uvidenhed om smitteopsporingen og den nye epidemilov.

I min optik er det værre, når personer som dig, spreder deres uvidenhed, for som i mange andre sammenhænge, så er der folk, der tager det for gode varer. 

Og du snakker om uvidenhed ? :)  

Du forsætter i dit spor, med at inddirekte sprede en frygt for at hjælpe en smitteopsporing.    Det kommer sgu da ikke til at stå nogle steder, eller bliver fortalt til en eventuel kone, hvis manden fortæller han har været på GP besøg.

 

Iøvrigt lige tilføje det med at være tæt på en person i en bestemt periode ikke betyder kys eller samleje eller for den sags skyld GP besøg.

Sundhedsmyndighederne har ændret syn på hvordan smitten kan overføres.   Så sent som i sommers så var det feks påbudt sygeplejersker og andre at have mundbind på når man bevægede sig rundt på sygehusene.   Men ikke hvis man feks stod overfor en patient i mindre end 15 minutter.    Læs det var tåbelige regler der sagde at det var KUN var hvis man var tæt på en person i over 15 minutter man skulle bruge mundbind.   Den tåbelige regel er heldigvis lavet om.   Enhver idiot kunne godt regne ud at en smittet person sikkert smittede lige meget om en person stod tæt (indenfor 1 meter) under eller over 15 minutter.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 14 minutter siden:

Her tager du fejl Zeus. Det er ikke frygt for noget som ikke eksisterer. Det er et faktum at loven er vedtaget, og det at lyve (fx om GP-besøg), hvis smitteopsporingen spørger, er strafbart. 

Jeg tænkte på den frygt, som flere indlæg lagde op til, dels med at dem der var gift, nu skulle frygte at blive afsløret, hvis de blev kontakte for smitteopsporing. Og så andet indlæg hvor en skrev han slukkede for sin mobil, når han var på GP besøg, for at smitteappen ikke skulle kunne afsløre noget.    

Det var helt ude af proportioner efter min mening.

Alt smitteopsporing utrolig vigtig og et af de bedste redskaber til at holde smitten nede.   Og kedeligt hvis folk frygter, for at deltage i sådan en.    

Det var såmænd min eneste poingte  :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
ZEUS skrev, for 5 minutter siden:

Og du snakker om uvidenhed ? :)  

Du forsætter i dit spor, med at inddirekte sprede en frygt for at hjælpe en smitteopsporing.    Det kommer sgu da ikke til at stå nogle steder, eller bliver fortalt til en eventuel kone, hvis manden fortæller han har været på GP besøg.

 

Iøvrigt lige tilføje det med at være tæt på en person i en bestemt periode ikke betyder kys eller samleje eller for sen sags skyld GP besøg.

Sundhedsmyndighederne har ændret syn på hvordan smitten kan overføres.   Så sent som i sommers så var det feks påbudt sygeplejersker og andre at have mundbind på når man bevægede sig rundt på sygehusene.   Men ikke hvis man feks stod overfor en patient i mindre end 15 minutter.    Læs det var tåbelige regler der sagde at det var KUN var hvis man var tæt på en person i over 15 minutter man skulle bruge mundbind.   Den tåbelige regel er heldigvis lavet om.   Enhver idiot kunne godt regne ud at en smittet person sikkert smittede lige meget om en person stod tæt (indenfor 1 meter) under 15 eller over 15 minutter.

 

Nej, hvor skriver jeg, at konen bliver fortalt om et GP besøg? Din stråmandsargumentation udstiller dig blot.

Jeg påpeger at visse personer(gifte) kan stå med et forklaringsproblem på hjemmefronten, hvis de lige pludselig skal lade sig teste og isolere. Men okay, hvis man som gift person besøger GP’er, så er man vel i stand til at lyve over for sin kone og måske børn.

Og igen, du ved jo absolut intet om hvad der kommer til at stå. Hvis der kommer et smitteudbrud (hvilket kan være 2 tilfælde samme sted inden for kort tid) på et bordel, så kan jeg love dig for, at det kommer til at stå et sted, og man vil være opmærksom på hvem der er en del af det smittebrud (GP’er + kunder).

Nej, bare rolig, jeg ved udemærket hvad en nær kontakt er. Alle besøg hos en GP eller massagepige vil blive betegnet som nær kontakt.

Vi står i en situation hvor, at hvis en GP bliver testet positiv, og hun meddeler STPS om, at du har været nær kontakt, så vil det være strafbart for dig at lyve om det over for STPS. Og vice versa.

Jeg håber og tror ikke det bliver så slemt, men loven er i mine øjne en glidebane, hvor det ovenstående ikke er utænkeligt, da der er lovhjemmel til det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 1 minut siden:

Jeg tænkte på den frygt, som flere indlæg lagde op til, dels med at dem der var gift, nu skulle frygte at blive afsløret, hvis de blev kontakte for smitteopsporing. Og så andet indlæg hvor en skrev han slukkede for sin mobil, når han var på GP besøg, for at smitteappen ikke skulle kunne afsløre noget.    

Det var helt ude af proportioner efter min mening.

Og netop alt smitteopsporing utrolig vigtig, og kedeligt hvis folk frygter for at deltage i sådan en.    

Det var såmænd min eneste poingte  :) 

OK, det er forstået. Men det ændrer ikke på, at konsekvesen for de gifte kan være at partneren finder ud af at der har været bordelbesøg. Hvis man bliver ringet op, og fået at vide kan skal gå i karantæne, er det jo ikke bare fordi man har passeret en smittet i Netto..... nej, så har man været i NÆR-kontakt med en smittet, og så kan det jo godt være nogle kan tale sig ud af den, men det er jo også muligt der er nogen der ikke kan.......

Men du har ret, det er ærgeligt hvis folk ikke vil deltage i smitteopsporing, og det vil flertallet sikkert også. Problemet med denne lov er (blandt meget andet) at du kan straffes for ikke fortælle sandheden om (fx) bordelbesøg.

Men for at være helt ærlig, er dette et af de mindre alvorlige punkter som jeg ser loven. Men det skal vi så ikke ind på, da det nemt bliver en politisk diskussion. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 3 minutter siden:

Nej, hvor skriver jeg, at konen bliver fortalt om et GP besøg? Din stråmandsargumentation udstiller dig blot.

Jeg påpeger at visse personer(gifte) kan stå med et forklaringsproblem på hjemmefronten, hvis de lige pludselig skal lade sig teste og isolere. Men okay, hvis man som gift person besøger GP’er, så er man vel i stand til at lyve over for sin kone og måske børn.

Og igen, du ved jo absolut intet om hvad der kommer til at stå. Hvis der kommer et smitteudbrud (hvilket kan være 2 tilfælde samme sted inden for kort tid) på et bordel, så kan jeg love dig for, at det kommer til at stå et sted, og man vil være opmærksom på hvem der er en del af det smittebrud (GP’er + kunder).

Nej, bare rolig, jeg ved udemærket hvad en nær kontakt er. Alle besøg hos en GP eller massagepige vil blive betegnet som nær kontakt.

Vi står i en situation hvor, at hvis en GP bliver testet positiv, og hun meddeler STPS om, at du har været nær kontakt, så vil det være strafbart for dig at lyve om det over for STPS. Og vice versa.

Jeg håber og tror ikke det bliver så slemt, men loven er i mine øjne en glidebane, hvor det ovenstående ikke er utænkeligt, da der er lovhjemmel til det.

Du skrev: 

En person i toget er ikke nær kontakt. Du vil altid vide hvem du er nær kontakt med.

Du snakker om uvidenhed.    Det er jo vrøvl det du siger.  Man ved nødvendigvis ikke vide hvem man er i nok nærkontakt med for at blive smittet.   Det kan teoretisk ske tusind steder ude i det virkelige liv.

Nogle personer - navnlig GP kunder med kone og børn - vil kunne stå i en kedelig situation, hvis de skal forklare hjemmefronten hvorfor de lige pludselig skal testes og isolere sig.

Og den kommentar jeg reagerede på, efter at have læst tråden, hvor en anden også skrev det her med at slukke for mobilen.  

Hvorfor skulle de stå i en kedelig situation ?   Hvorfor skulle de forklare hjemmefronten, hvordan de var blevet smittet ?  De kunne jo være blevet smittet tusind andre steder.   Der ville jo ikke komme en betjent og samle familien, og fortælle at de var blevet smittet af en GP¨er.    Reglen ændrer iøvrigt intet i den sammenhæng.  De ville også før reglen skulle sige de var smittet og isoleres.   Men fordi de er smittet, gør dem vel ikke automatisk som kunder hos en GP ?   Covid19 er jo ikke en kønsygdom, så forstår ikke din og andres bekymring.

At du mener jeg laver en stråmandsargumentation, ødelægger du selv efterfølgende i din argumentation :)   Hvor du først påstår du mener jeg lade andre ord i din mund, hvorefter du så siden bekræfter det jeg forstod af dit oprindelige indlæg :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...