Hop til indhold
Guest 2300kbhs

Det bliver svære at arbejde som GP i fremtiden ....

Recommended Posts

Guest 2300kbhs

med den nye Corona epidemi lov bliver det svære at arbejde sort som GP mht smitte sporing, som man har pligt til at oplyse, hvad tænker i ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
2300kbhs skrev, for 2 minutter siden:

med den nye Corona epidemi lov bliver det svære at arbejde sort som GP mht smitte sporing, som man har pligt til at oplyse, hvad tænker i ?

tænker med pikken så ikke den store ændring herfra...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 2300kbhs
kenderen skrev, for 3 minutter siden:

tænker med pikken så ikke den store ændring herfra...

Fortæl os noget vi ikke ved i forvejen :P:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså min tanke er at jeg som gp har tavshedspligt. Men jeg har jo stadig et ansvar. Så mit bud vil være at det ikke vedkommer andre hvem der besøger mig. Men at jeg selvfølgelig selv informere mine gæster om, hvis jeg uheldigvis, en dag har testet positivt. 

Og i den forbindelse forventer det samme omvendt :)

Redigeret af Frække Tanja

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Nu har jeg ikke denne app men er det ikke lige det som den gør, giver besked hvis man har været sammen med en smittet, og den “måler” kun samværd, og ikke aktivitet.

dog slukker jeg altid min mobil, når jeg går ind til min GP, og så måler den nok ikke noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300kbhs skrev, for 17 minutter siden:

med den nye Corona epidemi lov bliver det svære at arbejde sort som GP mht smitte sporing, som man har pligt til at oplyse, hvad tænker i ?

At du nemt kunne have skrevet noget i en eksisterende tråd fremfor at oprette en ny.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Frække Tanja skrev, for 19 minutter siden:

Altså min tanke er at jeg som gp har tavshedspligt. Men jeg har jo stadig et ansvar. Så mit bud vil være at det ikke vedkommer andre hvem der besøger mig. Men at jeg selvfølgelig selv informere mine gæster om, hvis jeg uheldigvis, en dag har testet positivt. 

Og i den forbindelse forventer det samme omvendt :)

Men du (og kunden) har ikke en gyldig tavshedspligt imellem jer.

Forskellen på tidligere og nugældende lov er, at du (og kunden) kan ifalde strafansvar for at lyve over for Styrelsen for patientsikkerhed, såfremt de anmoder om dine nære kontakter og opholdssted.


ps. jeg oprettede en tråd tidligere om emnet. Det må være op til moderatoerne om der skal være flere tråde med samme emne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Roger Rabbit

Jeg kunne aldrig drømme om at give nogen som helst myndighed kontaktinfo eller andre detaljer vedr. en GP. No way.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
2300kbhs skrev, for 2 timer siden:

med den nye Corona epidemi lov bliver det svære at arbejde sort som GP mht smitte sporing, som man har pligt til at oplyse, hvad tænker i ?

hmmmm...er lige lidt forvirret her, hvor ligger forskellen om pigen arbejder sort ???, eller om hun er reg med hensyn til skat+moms pensionsordninger osv.

…. i min verden er ALLE forpligtet til at oplyse sin gøren på alle områder, hvis man står med en positiv test.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Røvslikker skrev, for 2 minutter siden:

hmmmm...er lige lidt forvirret her, hvor ligger forskellen om pigen arbejder sort ???, eller om hun er reg med hensyn til skat+moms pensionsordninger osv.

…. i min verden er ALLE forpligtet til at oplyse sin gøren på alle områder, hvis man står med en positiv test.

Korrekt, det er uden betydning om pigen arbejder sort eller som registreret. Loven gælder for alle personer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 2300kbhs
Frække Tanja skrev, for 2 timer siden:

Altså min tanke er at jeg som gp har tavshedspligt. Men jeg har jo stadig et ansvar. Så mit bud vil være at det ikke vedkommer andre hvem der besøger mig. Men at jeg selvfølgelig selv informere mine gæster om, hvis jeg uheldigvis, en dag har testet positivt. 

Og i den forbindelse forventer det samme omvendt :)

Så du vil risikere bøde/fængsel for at bryde loven ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 2300kbhs
Roger Rabbit skrev, 1 time siden:

Jeg kunne aldrig drømme om at give nogen som helst myndighed kontaktinfo eller andre detaljer vedr. en GP. No way.

Forstår dig, men du risikere bøde/fængsel for det, så er det jo op til dig selv :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Er det mig der har misforstået noget.

man kommer ikke i avisen med biled og benævnt som kunde hos en GP.  Info skal bruges til smittesporing, og det er kun den oplysning at man har været i nær kontakt som tæller, hvad man har lavet er uvedkommende, så jeg kan ikke se hvor problemet ligger, du kunne lige så godt have siddet ved siden af personen i et tog, og derfor blive kontaktet af dem som står for smitte sporing, lad nu lige vær med at stramme sølvpapir hatten for meget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 2300kbhs
Røvslikker skrev, for 16 minutter siden:

hmmmm...er lige lidt forvirret her, hvor ligger forskellen om pigen arbejder sort ???, eller om hun er reg med hensyn til skat+moms pensionsordninger osv.

…. i min verden er ALLE forpligtet til at oplyse sin gøren på alle områder, hvis man står med en positiv test.

Ikke smart at arbejde sort hvis man for anden ydelse ved siden af, når man har pligt for ar oplyse smittekæde .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Grydeskeen skrev, for 6 minutter siden:

Er det mig der har misforstået noget.

man kommer ikke i avisen med biled og benævnt som kunde hos en GP.  Info skal bruges til smittesporing, og det er kun den oplysning at man har været i nær kontakt som tæller, hvad man har lavet er uvedkommende, så jeg kan ikke se hvor problemet ligger, du kunne lige så godt have siddet ved siden af personen i et tog, og derfor blive kontaktet af dem som står for smitte sporing, lad nu lige vær med at stramme sølvpapir hatten for meget. 

En person i toget er ikke nær kontakt. Du vil altid vide hvem du er nær kontakt med.

Nogle personer - navnlig GP kunder med kone og børn - vil kunne stå i en kedelig situation, hvis de skal forklare hjemmefronten hvorfor de lige pludselig skal testes og isolere sig.

En anden problemstilling er, at det nu er kriminaliseret at lyve over for styrelsen for patientsikkerhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300kbhs skrev, for 33 minutter siden:

Så du vil risikere bøde/fængsel for at bryde loven ? 

Altså nu har jeg jo ikke stået i situationen, så hvad jeg ville gøre er vel usikkert. 

Men umiddelbart ville jeg hellere tage den risiko og holde min tavshedspligt ja. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Frække Tanja skrev, for 16 minutter siden:

Altså nu har jeg jo ikke stået i situationen, så hvad jeg ville gøre er vel usikkert. 

Men umiddelbart ville jeg hellere tage den risiko og holde min tavshedspligt ja. 

Må jeg stille et spg ?

vil du ikke fortælle din “gæst” at han havde været i risiko, hvis du får af vide at du har været i kontakt med en smittet, lige meget med myndigheder, men hvad med kunden, og så må han jo reager ud fra din besked.

hvis jeg havde besøgt dig, vil jeg fortrække at blive meddelt hvis der var risiko for at jeg havde fået covid, og så må jeg finde en undskyldning til konen om hvor det kommer fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det bliver jo utroligt svært at bidrage til smitte opsporing. Jeg aner ikke hvad de hedder, og kan sjældent huske hvem der skriver og booker tid på feks snapchat eller via tlf opkald. Man må gøre sit bedste, men det kan være bøvlet i en branche som denne. Så det bliver spændende at se om de -tvinger- mig i fængsel ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300kbhs skrev, 1 time siden:

Forstår dig, men du risikere bøde/fængsel for det, så er det jo op til dig selv :D

Kan man få en bøde/fængsel for dårlig hukommelse?.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 2300kbhs
Angelina Angel skrev, for 3 minutter siden:

Det bliver jo utroligt svært at bidrage til smitte opsporing. Jeg aner ikke hvad de hedder, og kan sjældent huske hvem der skriver og booker tid på feks snapchat eller via tlf opkald. Man må gøre sit bedste, men det kan være bøvlet i en branche som denne. Så det bliver spændende at se om de -tvinger- mig i fængsel ;) 

Du har ret, men hvad hvis en kunde siger at han har været hos dig ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 2300kbhs
Frække Tanja skrev, for 50 minutter siden:

Altså nu har jeg jo ikke stået i situationen, så hvad jeg ville gøre er vel usikkert. 

Men umiddelbart ville jeg hellere tage den risiko og holde min tavshedspligt ja. 

Man hvad hvis en kunde siger at han har været hos dig ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300kbhs skrev, for 38 minutter siden:

Man hvad hvis en kunde siger at han har været hos dig ? 

Altså jeg tager jo ikke andres valg fra dem. Det hverken ønsker eller kan jeg. Så det er jo sådan det er ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, 1 time siden:

Må jeg stille et spg ?

vil du ikke fortælle din “gæst” at han havde været i risiko, hvis du får af vide at du har været i kontakt med en smittet, lige meget med myndigheder, men hvad med kunden, og så må han jo reager ud fra din besked.

hvis jeg havde besøgt dig, vil jeg fortrække at blive meddelt hvis der var risiko for at jeg havde fået covid, og så må jeg finde en undskyldning til konen om hvor det kommer fra.

Det har jeg svaret på i mit første indlæg. Så må du lige læse igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, 1 time siden:

Må jeg stille et spg ?

vil du ikke fortælle din “gæst” at han havde været i risiko, hvis du får af vide at du har været i kontakt med en smittet, lige meget med myndigheder, men hvad med kunden, og så må han jo reager ud fra din besked.

hvis jeg havde besøgt dig, vil jeg fortrække at blive meddelt hvis der var risiko for at jeg havde fået covid, og så må jeg finde en undskyldning til konen om hvor det kommer fra.

Altså min tanke er at jeg som gp har tavshedspligt. Men jeg har jo stadig et ansvar. Så mit bud vil være at det ikke vedkommer andre hvem der besøger mig. Men at jeg selvfølgelig selv informere mine gæster om, hvis jeg uheldigvis, en dag har testet positivt. 

Og i den forbindelse forventer det samme omvendt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...