Hop til indhold

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren
Christina ssbbw skrev, for 16 timer siden:

havde du ikke spildt hendes tid.

Hmm han spilde da ikke hendes tid - han betalte for den ydelse han fik - men købte ikke den ydelse hun forsøgte at sælge - i forretninger opleves det tit at folk kigger spørger ind til vare, uden køb er det så at spilde en eksempelvis bilsælger tid ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Alkoholikeren skrev, for 14 minutter siden:

Hmm han spilde da ikke hendes tid - han betalte for den ydelse han fik - men købte ikke den ydelse hun forsøgte at sælge - i forretninger opleves det tit at folk kigger spørger ind til vare, uden køb er det så at spilde en eksempelvis bilsælger tid ?

Hvis du går ind til en bilsælger og ser på bilen, prøvekører den og lader ham bruge tid på dig, og din intention er at du vil have bilen gratis. Ja, så spilder du hans tid. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Christina ssbbw skrev, for 1 time siden:

Hvis du går ind til en bilsælger og ser på bilen, prøvekører den og lader ham bruge tid på dig, og din intention er at du vil have bilen gratis. Ja, så spilder du hans tid. 

Ja jeg skulle nok have skrevet tydligere ;) hvis kunde x kommer ind i en bilforretning og på forhånd ved at han kun vil have y bil, og sælgeren - for at manipulere til et dyre valg og giver prøvesidning og evt en køretur og kunde x fastholder sit bilbudget at købe for har kunde x så spildt sælgers tid eller har sælger spildt kundens tid ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dem der manipulerer for egen vindings skyld og samtidig er ligeglade med offerets penge, sundhed og status er pr definition psykopat. Psykopater er magtmennesker der ikke skyr nogle midler for at opnå det de vil have. Der er flere af dem, end vi går og tror. 
Jeg siger ikke at thaier over en bred kam er psykopater. Heller ikke hende den søde, slanke, flotte dygtige massør. Det jeg angriber for at have psykopatiske træk, er en hel branche der efterhånden agerer meget ufølsomt og grisk, i en slags konsensus om at ‘sådan er gamet’. De lader som om at man kun får massage i butikken med store skilte og prislister ude på gaden, samt billeder af traditionel thaimassage. Men inden for bliver man pirret og tirret til den helt store guldmedalje, så de lige kan tjene hurtige ekstra 1000 kr på et knald ud over massagen. Nogle gange gider de slet ikke at massere, men går lige til pirring, hvis de kan mærke kunden er liderlig nok. 
Der er selvfølgelig undtagelser i hver sin ende af skalaen, hvor nogle kun laver massage, mens andre har priser på hele pakken. 
Da jeg selv startede med thaimassage for nogle år siden, vidste jeg seriøst ikke at de forsøgte at gejle en op under massagen. Den første gang det skete blev jeg noget overrasket, men synes også det var dejligt. I lang tid havde jeg pisse dårlig samvittighed over for min kone, at jeg havde fået et hand-job. Men da vores ægteskab ikke kørte så godt, tænkte jeg ‘what the fuck’ det er jo bare handjobs og ikke rigtig sex. 
Nu har jeg været skilt og single i et par år og går naturligvis mere til den nu, og har mødt mange søde thaikvinder der giver mere end pengepungen har dikteret. Jeg har egentlig ikke brug for købesex, da jeg er tantramassør i min fritid, og kvinder der gerne vil mere med mig, er der ikke mangel på. En gang i mellem har jeg dog selv brug for massage, og mange thaikvinder er pisse sexede og flotte - så jeg har også været heldig der, en gang i mellem. Men jeg siger det igen. Branchen er dysfunktionel med psykopatiske træk. Måske forstår man ordet psykopati anderledes end mig og dette er naturligvis bare min egen antagelse. I kloge debatøre kan garanteret, med rette, finde en masse undtagelser. Det anfægter jeg ikke. Jeg anfægter heller ikke jeres gode oplevelser. Jeg har selv haft et hav af dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er kunde, hun er på arbejde. Lidt er du vel blevet manipuleret i den forstand. Thaimassørne ved da udemærket godt hvad hun laver når hun smører dine lår så godt ind at hun er helt oppe og kilde nosserne. Hun ved det. Hun går ud fra at du ved det. Det er derfor mange tager til thaimassage. Det er pirringen og fristelsen. Hun har gjort dig liderlig og du har fået en masse forestillinger oppe i hovedet og er nu mavesur. Du burde vide bedre.

Redigeret af Cowboytoasten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 18 timer siden:

Når jeg var ny i dette univers, mødte jeg en thaikvinde som virkelig gjorde mig rundtosset. Jeg var helt overbevist om at dette var noget aldeles specielt. V i snakkede godt sammen, elskede godt sammen, jeg var hjemme hos hende, vi var ude sammen. Så.... jeg var jo helt speciel. Eller...?

Men de penge hon forlangte hver gang jeg var hos hende på klinik blev bare flere og flere, og til sidst blev jeg lidt såret - og sur på mig selv som havde troet noget andet.

End of story - tænker i. Og tænkte jeg.

Men så skete det at hun begyndte at skrive til mig hjemme fra Thailand. VI skrev sammen i lang tid, og når hun så efter flere år kom tilbage til Kbh, så ville hun gerne se mig. Jeg tøvede, var blevet klogere og forsigtigere.... men omsider så besøgte jeg hende. Hun var nu blevet danskt gift og havde fået sig et arbejde.

Og nu var der pludseligt ikke penge involveret i vores møden. Møden som nu var blevet alt hvad jeg en gang troede at de kunne blive.  Vi ses ikke pt. men skriver ugentlig og håber på at Corona snart skal kede sig til døds så at alt igen er muligt.

Konsensus 1?
Penge er penge, og thai'er har en anden tilgang til den størrelse end vi heroppe. Jeg skal ikke blive filosof nu, men det er noget med at vi anlægger en moralsk hinde over det med penge - en moral som egentlig mange gange er mærkelig, eftersom vi ikke har nogle større problemer med at vi er rige, imens folk dør af sult. For os bliver penge gerne noget meget personligt og næsten intimt; for en thai er penge ikke så meget et spørgsmål om moral, men mere noget meget pragmatiskt. 


Konsensus 2?
Tingene er ikke altid hvad de ser ud at være. Då havde hun al verdens brug for penge, og uanset hvor meget hun ev. kunne lide mig, så tog hun fra mig hvad hun kunne få. Det betød altså ikke at jeg kun var en pengemaskine for hende. Jeg var også en hun gerne ville se, også når hun ikke havde det samme behov for penge. Det troede jeg ikke då, men det viser hun nu.

Jeg lærer heldigvis stadig, på trods af min høje alder. Og et ting som bliver alt mere åbenbart for mig, er at menneskers bevæggrunde for det de gør, ikke altid er så nemme at gennemskue, og heller ikke altid skal vurderes ud fra første indtryk. Eller fra den kultur vi er vant til. Og heller ikke tages personligt.

Mennesker er komplicerede dyr og meget få af os gør ting fordi vi er decideret onde, eller psykopater. 
 

Det du nævner med penge og moral, det er fuldstændig rigtigt. I sær i Kina, de har et ordsprog "Hvis du kan snyde, så snyd". Nej vi snakker ikke om bedrag og kriminalitet. Det er nærmest en kunst at hustle penge op af lommen på andre, og hvis du ikke prutter om prisen som turist og betaler den hjernedøde pris butiks ejerne giver dig, så respekterer de dig heller ikke. De bliver ikke fornærmet, du er bare for høflig til at prutte om prisen fordi det gør vi ikke herhjemme, så du betaler det 10 dobbelte. Du er bare endnu en dum fremmed, og den kloge narre den mindre kloge. Penge har ingen ejere, kun brugere.

Redigeret af Cowboytoasten
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cowboytoasten skrev, for 39 minutter siden:

Du er kunde, hun er på arbejde. Lidt er du vel blevet manipuleret i den forstand. Thaimassørne ved da udemærket godt hvad hun laver når hun smører dine lår så godt ind at hun er helt oppe og kilde nosserne. Hun ved det. Hun går ud fra at du ved det. Det er derfor mange tager til thaimassage. Det er pirringen og fristelsen. Hun har gjort dig liderlig og du har fået en masse forestillinger oppe i hovedet og er nu mavesur. Du burde vide bedre.

Du snakker om noget du ikke ved noget om. Når man gør det, er det fordi man tolker det man tror den anden tænker. Det hedder antagelser. Lad mig analysere for dig:

1) Thaimasøerne ved hvad de laver: Antagelse. Det er kun noget du gætter
2) Hun ved at jeg ved det: Antagelse. Det er kun noget du gætter

3) Mange går efter pirringen og fristelsen. Antagelse. Du kender ikke ‘mange’ og du ved ikke hvad ‘mange’ tænker

4) Hun har gjort mig liderlig og jeg har fået en masse forestillinger: Det kan man godt tolke, men det stadig en antagelse, og ordet liderlig har jeg ikke brugt om mig selv. 
5) Jeg er mavesur. Antagelse. Det er kun noget du gætter - men det er noget psykopater ofte siger, når man siger fra over for dem.

  • Sørgelig 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
kunforsjov76 skrev, for 52 minutter siden:


5) Jeg er mavesur. Antagelse. Det er kun noget du gætter - men det er noget psykopater ofte siger, når man siger fra over for dem.

Og dem som kalder folk for psykopater er ofte mavesure.

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
kunforsjov76 skrev, for 42 minutter siden:

Du snakker om noget du ikke ved noget om. Når man gør det, er det fordi man tolker det man tror den anden tænker. Det hedder antagelser. Lad mig analysere for dig:

1) Thaimasøerne ved hvad de laver: Antagelse. Det er kun noget du gætter
2) Hun ved at jeg ved det: Antagelse. Det er kun noget du gætter

3) Mange går efter pirringen og fristelsen. Antagelse. Du kender ikke ‘mange’ og du ved ikke hvad ‘mange’ tænker

4) Hun har gjort mig liderlig og jeg har fået en masse forestillinger: Det kan man godt tolke, men det stadig en antagelse, og ordet liderlig har jeg ikke brugt om mig selv. 
5) Jeg er mavesur. Antagelse. Det er kun noget du gætter - men det er noget psykopater ofte siger, når man siger fra over for dem.

Ved du hvad der også var en antagelse? At hun ville knalde dig gratis.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tråden her er en anmeldelse, der har bevæget sig af andre spor. 
 

Husk at oprette tråde til andre diskussioner i Generel Debat. 
 

Tak

Bryan Mills

  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...