kanonkongen 34395 Skrevet 6. Oktober, 2020 Hej Alle. Sidder og ser denne udsendelse. Om kvinder solgt til prostitution. Om Menneskehandlens rolle, Medicinmanden (jujupræster), Og madamme. Der tager skyhøje penge, af de stakkels piger. Der med trusler og vold. Bliver sendt rundt i verden. I kummerlige, uhyggelige og skræmmende. Tilværelse for at, tjene bagmænd der er fløjtende ligeglade med pigerne. Heldigvis er der piger der arbejder imod menneskehandel. Og kæmpe respekt til hende i denne udsendelse. https://www.dr.dk/drtv/se/horisont_212152 Man kan kun håbe, at her i Danmark mænd ville tænke over hvem de besøger. F.eks de piger der imod deres vilje er i Dk. Udlever deres værste mareridt. Hver Gang en mand, vælger at tilfredsstille sin liderlighed. Jeg glæder mig over de piger der gør det af egen fri vilje. Og ikke er udsat for bagmænd der tjener penge for at, andre lider. Men os mænd, har i den grad også pligt til ikke at opsøge de piger. Men, hvordan ser i på at det sker? God aften derude KK 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4388 Skrevet 6. Oktober, 2020 Trafficking og menneskehandel tager jeg stærkt afstand fra. Mit gæt er, at det gør EG’s brugere over en bred kam. Derimod vil der nok være forskel på, hvordan vi hver især navigerer i forhold til udvælgelsen af de piger, vi besøger. Selv kunne jeg ikke finde på at opsøge en gadepige, og langt hovedparten af de afrikanske kvinder ville jeg også sortere fra. Ikke fordi de er sorte, men fordi jeg ville have en vis tvivl om deres baggrund for at agere på købesex-markedet i Danmark. Endelig ønsker jeg heller ikke at besøge de allerbilligste piger, da jeg har en mistanke om, at deres liv som GP snarere skyldes nød end lyst, og at der i hovedparten af tilfældene (nok tæt på 100%) er en mafialignende pimp inde over. Er spændt på at høre, hvilke tanker andre har gjort sig. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
migmanden 710 Skrevet 7. Oktober, 2020 Det er ikke kun piger fra Nigeria der bliver handlet. Men det er nok noget af det værste. Jeg ved at thaiklinikker skaffer piger direkte fra Thailand, men ved ikke noget om betingelserne. Der er også handel med østeuropæiske piger. Mange af de handlede bliver senere selvstendige i branchen. Der er eget ved GP'ere som ikke tåler dagens lys. Som kunde er det også vanskeligt at vide hvornår pigerne er handlet og hvornår de ikke er. Man kan kun handle på fornemmelser. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 7. Oktober, 2020 Hej @Den_glade_amatør og @migmanden Den_glade_amatør skrev, for 10 timer siden: Trafficking og menneskehandel tager jeg stærkt afstand fra. Mit gæt er, at det gør EG’s brugere over en bred kam. Det har du meget ret i. Dog, kan vi jo også læse herinde, at der er nogen der er fløjtende ligeglad med hvem de besøger. Den_glade_amatør skrev, for 10 timer siden: Derimod vil der nok være forskel på, hvordan vi hver især navigerer i forhold til udvælgelsen af de piger, vi besøger. Selv kunne jeg ikke finde på at opsøge en gadepige, og langt hovedparten af de afrikanske kvinder ville jeg også sortere fra. Ikke fordi de er sorte, men fordi jeg ville have en vis tvivl om deres baggrund for at agere på købesex-markedet i Danmark. Endelig ønsker jeg heller ikke at besøge de allerbilligste piger, da jeg har en mistanke om, at deres liv som GP snarere skyldes nød end lyst, og at der i hovedparten af tilfældene (nok tæt på 100%) er en mafialignende pimp inde over. Er spændt på at høre, hvilke tanker andre har gjort sig. Her er vi 100 procent enige. Der er jo desværre et marked for det. Så det må betyde, at nogle mænd, bare tænker på, at få liderligheden stillet. Og de er ligeglade med, hvilken pige det er. migmanden skrev, for 2 timer siden: Det er ikke kun piger fra Nigeria der bliver handlet. Men det er nok noget af det værste. Nej det er rigtigt. Så bare denne udsendelse i går. Og ja der er bestemt også Thaipiger og østpiger. Og piger fra andre Afrikanske lande. Albanien og Ukraine, er jo kendt for deres modeshows, hvor bagmænd finder piger til prostitution. Og med narko, vold og trusler, tvinger de piger ud i et helvede på jord. Og ja det er noget af det værste. Derfor, har vi mænd også et kæmpe ansvar. migmanden skrev, for 2 timer siden: Der er eget ved GP'ere som ikke tåler dagens lys. Som kunde er det også vanskeligt at vide hvornår pigerne er handlet og hvornår de ikke er. Man kan kun handle på fornemmelser. Ja de er jo altid en bagside af medaljen. Og det skal jo frem. Men sund fornuft, kan nu gøre meget, end at sige. som kunde. "det er svært at se om pigen er handlet" For det lyder mere som, at lægge ansvaret fra sig. Men det er da en debat værd. God dag derude. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Jensen 2078 Skrevet 7. Oktober, 2020 Når nu tråden handler om Trafficking og menneskehandel, hvad så med de professionelle idrætsudøvere der bliver solgt for million - ja måske milliard beløb, godt nok frivilligt, men det er da også menneskehandel? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8082 Skrevet 7. Oktober, 2020 Arne Jensen skrev, for 3 minutter siden: Når nu tråden handler om Trafficking og menneskehandel, hvad så med de professionelle idrætsudøvere der bliver solgt for million - ja måske milliard beløb, godt nok frivilligt, men det er da også menneskehandel? not so much. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. Oktober, 2020 Arne Jensen skrev, for 28 minutter siden: Når nu tråden handler om Trafficking og menneskehandel, hvad så med de professionelle idrætsudøvere der bliver solgt for million - ja måske milliard beløb, godt nok frivilligt, men det er da også menneskehandel? Nej, det kan slet ikke sammenlignes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) Arne Jensen skrev, for 37 minutter siden: Når nu tråden handler om Trafficking og menneskehandel, hvad så med de professionelle idrætsudøvere der bliver solgt for million - ja måske milliard beløb, godt nok frivilligt, men det er da også menneskehandel? Hej @Arne Jensen Det kan du da ikke, have en pointe i. .. Idrætsudøvere bestemmer selv. Frivillighed De får medbestemmelse i størrelse af løn. Og får det hele udbetalt. De kan selv afslutte deres kontrakt og smutte. Selv Bestemmelser om, at de gerne vil sælges Herrer eller kvinde i eget hus Kontra det disse piger går igennem. Vold, trusler, og ingen frivillighed Ingen medbestemmelse. Ofte narres de til at tro det er andet arb. De, kan ikke smutte ud af deres kontrakt. Med mindre og i dette tilfælde at betale 45000 dollars. De bestemmer ikke selv om de vil arb som prostitueret jvf. de andre punkter De bor de værste steder, overvåget hele tiden. Og skal give stort set alle deres penge til bagmand eller Madamme God dag KK Redigeret 7. Oktober, 2020 af kanonkongen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 881 Skrevet 7. Oktober, 2020 Jeg syntes alle mænd der besøger GPér skal "tvangs indlægges" til at se udsendelsen. Vi har haft debatten mange gange herinde og det kan ikke siges stærkt nok hvilket ansvar vi som kunder har, ingen kunder ingen bagmænd. God dag til alle. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
cockycockysuckysucky2 141 Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) jenslillemandhansenv2 skrev, for 41 minutter siden: Jeg syntes alle mænd der besøger GPér skal "tvangs indlægges" til at se udsendelsen. Vi har haft debatten mange gange herinde og det kan ikke siges stærkt nok hvilket ansvar vi som kunder har, ingen kunder ingen bagmænd. God dag til alle. Det bakker jeg på om, hvis der ingen kunder er hos de udenlandske så ville bagmændene tænke sit, og så vil 95% af dem forsvinde. derved ville der så kun være omtrent under 50 udenlandske prostitueret og resten danske. Redigeret 7. Oktober, 2020 af cockycockysuckysucky2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) jenslillemandhansenv2 skrev, for 4 timer siden: Jeg syntes alle mænd der besøger GPér skal "tvangs indlægges" til at se udsendelsen. Vi har haft debatten mange gange herinde og det kan ikke siges stærkt nok hvilket ansvar vi som kunder har, ingen kunder ingen bagmænd. God dag til alle. I Norge og Sverige kan man dømmes for " uagtsomt voldtægt" og dette bør indføres og idømmes dem der køber sex af en handlet kvinde. Den der tåbelige og ansvarsforflygtigende sang : jamen hvordan skal jeg vide om hun er handlet eller ej " gider jeg slet ikke høre på. Det er ikke en voksen mand værdig at synge den sang Man tænker sig om og er man det mindste i tvivl, lader man bare være. Tager sig en spiller. Det er gratis. Og husker sig selv på at det ikke er en ret man har at få sex. Venter bare på at loven kommer. Og det tror jeg på den gør. Før eller siden Redigeret 7. Oktober, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 881 Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 54 minutter siden: I Norge og Sverige kan man dømmes for " uagtsomt voldtægt" og dette bør indføres og idømmes dem der køber sex af en handlet kvinde. Den der tåbelige og ansvarsforflygtigende sang : jamen hvordan skal jeg vide om hun er handlet eller ej " gider jeg slet ikke høre på. Det er ikke en voksen mand værdig at synge den sang Man tænker sig om og er man det mindste i tvivl, lader man bare være. Tager sig en spiller. Det er gratis. Og husker sig selv på at det ikke er en ret man har at få sex. Venter bare på at loven kommer. Og det tror jeg på den gør. Før eller siden Jeg håber sanelig ikke at du tror jeg tænker: jamen hvordan skal jeg vide om hun er handlet eller ej Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) jenslillemandhansenv2 skrev, for 24 minutter siden: Jeg håber sanelig ikke at du tror jeg tænker: jamen hvordan skal jeg vide om hun er handlet eller ej Det gør jeg ikke. Det var ikke møntet på dig. Men menneskehsndel som emne har været diskuteret før og det infantile "jamen jeg ved jo ikke om hun er handlet, hvordan skal jeg vide det?" spørgsmål har været oppe flere gange af flere brugere herinde. Jeg får vitterligt opkastningsfornemmelser over stupiditeten bag et sådan spørgsmål. Så jo der findes dumme spørgsmål. Redigeret 7. Oktober, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 2 timer siden: I Norge og Sverige kan man dømmes for " uagtsomt voldtægt" og dette bør indføres og idømmes dem der køber sex af en handlet kvinde. Here we go again! Du har ikke den fjerneste forstand på strafferet, og dit ønske bliver ikke indført i Danmark i hverken din eller min tid. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) The Dark Knight skrev, for 10 minutter siden: Here we go again! Du har ikke den fjerneste forstand på strafferet, og dit ønske bliver ikke indført i Danmark i hverken din eller min tid. Nå så du ser helst ikke at det bliver indført? Interessant..... Gad vide om du er bange for den lov og hvorfor? Har du noget at frygte da? Synes du ikke det ville være fantastisk hvis man kunne komme menneskehsndel til livs eller? Redigeret 7. Oktober, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 1 time siden: Men menneskehsndel som emne har været diskuteret før og det infantile "jamen jeg ved jo ikke om hun er handlet, hvordan skal jeg vide det?" spørgsmål har været oppe flere gange af flere brugere herinde. Jeg får vitterligt opkastningsfornemmelser over stupiditeten bag et sådan spørgsmål. Så jo der findes dumme spørgsmål I de tilfælde hvor det er åbenlyst, eller burde være åbenlyst, at man køber sex hos en handlet kvinde, er det allerede i dag kriminaliseret, og kan straffes. I de tilfælde, hvor man er i tvivl, så Lad Være! - helt enig! - Så er der de sidste tilfælde, hvor man tror at alt er i skønneste orden, men det viser sig efterfølgende, at det ikke er... Her kan jeg ikke se at det kan gøres så sort/hvidt som du giver udtryk for. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 1 minut siden: Nå så du ser helst ikke at det bliver indført? Interessant..... Jeg forholder mig udelukkende til et strafferetligt perspektiv og du har åbenlyst ikke indsigt nok i det, til du vil kunne forstå hvorfor en sådan stramning af straffeloven ikke vil kunne praktiseres i Danmark. Konkluder hvad du vil med min kommenter, men havde da godt regnet ud, at du ville vende den til noget negativt mod mig. Det har du jo for vane, når du får lidt modspil. Det har du lidt svært ved at håndtere. Godnat! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) MickeyM skrev, for 8 minutter siden: I de tilfælde hvor det er åbenlyst, eller burde være åbenlyst, at man køber sex hos en handlet kvinde, er det allerede i dag kriminaliseret, og kan straffes. I de tilfælde, hvor man er i tvivl, så Lad Være! - helt enig! - Så er der de sidste tilfælde, hvor man tror at alt er i skønneste orden, men det viser sig efterfølgende, at det ikke er... Her kan jeg ikke se at det kan gøres så sort/hvidt som du giver udtryk for. Jo det eneste rigtige er at gøre det sort hvidt. For der er jo tydeligvis mennesker der er pisse lige glade, bare de får " tømt" deres pik. Så er det ligemeget med kvinden. Den eneste måde man åbenbart kan " nå" disse pisse ligeglade mennesker på er ved at kriminalisere dem. Det er den eneste måde de kan tænke sig om på. For med omtanke kan man nå langt og evner man ikke omtanke må der altså stærkere midler i brug. En stor fed bøde skulle nok få dem til at bruge det øverste hoved og hvis ikke må bøden hæves. Så første gang slipper man med en pæn stor bøde. 2. Gang med en gigantisk bøde og 3. Gang er det fængsel. Redigeret 7. Oktober, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Oktober, 2020 The Dark Knight skrev, for 2 minutter siden: Jeg forholder mig udelukkende til et strafferetligt perspektiv og du har åbenlyst ikke indsigt nok i det, til du vil kunne forstå hvorfor en sådan stramning af straffeloven ikke vil kunne praktiseres i Danmark. Konkluder hvad du vil med min kommenter, men havde da godt regnet ud, at du ville vende den til noget negativt mod mig. Det har du jo for vane, når du får lidt modspil. Det har du lidt svært ved at håndtere. Godnat! Ja godnat med dig kammerat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 2 minutter siden: Jo det eneste rigtige er at gøre det sort hvidt. For der er jo tydeligvis mennesker der er pisse lige glade, bare de får " tømt" deres pik. Så er det ligemeget med kvinden. Den eneste måde man åbenbart kan " må" disse pisse ligeglade mennesker på er ved at kriminalisere dem. Det ville da også være optimalt, men jeg har svært ved at se, hvordan man kan skille "de pisse ligeglade" fra de kunder, som er det stik modsatte. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Oktober, 2020 (edited) MickeyM skrev, for 13 minutter siden: Det ville da også være optimalt, men jeg har svært ved at se, hvordan man kan skille "de pisse ligeglade" fra de kunder, som er det stik modsatte. Ja du har ret i at der er en udfordring. Men udfordringer kan løses. Hvis man vil Og der findes tråde herinde hvor sex købere beskriver kummerlige forhold og beskriver gp der virker triste og uengagerede og som de kun betaler sørgelige beløb for at besøge og så kan de ikke lægge to og to sammen og ræsonnere sig frem til at de lige har begået en uagtsomt voldtægt på en kvinde der sandsynligvis er handlet? Istedet beklager de sig over den ringe service. Hvor er næstekærligheden? Hvor er medfølelsen? Hvor er samvittigheden? Næ nej det er egoisme af allerhøjeste karat istedet. Næ det er mere end egoisme - det er ondskab Hvad skal man stille op med sådanne pisse ligeglade mennesker? Medicinsk kastration er selvfølgelig en mulighed men lige den løsning tror jeg så til gengæld ikke får flertal i Folketinget Redigeret 7. Oktober, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 5 minutter siden: Ja du har ret i at der er en udfordring. Men udfordringer kan løses. Hvis man vil - og det vil jeg gerne - eller sagt med andre ord: Den udfordring skal løses, og den skal løses hurtigt! - det er derfor jeg blander mig i debatten, ikke fordi jeg har den forkromede løsning, men fordi jeg synes at vi må se nuanceret på problemet. - og hvis du er i tvivl om min holdning, så lad mig slå fast: Handlede kvinder er fuldstændig uacceptabelt, og det skal vi død og pine komme til livs, hurtigst muligt! Spørgsmålet er: Hvordan? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 7. Oktober, 2020 Som så mange andre på denne side, betragter jeg egentlig mig selv som rimelig begavet. Efter at have læst tråden tænkte jeg "Det er logisk hvad der er menneskehandel og hvad der er tvangsarbejde, grov udnyttelse osv osv " Derefter tænkte jeg "Vil jeg rent faktisk være i stand til kniv skarpe definitioner ?" Jeg har en fornemmelse, men må efter lidt over en halv times googling erkende, at der faktisk er tale om et vanskeligt emne, eller også evner nogen instanser bare ikke at udtrykke sig så man rent faktisk ikke er i tvivl. Det er min klare opfattelse at "man" med vilje har brugt ord og vendinger for diverse handlinger m.v. der klart giver rum til fortolkning. Der findes lande hvor man opfatter alle former for prostituion som vold mod kvinder, og så er der lande som f.eks Danmark hvor man har forskellig tilgang til prostituion, menneskehandel og andre begreber hvor der er tale om udnyttelse af kvinder. Retsligt kan jeg sagtens forestille mig, at det jurisk kan give nogle udfordringer i specielt i gråzonerne eller hvor man bevæger sig fra menneskehandel til grov udnyttelse af kvinder, urimelige økonomiske betingelser m.v. Det er jo ganske klart at i lande med totalt forbud, er det sikkert nemmere at dømme folk for uagtsom voldtægt. I Danmark tænker jeg det bliver sværere, og samtidigt tænker jeg at begrebet måske i grunden bedre giver mening i det private liv, nu efter loven om samtykke. Det der med begrebet frivillighed, er man i prostitutions sammenhæng nødt til at give køb på. Sagt på en anden måde, hvis bestemte bestemte, handlinger, betingelser med videre er opfyldt, så skal man se helt bort fra frivilligheden. I andre situationer i forbindelse med tilknytning til alfons, grov udnyttelse skal man juridisk tillægge frivilligheden betydning Personligt har jeg nok den holdning, at det straks er lettere at forholde sig til god opførsel som sexkøber end at indføre love i et forsøg på at ramme og straffe de pikhoveder der ikke formår at opføre sig ordenligt overfor prostituerede eller bare kvinder i al almindelighed. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 7. Oktober, 2020 @Lady C - for god ordens skyld, skal jeg lige nævne, at mit sidste indlæg tog udgangspunkt i den første udgave af dit indlæg, som blot bestod af det jeg citerede.... Gav det mening? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 7. Oktober, 2020 Lady C skrev, for 39 minutter siden: Og der findes tråde herinde hvor sex købere beskriver kummerlige forhold og beskriver gp der virker triste og uengagerede og som de kun betaler sørgelige beløb for at besøge og så kan de ikke lægge to og to sammen... Ja, enig. Sådanne sexkunder findes desværre også... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg