Hop til indhold
Jimbo

Hvorfor er prostitution ikke forbudt?

Recommended Posts

 

Til @kanonkongen

SIO blev grundllagt 2008 af både tidligere og aktive sexarbejder der hver for sig, igennem mange år havde forsøgt at råbe lovgiverne og sexarbejderne op. Flere af SIO's stifter har tidligere forsøgt at starte div. organistationer uden succes. De der er "gamle" på fora som EG kan huske venuslogen.dk og kan huske at flere bruger af venuslogen.dk gik sammen og stiftede B-Dea der skulle være en brancheforening for sexarbejder. Senere kom Kliniklauget hvor klinkkerne i fælleskab forøget at løfte branchen og have en fælles stemme. Det har også været "Den røde tråd" et blad enkelte sexarbejder forsøgte at udgive til hele branchen. Lidt i stil med "Af os for os" et lille trygt magasin med forsøg på både at fremme sammenholdet, finde billige annoncer, debaterer politiske dilemmaer så som kriminalisering mm. Der har været flere af samme slags gode intentioner men manglende opbakning. 

SIO og vores talspersoner har gennem tiden været til stede alle de steder vi kunne komme. I starten blev vi ikke inviteret, men heldigvis var vi gode og opfindsomme nok til at inviter os selv. Efter 12 år i den politiske debat er vi ikke længere nogen der kan ignoreres og vi er med i stort set alt hvad der er af debat, undersøgelser, kommissorier, følgegrupper mm. 

SIO har igennem tiden lavet en masse larm. Bla. mange demonstrationer, nordens første sexarbejderfestival, civilulydighed, tv interview, radioprogrammer, podcast mm. 

Det er heldigvis således at fordi man ikke ser SIO i TV eller læser om os i pressen, betydender det ikke at vi ikke er aktive.

Som det ser ud nu er vi kommet videre. Vi har gjort opmærksom på os selv og vi kan ikke længere ignoreres. Derfor prioriter vi at arbejdet med div. politiker, embedsfolk, kommissorier, undersøgelser, stiller spørgsmål til ministre, afkræver svar fra politiker/partier og meget mere af samme slags. 

Så selvom man ikke læser, ser eller hører om os, så har vi travlt.  
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SIO skrev, for 3 timer siden:

 

Til @kanonkongen

SIO blev grundllagt 2008 af både tidligere og aktive sexarbejder der hver for sig, igennem mange år havde forsøgt at råbe lovgiverne og sexarbejderne op. Flere af SIO's stifter har tidligere forsøgt at starte div. organistationer uden succes. De der er "gamle" på fora som EG kan huske venuslogen.dk og kan huske at flere bruger af venuslogen.dk gik sammen og stiftede B-Dea der skulle være en brancheforening for sexarbejder. Senere kom Kliniklauget hvor klinkkerne i fælleskab forøget at løfte branchen og have en fælles stemme. Det har også været "Den røde tråd" et blad enkelte sexarbejder forsøgte at udgive til hele branchen. Lidt i stil med "Af os for os" et lille trygt magasin med forsøg på både at fremme sammenholdet, finde billige annoncer, debaterer politiske dilemmaer så som kriminalisering mm. Der har været flere af samme slags gode intentioner men manglende opbakning. 

SIO og vores talspersoner har gennem tiden været til stede alle de steder vi kunne komme. I starten blev vi ikke inviteret, men heldigvis var vi gode og opfindsomme nok til at inviter os selv. Efter 12 år i den politiske debat er vi ikke længere nogen der kan ignoreres og vi er med i stort set alt hvad der er af debat, undersøgelser, kommissorier, følgegrupper mm. 

SIO har igennem tiden lavet en masse larm. Bla. mange demonstrationer, nordens første sexarbejderfestival, civilulydighed, tv interview, radioprogrammer, podcast mm. 

Det er heldigvis således at fordi man ikke ser SIO i TV eller læser om os i pressen, betydender det ikke at vi ikke er aktive.

Som det ser ud nu er vi kommet videre. Vi har gjort opmærksom på os selv og vi kan ikke længere ignoreres. Derfor prioriter vi at arbejdet med div. politiker, embedsfolk, kommissorier, undersøgelser, stiller spørgsmål til ministre, afkræver svar fra politiker/partier og meget mere af samme slags. 

Så selvom man ikke læser, ser eller hører om os, så har vi travlt.  
 

 

Hej @SIO

Ja til det første alfa omega er opbakningen. Fint at folk siger fantastisk arb i gør. Men ingen hjælper til. Så kommer man ingen vegne. Og gode intentioner dør uden opbakning. Susanne Møller er så den eneste, jeg kender fra SIO prøvede jo vildt og med masser af energi. Og det virkede til hendes gnist forsvandt. Jeg aner i dag ikke, hvem der er i SIO.

Jeg synes det er vigtigt i er med i undersøgelser, kommissioner, følgegrupper osv. Men ser, jeg på jeres hjemmeside virker den ikke opdateret. Kan tage fejl og så beklager jeg. 

Der hvor, jeg tror det batter noget, er at den almindelige Dansker finder ud af, hvem i er, hvad i står for,  hvad i vil osv. Sofie Brandvarm. Lavede 3 tv programmer. Og de reaktioner jeg hørte fra arb kollegaer, venner familie og bekendte, var ikke så meget om skyggesiden i branchen. Det gik mere på, ja den pige, har ben i næsen, folk fik jeg kender fik et andet syn. Der skulle man, have smede mens jernet var varmt. Ja hun, prøvede nogle tiltag. Men det ebbede ud. Er det nemt overhovedet ikke. Men nu i, har så travlt. Hvorfor ikke informere om, hvad i konkret arb med. 

Dette skal ikke menes som kritik mit skriv. Jeg mener bare, vil man have en åben debat der rækker længere end her på EG. Så, er der jo brug for de gode historier. Men det virker til, at tiden åbenbart ikke er moden til en regulær debat. Og en gang for alle nedbryde alle de fordomme der er. Nogle meningsmålinger siger jo faktisk at Danskere ikke, har imod prostitution. Men det er de udsatte der, skal hjælpes. Og her menes Gadepigerne, dem der, har et misbrug, taffiking og de gråzoner der er. Så tror faktisk i, har flere mennesker der er enige i at det, skal være flere rettigheder.

Godaften derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 23 timer siden:

Jeg aner i dag ikke, hvem der er i SIO.

Det gør jeg heller ikke, men det er vel egentlig heller ikke så væsentligt, er det? Derimod er der vigtigt, at @SIO får indflydelse de rigtige steder og bliver hørt i forbindelse med, at lovgivningen bliver evalueret i forskellige fora. Og ud fra @SIOs eget indlæg ovenfor, så går det faktisk meget godt. Og det kan vi andre jo så være glade for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor skulle det være forbudt?

Den kriminalitet der knytter sig til branchen forsvinder ikke den flyttes bare.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
pacer skrev, den 28.9.2020 at 22:14:

Hvorfor skulle det være forbudt?

Den kriminalitet der knytter sig til branchen forsvinder ikke den flyttes bare.

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. 
 

Men nogle politikere tænker, at hvis man gør det forbudt, så kan man straffe for overtrædelsen, og så lær man nok være med at betale for sex, og uden kunder ingen prostitution. 
 

Men sådan går det jo sjældent i praksis, som du jo også er inde på. 
 

Noget helt andet er så også, hvordan politiet skal kunne håndtere en evt. kriminalisering af det. Vi ser det jo dagligt rundt omkring, altså hvordan allerede kriminaliserede ting alligevel foregår i det offentlige rum. Salg og indtagelse af narko f.eks. Uden politiet nødvendigvis prioritere at gøre noget ved det. Tror også politiet har erkendt, at uanset hvor mange resurser de putter i det, så forsvinder det ikke. 
 

I forhold til gadeprostitution, så har politiet allerede hjemmel i ordensbekendtgørelse til udstede påbud om, at gå frem og tilbage på samme gade i den kontekst. En overtrædelse af påbuddet vil medfører bødestraf og formentlig anholdelse for at sikre, at vedkommende ikke straks overtræder forbuddet igen. Men det er meget sjældent noget der anvendes i praksis og løser formentlig heller ikke noget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, den 27.9.2020 at 21:50:

Det gør jeg heller ikke, men det er vel egentlig heller ikke så væsentligt, er det? Derimod er der vigtigt, at @SIO får indflydelse de rigtige steder og bliver hørt i forbindelse med, at lovgivningen bliver evalueret i forskellige fora. Og ud fra @SIOs eget indlæg ovenfor, så går det faktisk meget godt. Og det kan vi andre jo så være glade for.

Hej @Den_glade_amatør

Godt spørgsmål. Sorry det sene svar. 

Det er da ret essentielt. Og hvorfor er det det?  et godt image har betydning for politisk indflydelse. Man kunne også sige, at. Den offentlige opinion spiller en afgørende rolle i forhold til de beslutninger, som politikere træffer. Og vil man som interesseorganisation ud med et budskab. Er det i mine øjne nødvendigt, at der er kommunikatorer der, kan sprede deres budskab. Og, så skal den brede befolkning. Have et ansigt på. Susanne Møller. Var jo ret god til at stille sig frem.Mener også, at det ikke kun er politikerne, man skal overbevise. Opinionen er som sagt alfa og omega. derfor er det attraktivt for en interesseorganisation at kommunikere til den brede befolkning gennem medier. Og få en debat op, at køre. 

En interesseorganisations verdensbillede repræsenterer det syn på verden, som man ønsker at kommunikere ud. Det er ikke nemt, at kommunikere, idet offentligheden ikke reagerer rationelt på de fakta, der præsenteres for dem gennem medier, men derimod selv konstruerer mening ud fra de politiske budskaber. Derfor man har brug for nogle meget dygtige kommunikatører. Til, at udbrede budskabet.

Dermed afhænger en interesseorganisations muligheder for politisk indflydelse af, hvordan modtagerne af budskabet konstruerer og fortolker afsenderen. Den fortolkning, omverdenen laver af en organisation og dens aktiviteter, er dens image. 

Men det jo bare min mening om en interesseorganisation. Og uden opbakning fra branchen. Så tror jeg det er svært at komme ud over bordkanten. Og få de indrømmelser, svar og ikke mindst ændringer i loven, man ønsker. Få mennesker, kan ikke lave alt arbejdet. Der er nødt til, at være støtte. Få medlemmer til at melde sig ind i SIO. Eller at få støtte fra fonde osv. Så, er der nødt til, at være ansigter på. 

God dag derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@kanonkongen 

Det er meget problematisk at være offentlig talsmand, for noget så kontroversielt som prostitution. Det kræver nogle ofre, som kan være ret omfattende. Jeg har deltaget i offentlige debatter, under mit eget alm navn. Det var ærlig talt en noget blandet oplevelse. Det blev så skadende for mit privatliv og alm job, at jeg var nød Til at stoppe med at deltage, skifte navn og flytte. Prostitutions modstandere er nogle sataner, når det kommer til at hænge folk ud osv.

Sio behøver ikke en som skal ofre al privatliv, for at give et ansigt udadtil. 

Faktisk tror jeg at det er på tide at pigerne selv bakker Sio op, og ikke overlader alt til en enkelt talskvinde eller to. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej og godaften @Trinetease

Trinetease skrev, for 1 time siden:

Det er meget problematisk at være offentlig talsmand, for noget så kontroversielt som prostitution. Det kræver nogle ofre, som kan være ret omfattende. Jeg har deltaget i offentlige debatter, under mit eget alm navn. Det var ærlig talt en noget blandet oplevelse. Det blev så skadende for mit privatliv og alm job, at jeg var nød Til at stoppe med at deltage, skifte navn og flytte. Prostitutions modstandere er nogle sataner, når det kommer til at hænge folk ud osv.

Jeg siger eller skriver heller ikke det er nemt, eller uden udfordringer. Vi, har jo set både modstandere og fortalere blive udskammet. Der er også flere forskere der faktisk er på jeres side i denne debat. Og er da ked af at høre du, har måtte gå så meget igennem. Mennesket er et kompleks væsen. Og nogen, kan bare ikke debattere i en ordentlig tone. Det ser vi alle vegne også herinde. Når en, har en mening der ikke lige falder i god jord. Det synes, jeg er e stor skam for debatten.

Jeg siger heller ikke en person, skal gøre det hele. For så brækker de nakken på det. 

Jeg er 100 procent enig i, hvad du skriver i sidste linje. Jo flere der bakker op jo større bliver stemmen. Som, jeg også skinner igennem mit skriv. 

kanonkongen skrev, for 11 timer siden:

Men det jo bare min mening om en interesseorganisation. Og uden opbakning fra branchen. Så tror jeg det er svært at komme ud over bordkanten. Og få de indrømmelser, svar og ikke mindst ændringer i loven, man ønsker. Få mennesker, kan ikke lave alt arbejdet.

Godaften derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...