Hop til indhold
Jimbo

Hvorfor er prostitution ikke forbudt?

Recommended Posts

Guest lurik

Fordi vi heldigvis lever i et liberalt land!

Tænker ikke det har noget med om politikerne gerne vil besøge GP lets face it... GP’ere være der uanset om det er lovligt eller ej. 

Redigeret af lurik

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej.

Så længe staterne har kriminaliseret de “negative” forhold, der er i forbindelse med prostitution (rufferi, menneskehandel m.v), så er det vel egentlig tilstrækkeligt. 
Retten til at udøve frivillig prostitution er omfattet af retten til privatlivet, og der skal dermed være tungtvejende hensyn for at kriminalisere frivillig prostitution.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig ikke noget til hinder for, at et flertal vedtager en lov, der kriminaliserer prostitution, men tror ikke at et manglende forbud skyldes mandlige MF’ers GP-besøg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

.. Fordi mange i magtens top højest sandsynligt  benytter GP'ere og...(lyder lidt gammeldags men) "Kvindens ældste erhverv"/ "Nød lærer nøgen kvinde"..osv.

Politikere, embedsmænd, forbundsformand, vismænd, dommere, sagfører, jurister, borgmestre, mm.

Lange arbejdsdage og rart at få taget trykket/renset hjernen for problemer.

Diskretion er en æressag

..og magt avler utroskab. Med lange arbejdsdage kommer GP'er jo meget belejligt.

https://videnskab.dk/kultur-samfund/magt-avler-utroskab

PS. Med højtuddannede kvinder, må det snart være på tide med lysthuse i landet hvor de kan udvælge præcis den fyr med rette udrustning, der kan få dem op og ringe.

 

 

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 1 time siden:

.. Fordi mange i magtens top højest sandsynligt  benytter GP'ere og...(lyder lidt gammeldags men) "Kvindens ældste erhverv"/ "Nød lærer nøgen kvinde"..osv.

Politikere, embedsmænd, forbundsformand, vismænd, dommere, sagfører, jurister, borgmestre, mm.

Lange arbejdsdage og rart at få taget trykket/renset hjernen for problemer.

Diskretion er en æressag

..og magt avler utroskab. Med lange arbejdsdage kommer GP'er jo meget belejligt.

https://videnskab.dk/kultur-samfund/magt-avler-utroskab

PS. Med højtuddannede kvinder, må det snart være på tide med lysthuse i landet hvor de kan udvælge præcis den fyr med rette udrustning, der kan få dem op og ringe.

 

 

 

Artiklen er bragt 18 maj 2011

Der står også dette skrevet :

OBS, redaktionel note, 19. januar 2012: Den videnskabelige artikel, der ligger til grund for denne journalistiske historie, er siden blevet trukket tilbage af tidsskriftet pga. svindel fra forskernes side. Resultaterne er altså ubrugelige og ikke til at stole på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gbcr skrev, for 2 timer siden:

Det er vel fordi at de kan øjne at der er moms og skat til stats kassen og den er jo bundløs så alt tæller 

Sådan foretrækker jeg også mine GPer :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna
Nye tider skrev, for 22 minutter siden:

Resultaterne er altså ubrugelige og ikke til at stole på.

Det jo ligesom politikerne! :)

og svar til Jimbo: NEJ

jeg vil mene at politikerne godt er klar over de får mange fjender hvis det forbydes. Og det gavner ikke rigtigt at forbyde det, det er bedre at bruge kræfterne på bagmænd der jo vil være der uanset om det er tilladt eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke også der faktisk er den del politikere, som faktisk er liberale, og mener at relationer, som frivilligt er indgået mellem 2 myndige personer, skal der ikke lovgives om, bare fordi andre personer ikke bryder sig om det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den Krøllede

Tror ikke det er fordi politikerne er storkunder. Der er jo også ret mange kvindelige politikere nu til dags. Jeg håber at de tænker at en ulovligørelse er til mere skade end gavn, f.eks. ved at gøre de prostituerede mere udsatte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle seksuelle orienteringer, bortset fra sex med dyr, børn og afdøde, er efterhånden tilladt - og derfor er det at dyrke sex mod/for betaling vel også tilladt som en seksuel orientering i stil med sex med en af samme køn, dominans, gruppesex, mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 15 timer siden:

.. Fordi mange i magtens top højest sandsynligt  benytter GP'ere og...(lyder lidt gammeldags men) "Kvindens ældste erhverv"/ "Nød lærer nøgen kvinde"..osv.

Politikere, embedsmænd, forbundsformand, vismænd, dommere, sagfører, jurister, borgmestre, mm.

Lange arbejdsdage og rart at få taget trykket/renset hjernen for problemer.

Diskretion er en æressag

Det er velkendt at kvinder søger mod magt og magt øger trangen. Så de har tilbud nok fra villige kvinder uden at skulle benytte prostituerede.

Om prostitution er tilladt eller ej bestemmer samfundet og politikere afspejler blot samfundet - dvs. os

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Jimbo skrev, for 20 timer siden:

Tror i at prostitution stadig er tilladt fordi mange mandlige danske politikere gerne selv vil besøge en prostitueret? 

Nej Det er lovligt, fordi at man så ellers, helt vil miste overblikket over det. Det vil stadig foregå, bare i det skjulte - med en endnu højere risiko for kvindernes sikkerhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg så gerne at dele af prostitutions branchen blev kriminaliseret. F. eks gadeprostitution 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, 1 time siden:

Jeg så gerne at dele af prostitutions branchen blev kriminaliseret. F. eks gadeprostitution

Fordi du tænker, at der er flest handlede kvinder på gadeplan? I så fald, er jeg sådan set enig, jeg tror dog bare at det vil flytte et andet sted hen. 

Jeg tror mere på øgede ressourcer til at bekæmpe kvindehandel, selvom jeg godt ved at det er svært. 

Redigeret af MickeyM
Kommafejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jimbo skrev, den 23.9.2020 at 19:42:

Tror i at prostitution stadig er tilladt fordi mange mandlige danske politikere gerne selv vil besøge en prostitueret? 

Jeg tror ikke at det er årsagen, og jeg føler mig heller ikke sikker på, at prostitution fortsat er lovligt i Danmark om 5 eller 10 år. 

Vi har set vores nabolande kriminalisere købesexkunderne, her i nyere tid, og det samme tror jeg godt kunne ske i Danmark. 

Hvis folkestemningen vender, hvis de negative aspekter i branchen bliver for store, så tror jeg sagtens, at der for en politiker, kan være stemmer i, at vedtage samme stramninger som vi har set i blandt andet Norge og Sverige. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Jimbo skrev, den 23.9.2020 at 19:42:

Tror i at prostitution stadig er tilladt fordi mange mandlige danske politikere gerne selv vil besøge en prostitueret? 

Eller så er det fordi, at mange kvindelige danske politikere er biseksuelle og tænder vildt meget på, at betale for at slikke fisse..... det kunne være Pernille Skipper f.eks. 

Mit forslag er mindst lige så urealistisk, som dit, beklager :)

Redigeret af The Dark Knight

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 13 timer siden:

Nej Det er lovligt, fordi at man så ellers, helt vil miste overblikket over det. Det vil stadig foregå, bare i det skjulte - med en endnu højere risiko for kvindernes sikkerhed.

Du har jo desværre nok ret Trine. Jeg ville bare sådan ønske mig, at årsagen var at det er fordi at man ikke vil blande sig i hvordan andre vælger at leve deres liv. At man simpelt hen forstod at man skal blande sig uden om og give plads. Men jeg er godt klar over at jeg er naïv her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jimbo skrev, den 23.9.2020 at 19:42:

Tror i at prostitution stadig er tilladt fordi mange mandlige danske politikere gerne selv vil besøge en prostitueret? 

Hvorfor starte sådan en tråd op uden selv at deltage i den? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Lange skrev, for 4 timer siden:

Hvorfor starte sådan en tråd op uden selv at deltage i den? :rolleyes:

Hvis jeg havde startet den op, så ville jeg også forsøge at glemme den ved at ignorere den! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Indtil 1999 var det ulovligt kun at ernær sig ved prostitution eller som vi i SIO kalder sexarbejde. 

I 1999 vedtog et enigt folketing at straffelovens §199 skulle afskaffes og at kvinder og mænd der levede af at sælge sex skulle hjælpes og ikke straffes. Derfor er sexarbejdet den dag i dag stadig, ifølge lovgiver og politiker ikke et erhverv men er et socialt problem. Samme år valgte nabolandet Sverige at kriminaliser kunden/køberen. 

Grunden til at man ikke ønsker at kriminaliser sexsælgeren er at man, fra politisk side mener at personer det sælger sex er socialtudsatte, eller som en politiker engang sagde "de er sølle nok" (altså når et menneske vælger at sælge sex så er der fordi det i forvejen er synd for dem) og derfor vil man ikke fra statens side straffe dem mere, men hjælpe dem.

Mange politiker har i tidens løb ønsket at indfør samme lov som i sverige og det er årsagen til at SIO i sin tid blev stiftet. Vores mål var, at Danmark ikke skulle ende som Sverige, med en kriminalisering af hverken kunden eller sexarbejderen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SIO skrev, for 2 minutter siden:

Indtil 1999 var det ulovligt kun at ernær sig ved prostitution eller som vi i SIO kalder sexarbejde. 

I 1999 vedtog et enigt folketing at straffelovens §199 skulle afskaffes og at kvinder og mænd der levede af at sælge sex skulle hjælpes og ikke straffes. Derfor er sexarbejdet den dag i dag stadig, ifølge lovgiver og politiker ikke et erhverv men er et socialt problem. Samme år valgte nabolandet Sverige at kriminaliser kunden/køberen. 

Grunden til at man ikke ønsker at kriminaliser sexsælgeren er at man, fra politisk side mener at personer det sælger sex er socialtudsatte, eller som en politiker engang sagde "de er sølle nok" (altså når et menneske vælger at sælge sex så er der fordi det i forvejen er synd for dem) og derfor vil man ikke fra statens side straffe dem mere, men hjælpe dem.

Mange politiker har i tidens løb ønsket at indfør samme lov som i sverige og det er årsagen til at SIO i sin tid blev stiftet. Vores mål var, at Danmark ikke skulle ende som Sverige, med en kriminalisering af hverken kunden eller sexarbejderen. 

 

Hvorfor er det synd for personer at de ernærer sig ved sex?

Nogle mennesker har vel et stort sexbehov..

Her er 12 årsager:

https://www.dagens.dk/sundhed/hvorfor-er-jeg-altid-liderlig-her-er-12-årsager-og-hvad-du-kan-gøre

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Jeg har forsøgt at finde grundlaget for afkriminaliseringen af prostitution i 1999, men det er desværre ikke lykkedes mig - hvis nogen kan finde det så bidrag endelig. Grundlaget for afkriminaliseringen vil også indebære hvorfor det ikke er ulovligt.

Ellers skriver Rådet for Socialt Udsatte under 'Argumenter mod kriminalisering af kunden' :

Citat

Kriminaliseringen af kunden kan tværtimod øge stigmatiseringen og give yderligere problemer for det enkelte menneske i prostitution, da prostitutionen skal foregå mere skjult, hvilket kan føre til mere risikofyldte kundekontakter og gøre muligheden for opsøgende arbejde på området vanskeligere.

Der er nok nogen politikerer som også nyder at gå til glædespige, men igennem mange år har der forgæves været forsøgt flere lovændringer der skulles stoppe eller kontrollere prostitution. Prostitution er verdens ældste erhverv, (og som jeg oplever det i Danmark) et meget menneskeligt og måske nødvendigt erhverv, det er ikke noget der forsvinder. Hvis man gør det ulovligt, bliver det blot endnu mere usikkert, især for de af branchens kvinder som er udsatte.

Til gengæld fandt jeg dette på kfuksa.dk

Citat

2012: Opfordring til at kommunale medarbejdere skal hjælpe handicappede med kontakt til prostituerede fjernes.

Stof til eftertanke.. :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 46 minutter siden:

Jeg har forsøgt at finde grundlaget for afkriminaliseringen af prostitution i 1999, men det er desværre ikke lykkedes mig - hvis nogen kan finde det så bidrag endelig. Grundlaget for afkriminaliseringen vil også indebære hvorfor det ikke er ulovligt.

Ellers skriver Rådet for Socialt Udsatte under 'Argumenter mod kriminalisering af kunden' :

Der er nok nogen politikerer som også nyder at gå til glædespige, men igennem mange år har der forgæves været forsøgt flere lovændringer der skulles stoppe eller kontrollere prostitution. Prostitution er verdens ældste erhverv, (og som jeg oplever det i Danmark) et meget menneskeligt og måske nødvendigt erhverv, det er ikke noget der forsvinder. Hvis man gør det ulovligt, bliver det blot endnu mere usikkert, især for de af branchens kvinder som er udsatte.

Til gengæld fandt jeg dette på kfuksa.dk

Stof til eftertanke.. :( 

Hej @Emmalie

Den er her. http://webarkiv.ft.dk/?/Samling/19981/lovforslag_oversigtsformat/L43.htm Bred vifte af partierne der stemte for. Og i mine øjne skal det heller ikke være kriminelt. Så vidt jeg forstår det er det i Norge og Sverige. Kunderne der er kriminaliseret. Og ikke GPére i faget. 

En opfordring er ikke det samme som det er forbudt. Mange kommuner lægger det op til den enkelte ansat om de vil. Hjælpe med kontakt til en GP. Og det eksistere i bedste velgående. Det forgår gerne i samtale med den handicappede og enkelte medarbejder. Plus i mange kommuner er der ansat pædagoger med udd i sexrådgivning.Og det er godt.Og nej kommunen yder ikke tilskud til GP. 

Der er som udgangspunkt ikke erhverv der er nødvendige. Der, kan være et behov. Og sex er jo ikke en menneskeret. Det er dejligt og vidunderligt at udføre. Du har ret i, at gøre prostitution ulovligt som i Sverige. Ikke er en god ide,

"Det går ikke godt i Sverige. Loven som forbyder at købe sex, har vist sig at virke meget negativt, hvor sikkerhed, netværk og forholdene er blevet væsentligt forringet for sexarbejderne. ... Erfaringerne fra Sverige viser, at omfanget af prostitution ikke er væsentligt ændret." Kilde: Seksualpolitisk forum. Og ud fra deres melding, tror jeg ikke det bliver kriminaliseret i DK.

SIO skrev, for 4 timer siden:

Mange politiker har i tidens løb ønsket at indfør samme lov som i sverige og det er årsagen til at SIO i sin tid blev stiftet. Vores mål var, at Danmark ikke skulle ende som Sverige, med en kriminalisering af hverken kunden eller sexarbejderen. 

Så vidt jeg erindre blev i grundlagt i 2008. Og der var nogen partier bla. KD, DF og få medlemmer af V. Der ønskede et forbud. Debatten, har så raset efter flere dokumentare. om et forbud. Bla. pga gadeprostituerede, misbrug, og andre udsatte grupper. Flere debatprogrammer med både fortalere og modstandere. Men der er ikke et flertal for det i folketinget. Heldigviss for det. For der skal være sikkerhed for de kvinder der er i branchen. SIO kunne (måske) være mere højtråbende om flere rettigheder. og kæmpe og kæmpe. Ved godt det er uhyre svært. Hvis branchen ikke selv råber op. Nogle, har prøvet men det virker til det er løbet ud i sandet. Jeg synes SIO, har været meget stille. Tror der er mange der tror i er begravet. Men igen i, kan heller ikke kæmpe alene. Branchen må også steppe op. 

God weekend derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...