Hop til indhold
Guest smukke Sara

Knust af grin

Recommended Posts

Guest går ned på knæ
smukke Sara skrev, for 3 timer siden:

DEA19CEB-88EC-4E59-9547-1D4F607437B7.png

Ja ja i sig selv meget morsomt. Men set ud fra den betragtning at Sofie Linde blev udsat for et overgreb, og at det åbenbart er et udbredt problem. Så skulle man måske finde noget andet at gøre grin med

Del dette indlæg


Link til indlæg
går ned på knæ skrev, for 19 minutter siden:

Ja ja i sig selv meget morsomt. Men set ud fra den betragtning at Sofie Linde blev udsat for et overgreb, og at det åbenbart er et udbredt problem. Så skulle man måske finde noget andet at gøre grin med

Det er da god lir. 

Pas nu på at alt ikke bliver forbudt.

Hvis du har så ondt et bestemt sted, så tænk på at du er på en side, hvor rigtig mange af pigerne,der skrives om,ikke jobber af egen fri vilje.

Det er betydeligt værre. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
går ned på knæ skrev, for 34 minutter siden:

. Så skulle man måske finde noget andet at gøre grin med

Dybt suk. 

Jeg melder mig helt klart på holdet der mener at satire er kommet for at blive. Også om alvorlige emner. Der ligger ikke nogen underkendelse af problemets omfang i at en satiriker fandt inspiration her. Det gør de typisk der hvor det er alvor. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Captain skrev, 1 time siden:

received_341525367202449.jpeg

Er det ikke den der er lille og gul og smager af kylling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jeg  kan  ikke  se  det  sjove  i  at  der  køres  plat  på  overgreb/trusler  om  ødelæggelse af  karriere/sexchikane. Er  det  ok  fordi  det  er  en  populær  tv  vært  og  der  kommer  lidt  jante  lov  indover. 

Visse  emner  jokes  der  bare  ikke  med  efter  min  mening  ( pædofile vitser  bliver  heller  aldrig  sjove). 

Det  eneste  det  viser  mig,  er  folks  manglende  evne  for  empati og manglende  moral.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle mennesker rundt om i verden mener, at satire er farligt og skal undertrykkes.

Nemtøs skrev, 1 time siden:

Visse  emner  jokes  der  bare  ikke  med  efter  min  mening  ( pædofile vitser  bliver  heller  aldrig  sjove). 

Det  eneste  det  viser  mig,  er  folks  manglende  evne  for  empati og manglende  moral.

Jeg går ud fra, at @Nemtøs har empati for og anerkender modet hos dem, der døde hos Charlie Hebdo.

Satire kan være plat og smagløs, men aldrig ligegyldig. Hvis man ikke bryder sig om andre meninger eller nuancer, kan satire være meget skræmmende.

Redigeret af Connoisseur
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror det er vigtigt, at folk rent faktisk evner at skelne imellem satire, humor og alvor.   Det er der åbenbart mange der har svært ved.  Kan man ikke det, vil man jo også synes, at det er underligt at Sofie Linde til det ene øjeblik i alvor taler om Sexisme og seksuel krænkelse for så senere i Showet at lave sjov med krænkende seksuelle undertoner. 

Forøvrigt kan man høre hele hendes alvorlige tale her

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Connoisseur skrev, for 5 timer siden:

Nogle mennesker rundt om i verden mener, at satire er farligt og skal undertrykkes.

Jeg går ud fra, at @Nemtøs har empati for og anerkender modet hos dem, der døde hos Charlie Hebdo.

Satire kan være plat og smagløs, men aldrig ligegyldig. Hvis man ikke bryder sig om andre meninger eller nuancer, kan satire være meget skræmmende.

Jeg  vil  undgå  at  kommentere  Charlie  Hebdo, da  det  vil  udvikle  sig  til  en  politisk/religiøs debat. 

Satire  virker  ikke  skræmmende  på  mig,  men  noget  af  det  virker  dumt  og  unødvendigt.  Der  skal  være  plads  til  forskellige  holdninger/meninger,  men  ikke  for  enhver pris.

Jeg  gav  udtryk  for  min  holdning  til  at  drive  plat  ( og jeg  mener  drive  plat), på  seksuelle  krænkelser.  Min  mening  står  jeg  fast  på.  Jeg  synes  ikke  det  er  satire.

Jeg får  normalt "hug" irl, for  min  ofte  sorte  bizarre  humor,  men  alle  har  en  grænse  hvor  de  ikke  kan  se  det  sjove  i  en  bestemt  samnenhæng. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 7 timer siden:

Jeg tror det er vigtigt, at folk rent faktisk evner at skelne imellem satire, humor og alvor.   Det er der åbenbart mange der har svært ved.  Kan man ikke det, vil man jo også synes, at det er underligt at Sofie Linde til det ene øjeblik i alvor taler om Sexisme og seksuel krænkelse for så senere i Showet at lave sjov med krænkende seksuelle undertoner. 

Forøvrigt kan man høre hele hendes alvorlige tale her

 

 

Hun var sgu godt nok noget mere lækker dengang hun lavede SommerSummarum, der måtte hun godt have fået lov til at sutte lidt på drømmekæppen. Hun er blevet lidt mere slidt og "konet" nu.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror bare vi kan konstaterer at vi har forskellige grænser, hvilket jo også må være nemtøs’ pointe ved erkendelsen af at hendes humor også i visse kredse er grænseoverskidende. 
 

Jeg har altid syntes det er sjovt Kaj og Andrea har en hånd i røven, og at den kongelige livgarde har stukket hovedet op i røven på en ræv. Andre har deres grænser et andet sted. Lad os fortsætte denne streng i samme ånd. De der ikke kan lide den form for humor må lige så stille forlade den efter det første billede. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg synes - til et vist punkt - at den satire der kan komme frem også bør komme det. Ingen er tjent med at putte med det.  Og jeg synes egentlig også at nogle af ovenstående er sjove. Hvis det bruges som sjov og ikke på at tale problemet ned.

Selvfølgelig åbner Linde selv op for den slags, ved ikke at sætte navn på den "store kanon" (så kan man jo gætte på Bamse), men jeg synes hele hendes fremlægning var enestående. Wow. Hende ville jeg gerne ansætte til at få budskaber igennem. Og netop det, at hun ikke navngiver, betyder at der ikke tales om den enkelte sag, men om problemet generelt. Hun er en heltinde. Alle de der ikke kan opføre sig ordenligt - og ikke har gjort det i fortiden - ryster i bukserne. Helt op på regeringsniveau. Jeg er SÅ imponeret. Det er fantastisk at hun har fået den diskussion åbnet, helt alene (med lidt hjælp af et kamera og landsdækkende TV, naturligvis).

Og så vil jeg gerne citere et gruk af Piet Hein:

»Den, der kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt«.

Og ham vil jeg give ret, hvilket jo også betyder, at selvfølgelig skal man kunne lave satire over et problem, hvis der er dele af det, der indbyder til det. Men det vigtige er bare at satiren ikke overskygger problemet. 

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest smukke Sara

Andre må bestemt have den holdning, de har. 
Såvel som jeg har min. Må indrømme at en joke omkring Kaj og Andrea, har jeg svært ved at sammenligne med Sofie Lindes historie. 
Mon ikke der er de færreste der synes, at Sofie Lindes historie er sjov? 
Jeg synes det kammer over. Man må ikke lave sjov med noget som helst, fordi det kan virke krænkende på nogle. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hele debatten omkring sexisme er kørt af sporet, og Sofie Linde er dybt medskyldig.

I pressen lyder det nu som om hun har været udsat for et overgreb, hvilket ikke er tilfældet. Der er (måske) en eller anden der har fyret en lummer kommentar af til hende, og hvad så??

Hun siger selv hun sagde fra (??) og så er den jo ikke længere...

Netop det at kunne komme med en kæk bemærkning, rose en ny kjole eller frisure, er en del af vores hverdag. Hvor ville det være trist for 99% af Danmarks kvinder, hvis samfundet retter ind efter Sofie Linde!!!!

@smukke Sara Jeg kan godt lide dine tegninger, de er gode ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Randers_Borger skrev, for 14 minutter siden:

Hun siger selv hun sagde fra (??) og så er den jo ikke længere...

Netop det at kunne komme med en kæk bemærkning, rose en ny kjole eller frisure, er en del af vores hverdag. Hvor ville det være trist for 99% af Danmarks kvinder, hvis samfundet retter ind efter Sofie Linde!!!!

Jo, den er bestemt længere..... Hun blev simpelt hen truet med at få sin karriere lagt i ruiner, hvis hun ikke tilfredsstillede denne mand seksuelt. At manden mener det er OK at komme med den slags trusler, gør at den helt sikker "er længere".

Ros og kække bemærkninger om frisurer eller kjoler, er jo slet slet ikke hvad Linde er efter.

Hvordan du kommer frem til at modstand imod en kultur hvor man kan true sig til blowjobs, kan blive til at man ikke kan rose en kjole, må du nok komme med en nærmere forklaring på......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
tvr skrev, 1 time siden:

Jo, den er bestemt længere..... Hun blev simpelt hen truet med at få sin karriere lagt i ruiner, hvis hun ikke tilfredsstillede denne mand seksuelt. At manden mener det er OK at komme med den slags trusler, gør at den helt sikker "er længere".

Ros og kække bemærkninger om frisurer eller kjoler, er jo slet slet ikke hvad Linde er efter.

Hvordan du kommer frem til at modstand imod en kultur hvor man kan true sig til blowjobs, kan blive til at man ikke kan rose en kjole, må du nok komme med en nærmere forklaring på......

Lige  netop, der  er  stor  forskel  på  hvad  der  kaldes  ping/pong  på  en  arbejdsplads, flirt  mellem  mænd  og  kvinder  - som også  foregår  på  arbejdspladser  og  til  "trusler" ved  forsøg  på  seksuelle  ydelser. Kulturen/sprogbrugen  kan  også  være  meget  forskellig  fra  arbejdsplads  til  arbejdsplads,  men  der  er  en  grænse  for  hvad  der  er  normalt, og  det  er forsøg  på  seksuelle  krænkelser  ikke.

 

Redigeret af Nemtøs
.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 8 minutter siden:

Lige  netop, der  er  stor  forskel  på  hvad  der  kaldes  ping/pong  på  en  arbejdsplads, flirt  mellem  mænd  og  kvinder  - som også  foregår  på  arbejdspladser  og  til  "trusler" ved  forsøg  på  seksuelle  ydelser. Kulturen/sprogbrugen  kan  også  være  meget  forskellig  fra  arbejdsplads  til  arbehdsplads,  men  der  er  en  grænse  for  hvad  der  er  normalt, og  det  er forsøg  på  seksuelle  krænkelser  ikke.

100 procent enig. 

Og så længe nogle mener der kan sættes lighedstegn mellem trusler og overgreb og det at rose en kjole, er der bestemt noget at komme efter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
tvr skrev, for 26 minutter siden:

100 procent enig. 

Og så længe nogle mener der kan sættes lighedstegn mellem trusler og overgreb og det at rose en kjole, er der bestemt noget at komme efter. 

Men udfordringer er jo lidt, at der er kommet kvinder på banen, som pludselig nu føler sig krænket over at få rost en kjole fordi de mener det er en nedværdigende kommentar, som gør kvinder til udelukkende af blive set på som sexobjekter. “Jamen jeg har også været udsat for en sexuel krænkelse fordi min mandlige kollega roste min kjole” Nej, du har ikke! Du har fået et kompliment. 
 

Men sådan er det jo altid. Så kommer der fokus på det og så kommer alt det der fnidder fnadder også med, ligesom med MeToo. Det er ødelæggende for det ellers gode budskab. 
 

Men jeg er helt med på, at det er noget svineri, at mænd eller kvinder for den sags skyld truer medarbejdere/kolleger med at smadre deres karriere, hvis ikke der falder en sexuel ydelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Dark Knight skrev, for 21 minutter siden:

Men udfordringer er jo lidt, at der er kommet kvinder på banen, som pludselig nu føler sig krænket over at få rost en kjole fordi de mener det er en nedværdigende kommentar, som gør kvinder til udelukkende af blive set på som sexobjekter. “Jamen jeg har også været udsat for en sexuel krænkelse fordi min mandlige kollega roste min kjole” Nej, du har ikke! Du har fået et kompliment. 

Mnjah, det mener jeg faktisk overhovedet ikke er udfordringen. Det er muligt at det har været en kompliment, men det er så heller ikke ulovligt at give komplimenter. Men hvis det er en kønsbetonet eller seksuelt betonet kompliment, er der da helt sikkert en pointe i at blive set som objekt. Hvis det er en kompliment, der kun gives til kvinder, og ikke til mænd og fx kun hvis kjolen er nedringet (eksempelvis), så er der da helt sikkert en pointe i at det er en "objektiverende kønsbaseret kompliment". Om man egentlig mener den er nedværdigende eller ej, er for så vidt ligegyldig, den slags skal man naturligvis holde sig fra. På arbejdspladser, ihvertfald. Hos mig, får man en skideballe hvis man kommer med sådan en gang pis, istedet for at koncentrere sig om det jeg betaler folk for. Det gælder både mænd og kvinder. Jeg hyrer ikke folk fordi de er kvinder eller mænd. Og jeg forventer at de opfører sig som gode kolleger, og gør deres job og undlader at tage kønskamp eller diskrimination med på kontoret.  

Det er bare overhovedet ikke i samme liga, som at true sig til et blowjob.

The Dark Knight skrev, for 23 minutter siden:

Men sådan er det jo altid. Så kommer der fokus på det og så kommer alt det der fnidder fnadder også med, ligesom med MeToo. Det er ødelæggende for det ellers gode budskab. 

Ja, jeg er er enig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da Sofie Linde selv løftede op i kjolen og viste sine trusser midt på scenen, faldt hele misbrugs talen totalt til jorden - for mig.

Og de mems der vises de er mega sjove.

Redigeret af AalborgLook

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...