Hop til indhold
Guest smukke Sara

Knust af grin

Recommended Posts

Guest The Dark Knight
tvr skrev, for 21 minutter siden:

Hvis det er en kompliment, der kun gives til kvinder, og ikke til mænd og fx kun hvis kjolen er nedringet (eksempelvis), så er der da helt sikkert en pointe i at det er en "objektiverende kønsbaseret kompliment". Om man egentlig mener den er nedværdigende eller ej, er for så vidt ligegyldig, den slags skal man naturligvis holde sig fra. På arbejdspladser, ihvertfald.

Det er jo noget være sludder! 

Man kan jo føle sig krænket over alt så, hvis man deler den holdning der og f.eks. kun må give komplimenter, hvis altså den kunne gives til begge køn. 
 

Det bliver vi vist ikke enige om det her, og det er fint med mig. Vil ikke skrive mere om emnet her, af samme årsag! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 14 timer siden:

Jeg  kan  ikke  se  det  sjove  i  at  der  køres  plat  på  overgreb/trusler  om  ødelæggelse af  karriere/sexchikane. Er  det  ok  fordi  det  er  en  populær  tv  vært  og  der  kommer  lidt  jante  lov  indover. 

Visse  emner  jokes  der  bare  ikke  med  efter  min  mening  ( pædofile vitser  bliver  heller  aldrig  sjove). 

Det  eneste  det  viser  mig,  er  folks  manglende  evne  for  empati og manglende  moral.

Jeg kan godt skelne mellem humor og en forfærdelig situtation som aldrig skulle have fundet sted.
At en overordnet siger til en person at du ikke får en karriere i firmaet hvis du ikke sutter min pik, er på ingen måde iorden.
Ligesådan med pædofili.
Men når Mick Øgendahl siger: "jeg har ikke noget imod pædofili, så længe det bliver inden for familien" legimitere ikke pædofili - det er en joke som jeg godt kan grine af.

Redigeret af AalborgLook

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber virkelig ikke at hele Canel- og krænkelses kulturen finder indpas på EG.
Hvis man er snærpet og krænkelses moden, hører man ikke hjemme på et site som EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
AalborgLook skrev, for 16 minutter siden:

Jeg kan godt skelne mellem humor og en forfærdelig situtation som aldrig skulle have fundet sted.
At en overordnet siger til en person at du ikke får en karriere i firmaet hvis du ikke sutter min pik, er på ingen måde iorden.
Ligesådan med pædofili.
Men når Mick Øgendahl siger: "jeg har ikke noget imod pædofili, så længe det bliver inden for familien" legimitere ikke pædofili - det er en joke som jeg godt kan grine af.

Jeg  elsker  Mick  Øgendahls  humor,  så  den  er  ikke  helt  fair  :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Nemtøs skrev, for 14 timer siden:

Visse  emner  jokes  der  bare  ikke  med  efter  min  mening  ( pædofile vitser  bliver  heller  aldrig  sjove). 

Det  eneste  det  viser  mig,  er  folks  manglende  evne  for  empati og manglende  moral.

:) Du kan godt selv se det så, ikke? 
 

Det er ikke nemt, og måske skal vi holde lidt igen med at føle os så krænkede. 
 

Jeg tror f.eks. at Mick har masser af empati og moral, men det kan han jo ikke nu vel ^_^

Redigeret af The Dark Knight

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Dark Knight skrev, for 49 minutter siden:

Det er jo noget være sludder! 

Man kan jo føle sig krænket over alt så, hvis man deler den holdning der og f.eks. kun må give komplimenter, hvis altså den kunne gives til begge køn. 
 

Det bliver vi vist ikke enige om det her, og det er fint med mig. Vil ikke skrive mere om emnet her, af samme årsag! 

Det er ikke et spørgsmål om at føle sig krænket over alt. Det er simpelt hen et spørgsmål om at opføre sig ordenligt. Og undlade at opføre sig på en måde der kan virke krænkende. Det er ingen undskyldning at folk "krænkes over alt", for det latterlige kan nemt sorteres fra, hvis man egentlig bare opfører sig pænt og normalt. 

At beskylde andre for at "krænkes over alt", kan aldrig blive en undskyldning for ikke at opføre sig ordenligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
tvr skrev, for 12 minutter siden:

Og undlade at opføre sig på en måde der kan virke krænkende.

Vil du være venlig at skrive definitionen af det så? Og nej, at opføre sig ordentligt er ikke det korrekte svar. 
 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 16 minutter siden:

Det er ikke et spørgsmål om at føle sig krænket over alt. Det er simpelt hen et spørgsmål om at opføre sig ordenligt. Og undlade at opføre sig på en måde der kan virke krænkende. Det er ingen undskyldning at folk "krænkes over alt", for det latterlige kan nemt sorteres fra, hvis man egentlig bare opfører sig pænt og normalt. 

At beskylde andre for at "krænkes over alt", kan aldrig blive en undskyldning for ikke at opføre sig ordenligt.

Jeg kender flere teenager som føler sig krænket konstant. 

Det er som om at når de høre en sætning starter de med at overveje at hvis vi nu lige drejer den lidt og tolker det som fanden læser biblen, kan vi vist godt blive krænket på andres vejene. 

Ved nærmere eftertanke et det faktisk rigtig mange unge i gymnasiet det har det sådan. 

Og så vil jeg slet ikke nævne feministerne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
The Dark Knight skrev, for 1 time siden:

:) Du kan godt selv se det så, ikke? 
 

Det er ikke nemt, og måske skal vi holde lidt igen med at føle os så krænkede. 
 

Jeg tror f.eks. at Mick har masser af empati og moral, men det kan han jo ikke nu vel ^_^

Jeg  har  ikke  nævnt  at  jeg  føler  mig  krænket.  

Og  der  er  stor  forskel  for  mig  om  det  er  en  professionel  komiker der  i form  af  sit  erhverv  skubber  til  folks  grænser  med  grov  humor,  eller  om  det  vitser  der  bliver  fyret  af  i herreomklædningen om  hvor  store  patter  hende  den  knap  14 årige  har  og  hvilken  tur  de  lige  skulle  give  hende. 

Vi  har  forskellig  form  for  humor  og  behøver  ikke  alle  at  være  enige. 

Jeg  er  hverken  krænket  eller  snerpet,  men det  er  stadig  ikke  min  humor. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Dark Knight skrev, for 42 minutter siden:

Vil du være venlig at skrive definitionen af det så? Og nej, at opføre sig ordentligt er ikke det korrekte svar. 

Hvis du ved hvad det korrekte svar IKKE er, så ved du sikkert også hvad det korrekte svar er..... men jeg tror du tager fejl. Det rigtige svar ér nemlig at opføre sig ordenligt og normalt. Hvis man gør det, og nogen føler sig krænket, er det dém der har et problem. Hvis man (på en arbejdsplads fx) mener man skal kommentere på folks udseende eller påklædning, er man gået forkert rent årti-mæssigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 49 minutter siden:

Jeg kender flere teenager som føler sig krænket konstant. 

Det er som om at når de høre en sætning starter de med at overveje at hvis vi nu lige drejer den lidt og tolker det som fanden læser biblen, kan vi vist godt blive krænket på andres vejene. 

Ved nærmere eftertanke et det faktisk rigtig mange unge i gymnasiet det har det sådan. 

Og så vil jeg slet ikke nævne feministerne. 

JAh joh, men vi taler forhåbentlig ikke om de der helt urealistisk bare lader sig krænke over ingenting. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MrLovaLova skrev, for 9 timer siden:

 

Hun var sgu godt nok noget mere lækker dengang hun lavede SommerSummarum, der måtte hun godt have fået lov til at sutte lidt på drømmekæppen. Hun er blevet lidt mere slidt og "konet" nu.

 

 

Det er jo netop også dens slags udtalelser man i skal ligge lidt låg på.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...