Hop til indhold

Det der med "gudinder"

Featured Replies

Skrevet

Der er en anden tråd - hvor der er nævnt at pigerne betragtes som gudinder.

Jeg er ikke troende, men vil alligevel bruge udtrykket "gud fader bevares"!!!!!

Hvad sker der egentlig for de mennesker?

Jeg behandler de piger jeg besøger, med lige så stor respekt, som jeg har overfor mine venner, af både han- og hunkøn.

Hvorfor i alverden sætte pigerne over sig selv, eller nogle betragter måske sig selv som guder og benævner derfor pigerne som gudinder?

Kom dog ned på jorden og få et liv!

Pigerne er i en service branche, hvor de sælger en ydelse, mange af os godt kan lide.

Det skal de da ikke have hverken mere eller mindre respekt af, end du behandler andre mennesker?

Jeg vil under ingen omstændigheder betragte hende som hverken under- over, men ligestillet med mig, alt andet vil da medføre et forkvaklet forhold?

VH

• Svar 82
  • Visninger 8.4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Skrevet

Kort forklaring på brugen af "gudinder":

Meningen er IKKE som en gud - dvs. en person med stor magt og som man ubetinget bør tilbede og have stor ærefrygt for.

Nej, brugen af "gudinder" om sexarbejdere stammer - formentligt - fra oldtiden, hvor der var personer (både mænd og kvinder) tilknyttet templerne/kirker/helligdomme, hvor man udførte hellige ritualer hvori der indgik sex og samleje. Der er fundet evidens på, at man kunne dyrke rituelt sex med en præst/præstinde som en del af sin rituelle tilbedelse. Disse sex-præster/præstinder blev betragtet som guddommelige - dvs. de var IKKE selve guden, men ved at have sex med dem, så kommer man tættere på det guddommelige/tættere på sin gud.

Dvs. en sexarbejder der omtales som en gudinde, er en person der kan hjælpe en med at opnå det guddommelige.

PS: Ovenstående er udelukkende min tolkning. Der er ingen fast definition af ordet "gudinde" og andre personer kan vælge at definere ordet anderledes.

Skrevet

Mit bud er også af historisk karakter, dog griber jeg ikke længere tilbage end til Venuslogen, hvor betegnelsen blev (gen)opfundet af nogle kunder, der så det som deres livsopgave at please de prostituerede, der havde fået alt for meget magt på det site.

Forestil jer blot, at man ser et fruentimmer, som tager 2.000 eller mere i timen for at kunne holde ud at være sammen med én, som en gudinde.

Hvis jeg i ædru tilstand skulle forfalde til at anvende en sådan terminilogi, så skulle det vist være i forbindelse med, at kvinden ville give mig pengene tilbage, gerne med en plovmand oveni som tak for en god lagenpræstation.

Utopi, jo nok, jo, og nu er det jo så op til de ærede læsere at kommentere, at det nok er fordi, jeg er håbløs i sengen, da de selv ofte har oplevet det. ;)

Konklusion, stop det bræk og kald pigerne for piger med og uden (glædes) eller et andet betegnende ordvalg!

Skrevet

Jeg er ikke gudinde. Sex killing. Veltrimmet og med struttende ungpige babser. Etc etc. Jeg er kvinde. I min bedste alder. Godt humør og et frækt glimt i øjet. Det er det jeg er. At give mine gæster en illusion om at de skal besøge først nævnt vil være bedrag. Så jeg bliver altid lidt glad når mine gæster omtaler mig som kvinde. Ikke pige eller gudinde.....

Men mår det er sagt. Så går jeg ikke så højt op i hvilke termer i bruger. Så længe det er i en ordentlig tone og med respekt for det menneske i taler om.

Skrevet

Mit bud er også af historisk karakter, dog griber jeg ikke længere tilbage end til Venuslogen, hvor betegnelsen blev (gen)opfundet af nogle kunder, der så det som deres livsopgave at please de prostituerede, der havde fået alt for meget magt på det site.

Forestil jer blot, at man ser et fruentimmer, som tager 2.000 eller mere i timen for at kunne holde ud at være sammen med én, som en gudinde.

Hvis jeg i ædru tilstand skulle forfalde til at anvende en sådan terminilogi, så skulle det vist være i forbindelse med, at kvinden ville give mig pengene tilbage, gerne med en plovmand oveni som tak for en god lagenpræstation.

Utopi, jo nok, jo, og nu er det jo så op til de ærede læsere at kommentere, at det nok er fordi, jeg er håbløs i sengen, da de selv ofte har oplevet det. ;)

Konklusion, stop det bræk og kald pigerne for piger med og uden (glædes) eller et andet betegnende ordvalg!

Kære Ondslow

Der er du ikke helt korrekt!

Amanda der var den ene ejer af Logen, ville ikke have ordet Lxxxx blev brugt, derfor fandt Snake på det med "gudinder" som samtidig var ude i den der med ridderne....(hvide damecykler) :D:D:D

Magten var ikke noget med pigerne på logen, men Amanda og MTB var moderatore og slettemåse og nok derfor skulle pigerne omtales og i en høverrisk vending og Ordet Lxxxxx var banlyst.Øvelsen gik jo også på at højne erhvervet fra nivue rendesten til noget bedre. (rendesten var jo det nivue hr. og fru Danmark kendet vores erverv på, og at vi skulle skamme os over at være Lxxxxxx) :evil:

Det er svært at skamme sig over at være gudinde... :D:D:D

Jeg syntes selv det er et flot ord, tænk at være gudinde i en seng?(jeg bruger selv proffionel)(den kunne jeg ikke stave) så proff.

Ondslow kunne du ikke tænke dig at være en gud i en seng? ;)

Skrevet
  • Author

Det er måske netop det der tænder mig af, at det minder alt for meget om vl.

Bare det at det hedder logen, gør for mig, at virker fjensk.

Forøvrigt, så er luder i min termonologi ikke negativt.

Jeg er så gammel, at jeg kan huske da udtryk som vidunderlige kællinger var oppe - det opfatter jeg også positivt!

Om man kalder pigerne for piger eller kvinder, det er for mig ikke afgørende - men skal jeg være helt ærlig, så foretrækker jeg kvinder;-)

Skrevet

Hvilket ord man bruger for at benævne sin yndlingsleverandør er i min verden et spørgsmål om syntaks. Som overbevist ateist tillægger jeg ovenikøbet slet ikke ordet "gudinde" en overnaturlig eller ophøjet betydning. M.a.o. jeg kalder pigerne præcis det de har lyst til at blive kaldt.

Det jeg opponerer lidt imod er, at man kan, eller skal, betragte købesex som en hel almindelig serviceydelse. For mig er hvert besøg hovedsageligt at sammenligne med at købe en oplevelse såsom en teatertur eller rejse, og det bliver da meget sjovere af at betragte det som sådan. Jeg er stadig en mand i den fødedygtige alder og jeg ville ikke have synderlig store problemer med at score mig en "hånder" nede på Hasses bodega, hvis det var det jeg ville. Grunden til jeg foretrækker at købe sex i stedet er netop den unikke oplevelse jeg føler jeg får med fra de fleste besøg - og som i hvert fald er et krav for jeg vender tilbage.

Derfor: At betragte kvinderne for gudinder som man tilbeder er nok at tale et købesexbesøg for meget op; men at omtale det som en simpel serviceydelse er altså i modsat fald at tale det for meget ned.

Skrevet

Det er måske netop det der tænder mig af, at det minder alt for meget om vl.

Bare det at det hedder logen, gør for mig, at virker fjensk

Tryk på "Synes godt om"

Skrevet

Jeg har også altid undret mig over brugen af ordet gudinde for en sexarbejder, glædespige e.lign.

Jeg mener sagtens at man kan omtale pigerne og erhvervet på en respektfuld måde, uden brug af gudinder eller andre ord, der mest af alt for folk til nærmest at skrige af grin, speciel hvis man intet kender til branchen.

Skrevet

Lady Cherie

Amanda der var den ene ejer af Logen, ville ikke have ordet Lxxxx blev brugt, derfor fandt Snake på det med "gudinder" som samtidig var ude i den der med ridderne....(hvide damecykler) :D:D:D

Magten var ikke noget med pigerne på logen, men Amanda og MTB var moderatore og slettemåse og nok derfor skulle pigerne omtales og i en høverrisk vending og Ordet Lxxxxx var banlyst.Øvelsen gik jo også på at højne erhvervet fra nivue rendesten til noget bedre. (rendesten var jo det nivue hr. og fru Danmark kendet vores erverv på, og at vi skulle skamme os over at være Lxxxxxx) :evil:

Det er svært at skamme sig over at være gudinde... :D:D:D

Ideen kan de fleste vel gå ind for. Omvendt er det jo også svært at blive taget alvorligt, når man tager afsæt i ord som gudinder. Sexarbejder er måske ikke verdens bedste betegnelse, men det er tilpas neutralt til at det kan anvendes i enhver debat omkring salg og køb af seksuelle ydelser.

Skrevet

Ganske enig med Tywins gode indlæg.

Ordet Gudinde??? Tjaaee .... det er et udtryk, ikke andet. Hvorfor nogle bruger så meget energi til at modarbejde det, nå ... grunden til det skjules nok hos jer selve.

Jeg siger ikke gudinde, eller skriver det. Ikke ret mange gør det. Men at brokke sig over det ...???

At i bare gider? Jeg returnerer Sailor: Get a life!

B

Skrevet

Ordet Gudinde??? Tjaaee .... det er et udtryk, ikke andet. Hvorfor nogle bruger så meget energi til at modarbejde det, nå ... grunden til det skjules nok hos jer selve.

Jeg siger ikke gudinde, eller skriver det. Ikke ret mange gør det. Men at brokke sig over det ...???

B

Bananas,

det undrer mig egentlig ikke, at du tager det standpunkt, for du synes at have et nærmest religiøst forhold til de emner, hvis debatter du deltager i.

Uanset, om det bliver pointeret, at man ikke mener noget negativt med ordet med mindre det bruges i tiltaleform, får du nærmest fråde om munden, når talen falder på l-ordet.

Samtidigt kan du ikke se noget problematisk i, at dine landsmænd kalder dig/os for torsk, inkonsekvensen lyser som bål i natten, og nu det her.

Beklager, men jeg tror, du har misset, at det, vi opponerer imod, er, at begrebet hos mange af os leder tankerne hen på de dårlige minder om tyranniet på Venuslogen!

Cherie,

det kan godt være, at du har mere styr på historikken end mig, men du må da indrømme, at ordet vakte vild begejstring hos de fleste lagenartister på VL, og at de få, der vovede at opponere, blev censureret væk.

Fortsat god weekend til jer 2 og alle herinde. :)

Skrevet
  • Author

B

:roll:

Skrevet

Beklager, men jeg tror, du har misset, at det, vi opponerer imod, er, at begrebet hos mange af os leder tankerne hen på de dårlige minder om tyranniet på Venuslogen!

Du lyder sgu slemt med de skadespåvirkninger fra VL

Skrevet

Ordet Gudinde??? Tjaaee .... det er et udtryk, ikke andet
Nej, Bananas.

På dansk betyder gudinde noget i retning af "ophøjet væsen".

Jeg ser, i parantes bemærket, til min store skræk, at Venuslogen og dens historie nu begynder at spøge herinde med fortidens synder. ThorsHammer har tidligere advaret imod det, og VL-tendenser bør i min optik for alt i verden undgås.

Jeg har kigget i arkiverne på VL, og det er artige ting, der kommer frem. Jeg ønsker mig ikke et EG, hvor der opstår et lille pavehof, der bestemmer, hvad der må skrives, hvem der må skrive samt om hvem, der må skrives.

Lad os for Guds skyld frit boltre os på EG. forholde os til EG og holde afstand til VL herinde.

Skrevet

Haha mr x,du tager dybt afstand fra VL,men alligevel er du åbenbart medlem derinde siden du har adgang til deres arkiver ;)

Skrevet

Nej, Bananas.

Jeg ser, i parantes bemærket, til min store skræk, at Venuslogen og dens historie nu begynder at spøge herinde med fortidens synder. ThorsHammer har tidligere advaret imod det, og VL-tendenser bør i min optik for alt i verden undgås.

Jeg har kigget i arkiverne på VL, og det er artige ting, der kommer frem. Jeg ønsker mig ikke et EG, hvor der opstår et lille pavehof, der bestemmer, hvad der må skrives, hvem der må skrive samt om hvem, der må skrives.

Lad os for Guds skyld frit boltre os på EG. forholde os til EG og holde afstand til VL herinde.

har det pavehof ikke været her længe, syntes der er nogle der mange gange ødelægger folks tråd

Skrevet

Haha mr x,du tager dybt afstand fra VL,men alligevel er du åbenbart medlem derinde siden du har adgang til deres arkiver ;)
Der er ikke så meget at grine ad. Mere at græde ad.

Jeg har været derinde en måned, og det, jeg har set i selvsamme arkiver, har været mere end nok for mig.

Skrevet

Det er godt nok belastende for os almindelige sagesløse ,der aldrig har haft noget med VL at gøre,

dagligt skal hører om VL, om tiden på VL, VL mig her og der og alle vejne.

Kunne der ikke oprettes et underforum til folk derfra, så vi andre kunne nyde dette udmærkede forum i fred og ro.

-OD

Skrevet

Det er godt nok belastende for os almindelige sagesløse ,der aldrig har haft noget med VL at gøre,

dagligt skal hører om VL, om tiden på VL, VL mig her og der og alle vejne.

Kunne der ikke oprettes et underforum til folk derfra, så vi andre kunne nyde dette udmærkede forum i fred og ro.

-OD

Samme problemstilling haves på VL. :D

Skrevet

dagligt skal hører om VL, om tiden på VL, VL mig her og der og alle vejne

Helt enig.

Mit indlæg udsprang af frustration over alt det vraggods, der driver i land.

Skrevet

Nej, Bananas.

Ikke for mig. Jeg bruger den amerikanske betydning, hvor det er et alment udtryk sagt om kvinder der er smukke at se på. Som sagt er jeg endda også ateist, så ordet har ikke nogen overnaturlig betydning for mig overhovedet. Stadig vil jeg nu holde fast i, at et ord altså kun er et ord. I det her tilfælde kan det endda på ingen måde opfattes negativt, så jeg fatter helt ærlig ikke bestyrtelsen.

Såsom når en bestemt gruppe af brugere, bruger 10-15 indlæg på at bestemme hvad de skønne kvinder skal kaldes?

Gerne for min skyld. Kan vi så ikke please holde metadebatten omkring hvornår debatten bliver for VL-agtig i bukserne nu. Jeg har aldrig været på VL, og hvilke skærmydsler der har været dengang rager mig langsomt.

Skrevet

Bananas,

det undrer mig egentlig ikke, at du tager det standpunkt, for du synes at have et nærmest religiøst forhold til de emner, hvis debatter du deltager i.

Uanset, om det bliver pointeret, at man ikke mener noget negativt med ordet med mindre det bruges i tiltaleform, får du nærmest fråde om munden, når talen falder på l-ordet.[/

Aber doch Onslow ... Nu bruger du den kedelige teknik man så tit ser i prostitutionsdebatten: at vurdere sine modstandere og at tilføje dem synspunkter og vurderinger de aldrig har givet udtryk for.

Religiøst? Fordi jeg har et andet standspunkt end dig? Nej du, der er ikke noget som helst religiøst over att jeg ikke forstår problemet med et ord som gudinde. Vil nogen bruge det, så ... brug det. Jeg kan virkelig ikke se problemet.

Og jeg får aldrig fråde om munden. Nogensinde.

Samtidigt kan du ikke se noget problematisk i, at dine landsmænd kalder dig/os for torsk, inkonsekvensen lyser som bål i natten, og nu det her.

Har jeg sagt det? At jeg ikke ser noget problematiskt i ordet "torsk"? Hvad jeg i så fald mener, er at uanset hvad jeg mener om ordet, så vil mine landsmænd fortsætte at bruge det. Hvad skal jeg gøre? Sige undskyld fordi jeg er svensk?

"Og nu det her"..... Altså at jeg ikke ser problem med at nogen vil bruge ordet gudinde? Ja, jeg er nok et lost case for den lille VL-rabiate kreds herinde, der udgør den eneste risiko jeg kan identificere at VL-stemningen sniger sig ind her.

Beklager Onslow, men Sailor siger ikke et ord om VL i sit indlæg. Derimod mener han at dem der bruger ordet gudinde, skal "komme ned på jorden og få et liv".

At siden du og andre tuder om VL og smagsdommeri i ny og næ er virkelig et metafænomen, der er det eneste herinde der minder mig om VL.

B

Skrevet

Ikke for mig. Jeg bruger den amerikanske betydning, hvor det er et alment udtryk sagt om kvinder der er smukke at se på.

Og her er du i fin overensstemmelse med gængs dansk sprogbrug, så det er ikke bare dig, der bruger ordet sådan:

http://sproget.dk/lookup?SearchableText=gudinde

Skrevet

Og jeg får aldrig fråde om munden. Nogensinde.

Du bliver nødt til at øve dig lidt på din cunninglingus-teknik, Bananas!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.