Hop til indhold
Guest fraodense

Musik der har betydet noget for dig.

Recommended Posts

Bananas skrev, for 42 minutter siden:

Hvilke er de andre brunetterne med kant? Chrissie Hynde? Poly Styrene (hvorfor døde hun så ung?) ? Patti Smith?

Kim Deal (Breeders), Margo Timmins, Elisabeth Frazer, PJ Harvey ! 
Havde helt glemt Pole Styrene, har stadig hendes album et eller andet sted nede i kælderen.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må sige jeg er blevet lidt overrasket over alle dejlige musikalske præferencer i deler i denne tråd. Det var lidt uventet med så god og forfinet smag på et købesexforum.

Der kan man bare se. Vi er altså nogle der har levet og lært at der findes mere i livet end fisse.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 57 minutter siden:

Siouxsie ....<3 Endnu en kærlighed. Går stadig ind i Banshees og Creatures-perioder når jeg ikke lytter på andet.  Ja John McGeoch var noget helt for sig selv. Nogle gange kunne man tro det var ham der opfandt elguitaren. Hvorfor døde han så ung?

But what's wrong with Budgie? 

Jeg så Siouxsie & the Banshees i (rettelse) 1983.
Guitaristen de havde med til den koncert var Robert Smith! Han stod helt anonymt i baggrunden, Siouxsie gjorde intet nummer ud af at præsentere ham, men han spillede røven ud af bukserne. 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 6 minutter siden:

Kim Deal (Breeders), Margo Timmins, Elisabeth Frazer, PJ Harvey ! 
Havde helt glemt Pole Styrene, har stadig hendes album et eller andet sted nede i kælderen.  

Paz Lenchantin (Pixies)

Men tæller virkelig Margo TImmins som brunette? Elizabeth Fraser? Fra Cocteau Twins? Brunette?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Paz Lenchantin (Pixies)

Men tæller virkelig Margo TImmins som brunette? Elizabeth Fraser? Fra Cocteau Twins? Brunette?

Både Margo Timmins og Elisabeth Frazer var da brunetter. Men begge farvede deres hår sort i perioder, hvem gjorde ikke det i late 80-ish post punk eraen. 

 d03b7edfa2790b30a30fb2477d624558.jpg.85826207a1b2517f9341fc55de0b7057.jpg53143.jpg.fe5c005188133d53aede83d72e82cf3f.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 2 minutter siden:

Både Margo Timmins og Elisabeth Frazer var da brunetter. Men begge farvede deres hår sort i perioder, hvem gjorde ikke det i late 80-ish post punk eraen. 

 

Du har da ret. Men har også set dem begge med blondt hår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, 1 time siden:

Siouxsie ....<3 Endnu en kærlighed. Går stadig ind i Banshees og Creatures-perioder når jeg ikke lytter på andet.  Ja John McGeoch var noget helt for sig selv. Nogle gange kunne man tro det var ham der opfandt elguitaren. Hvorfor døde han så ung?

But what's wrong with Budgie? 

Hvilke er de andre brunetterne med kant? Chrissie Hynde? Poly Styrene (hvorfor døde hun så ung?) ? Patti Smith?

Det var nok mere min kærestehistorik jeg tænkte på... 
Men Alison Mosshart, PJ, Kate Bush, Chrissie H og Frida fra Abba findes allesammen I min stak vinyler.  

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg
MC5tooge2 skrev, for 3 minutter siden:

Det var nok mere min kærestehistorik jeg tænkte på... 
Men Alison Mosshart, PJ, Kate Bush, Chrissie H og Frida fra Abba findes allesammen I min stak vinyler.  

:D Frida??? Der har du en aldeles uden kant.

Linda Perry (5 Non Blondes) har 100 flere kanter end Frida kan tælle til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, Lige nu:

:D Frida??? Der har du en aldeles uden kant.

Linda Perry (5 Non Blondes) har 100 flere kanter end Frida kan tælle til.

Sandt nok… Men hendes baghistorie er meget kantet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvorfor er dem med bedst smag op klokken lort? Min undskyldning var en aflevering som skulle være klar imorgen tidlig som jeg er lige blevet færdig med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må lige kommentere den svenske knopskydning: Jeg var den eneste i min 6 klasse som mente at Frida var lækrere end Agnetha.

Lisa Nilsson har på mange måder både kant, og er brunette. Og hot ! 

Min undskyldning, har ingen! Skal møde en kunde jeg arbejder for kl. 9.00 - så godnat ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MC5tooge2 skrev, for 1 minut siden:

Og hvorfor er dem med bedst smag op klokken lort? Min undskyldning var en aflevering som skulle være klar imorgen tidlig som jeg er lige blevet færdig med.

Fordi god smag dyrkes gennem at være oppe klokken lort. Min undskyldning er at jeg lige (igen igen) er dukket dybt ned i youtube efter den kære Rory Gallagher. Og det er altså ikke den første nat - og heller ikke den sidste.

Kan nogen i øvrigt forklare for mig hvorfor ingen kan lave gode dokumentarer om gode musikere? Har set Mavis (Mavis Staples), Joan (Joan Armatrading), Rory (Gallagher) og blevet dybt skuffet hver gang. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 1 minut siden:

Jeg må lige kommentere den svenske knopskydning: Jeg var den eneste i min 6 klasse som mente at Frida var lækrere end Agnetha.

Lisa Nilsson har på mange måder både kant, og er brunette. Og hot ! 

Min undskyldning, har ingen! Skal møde en kunde jeg arbejder for kl. 9.00 - så godnat ! 

Lisa Nilsson er god, fantastisk stemme. Men dårligt musikvalg (eller dårlige rådgivere) - ligesom den bedste svenske stemme nogensinde: Björn Skifs. What a wasted talent. Selv om han ikke er brunette og ikke ved hvordan man siger "kant".

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 4 minutter siden:

Jeg må lige kommentere den svenske knopskydning: Jeg var den eneste i min 6 klasse som mente at Frida var lækrere end Agnetha.

Kan jeg godt genkende...

Del dette indlæg


Link til indlæg
MC5tooge2 skrev, for 1 minut siden:

Kan jeg godt genkende...

6 klasse? Jeg tænkte det nok.... i er kun unge drenge i to.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 9 timer siden:

Jeg voksede op med Peter og Ulven af Prokofjev. Det var startskuddet til en rejse ind i den klassiske musik, der betød at jeg allerede som teenager blev begejstret for Bach, Mozart, Beethoven, Brahms og Tjajkovskij.

iSenere da jeg er blevet voksen og følsom lytter jeg også til fx https://music.youtube.com/watch?v=K6xBwcQTGac&feature=share

Hvis du hører Billie Eilish skulle du tjekke CocoRosie, som BE helt åbenlyst er inspireret af. To amerikanske søstre, der blev adskilt som unge, den ene uddannet operasanger i Paris, den anden roaming i amerikanske pre-hipstermiljøer, mødtes som voksne og dannede CocoRosie. 

Her er Werewolf - en uudgrundelig sang om voksensvigt og vampyrer !! Rimeligvis inspireret af Sylvia Plath's digt "Daddy":
If I've killed one man, I've killed two 
The vampire who said he was you
and drank my blood for a year,
Seven years, if you want to know
Daddy, you can lie back now

Jeg har set CocoRosie tre gange, alle vildt forskellige koncerter. Deres nuværende trommeslager er Budgie, som var en del af Siouxsie and the Banshees. 

Du får lige de første to vers - det er svært at stå imod 

In a dream I was a werewolf
My soul was filled with crystal light
Ridding my heart of mortal fright

Broken sundown fatherless showdown
Gun hip swollen lip bottle sip yeah I suck dick
Loose grip on gravity falls sky blinding crumbling walls
River sweep away my memories of
Children's things a young mother's love
Before the yearning song of flesh on flesh
Young hearts burst open wounds bleed fresh
A young brother skinny and tall my older walks
Ocean ward and somber, slumber sleeping
Flowers in the water, but I'm just his daughter
Walking down an icy grave leading to my
Schizophrenic father
Weeping willow won't you wallow louder
Searching for my father's power

 

 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg spekuleret i flere dage over spørgsmålet: hvilken kunstner har betydet mest for dig? I sandhed et svært spørgsmål med så meget god musik i omløb.

Skal jeg komme med et bud, ender det nok med at være The Clash 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 3 minutter siden:

Nu har jeg spekuleret i flere dage over spørgsmålet: hvilken kunstner har betydet mest for dig? I sandhed et svært spørgsmål med så meget god musik i omløb.

Skal jeg komme med et bud, ender det nok med at være The Clash 

 

The only band that matters. Svært at sige noget imod. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 9 minutter siden:

The only band that matters. Svært at sige noget imod. 

Jeg så dem live på Brixton Fair Deal i 1982. Har haft en slags pagt med Joe lige siden ;)

 

Redigeret af Midtvestagurken

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Midtvestagurken, hvis jeg må sige noget blasfemisk - det bev lidt for korrekt efter de smed Mick Jones ud.
Uhhh, siger folk - Combat Rock er da for vildt! Nej det er ikke, det er forudsigeligt.

Bankrobber fortæller det hele, reggae i West London 1979, det kan man bare ikke. Men ingen skulle fortælle dem hvad man kan lave.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 7 minutter siden:

Jeg så dem live på Brixton Academy i 1982. Har haft en slags pagt med Joe lige siden 

Wow wow  - jeg havde t-shirten fra Brixton Academy, må have været den koncert!

 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...