Hop til indhold
Amalfi

Blomster eller andet til gp

Recommended Posts

Det er da bare god stil at have en ekstra gave med. 

Ikke fordi jeg forventer ekstra ydelser,  men udelukkende som et ekstra tegn på min taknemmelighed over for hendes tid.

Hos en ny pige er det som regel en blomst,  men ved min foretrukne GP har jeg efterhånden en god fornemmelse for hvad hun kan lide og går gerne den ekstra mil for at købe den helt rigtige gave.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må nok indrømme at jeg synes det er noget underligt noget af give gaver til gp´en.
Hvis det er en man ser fast og man ved hun har fødselsdag eller lign så er det fint nok self. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle piger ,

Elsker blomster eller en lille gave, det gælder både i denne verden og ude i den såkaldte normale verden,

Sådan er det og sådan skal det være.

Hvorfor gøre det ? fordi det viser man påskønner damen og er glad for at hun vil have besøg af en.

Forventer man så , ekstra service, nej det er alm høflighed og får man et ekstra kys eller klem ,

fordi damen måske man er lidt mere sød, er det så dårligt. Næ det er da bare dejligt

Sådan har det altid været, at det er gået glemt i vores moderne verden er bare sørgeligt,

I dag må man jo heller ikke sige til en pige at hun ser godt/dejlig ud osv uden at der næsten skal en samtykke erklæring til

De gamle dyder bør håndhæves lidt mere. F.eks blomster til den pige man senere ønsker et intimt forhold til

Sådan tænker en Gl Gentleman

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er også noget jeg synes er rart, at gå ud og købe en gave til den GP som jeg skal besøge, så er tanken om hende kodet ind.

Glæden til besøget får et pift opad, det er hyggeligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 1 time siden:

Det er også noget jeg synes er rart, at gå ud og købe en gave til den GP som jeg skal besøge, så er tanken om hende kodet ind.

Glæden til besøget får et pift opad, det er hyggeligt. 

Enig og hvis man kender pigen godt nok, så er det vel ret ufarligt.

Selv er jeg ikke bleg for at give favoritten en  lille opmærksomhed til eksempelvis hendes fødselsdag, såsom hendes yndlings chokolade eller lign.

En gang forærede jeg en GP'er et gavekort til brunch for to, hun kvitterede fluks (imod mine intentioner)  med at invitere mig til  brunch følgende søndag, hvilket blev til en kanon hyggelig formiddag i Roskilde.

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

 

 

Lady C skrev, den 9.1.2020 at 20:29:

Jeg får jævnligt blomster og vin og chokolade :)

En gigastor krukke nutella, en bakke danske jordbær  og håndlavede smukke piske er nogle af de ting jeg har fået i den tid jeg har været Domina.

Ekstra " tips" får jeg også indimellem.  

Her til jul fik jeg sørme en chanel nr 5 parfume - hvilket er min yndlingsparfume. <3

Tror på ingen måde der er en forventning fra giverne om ekstra service. Jeg vil vove den påstand at de får al den ekstra service der kan gives i forvejen.   Jeg tror bare giverne gør det ( giver ) fordi  de gerne vil og er glade for mig :wub:

Det tror jeg du har helt ret i :wub:<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så er der så mig- der aldrig har modtaget gaver...:biggrin: Ville dælme blive overrasket tror jeg hvis en kunde havde gave med... Klart på den positive måde- alle kvinder elsker at få gaver uanset hvad.... Så god stil til jer, der har en lille ting med til jeres gp:wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
Frodige Misser skrev, 1 time siden:

Og så er der så mig- der aldrig har modtaget gaver...:biggrin: Ville dælme blive overrasket tror jeg hvis en kunde havde gave med... Klart på den positive måde- alle kvinder elsker at få gaver uanset hvad.... Så god stil til jer, der har en lille ting med til jeres gp:wub:

Mand jer nu op i mænd på Falster.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 10.1.2020 at 12:45:

Skal jeg f.eks til middag et sted og har en gave med, vil det se underligt ud, at jeg først afleverer den, når jeg skal hjem. Det vil betyde noget i retning af, at "det var ok alligevel". Den samme betragtning kan anlægges ved et glædespigebesøg.

Forskellen er jo at middagen er lavet - eller tæt på, når du ankommer. Der er i hvert fald besluttet, hvad det skal være. Ved køb af en serviceydelse er ydelsen slet ikke leveret ved fremmøde, men skal først "forhandles" (uformelt i samværet mellem gp og kunde). Af den grund er parallellen kun begrænset relevant.

Så det handler vel ikke om at være enige om betydning, men måske om at lytte til, at nogle GP'er kan opfatte en gave som forventningspres. Mon dog ikke det afhænger af, om de to parter kender hinanden professionelt i forvejen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 19 minutter siden:

Forskellen er jo at middagen er lavet - eller tæt på, når du ankommer. Der er i hvert fald besluttet, hvad det skal være. Ved køb af en serviceydelse er ydelsen slet ikke leveret ved fremmøde, men skal først "forhandles" (uformelt i samværet mellem gp og kunde). Af den grund er parallellen kun begrænset relevant.

Så det handler vel ikke om at være enige om betydning, men måske om at lytte til, at nogle GP'er kan opfatte en gave som forventningspres. Mon dog ikke det afhænger af, om de to parter kender hinanden professionelt i forvejen?

Jeg plejer da altid at aftale ydelsen i forvejen, så den er – ganske som middagen – besluttet. Ved fremmødet er middagen jo heller ikke spist endnu, ganske som serviceydelsen heller ikke er leveret. Så parallellen har skam fuld relevans.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Jeg plejer da altid at aftale ydelsen i forvejen,

Det er måske ikke det jeg mener.

Ydelsen ligger i den intime interaktion mellem køber og sælger. Den del kan godt sammenlignes med samværet ved en middag i venners lag. Karakteren af det samvær i begge situationer kommer af en subtil "forhandling" - ikke at man aftaler hvad der skal ske mere eller mindre i detaljer, men hvordan man kommunikerer: Hvor lydhør er man for at være obs på hvad den anden vil, bryder sig om osv.

Den helt store forskel er selvfølgelig, at middagen er gensidig, mens købesex er en ulige relation mellem  serviceleverandør og kunde. Det påvirker derfor helt forskelligt at give en gave i de to typer relationer.

 

Anekdotisk har jeg faktisk for mange år siden i et job oplevet som del af gruppe at få en eksorbitant mængde "drikkepenge" inden den "begivenhed" jeg havde en arbejdsfunktion i var begyndt. Det havde vi det alle ambivalent med - vi var glade for pengene men ikke for det indirekte pres det lagde på os.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

I år havde jeg faktisk købt en julegave til en af mine faste og meget værdsatte gæster i saunaen:P.. Min yndlings perfume til mænd:D.. Så man kan vel sige det var en gave til mig selv lige så..

Jeg har modtaget "drikkepenge" og kage i min karrierer plus et par flasker champagne.. Jeg bliver forbandet forfjamsket når jeg selv modtager noget:razz:.. Det faktisk pinligt.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zaq skrev, den 7.1.2020 at 12:51:

men jeg har bestilt et 3 timers møde her på mandag, og der skal jeg selvfølgelig have noget lækkert Peter Bayer chokolade 

Ja jeg fik købt det chokolade, og hun blev glad for det, vi spiste et par stykker sammen, hmmm de var gode, men jeg havde ikke tænkt det 100 % igennem, bare efter et stykke har man fået kvalitets chokolade nok.

Så det kom ikke til at indgå i vores lej,

Frosne jordbær farver helt vild men er sindsygt frækt

 

måske Nutella næste gang.

Redigeret af Zaq

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jan Kaspersen
Zaq skrev, for 23 minutter siden:

måske Nutella næste gang

Jeg kunne ikke lige se det for mig, men Google hjalp mig. GODKENDT! :)

Relateret billede

Redigeret af Jan Kaspersen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jan Kaspersen skrev, for 11 minutter siden:

Jeg kunne ikke lige se det for mig, men Google hjalp mig. GODKENDT! :)

Relateret billede

Måske heller ikke gennemtænkt, hjælp mig drenge og søstre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
TheVoice skrev, den ‎08‎-‎01‎-‎2020 at 03:08:

Hvis hun arbejder på klinik kræver det jo bare at man stadig kan huske hendes "kunstnernavn" og har googlet hendes vagt plan    :)  Jeg har gjort det.  Det skabte vist lidt glæde. Jeg ville f.... godt havde set hvordan buddet fra interflora håndterede afleveringen.  :D

Det virker fint i Århus med Interflora, jeg har i dag sendt en buket til en sød thaipige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

En lille opmærksomhed. Blot for de de ER er vel altid på rette plads..

Tænk hvad de beriger vores liv med....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har tænkt på at til mit næste besøg hos min faste GP'er der vil jeg have en litter is med fra Danmarks bedste isbar, Ismageriet det er bare luksus i den højeste kaliber, også inspirer det til noget frækt leg med vind for øjnene.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zaq skrev, for 10 minutter siden:

Jeg har tænkt på at til mit næste besøg hos min faste GP'er der vil jeg have en litter is med fra Danmarks bedste isbar, Ismageriet det er bare luksus i den højeste kaliber, også inspirer det til noget frækt leg med vind for øjnene.

Så man bare håbe, at hun har en fryser ved hånden, så ikke den stigende varme i lokalet får den til at dele skæbne med indlandsisen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Så man bare håbe, at hun har en fryser ved hånden, så ikke den stigende varme i lokalet får den til at dele skæbne med indlandsisen.

Den skal der bruges til legen, eller også skal hun bare være en kold skid

som du nok ved har jeg ingen humor, de går lige over hovedet på mig :lol:

Hilsen

Zaq

Redigeret af Zaq

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zaq skrev, den 14.2.2020 at 08:41:

Jeg har tænkt på at til mit næste besøg hos min faste GP'er der vil jeg have en litter is med fra Danmarks bedste isbar, Ismageriet det er bare luksus i den højeste kaliber, også inspirer det til noget frækt leg med vind for øjnene.

En dejlig kvinde som jeg mødtes med nogle gange, hun var vild med Paradis is, så vi aftalte at jeg købte lidt forskelligt i en boks.

Vi havde også aftalt, at der skulle is på klitten og så skulle jeg spise fra det skønne fad.

Sjovt tiltag, men vi kunne bedre lide is for sig og slik for sig.

Så hun blev slikket i Paradis:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, den 6.1.2020 at 23:53:

Det var vist mig der skrev det. Men den bog fik hun, fordi hun er en læsehest. En ren påskønnelse, jeg ikke forventede mere af end hun allerede havde givet mig. Og det var meget!

Det var da Betænksomt! :D Det altid dejligt og komplimenterende at få gaver, men at du så har tænkt ekstra meget over hvad du giver og viser hende din påskønnelse på den måde, det er da fantastisk <3 :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er simpelthen det sødeste at modtage blomster, chokolade, vin, parfumer, pleje produkter, lingeri eller legetøj <3  Det er det der med når man ikke forventer det men at man bliver forkælet og overrasket :) Især når de har det med efter en forretnings rejse ;) Jeg elsker det, smelter mit hjerte totalt <3 Især chokolade! :D Så sødt og betænksomt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...