Hop til indhold
Styrvolt

Forbud i sigte?

Recommended Posts

Nu skal man ikke nødvendigvis lade sig skræmme af, hvad en enkelt forsker skriver i Information. Men med en minister, der ser positivt på forbud af prostitution, kan det godt være, vi skal til at hvæsse argumenterne.

https://www.information.dk/debat/2020/01/danmark-boer-foelge-andre-lande-indfoere-forbud-koebesex?fstln

Redigeret af Styrvolt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cjan

Dette eksempelvis ikke rettet mod danske kvinder. Og dog. 

Børn, unge kvinder og damer er blevet kidnappet af ISIS og solgt som sexslaver med alvorlige konsekvenser og uoprettelige personlige skader. Det samme foregår i kriminelle og organiserede netværk med trafficking/menneskehandel. Der findes ingen forskel på terrororganisationer eller et netværk af økonomisk kriminalitet, det er slaveligende handel, køb og salg SF kvinder som skal forbydes. 

Mænd der opsøger piger i vores frie land med menneske og arbejdsforhold som ligner slaveforhold skal straffes. 

Regeringen skal se på de forskellige forhold indenfor prostituation, der findes så mange jungleforhold, men jeg tror også der kommer et forbud som straffer mændene som køber sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt enig. Vi skal arbejde noget på argumenterne.

René Arrestrup har fat i noget af det rigtige i sin kommentar. Argumenterne for et forbud virker mest rodfæstet i en middelklassefeminisme, der har et andet formål end hensynet til de prostituerede, for de vil ikke høre deres stemme.

Så vi har lidt socialdemokratisk bonerthed koblet med middelklassekvinder der ikke vil have skruebrækkere... jeg skal nok polere formuleringerne en anelse ;-)  det kan muligvis ende fornuftigt.

Måske skulle jeg læse nogle af de undersøgelser der bliver nævnt igennem lidt nærmere, så jeg måske kan forstå modstanderne lidt bedre, ret beset forstår jeg ikke forbudstilhængernes platform, og dette debatindlæg gjorde mig egentlig ikke klogere. Jeg har en fornemmelse af “cherrypicking” og ufuldstændig fremstilling af undersøgelserne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowmo skrev, for 2 timer siden:

Jeg er helt enig. Vi skal arbejde noget på argumenterne.

René Arrestrup har fat i noget af det rigtige i sin kommentar. Argumenterne for et forbud virker mest rodfæstet i en middelklassefeminisme, der har et andet formål end hensynet til de prostituerede, for de vil ikke høre deres stemme.

Så vi har lidt socialdemokratisk bonerthed koblet med middelklassekvinder der ikke vil have skruebrækkere... jeg skal nok polere formuleringerne en anelse ;-)  det kan muligvis ende fornuftigt.

Måske skulle jeg læse nogle af de undersøgelser der bliver nævnt igennem lidt nærmere, så jeg måske kan forstå modstanderne lidt bedre, ret beset forstår jeg ikke forbudstilhængernes platform, og dette debatindlæg gjorde mig egentlig ikke klogere. Jeg har en fornemmelse af “cherrypicking” og ufuldstændig fremstilling af undersøgelserne.

Glimrende idé. Jeg er blevet lidt for gammel og gumpetung til at læse alle hendes kilder igennem. Men agerer meget gerne sparringspartner og djævlens advokat. Jeg håber også at nogle af spindesidens skarpeste hjerner vil bidrage. Vores allesammens Sofie Brandvarm gør et fremragende arbejde, men jo flere des bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Første step er, at holde op med at stemme på partier der går ind for et forbud.  Vi er faktis mange vægler, så det vil kunne mærkes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

wauv hvis dette bliver aktuelt, så sker der godt noget. Aviserne kan ikke længere sælge annoncer, AL går nedenom og hjem, ingen tør og ligge en anmeldelse op på EG, fyrene fra DK Sverige og Norge søger mod tyskland. Alle østpiger bliver nødt til at rejse til et nyt land og der skal findes en underground hvor du kan knalde pigerne, men stadigvæk i frygt for at døren bliver blæst ind og der vælter stormtroopers ind og anholder dig på stedet.

Tænk på BA som intet får og lave mere *LOL*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cjan
Pite skrev, for 58 minutter siden:

Første step er, at holde op med at stemme på partier der går ind for et forbud.  Vi er faktis mange vægler, så det vil kunne mærkes.

Første step er du som stemmeberettiget sætter dig ind i deres politiske agenda for et forbud. Næste step er du kommer med overbevisende argumentation som modstrider deres totale forbud. 

Der findes mange vælgere og det noget naivt at tro alle deler dit uargumenteret syn. Sex er ikke en menneskeret og så længe der findes menneskehandel med slavelignende forhold som udnyttes uden spørgsmålstegn af danske mænd som både politisk og økonomisk flakker rundt for egen købeberretigelse, så bør der måske indføres et total forbud. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax
Pite skrev, 1 time siden:

Første step er, at holde op med at stemme på partier der går ind for et forbud.  Vi er faktis mange vægler, så det vil kunne mærkes.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax
Pite skrev, 1 time siden:

Første step er, at holde op med at stemme på partier der går ind for et forbud.  Vi er faktis mange vægler, så det vil kunne mærkes.

Ja du har en pointe, men de fleste stemmer nok alligevel på dem der lover guld og grønne skove og efter valget løber fra det hele, så jeg tror ikke det rykker det store

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle,

Det største problem i nærværende artikel er mængden af faktuelle "fake news"  

Siden 2002 er rufferi og tredjeparts involvering i prostitution tilladt i Tyskland

nej det er det ikke!! Hr. og Fru Jensens tanker om hvad rufferi er, er lige nøjagtigt det den tyske lovgivning forsøger at dæmme op for.

handlen med kvinder til seksuel udnyttelse i markant vækst

og det ved hun fordi?

oplever ikke, at en legal prostitution har beskyttet dem mod voldtægt og overfald.

nej det er ikke det er står i den rapport hun henviser til, som for øvrigt er fra 2004!!!, der står hvad GPér tror det vil ske hvis prostitution legaliseres.

jeg orker ikke komme med flere eksempler:-o

Det aller største problem er at Signe Birk forsøger at understøtte hendes personlige holdninger med en henvisning til en rapport som hun faktuelt fejllæser, når Hr og Fru Jensen så læser artiklen (sammen med indtagelse af økologisk te drukket af ler krus med indskriften "vi støtter Tunberg"), så kan alle fordomme fodres på fineste vis.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad nu være med at blande Tunberg ind i debatten. Jeg er selv tilhænger af at gøre en indsats mod klimaforandringerne og er selvsagt imod forbud mod prostitution.Trafficking og voldtægt samt anden vold er allerede forbudt. Så her er det mere et spørgsmål om at prioritere indsatsen ved at tildele politi og sociale myndighed flere ressourcer end i dag. At Birk så nævner at Danmark er røget fra førstepladsen ned til andenpladsen over hvilke lande i verden, der gør den største indsats mod trafficking er absurd. En 2. plads er vel stadig flot. Og hvis hun gerne vil op på førstepladsen igen, så er det stadig et spørgsmål om tildeling af ressourcer.

At hun så stadig mener, at der skal et totalt forbud til, er ren symbolpolitik. Helt parallelt med forrige regerings forbud mod dyresex, hvor der i forvejen var forbud mod dyremishandling. Hun gør det altså til et rent moralsk problem.

Måske det kunne være en idé i stedet at hæve aldersgrænsen fra 18 til fx 21, som jeg ved Sofie Brandvarm har foreslået. En grænse som de førende bordeller i landet allerede praktiserer. På papiret i hvert fald. Så kan de partier, der går ind for stramninger i det mindste føle de har fået noget. Det sammen med en mere målrettet indsats mod trafficking. Det med vold er nok mest et spørgsmål om holdningsbearbejdning blandt mænd.

Så vidt jeg ved, er Radikale og Enhedslisten mod et forbud. Mens SF er for. Alternativet holdning kender jeg ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 8 timer siden:

Nu skal man ikke nødvendigvis lade sig skræmme af, hvad en enkelt forsker skriver i Information. Men med en minister, der ser positivt på forbud af prostitution, kan det godt være, vi skal til at hvæsse argumenterne.

https://www.information.dk/debat/2020/01/danmark-boer-foelge-andre-lande-indfoere-forbud-koebesex?fstln

Der er ikke rigtig noget nyt i hendes kronik. Det er de sædvanlige fordomme, hvor der generaliseres ud fra enkelteksempler. Sofie Brandvarm og andre, der ytrer sig med egne oplevelser, affejes med, at det bare er enkeltstående tilfælde, eller at de ikke ved, hvor slemt de har det. 

Det fremgår som om vold og voldtægt er dagligt forekommende. Uanset hvilken branche man arbejder i, kan man komme ud for endog særdeles ubehagelige oplevelser, men det får jo ingen til at forbyde branchen eller brug af dens tilbud. 

Hun laver også den sædvanlige sammenblandingen af prostitution og trafficking. Hvor ville det dog være befriende, hvis tingene blev skilt ad og henvist til hver deres rette plads!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cjan
Flax skrev, 1 time siden:

Ja du har en pointe, men de fleste stemmer nok alligevel på dem der lover guld og grønne skove og efter valget løber fra det hele, så jeg tror ikke det rykker det store

Jeg har svært ved at se pointen. Det svarer til Imamernes prædiken før valget og deres indflydelse på den massive deltagelse og succes til Morten Østergaard, Enhedslisten og SF trods det modstrider den troende muslim. 

Det giver bagslag at negligere visse problemstillinger som bør tages hånd om, så der er ingen pointe i at opfodre til at stemme på andre partier bare fordi...

Styrvolt, jeg er enig i Sofie Brandvarm gør et godt stykke arbejde, nu har grænsen altid været 21 år på bordeller. Der skal mange andre og nye tiltag til før jeg støtter op omkring købesex. Det ene er godkendelse af dem som driver bordeller. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2cool skrev, for 2 timer siden:

wauv hvis dette bliver aktuelt, så sker der godt noget. Aviserne kan ikke længere sælge annoncer, AL går nedenom og hjem, ingen tør og ligge en anmeldelse op på EG, fyrene fra DK Sverige og Norge søger mod tyskland. Alle østpiger bliver nødt til at rejse til et nyt land og der skal findes en underground hvor du kan knalde pigerne, men stadigvæk i frygt for at døren bliver blæst ind og der vælter stormtroopers ind og anholder dig på stedet.

Tænk på BA som intet får og lave mere *LOL*

I praksis vil chatfora og steder som Scor blive formidlingscentret. Det er ikke praktisk muligt at kontrollere, om der er tale om sex mod betaling. Personligt ville jeg nok lave en aftale med min yndlings GP om, hvordan og hvor tit vi kunne ses...

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 5 minutter siden:

I praksis vil chatfora og steder som Scor blive formidlingscentret. Det er ikke praktisk muligt at kontrollere, om der er tale om sex mod betaling. Personligt ville jeg nok lave en aftale med min yndlings GP om, hvordan og hvor tit vi kunne ses...

Jeg har også opholdt mig på scor hvor der tydeligvis er en del som tager penge for sex de steder.

Og på superchat.dk der sidder der altid en som spammer foraet til med, køb mine trusser og andre ting.

Det ender vel nok med en dag, når jeg står i køen i Føtex at kvinden bagved prikker mig på skuldren og spørger om jeg skal have et blowjob så hun kan betale sine varer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå.

Jeg tænker at dybest set handler det om jalousi. En forsmået kvinde, som føler sig overset fordi hun ikke har nok tilbedere. I stedet for kigge på forbud, burde hun nok kigge indad se på hvorledes hun kan gøre sigselv mere attraktiv for at få flere tilbedere.

Men det vil de til hver en tid benægte, for de er jo perfekte, det er alle de andres fejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu

Visti-Vistisen skrev, for 12 minutter siden:

Nå.

Jeg tænker at dybest set handler det om jalousi. En forsmået kvinde, som føler sig overset fordi hun ikke har nok tilbedere. I stedet for kigge på forbud, burde hun nok kigge indad se på hvorledes hun kan gøre sigselv mere attraktiv for at få flere tilbedere.

Men det vil de til hver en tid benægte, for de er jo perfekte, det er alle de andres fejl.

Nu skal man være forsigtig med motivforskning. Der skal da nok være nogle kvinder, der inderst inde tænker sådan. Men en ting er sikkert, hvis man bruger den slags argumentation, så har man tabt debatten på forhånd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 3 timer siden:

Hun laver også den sædvanlige sammenblandingen af prostitution og trafficking. Hvor ville det dog være befriende, hvis tingene blev skilt ad og henvist til hver deres rette plads!

Eftersom kunderne gør den sammenblandingen, så er det vel ikke at forundre sig over at andre gør det? Inget marked for sexhandlede kvinder = ingen sexhandel. Trafficking, vold, udnyttelse og kvindeforagt vil altid være de fræmmeste argumenten for prostitutionsforbud, så det undrer mig at konsumenterne ikke er mere nøjagtige. 

Vil man ikke have sin cykel stjålet, så skal man jo heller ikke købe en stjålet cykel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 time siden:

Eftersom kunderne gør den sammenblandingen, så er det vel ikke at forundre sig over at andre gør det? Inget marked for sexhandlede kvinder = ingen sexhandel. Trafficking, vold, udnyttelse og kvindeforagt vil altid være de fræmmeste argumenten for prostitutionsforbud, så det undrer mig at konsumenterne ikke er mere nøjagtige. 

Vil man ikke have sin cykel stjålet, så skal man jo heller ikke købe en stjålet cykel.

God pointe. Vi mænd har selv en del af ansvaret for de fordomme der hersker omkring købesex. Dette gælder i særlig grad med udenlandske kvinder, hvor mange igen og igen beretter om vrangvillige kvinder, der tydeligvis ikke trives med arbejdet. Det er jo ikke sikkert de er trafficket i ordets groveste forstand, Men muligheden forelægger.

Jeg har hørt, at de nigerianske kvinder på Istedgade godt ved, hvad de skal lave, når de kommer hertil. Men bagmænd har ofte en økonomisk klemme (flybilletter og visum fx) på dem eller ligefrem nævnt, hvor deres familie bor. Så det er ikke meget bedre end den rene tvang. Og udnyttelse af danske stofmisbrugende kvinder er heller ikke et kønt syn.

Jeg var selv for nogle år siden ude for en ungarsk kvinde, der tydeligvis hadede arbejdet. Og hun kunne heller ikke et ord engelsk eller tysk. En aldeles rædselsfuld oplevelse (hun havde en ældre bordelmutter, der kunne et par engelske gloser). Siden dengang har jeg været ekstra omhyggelig med at udvælge kvinden. Ofte vejledt af de gode anmeldelser herinde - især hvad de yngre kvinder angår.

Men prøv fx at læse den anmeldelse af en Leila, der er lagt på København og Sjælland i dag. Den demonstrerer tydeligt, hvorfor det er vigtigt at undgå den slags steder og skride igen, hvis man aner uråd. Også for ens egen skyld. Men mænd herinde bliver åbenbart ved med at gå i fælden.

Egentlig burde der skrives en fyldig guide til nybegyndere herinde. Har da ikke set nogen endnu.

 

Redigeret af Styrvolt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 12 minutter siden:

 

Jeg har hørt, at de nigerianske kvinder på Istedgade godt ved, hvad de skal lave, når de kommer hertil. Men bagmænd har ofte en økonomisk klemme (flybilletter og visum fx) på dem eller ligefrem nævnt, hvor deres familie bor. Så det er ikke meget bedre end den rene tvang. Og udnyttelse af danske stofmisbrugende kvinder er heller ikke et kønt syn

 

Hvis du Har Netflix, så kan du se en film som hedder "Joy". Den er alt andet en joyous, men en god og grusom fortelling om hvordan det kan foregå. Det drejer sig ikke kun om gæld og trussel, men også sort magi - noget som de nigerianske landsbypigerne er frygteligt bange for. Den rekommanderes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 3 timer siden:

Nu

Nu skal man være forsigtig med motivforskning. Der skal da nok være nogle kvinder, der inderst inde tænker sådan. Men en ting er sikkert, hvis man bruger den slags argumentation, så har man tabt debatten på forhånd.

Nu vil jeg så vove den påstand at jeg i mit første indlæg ikke har argumenteret for noget som helst, men blot konstateret.

Som en anden skriver foreven, så er noget af damens kronik baseret på fejlfortolkninger af kilder, eller gamle kilder. Der udover er en del af hendes kilder fra svenske undersøgelser. Jeg har svært ved at tage svenske undersøgelser for seriøse, da jeg tænker det oftest er ikkeuvildige bestillingsarbejde udført af svenske universiteter for den svenske svenske stat, med det formål bakke Sverige op i opfattelsen at kunder er kriminelle (voldtægtsmænd) og at de prostituerede er ofrer.

Jeg har svært ved at tage damen (og hendes ligesindede) seriøs, og hun burde egentlig blot ties ihjel.

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 5 minutter siden:

Der udover er en del af hendes kilder fra svenske undersøgelser. Jeg har svært ved at tage svenske undersøgelser for seriøse, da jeg tænker det oftest er ikkeuvildige bestillingsarbejde udført af svenske universiteter for den svenske svenske stat, med det formål bakke Sverige op i opfattelsen at kunder er kriminelle (voldtægtsmænd) og at de prostituerede er ofrer.

Jeg har svært ved at tage damen (og hendes ligesindede) seriøs, og hun burde egentlig blot ties ihjel.

Svenske undersøgelser kan man godt tage med et gran salt. Men ikke fordi det er bestillingsarbejden udført af svenske universitet. Udredningen ved10-årsjubiléet av loven, var vistnok bestilt af regeringen, men ikke fra noget universitet men fra Justitiekansleren som sorterer under regeringen.  . Derimod var der mange forskere der satte spørgsmålstegn ved konklusionerne i rapporten.

Men det duer hverken at se det i sort eller hvidt. Begge dele er naive. Og vælger man at kun se det i hvidt og slingre sig kring problemerne, så bliver det dem der kun ser det sorte som vinder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 timer siden:

Eftersom kunderne gør den sammenblandingen, så er det vel ikke at forundre sig over at andre gør det? Inget marked for sexhandlede kvinder = ingen sexhandel. Trafficking, vold, udnyttelse og kvindeforagt vil altid være de fræmmeste argumenten for prostitutionsforbud, så det undrer mig at konsumenterne ikke er mere nøjagtige. 

Vil man ikke have sin cykel stjålet, så skal man jo heller ikke købe en stjålet cykel.

Det er nok her at jeg mest går fejl af forbudstilhængerne. I min verden er trafficking og lovlig prostitution kun perifert forbundet.

Jeg er (som jeg også fornemmer hovedparten af EG’s medlemmer) en fuldstændig og kategorisk modstander af trafficking og at mennesker gør ting på grund af andres tvang. Jeg har gået fra et par piger fordi jeg synes det føltes forkert. Om de har været trafficking ofre, påvirkede eller haft en dårlig dag ved jeg ikke, og jeg gjorde ikke mere ved det. Er det her vi som fællesskab kan gøre mere for at hjælpe politiet og de piger vi tror kan være i trafficking problemer?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...