Hop til indhold
Styrvolt

Humor som "våben"

Recommended Posts

Hermed et ikke-humoristisk indlæg om humor og erotik.

Humor er et kendt middel til at gøre det modsatte køn (nu er jeg meget cis-kønnet) bløde i knæene, våde i trussen, bulnende i buksen osv.

Mange mennesker, nok især mænd, med et mindre heldigt ydre har med stort held formået at score smukke kvinder med humor. Woody Allen er et glimrende eksempel, der med sin geniale newyorkerjødehumor, har scoret en perlerække af kønne filmstjerner, og nu senest eks-hustruens smukke unge adoptivdatter.

Engang, jeg var i byen med en sød pige, sagde hun at jeg mindede hende om netop Woody. Min instinktive og tåbelige reaktion, var forurettethed. Hvad bildte hun sig ind, at sammenligne mig med den lille vindtørre grimrian! (Det er ikke et under, at jeg ikke fik meget fisse som ung.) Hun mente det garanteret meget rosende, men far her var bare for stupid

Nu forsøger jeg selv at bruge min beskedne humor overfor alle kvinder, men der har jeg også oplevet problemer. Min foretrukne stil er selvironi. Meget dansk... Og det resulterer også oftest i, at den går helt henover hovedet på ikke-danske kvinder. De ser bestyrtede ud og forsikrer mig om, at fx min pik da ikke fejler spor! Det er jo sødt. Men jeg ville nu foretrække, de grinte af mine platte jokes.

Det er i mine øjne den vigtigste motivation til at holde sig til danske kvinder. Det nytter ikke alverden, at kvindemennesket taler flydende engelsk, hvis hun ser bestyrtet ud, når man forsøger at tage pis på sig selv. Ikke for mig i alt fald.
Jeg har da også haft nogle af mine bedste grineflip med danske glædespiger. Ikke mindst med en hvis meget lattermild dame herinde fra. Og hold kæft hvor blev sexen god bagefter!

At jeg alligevel mest besøger udenlandske kvinder, skyldes især, at jeg simpelthen ikke har råd til at betale danske priser, hvis jeg skal have opfyldt mit tidsbehov. At de udenlandske kvinder så også kan et og andet fantastisk tager jeg med i købet. De har selvsagt også humor (forhåbentlig).

Er det bare mig der tænker humor ind i forførelsens processer eller?

If there are any foreign women reading this. I would appreciate your comment

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Humor  er  en  rigtig  god  egenskab  - men  kan  være  farlig  i skrift  hvis  man  ikke  kender  hinanden. 

Bruger  selv  ironi  en  del  og  har  en  totalt  plat  sort  humor. 

Mit  første  og  eneste  møde  med  en  dejlig  mand  - vi  ligger  og  snakker  i sengen.  Vi  havde  aftalt  1 times  samvær.  Jeg  spørger  hvad  klokken  er, der  er  gået  2 timer  hvorefter  jeg  siger  tørt  at  han  skal  betale  for  2 timer.  Han  ser  fuldstændig panisk  ud  i ansigtet og  jeg  kan  ikke  lade  være  med  at  grine.  Han  får  sagt  at  han  kun  har  de  aftalte  penge  med.   Og  nej  han fik  ikke  travlt  med  at  komme  ud  af  døren. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 3 minutter siden:

Mit  første  og  eneste  møde  med  en  dejlig  mand  - ...

 

Det er jo helt forfærderligt :huh:

Et eneste møde med en dejlig mand. Jeg håber der kommer nogen mere i 2020.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 25 minutter siden:

Hermed et ikke-humoristisk indlæg om humor og erotik.

Humor er et kendt middel til at gøre det modsatte køn (nu er jeg meget cis-kønnet) bløde i knæene, våde i trussen, bulnende i buksen osv.

Mange mennesker, nok især mænd, med et mindre heldigt ydre har med stort held formået at score smukke kvinder med humor. Woody Allen er et glimrende eksempel, der med sin geniale newyorkerjødehumor, har scoret en perlerække af kønne filmstjerner, og nu senest eks-hustruens smukke unge adoptivdatter.

Engang, jeg var i byen med en sød pige, sagde hun at jeg mindede hende om netop Woody. Min instinktive og tåbelige reaktion, var forurettethed. Hvad bildte hun sig ind, at sammenligne mig med den lille vindtørre grimrian! (Det er ikke et under, at jeg ikke fik meget fisse som ung.) Hun mente det garanteret meget rosende, men far her var bare for stupid

Nu forsøger jeg selv at bruge min beskedne humor overfor alle kvinder, men der har jeg også oplevet problemer. Min foretrukne stil er selvironi. Meget dansk... Og det resulterer også oftest i, at den går helt henover hovedet på ikke-danske kvinder. De ser bestyrtede ud og forsikrer mig om, at fx min pik da ikke fejler spor! Det er jo sødt. Men jeg ville nu foretrække, de grinte af mine platte jokes.

Det er i mine øjne den vigtigste motivation til at holde sig til danske kvinder. Det nytter ikke alverden, at kvindemennesket taler flydende engelsk, hvis hun ser bestyrtet ud, når man forsøger at tage pis på sig selv. Ikke for mig i alt fald.
Jeg har da også haft nogle af mine bedste grineflip med danske glædespiger. Ikke mindst med en hvis meget lattermild dame herinde fra. Og hold kæft hvor blev sexen god bagefter!

At jeg alligevel mest besøger udenlandske kvinder, skyldes især, at jeg simpelthen ikke har råd til at betale danske priser, hvis jeg skal have opfyldt mit tidsbehov. At de udenlandske kvinder så også kan et og andet fantastisk tager jeg med i købet. De har selvsagt også humor (forhåbentlig).

Er det bare mig der tænker humor ind i forførelsens processer eller?

If there are any foreign women reading this. I would appreciate your comment

 

Jeg har prøvet det med at være sjov en gang. Det fungerede ikke. Så nu er jeg sur fra start. Derfra kan det bare gå opad. Noget som det ikke er gjort endnu, men jeg håber meget på 2020.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

Det er jo helt forfærderligt :huh:

Et eneste møde med en dejlig mand. Jeg håber der kommer nogen mere i 2020.

Du må vist en tur til Jydeland.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 12 minutter siden:

Humor  er  en  rigtig  god  egenskab  - men  kan  være  farlig  i skrift  hvis  man  ikke  kender  hinanden. 

Bruger  selv  ironi  en  del  og  har  en  totalt  plat  sort  humor. 

Mit  første  og  eneste  møde  med  en  dejlig  mand  - vi  ligger  og  snakker  i sengen.  Vi  havde  aftalt  1 times  samvær.  Jeg  spørger  hvad  klokken  er, der  er  gået  2 timer  hvorefter  jeg  siger  tørt  at  han  skal  betale  for  2 timer.  Han  ser  fuldstændig panisk  ud  i ansigtet og  jeg  kan  ikke  lade  være  med  at  grine.  Han  får  sagt  at  han  kun  har  de  aftalte  penge  med.   Og  nej  han fik  ikke  travlt  med  at  komme  ud  af  døren. 

 

Jeg havde gemt mig under sengen, hvis det havde været mig :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Styrvolt skrev, for 2 minutter siden:

Jeg havde gemt mig under sengen, hvis det havde været mig :shock:

Lol  - jeg  har  sagt  det  der  var  mere  skræmmende.  Somme  tider  kan  jeg  bare  ikke  lade  være.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Bananas skrev, for 18 minutter siden:

Det er jo helt forfærderligt :huh:

Et eneste møde med en dejlig mand. Jeg håber der kommer nogen mere i 2020.

Ikke  mobbe  mit  danske :-)

Eneste  møde  med lige  netop  den  dejlige  mand. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dansk humor er en ret særegen art af slagsen. Vi bruger meget ironi i vores humor og vores humor er meget underforstået. Komikken el. joken ligger ikke lige for. Man skal lige smage på den før man fatter pointen. Det er meget typisk dansk. Og netop de to dele sammenblandet, fatter kun meget få udenlandske noget som helst af. Selv et par af vores nabolande som Sverige og Tyskland forstår ikke vores humor. De synes ofte den er direkte plat. Norge derimod har lidt den samme tilgang til humor som vi har. 

Jeg har tit forsøgt mig med humor på fx. ungarske piger. Humor jeg tænkte måtte slå igennem uanset hvor man kom fra. Det faldt pladask til jorden, og pigen stod og kiggede på mig som om jeg var dybt åndsvag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har dog på netop indhentede svar fra en vis ungarsk dame forstået, at hun sagtens kan forstå vores humor. Hun kalder den skandinavisk (hun kender tydeligvis ikke Bananen) og synes vi er sjove :wub:

Hun siger vores humor er "black" i stil med den britiske.

Redigeret af Styrvolt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 3 minutter siden:

Jeg kan dog på netop indhentede svar fra en vis ungarsk dame, at hun sagtens kan forstå vores humor.

Så håber jeg dælme ikke hun er en af de piger jeg har stået og "optrådt" overfor :).  

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 2 minutter siden:

Så håber jeg dælme ikke hun er en af de piger jeg har stået og "optrådt" overfor :).  

Det har du givetvis ikke. Hun har nemlig passeret de 21:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 2 timer siden:

Er det bare mig der tænker humor ind i forførelsens processer eller?

 

Jeg planlægger ikke humoristiske bemærkninger.  Hvis man er et humoristisk væsen kommer det jo helt af sig.   Det afhænger selvfølgelig også at stemning og hvem modparten er.  Jeg er helt enig i, at dansk humor typisk rammer ved siden af skiven hos udlændige.  Ikke for at forklejne deres humor, men det er mere i genren "Der er en banan en mand kommer gående..... mand glider i banan"  

Til gengæld er det min opfattelse at humor og sex fungere ganske fint med danske GP´er.  Et rigtigt godt eksempel er Tiffany Diamond.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 18 minutter siden:

Jeg planlægger ikke humoristiske bemærkninger.  Hvis man er et humoristisk væsen kommer det jo helt af sig.   Det afhænger selvfølgelig også at stemning og hvem modparten er.  Jeg er helt enig i, at dansk humor typisk rammer ved siden af skiven hos udlændige.  Ikke for at forklejne deres humor, men det er mere i genren "Der er en banan en mand kommer gående..... mand glider i banan"  

Til gengæld er det min opfattelse at humor og sex fungere ganske fint med danske GP´er.  Et rigtigt godt eksempel er Tiffany Diamond.  

Helt enig. Den bedste humor opstår spontant, Alle de gange, jeg for alvor har fået folk til at grine, har været ved fuldstændig impulsive udbrud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 28 minutter siden:

 "Der er en banan en mand kommer gående..... mand glider i banan"  

En banan ikke mindre. Og det skulle være humor?

 

TheVoice skrev, for 28 minutter siden:

Til gengæld er det min opfattelse at humor og sex fungere ganske fint med danske GP´er.  Et rigtigt godt eksempel er Tiffany Diamond.  

Med Tiffany snakker jeg kun patwah - verdens sjoveste sprog. "Hey Tiffany, wah gwan?  Weh yuh a deal wid? " Hey Bananas,  Mi deh yah. Big up yuhself.  Mi waannt fi ah dooks di boroise bwoy".
Sjovere sex kan man da ikke få.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil godt tage tyskere i forsvar. Tyskere har faktisk en veludviklet humor, der ofte beror på ironi, herunder selvironi. Ude i den store verden har jeg tit befundet mig i selskab med et par tyskere, hvor der så er kommet en englænder hen - englændere har jo den stålsatte opfattelse at tyskere ikke har nogen humor - englænderen har så spørgt om det er sandt at tyskere ikke har humor, hvad tyskerne bekræfter. Lige så snart englænderen er uden for hørevidde, bryder tyskerne sammen af grin.

Humor er generalt en svær størrelse at overføre fra et sprog til et andet, da den ofte gør brug af grammatik og ordspil. Meget engelsk og spansk humor kan ikke fungere på dansk af den simple årsag at man bruger sammensatteord på dansk modsat opdelte ord, som på de to nævnte sprog. Dermed ikke sagt at en dansker ikke ville kun forstå joken, men det beror udelukkende på det enkelte individs kendskab til det andet sprog. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, 1 time siden:

Jeg vil godt tage tyskere i forsvar. Tyskere har faktisk en veludviklet humor, der ofte beror på ironi, herunder selvironi. Ude i den store verden har jeg tit befundet mig i selskab med et par tyskere, hvor der så er kommet en englænder hen - englændere har jo den stålsatte opfattelse at tyskere ikke har nogen humor - englænderen har så spørgt om det er sandt at tyskere ikke har humor, hvad tyskerne bekræfter. Lige så snart englænderen er uden for hørevidde, bryder tyskerne sammen af grin.

Humor er generalt en svær størrelse at overføre fra et sprog til et andet, da den ofte gør brug af grammatik og ordspil. Meget engelsk og spansk humor kan ikke fungere på dansk af den simple årsag at man bruger sammensatteord på dansk modsat opdelte ord, som på de to nævnte sprog. Dermed ikke sagt at en dansker ikke ville kun forstå joken, men det beror udelukkende på det enkelte individs kendskab til det andet sprog. 

Nu du taler om engelsk og spansk humor. Manuel i Fawlthy Tower faldt ikke i god spansk jord, så de gjorde ham til italiener i synkroniseringen. Og 90-års fødselsdagen er iøvrigt tysk produceret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 2 minutter siden:

 90-års fødselsdagen er iøvrigt tysk produceret.

Skrevet af en englænder engang i 1930'erne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Humor er jo mange ting, men alting går bare meget lettere med humor, bare det ikke er påtaget.

Mht Humor som våben: Jennifer@Romantica er nok den sjoveste GP jeg nogensinde har mødt, hun er jo direkte livsfarlig (hun går lige i hjertet på en ) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 21 timer siden:

Jeg vil godt tage tyskere i forsvar. Tyskere har faktisk en veludviklet humor, der ofte beror på ironi, herunder selvironi. Ude i den store verden har jeg tit befundet mig i selskab med et par tyskere, hvor der så er kommet en englænder hen - englændere har jo den stålsatte opfattelse at tyskere ikke har nogen humor - englænderen har så spørgt om det er sandt at tyskere ikke har humor, hvad tyskerne bekræfter. Lige så snart englænderen er uden for hørevidde, bryder tyskerne sammen af grin.

Humor er generalt en svær størrelse at overføre fra et sprog til et andet, da den ofte gør brug af grammatik og ordspil. Meget engelsk og spansk humor kan ikke fungere på dansk af den simple årsag at man bruger sammensatteord på dansk modsat opdelte ord, som på de to nævnte sprog. Dermed ikke sagt at en dansker ikke ville kun forstå joken, men det beror udelukkende på det enkelte individs kendskab til det andet sprog. 

naturligvis er alle Tyskere jo ikke ens, ej heller deres humor,  men vil give dig ret i at de skam godt kan have humor. For mig at se minder den en del om dansk og engelsk humor, ironisk, plat  og sort. Men tror man i forhold til engelsk humor skal have en lidt bedre forståelse at det tyske sprog for fange joken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg elsker grov humor, men jeg har endnu ikke mødt en gp der syntes det er sjovt når jeg hamrer pikken i måsen på hende og spørger grinene om hun kan gætte hvor min pik er henne nu? 

Er det bare mig eller... :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sweex2 skrev, for 4 minutter siden:

Jeg elsker grov humor, men jeg har endnu ikke mødt en gp der syntes det er sjovt når jeg hamrer pikken i måsen på hende og spørger grinene om hun kan gætte hvor min pik er henne nu? 

Er det bare mig eller... :ph34r:

Vi er nogle hvor det egentlig ikke gør en forskel, og hvor pigen ærligt ville svare at det ved hun ikke.:ph34r:

Redigeret af Butch

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, Lige nu:

Vi er nogle hvor det egentlig ikke gør en forskel, og hvor pigen ærligt ville svare at det ved hun ikke.

Se det er ægte dansk humor med en knivspids selvironi. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, den 5.1.2020 at 19:15:

Ikke  mobbe  mit  danske :-)

Eneste  møde  med lige  netop  den  dejlige  mand. 

Det tror da pokker, han tror vel at det næste besøg består i at han kommer og betaler for en time og så går igen med det samme :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...