Hop til indhold
MickeyM

Hvor gammel bør en sexarbejder være, før man lovligt kan købe sex af denne?

Afstemning   

132 medlemmer har stemt

  1. 1. Læs mit indlæg herunder før I stemmer.

    • 18 år
      80
    • 19 år
      1
    • 20 år
      7
    • 21 år
      28
    • 22 år
      2
    • 23 år
      2
    • 24 år
      0
    • 25 år
      9
    • 26 år, eller derover
      3
    • Jeg mener at salg af sex helt skal forbydes.
      0


Recommended Posts

Gæst

Jeg har svaret 18 år, dog med et forbehold. 
 

Dog synes jeg, at der i Straffelovens § 233 (rufferi-bestemmelsen), skal indsættes:

1. At hvis forholdet er begået mod en person under 21 år, så skal det ses som en skærpende omstændighed i forhold til straffen.

2. Tilregnelseskravet skal også omfatte uagtsomhed.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

18 er en fin grænse. Dog bør en pige ikke starte førend at hun føler sig klar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har ikke svaret, mener at der er andre præmisser som også spiller med ind.

Det kommer vel an på den enkeltes personlige modenhed.
Nogle er meget bevidst om deres valg og handlinger, og nogle er det modsatte.
Som 18-årig tænkte jeg da aldrig selv over konsekvenserne af mine valg.

Lige børn leger jo bedst, så derfor kunne jeg aldrig finde på at have kontakt til én, som ikke befinder sig på omkring egen alder.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har læst hele den anden tråd og nu denne og har tænkt meget over det.

Tror at jeg er nødt til at sige at hvis man vil hæve aldersgrænsen for at sælge sex, så bør man nok også hæve aldersgrænsen for hvornår man er myndig.

Jeg er udemærket godt klar over at man ofte laver dumme beslutninger når man er ung, men det gælder i alle livets aspekter og man er nødt til at lære at leve med sine beslutninger

Det gælder også hvis man.:

Kører for stærkt og det går galt

Drikker alt for meget

Vælger den forkerte uddannelse

Lader sig Pierce og tatovere over hele kroppen og fortryder osv osv

Jeg vil dog lige nævne at jeg ikke ville besøge så ung en pige og det er ikke fordi at jeg skal moralisere, men min datter er 19 og jeg kan sgu ikke få mig selv til det :unsure:

Redigeret af Toddy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det anses for at være en stor og vigtig beslutning at få foretaget en abort.  Det kan man som 18 årig.  Er man under kræver det ens forældres samtykke.  Taler vi om unge kvinders modenhed,  vil de flest nok også synes og håbe på, at før man træffes sådan en beslutning, at man involvere ens forældre og søger viden m.v således at beslutningen træffes på velovervejet grundlag.

Man kunne jo i princippet håbe på, at beslutningen om at modtage penge for sex, træffes på et velovervejet grundlag.  Vi ved jo så godt, at disse unge piger bestemt ikke vender det med forældrene.  Man kunne jo så forvente, at man søger viden, og kontakter nogle rutinerede kvinder i branchen før man kaster sig ud i det.

Når man er myndig forventes det, at disse unge mennesker igennem opdragelse m.v. er blevet klædt på til at træffe beslutninger på et velovervejet grundlag.   Så rent lovgivningsmæssigt giver det nok ikke meget mening at hæve aldersgrænsen.   Personligt så jeg gerne, at pigerne var et godt stykke op i tyverne før de entrere i branchen.   I perioden før vil det bestemt set med de generelle briller være mere "sundt" for fremtiden og deres udvikling, at tage uddannelse, have kæresteforhold og ellers nyde det sociale liv med aldersmæssigt ligesindede.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, 1 time siden:

Personligt så jeg gerne, at pigerne var et godt stykke op i tyverne før de entrere i branchen.   I perioden før vil det bestemt set med de generelle briller være mere "sundt" for fremtiden og deres udvikling, at tage uddannelse, have kæresteforhold og ellers nyde det sociale liv med aldersmæssigt ligesindede.  

Det er vel også det som nogen, og forhåbentlig flere af dem, end vi lige regner med,  velovervejede unge piger gør.

Forener et målrettet studieliv, med et behov for noget indtjening til at finansiere budgetkontoen, og nyde det sociale liv med aldersmæssigt ligesindede.

Der skal ikke meget hovedregning til, for at regne ud hvor mange timers arbejdsindsats der skal erlægges i kassen hos Netto, eller på lagnerne for at tjene de samme penge.

Og foretrækker pigerne få timers arbejde til en høj timeindtægt, er det lige så legitimt som 18 årig + som 25 +.

Jeg har hørt de mest forfærdelige inside beretninger, om hvordan det et gået piger i branchen, så vel de unge som de lidt ældre, fordi de forvaltede og forbrugte deres indtægter helt destruktivt, men dem hører vi også om.

Det gør vi ikke om dem, som efter endt uddannelse sidder gældfri tilbage,  efter et liv i  prostitution under uddannelsen, og nu i gode jobs med egen familie og gode indtægter.

Muligheder som branchen gav dem, og som de naturligt nok går stille med dørene omkring, og ingen interesse har i at dele med den offentlige mening.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan selvfølgelig skyldes at der ikke er sønderligt mange glædespiger, der følger denne debat, hvis ingen af dem, eller kun få har afgivet deres stemme i afstemningen.

Men hvis dem der har stemt, er repræsenteret i det massive flertal, som der er i afstemningen for en aldersgrænse på 18 år, kan det vel tolkes derhen, at det synspunkt som i blandt Trine Tease forfægter i debatten om en væsentlig højere aldersgrænse end 18 år, ikke nødvendigvis er repræsentativ for et flertal af piger i branchen?

Adgang til forebyggende rådgivning, opsøgende virksomhed i branchen, gældsrådgivning og exitprogrammer, tror jeg er langt fornuftigere værktøjer at tilbyde kvinder i alle aldre i branchen, end ren symbolpolitik i kraft af en branche specifik højere aldersgrænse, end den generelle myndigheds alder på 18 år.

Det byder mig egentlig imod med frit lejde for socialt bedrageri og sort arbejde, men jeg erkender at der findes piger i branchen, hvis personlige historie er så tragiske, at frit lejde som en del af et exit program vil kunne udgøre et fornuftigt tilbud, som en reel mulighed for efter eget ønske at forlade prostitution.

Samme kriterier kan overvejes i andre socioøkonomniske, og psykosociale sammenhænge, hvor misbrug og ren overlevelses kriminalitet udgør den røde tråd i livsforløb så tragiske, at vi andre bør hav overskuddet til at kunne acceptere straffrihed og gældseftergivelse, under  forudsætning af helt klare forpligtende aftaler mellem klienter og samfundet.

Toddy skrev, for 23 timer siden:

Jeg vil dog lige nævne at jeg ikke ville besøge så ung en pige og det er ikke fordi at jeg skal moralisere, men min datter er 19 og jeg kan sgu ikke få mig selv til det :unsure:

Mon ikke også det er her humlen kan ligge begravet hos nogle mandlige købere af sex, som også er fædre til unge piger?

Deres modstand mod en aldersgrænse, der er mere emotionel end den er saglig, subjektiv fordi de mindst af alt ønsker at deres egne døtre vil starte som sexarbejder.

Det respekterer jeg, men jeg synes til gengæld ikke at det udgør et rationale for politisk, at ville indføre en højere aldersgrænse for salg af sex, end den helt generelle myndighedsalder på 18 år - heldigvis er det heller ikke Toddys ærinde, han har bare selv en datter på 19 år.

For eget vedkommende som 54 årig singlemand, hardcore single og uden børn eller familie, der har jeg ingen personlig reference for ikke at ville købe sex af piger under 21 år gamle.

Jeg køber gerne, og med god samvittighed sex af en glædespige der er fyldt 18 år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er selv 48 år gammel og on, off single på 9. år og ser jo helt automatisk en hel del af min datters veninder og må da indrømme at mange af dem er sgu ganske fornuftige piger, der ved hvad de vil og hvad de kan osv. 

Jeg syntes stadig at det er en svær beslutning at tage, men jeg står ved mit tidligere indlæg hvad enten jeg selv har lyst til at besøge en så ung pige eller ej 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, den 7.11.2019 at 02:10:

At sætte alder på det job, vil være diskriminerende i stor stil.

Man skal være 23-25 for at få en alkoholbevilling.

Det er et vrøvleargument at kalde det diskriminerende, for det er jo hele pointen at diskriminere. Grænserne i dag er også diskriminerende.

Pophair skrev, den 7.11.2019 at 02:10:

Det som jeg tror virker, er oplysning. Foredrag i skolerne fx

Fint nok med tro, så længe du går i kirke. Det virker bare ikke særligt effektivt. Læs evt den anden tråd for forklaringen.

Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Men hvis dem der har stemt, er repræsenteret i det massive flertal, som der er i afstemningen for en aldersgrænse på 18 år, kan det vel tolkes derhen, at det synspunkt som i blandt Trine Tease forfægter i debatten om en væsentlig højere aldersgrænse end 18 år, ikke nødvendigvis er repræsentativ for et flertal af piger i branchen?

Hvad er pointen med de der gætterier, som er helt på månen? En mikroskopisk andel GP'er og ex-gp'er er overhovedet brugere her.

Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Mon ikke også det er her humlen kan ligge begravet hos nogle mandlige købere

Måske, men din beslutning er ikke mere rationel. Og for mit vedkommende ser jeg bare nøgternt ogr rationeltpå det:

Unge har svært ved at tænke i konsekvenser og i det hele taget langsigtet.

Der er ekstremt mange risici ved prostitution.

Fordi det er tabu, er det svært at finde social støtte.

 - Af de grunde alene, er en hævet minimumsalder en god ide.

 

Og til dem der siger man må køre bil og lille MC: Gu' må man da ej. Man skal uddannes til det først, det er ikke nok at være 18.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Bebop skrev, for 19 minutter siden:

Man skal være 23-25 for at få en alkoholbevilling.

Det er et vrøvleargument at kalde det diskriminerende, for det er jo hele pointen at diskriminere. Grænserne i dag er også diskriminerende.

Men hvad du vil, vi er forskellige. 

Vi taler om en selvstændig erhvervsdrivende, som en prostitueret m/k er. Vedkommende kan ikke ansættes af nogen som helst, da det vil være rufferi at ansætte vedkommende. 

 

 

 

 

 

 

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 19 minutter siden:

Man skal være 23-25 for at få en alkoholbevilling.

Det er et vrøvleargument at kalde det diskriminerende, for det er jo hele pointen at diskriminere. Grænserne i dag er også diskriminerende.

Fint nok med tro, så længe du går i kirke. Det virker bare ikke særligt effektivt. Læs evt den anden tråd for forklaringen.

Hvad er pointen med de der gætterier, som er helt på månen? En mikroskopisk andel GP'er og ex-gp'er er overhovedet brugere her.

Måske, men din beslutning er ikke mere rationel. Og for mit vedkommende ser jeg bare nøgternt ogr rationeltpå det:

Unge har svært ved at tænke i konsekvenser og i det hele taget langsigtet.

Der er ekstremt mange risici ved prostitution.

Fordi det er tabu, er det svært at finde social støtte.

 - Af de grunde alene, er en hævet minimumsalder en god ide.

 

Og til dem der siger man må køre bil og lille MC: Gu' må man da ej. Man skal uddannes til det først, det er ikke nok at være 18.

Jeg er sgu ikke helt enig.

Loven har fastsat at man er myndig, som 18 årig og jeg vil gerne diskutere og endda argumentere imod korrektheden af dette, men hvis man er myndig som 18, så må man også acceptere konsekvenserne af sine valg

Med hensyn til "uddannelse", så tvivler jeg stærkt på at der er nogle 18 årig, som vælger at blive GP uden at de har haft en del "træning" inden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Toddy skrev, for 3 timer siden:

Loven har fastsat at man er myndig, som 18 årig og jeg vil gerne diskutere og endda argumentere imod korrektheden af dette, men hvis man er myndig som 18, så må man også acceptere konsekvenserne af sine valg

Du misforstår. At du kan sælge sex som 18-årig, har intet at gøre med at du er myndig. Det er blot et sammenfald, at alderen pt. er den samme...  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg synes man skal være fyldt 21 for at kunne sælge sex. 

At dyrke  sex er noget andet men  i det øjeblik man sælger sex risikerer man at støde ind i sådan nogle mænd som desværre også findes her på eroguide. Mænd der kun ser på en kvinde som et objekt og i bund og grund foragter hende.  Og det at de betaler en  kvinde for hendes sexydelser gør at de tror de kan tillade sig hvad som helst.  Også bryde hendes grænser. For de har jo betalt - så hva faen` - hun har jo ingen værdi. hun er kun en fisse og et middel til tilfredstillelse. Sådanne mænd findes desværre.  Og de mænd kan en voksen kvinde bedre håndtere end en ikke-voksen teen-ager.  

 

   . For en 18 årig er teen-ager og dermed en ikke-voksen.  Det er min personlige holdning. 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 2 timer siden:

Jeg synes man skal være fyldt 21 for at kunne sælge sex. 

At dyrke  sex er noget andet men  i det øjeblik man sælger sex risikerer man at støde ind i sådan nogle mænd som desværre også findes her på eroguide. Mænd der kun ser på en kvinde som et objekt og i bund og grund foragter hende.  Og det at de betaler en  kvinde for hendes sexydelser gør at de tror de kan tillade sig hvad som helst.  Også bryde hendes grænser. For de har jo betalt - så hva faen` - hun har jo ingen værdi. hun er kun en fisse og et middel til tilfredstillelse. Sådanne mænd findes desværre.  Og de mænd kan en voksen kvinde bedre håndtere end en ikke-voksen teen-ager.  

 

   . For en 18 årig er teen-ager og dermed en ikke-voksen.  Det er min personlige holdning. 

 

18 er blot et tal

Teenager er blot et ord

Møgsvin kan og vil man møde uanset alder

Jeg er 48 år gammel og jeg er sgu ikke voksen endnu :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Toddy skrev, for 3 timer siden:

18 er blot et tal

Teenager er blot et ord

Møgsvin kan og vil man møde uanset alder

Jeg er 48 år gammel og jeg er sgu ikke voksen endnu :huh:

Hvis 18 år blot er et tal så er 10 år også bare et tal 

Ord har magt. 

Ord definerer 

Og jeg er 100 år. 

Herregud - det er bare et tal ikk :P

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 2 timer siden:

Hvis 18 år blot er et tal så er 10 år også bare et tal 

Ord har magt. 

Ord definerer 

Og jeg er 100 år. 

Herregud - det er bare et tal ikk :P

Ja 10 er også blot et tal og 5 ligeså, men lov er lov og når man bliver 18 år gammel, så er man lovmæssigt myndig og dermed forventes man at være ansvarlig for sine handlinger.

For min skyld kan man da sagtens lave en lov, der siger at man ikke må sælge sex før end man er 21, men så skal alderen for at være myndig og dermed ansvarlig for sine handlinger også sættes op

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Loser
Lady C skrev, for 2 timer siden:

Hvis 18 år blot er et tal så er 10 år også bare et tal 

100% korrekt, men man skal da være noget specielt skruet sammen hvis man ikke kan se forskel. En 10 årig er jo et barn. En 18 årig er myndig og kan træffe de samme beslutninger som de personer du kalder voksne, som i mine øjne kan være langt fra særlig voksne. Det er så MIN personlige holdning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 10 timer siden:

At dyrke  sex er noget andet men  i det øjeblik man sælger sex risikerer man at støde ind i sådan nogle mænd som desværre også findes her på eroguide. Mænd der kun ser på en kvinde som et objekt og i bund og grund foragter hende.  Og det at de betaler en  kvinde for hendes sexydelser gør at de tror de kan tillade sig hvad som helst.  Også bryde hendes grænser. For de har jo betalt - så hva faen` - hun har jo ingen værdi. hun er kun en fisse og et middel til tilfredstillelse. Sådanne mænd findes desværre.  Og de mænd kan en voksen kvinde bedre håndtere end en ikke-voksen teen-ager.  

Ikke at jeg er uenig i, at der findes afstumpede mænd med ditto holdninger, ligesom der findes kvinder af samme støbning.

Men er du virkeligt stødt på sådanne typer herinde?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Onslow skrev, for 3 timer siden:

Ikke at jeg er uenig i, at der findes afstumpede mænd med ditto holdninger, ligesom der findes kvinder af samme støbning.

Men er du virkeligt stødt på sådanne typer herinde?

ja  - også i den grad...

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 3 minutter siden:

ja  - også i den grad...

Det vil jeg så i givet fald på mit køns vegne gerne beklage, men jeg synes stadig, at du skylder et par eksempler. :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Onslow skrev, for 6 minutter siden:

Det vil jeg så i givet fald på mit køns vegne gerne beklage, men jeg synes stadig, at du skylder et par eksempler. :) 

 

Jeg " skylder " ikke noget som helst til nogen.. Men hvis du følger med i diverse tråde herinde - især visse ameldelser og så den berygtede laaaaange tråd om gadepiger så stikker der nogle eksempler ud på et menneskesyn og kvinde syn som er så klamt at jeg - når jeg læser det - får lyst til at opsige min profil herinde.. 

De ubehagelige typer jeg har mødt irl har jeg kunnet håndtere. Men det havde jeg sgu nok ikke kunnet , dengang jeg kun var 18 år.

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 4 minutter siden:

Jeg " skylder " ikke noget som helst til nogen.. Men hvis du følger med i diverse tråde herinde - især visse ameldelser og så den berygtede laaaaange tråd om gadepiger så stikker der nogle eksempler ud på et menneskesyn og kvinde syn som er så klamt at jeg - når jeg læser det - får lyst til at opsige min profil herinde.. 

De ubehagelige typer jeg har mødt irl har jeg kunnet håndtere. Men det havde jeg sgu nok ikke kunnet , dengang jeg kun var 18 år.

Første afsnit er jeg ikke helt uenig i. :)

Sidste er nok lidt mere egen person fikseret, end jeg bryder mig om, men lad os bare lade det ligge.

God weekend

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 3 minutter siden:

Jeg " skylder " ikke noget som helst til nogen.. Men hvis du følger med i diverse tråde herinde - især visse ameldelser og så den berygtede laaaaange tråd om gadepiger så stikker der nogle eksempler ud på et menneskesyn og kvinde syn som er så klamt at jeg - når jeg læser det - får lyst til at opsige min profil herinde.. 

De ubehagelige typer jeg har mødt irl har jeg kunnet håndtere. Men det havde jeg sgu nok ikke kunnet , dengang jeg kun var 18 år.

Den slags mennesker findes desværre overalt og jeg er sikker på at de også er herinde.

Der er nok desværre ikke så meget at vi kan gøre ved den måde at de typer betragter kvinder eller for den sags skyld samfundet/verden på

Helt personligt vælger jeg at se på pigerne herinde, som "gudinder" 

Man kan jo også argumentere for at, hvis pigen man har valgt at besøge er en "gudinde" så får man nok også en væsentlig bedre oplevelse end hvis man bare skal besøge et hul, for at få svinet kørt af.

Dog mener jeg ikke at det i sig selv er et argument for at ændre på alderen for at sælge sex, for den slags ubehagelige typer kan man møde i alle aspekter af livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Toddy skrev, for 4 minutter siden:

Den slags mennesker findes desværre overalt og jeg er sikker på at de også er herinde.

Der er nok desværre ikke så meget at vi kan gøre ved den måde at de typer betragter kvinder eller for den sags skyld samfundet/verden på

Helt personligt vælger jeg at se på pigerne herinde, som "gudinder" 

Man kan jo også argumentere for at, hvis pigen man har valgt at besøge er en "gudinde" så får man nok også en væsentlig bedre oplevelse end hvis man bare skal besøge et hul, for at få svinet kørt af.

Dog mener jeg ikke at det i sig selv er et argument for at ændre på alderen for at sælge sex, for den slags ubehagelige typer kan man møde i alle aspekter af livet

jeps - er enig.  Men du har bedre forudsætninger for at håndtere sådanne typer som voksen end som ikke-voksen. Det er sund fornuft..

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, Lige nu:

jeps - er enig.  Men du har bedre forudsætninger for at håndtere sådanne typer som voksen end som ikke-voksen.

Hvornår er man voksen ???

Loven siger 18

Du mener 21 blot fordi at så er man ikke teenager mere. Det er så 20 men skidt 

Man kan jo også sige at alderen skulle være 25 eller 30 eller endnu ældre

I sidste ende kan man jo så også sige, at hvis det er så skadeligt at sælge sex at man som myndig ikke kan håndtere det, så bør det helt forbydes.

Narko er forbudt, fordi at det skaber afhængighed og er farligt og mange får mentale problemer ved brugen af stoffer

Hvornår er det i orden at købe sex ? Skal minimums alder også ændres der?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...