Hop til indhold
MickeyM

Hvor gammel bør en sexarbejder være, før man lovligt kan købe sex af denne?

Afstemning   

132 medlemmer har stemt

  1. 1. Læs mit indlæg herunder før I stemmer.

    • 18 år
      80
    • 19 år
      1
    • 20 år
      7
    • 21 år
      28
    • 22 år
      2
    • 23 år
      2
    • 24 år
      0
    • 25 år
      9
    • 26 år, eller derover
      3
    • Jeg mener at salg af sex helt skal forbydes.
      0


Recommended Posts

Som mange sikkert ved, er tråden Aarrangerer gangbangs i sit eget soveværelse stukket af i mange retninger...

En af dem, er debatten om, hvor gammel man bør være, før man lovligt kan sælge sexuelle ydelser i Danmark.  - Eller rettere: Hvor gammel bør den person man køber sex af være, før købet er lovligt i DK?  Denne afstemning er anonym. Stem ikke efter hvad I tror der kan gennemføres, men stem efter jeres mavefornemmelse. Hvad burde være minimumsalderen?

Jeg håber at debatten kan fortsætte i denne tråd, for jeg synes at aldersdebatten er vigtig, og dét at sætte "den rette" aldersgrænse ind i vores lovgivning, kan være et af de tunge værktøjer vi kan bruge, for at minimere nogle af de ikke så pæne sider af branchen...  

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, for 41 minutter siden:

Når man er 18, er man myndig.

Der er flere ting man ikke kan som 18-årig i dag...  Jeg forstår ikke denne "naturlige" sammenkobling mellem myndighed og "at så kan man alt", som ikke kun du @EksilKøbenhavner giver udtryk for, men også flere andre.

Som lovgivningen er i dag, så må en 18-årig myndig person eksempelvis kun føre motorcykel under en vis størrelse... Skal denne regl så afskaffes, skal man som 18-årig kunne føre en 500-hestes Bugatti? - Hvori ligger det logiske i, at hvis man er myndig, så er der frit spil?

Dertil: Straffeloven §224 nævner ikke at det er lovligt at købe sex af en person som er myndig, men der står direkte, og helt specifikt, at alderen skal være 18 år - ikke at man er myndig.

Jeg forstår ikke argumentet med "at hvis man bare er myndig, så..." - Sådan er det jo ikke i vores samfund i dag, det er masser af steder, hvor det ikke er nok at være myndig (18 år)... Hvorfor er det "logisk" ved salg af sex?

- Altså, det er jo end ikke lovligt at sælge pizza'er, blot fordi du er myndig...

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 33 minutter siden:

Der er flere ting man ikke kan som 18-årig i dag...  Jeg forstår ikke denne "naturlige" sammenkobling mellem myndighed og "at så kan man alt", som ikke kun du @EksilKøbenhavner giver udtryk for, men også flere andre.

Som lovgivningen er i dag, så må en 18-årig myndig person eksempelvis kun føre motorcykel under en vis størrelse... Skal denne regl så afskaffes, skal man som 18-årig kunne føre en 500-hestes Bugatti? - Hvori ligger det logiske i, at hvis man er myndig, så er der frit spil?

Dertil: Straffeloven §224 nævner ikke at det er lovligt at købe sex af en person som er myndig, men der står direkte, og helt specifikt, at alderen skal være 18 år - ikke at man er myndig.

Jeg forstår ikke argumentet med "at hvis man bare er myndig, så..." - Sådan er det jo ikke i vores samfund i dag, det er masser af steder, hvor det ikke er nok at være myndig (18 år)... Hvorfor er det "logisk" ved salg af sex?

 

Går så også udfra du vil forbyde de unge at tage til fester.  For tænk hvis de selv tog den beslutning at have sex.  Det ville være frygteligt.

Forstår ikke din mission og de bevæggrunde du har.    Men som sædvanligt den samme rille modstanderne af prostitution kører.   Hvor i  ud af til vil "frelse" dem men i virkeligheden vil spytte på dem.  Fordi i har det meget svært med prostitution eksisterer.   

Syntes faktisk det er virkeligt nedsættende overfor  GP´erne  med de de valg du vil tage for dem.   Hvorfor må de ikke selv bestemme over deres krop ?

Det næste bliver vel at du helst så at alle kvinder gik helt tildækket i det offentlige rum.

Hvorfor mener du at du har ret til at gå ind og moralisere over GP´erne ?   Det er sådanne som dig der gør livet surt for dem,  Med alle de her fordomme som du pakker flot ind i at du vil frelse dem.   Er dit problem at en dansk kvinde selv kan vælge hvem og hvor mange hun vil have sex med ?  Er problemet at du helst så de gemte deres mødom til de blev gift med dig ?

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 13 minutter siden:

Syntes faktisk det er virkeligt nedsættende overfor  GP´erne  med de de valg du vil tage for dem.   Hvorfor må de ikke selv bestemme over deres krop ?

Det må de også gerne for min skyld, men jeg tænker bare at vi lovmæssigt bør sætte en fornuftig aldersgrænse. Hvad tænker du? - Ingen aldersgrændse, GP som 15-årig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

I 1999 og 2003 blev grænsen hævet til 18, som stadig virker passende. Det kommer nok bag på nogle, men lovgiverne har tilsyneladende ikke altid ment at sex og penge i sig selv var farligt.

I modsat retning har man i 2013 sænket grænsen for hvornår klinikejeren gør noget galt i forhold til den prostitueredes alder, fra 21 til 18.

"Straffelovrådet finder i tilknytning hertil, at der ikke længere bør gælde særlige regler for prostituerede mellem 18 og 21 år. Myndighedsalderen er i dag 18 år, og Straffelovrådet finder ikke grundlag for at behandle 18-20 årige myndige personer anderledes end myndige personer over 21 år."

Se omtale i denne gamle tråd, hvor der også er debat om samme emne - med gode indlæg fra bl.a @Nikita Darling

Lovændring 1. juli 2013 - nu mulighed for 18 årige på bordellerne

Hvor gammel bør man være før man kan arbejde som f.eks slagteriarbejder? Eller som cykelbud? Det er heller ikke uden risici.

Bør voksne kunne bestemme frit over deres egen krop, selv om de vil gøre noget som andre ikke kan lide? Bør grænsen for f.eks. tatoveringer sættes op til måske 30 år? Er der forskel, så nogle må bestemme selv, men andre ikke må?

Hvorfor er sex og penge på vej til igen at blive opfattet som mere farligt og forbudt, end det var tilfældet i gamle dage? Skyldes det indflydelse fra andre dele af verden inkl. USA eller Mellemøsten?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dane skrev, for 3 minutter siden:

Bør voksne kunne bestemme frit over deres egen krop...

Ja, voksne burde kunne bestemme over deres egen krop... men 18-årige..?

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 58 minutter siden:

Der er flere ting man ikke kan som 18-årig i dag...  Jeg forstår ikke denne "naturlige" sammenkobling mellem myndighed og "at så kan man alt", som ikke kun du @EksilKøbenhavner giver udtryk for, men også flere andre.

Som lovgivningen er i dag, så må en 18-årig myndig person eksempelvis kun føre motorcykel under en vis størrelse... Skal denne regl så afskaffes, skal man som 18-årig kunne føre en 500-hestes Bugatti? - Hvori ligger det logiske i, at hvis man er myndig, så er der frit spil?

Dertil: Straffeloven §224 nævner ikke at det er lovligt at købe sex af en person som er myndig, men der står direkte, og helt specifikt, at alderen skal være 18 år - ikke at man er myndig.

Jeg forstår ikke argumentet med "at hvis man bare er myndig, så..." - Sådan er det jo ikke i vores samfund i dag, det er masser af steder, hvor det ikke er nok at være myndig (18 år)... Hvorfor er det "logisk" ved salg af sex?

Personligt syntes jeg 18 år.   Men ved at der kan være meget forskel på alder og hvor udviklede mennesker er.   Du ville kunne møde personer der både udseendemæssigt og ansvarbeviste kun er 15 år, men mere myndige end nogle der er i 20´erne.   Og du kan møde personer der trods de er 2 eller 3 gange så gamle er mere uansvarlige og umyndige end nogle på 18 år.

Men hvorfor skal der lige her tages så meget hensyn nu bare fordi det er nogle der har sex ?  Endda frivilligt.    

Hvorfor er der lige her et korstog ?    

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 5 minutter siden:

Men hvorfor skal der lige her tages så meget hensyn nu bare fordi det er nogle der har sex.  Endda frivilligt.

Sorry, men jeg har ingen ide om hvad du mener.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 6 minutter siden:

Ja, voksne burde kunne bestemme over deres egen krop... men 18-årige..?

 

Men du vil godt have at de skal have lov at køre bil ?     Hvor de i den grad udgør en fare for andre mennesker.

Men sex ?  Uha.  Det er frygteligt.  

Du er godt klar over at mange unge har sex mange år tidligere ikke ?  Mange endda også før de fylder 15 år.   

Personligt syntes jeg man skal rådgive unge som gamle.   Men jo mere man moraliserer og forbyder jo værre bliver det.   Se i USA hvor mange teenagermødre der er.  Selvom de i USA virkeligt er på skideren når de opdager de er blevet enlige mødre og ikke har det store sikkerhedsnet som vi har i Danmark, med børnepenge og diverse børneydelser.   Der er det en katastrofe !!.   Men alligevel så mange der bliver gravide i en ung alder.

Og grunden mener jeg er alt den her sexforskrækkelse og moralisering.    Det er sgu da pudsigt at i USA kan de køre bil og gå med våben når de er 16 år.   Men det at have sex det er virkeligt nogle frygteligt noget.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 14 minutter siden:

Ja, voksne burde kunne bestemme over deres egen krop... men 18-årige..?

Vil du generelt forbyde 18-årige at have sex? Eller kun når der er penge involveret? Hvorfor er penge farlige? Må en 18-årig have sex med en kæreste fra en velhavende familie - eller er det også farligt? Vil du generelt hæve myndighedsalderen? Stemmeretsalderen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 2 minutter siden:

Men du vil godt have at de skal have lov at køre bil ?

Som 18-årige... Ja, jeg tænker at de godt begynde på at føre motoriseret køretøjer, med måde... At sælge sex: Nope!

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 16 minutter siden:

Sorry, men jeg har ingen ide om hvad du mener.

Hvorfor kæmper du ikke for at spiritus burde forbydes ?  Tænk hvor mange der årligt dør af sygdomsrelaterede sygdomme,  for slet ikke at nævne alle de familier der bliver skilt og hvor børnene har en frygtelig barndom med forældre der er alkoholikere.

Eller hvorfor kæmper du ikke på at forbyde mennesker at blive fede ?   Det koster godt nok mange menneskeliv.

Og jeg kunne nævne 100 andre mere relevante ting end købesex, som jeg syntes var mere passende for dig at kæmpe for.

Men sex hvor der faktisk kun er nydelse , og endda nogle gange lidt kærlighed,- det vil du forbyde.   Dvs du vil forbydde GP´erne at de selv skal få lov at træffe det valg.  .

Skal det så også forbydes os andre at gå på arbejde ?    Tror mig der er mange mennesker der har et arbejde de ikke kan lide.   

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 1 minut siden:

Som 18-årige... Ja, jeg tænker at de godt begynde på at føre motoriseret køretøjer, med måde... At sælge sex: Nope!

Men du ville jo helst have at de aldrig selv kunne få lov til selv at træffe det valg.   Det skrev du jo i aller første indlæg, hvor du fortalte du helst så at prostituation blev forbudt.

Så din mening om aldersgrænse kan man ikke bruge til noget.   For du ville også mene en 30 årig heller ikke selv skulle have lov at bestemme i den alder.  Lige når det gælder købesex ;-)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men vil gå i seng :) 

Men godt lide du argumenterer udfra det du mener er rigtigt.   Det skal du have ros for.

Du angriber ikke som visse fra dem der vil have forbudt prostituation, men søger en dialog.  Og tak for det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 6 minutter siden:

Men du ville jo helst have at de aldrig selv kunne få lov til selv at træffe det valg.   Det skrev du jo i aller første indlæg, hvor du fortalte du helst så at prostituation blev forbudt.

Prøv at finde et link, og du vil se at du tager fejl. 

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 5 minutter siden:

Men du ville jo helst have at de aldrig selv kunne få lov til selv at træffe det valg.   Det skrev du jo i aller første indlæg, hvor du fortalte du helst så at prostituation blev forbudt.

Så din mening om aldersgrænse kan man ikke bruge til noget.   For du ville også mene en 30 årig heller ikke selv skulle have lov at bestemme i den alder.  Lige når det gælder købesex ;-)  

@ZEUS Alt er gået galt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 1 minut siden:

Prøv at finde link, og du vil se at du tager fejl. 

Var det mig der skulle finde link, eller ville du finde et ?

Hvis du mente mig så bare vise det du skrev:     (se det du skrev nederst som jeg har markeret)

1. Læs mit indlæg herunder før I stemmer.

  • 18 år
     
     25
  • 19 år
     
     0
  • 20 år
     
     2
  • 21 år
     
     4
  • 22 år
     
     0
  • 23 år
     
     1
  • 24 år
     
     0
  • 25 år
     
     0
  • 26 år, eller derover
     
     0
  • Jeg mener at salg af sex helt skal forbydes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 1 minut siden:

@ZEUS Alt er gået galt.

 

Hvad er gået galt ?

Skrev du ikke: Jeg mener at salg af sex helt skal forbydes. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var en del af afstemningen. Du kan rent faktisk vælge den mulighed, ligesom du kan vælge "21 år"... eller har jeg lavet en bøf ved oprettelsen af afstemningen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 6 minutter siden:

Det var en del af afstemningen. Du kan rent faktisk vælge den mulighed, ligesom du kan vælge "21 år"... eller har jeg lavet en bøf ved oprettelsen af afstemningen?

Okay så må du undskylde !.     Så misforstået dig.   Så ser jeg dit synspunkt berettet og i et helt andet lys.

Personligt mener jeg bare at der er så mange andre ting hvor vi som samfund forventer 18 årige selv skal kunne træffe deres valg og hvor de er myndige.  Så syntes jeg også de skal have lov til det ved købesex.

Hvorfor skal lige sex være noget anderledes hvor der er andre regler, tænker jeg.   For går udfra du ikke vil forbyde dem i at have sex uden penge indblandet når de er under 18 år.  Eller det vil du også have vi som samfund skal bestemme over dem der ?

Læser dog først svar imorgen tidligst da jeg skal i seng.

Men igen undskyld jeg så misforstod dig det med jeg troede det var din personlige mening det med forbyde prostituation.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ser altså rigtig ud i min browser.. 

ZEUS skrev, for 6 minutter siden:

Skrev du ikke: Jeg mener at salg af sex helt skal forbydes. ?

Jo, men som et muligt svar i afstemningen - Ikke om som udtryk for min personlige holdning.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 1 minut siden:

Det ser altså rigtig ud i min browser.. 

Jo, men som et muligt svar i afstemningen - Ikke om som udtryk for min personlige holdning.

 

Har opdaget det og sorry :( 

Som sagt ser jeg så helt anderledes på dit synspunkt nu vedrørende alder ved købesex.   Så er det da meget relevant at diskutere alder.

Blev bare lidt provokeret når jeg opfattede dig som en af dem der ville forbyde prostituation.   For syntes aldrig jeg har hørt et godt argument for det.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

Alderen vil ikke blive ændret til højere, lovmæssigt, end 18 af flere årsager. 

I dk er man myndig når man fylder 18. Så kan man slå ihjel for Danmark som soldat, man kan føre mc (med begrænsning), man kan føre bil uden begrænsning. Det kræver du gennemfører et kursus, der, hvis du består, giver dig et førerbevis  i den kategori du har tilladelse til. Man kan stemme til kommune og folketingsvalg og blive opstillet. Dog kræver stemme og opstilling til Folketing, at man er dansk statsborger. 

Alt dette er rettigheder vi alle har i dk. 

At vælge et arbejde, som er fuldt lovligt, hvis man er fyldt 18 år, det at være prostitueret, er et valg man kan vælge, kvinde eller mand, transkønnet ect. At kalde det andet end et arbejde, vil være at lyve for sig selv. 

At sætte alder på det job, vil være diskriminerende i stor stil. Kender i til andre job i vores samfund, hvor lovgivning sætter minnimumalder på? Ja, ved godt erhverschauffør kommer under der. Men det er mere fordi uddannelsen op til, ikke kan nåes som 18 årig og ansvaret for andre menneskers liv, er stort, ved fx buskørsel. 

Jeg synes fx socialrådgivere burde være ældre, fordi de ikke forstår sig på borgerne behov og har svært ved at sætte grænser. Hvis de er unge i det job, kan de tage skade psykisk, da borgernes problemer og vold i arbejdet, trusler osv, vil fylde meget i deres psyke. Derfor skal de være mindst 27, før de må søge job som socialrådgiver.  

Det lyder lidt dumt ikk? 

Det som jeg tror virker, er oplysning. Foredrag i skolerne fx. Der er prostituerede der enten stadig arbejder, eller er stoppet og vil være ved hvem de er. De må rundt på div steder og fortælle om det gode og ikke mindst det dårlige i det valgte job. Gerne statsstøttet

I Sverige blev købesex forbudt i 1999. Kunden er kriminaliseret, fordi det vil være diskriminerende at forbyde den udøvende at sælge sex. Det har ikke hjulpet at forbyde kunden at købe sex, men er blevet en undergrund, hvor de prostituerede er mere udsat. 

Det nyeste forslag er 1 års fængsel hvis man køber sex. 

Kilde:

http://www.seksualpolitik.dk/tema-sverige.html

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...