Hop til indhold
kanonkongen

Man bliver så træt af veganere.

Recommended Posts

Guest Loser
Onkel Reje skrev, for 2 timer siden:

 

Enig! :lol:

Redigeret af Loser

Del dette indlæg


Link til indlæg
Titan2 skrev, for 23 timer siden:

Man kommer jo bare ikke udenom at der er noget om snakken.. 

produktion af kød er sindsygt forurenende.. 

Hvis alle så skifter fra kød til grønt, tror du så ikke det forurener lige så meget at producerer det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Procenter er en glimrende argumentations form, så længe man sætter procenterne i forhold til noget. I ovenstående artikel angives at man kan reducere landbrugets andel af CO2 udledningen ved at undlade dyre opdræt. 

Jeg kan ikke, i artiklen, se hvor stor en del af verdens totale C02 udledning dyrehold er? 

Min overbevisning er at man skal være veganer fordi man synes det er synd for dyrene, eller man ikke kan tåle kød osv. 

Men skal verdens C02 udledning reduceres så det batter, er det helt andre ting man skal kigge på. Især generering og dermed forbrug af energi er en stor faktor. 

Godt nok er vi mange mennesker på jorden, men det er næppe deres spisevaner der vælter CO2 regnskabet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Val Venis skrev, 1 time siden:

Jeg har taget første spæde skridt mod at leve som vegetar. Det er vigtigt at starte stille og roligt. Så jeg er vegetar d. 29. Februar. <_<

Jeg venter til den 1 april :rolleyes:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Aarhuselsker skrev, for 9 timer siden:

Procenter er en glimrende argumentations form, så længe man sætter procenterne i forhold til noget. I ovenstående artikel angives at man kan reducere landbrugets andel af CO2 udledningen ved at undlade dyre opdræt. 

Jeg kan ikke, i artiklen, se hvor stor en del af verdens totale C02 udledning dyrehold er? 

Min overbevisning er at man skal være veganer fordi man synes det er synd for dyrene, eller man ikke kan tåle kød osv. 

Men skal verdens C02 udledning reduceres så det batter, er det helt andre ting man skal kigge på. Især generering og dermed forbrug af energi er en stor faktor. 

Godt nok er vi mange mennesker på jorden, men det er næppe deres spisevaner der vælter CO2 regnskabet. 

http://www.etiskraad.dk/etiske-temaer/natur-klima-og-foedevarer/undervisning-til-grundskolen/stamcellekoed/koedspisning-og-klimaforandringer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 9 timer siden:

Procenter er en glimrende argumentations form, så længe man sætter procenterne i forhold til noget. I ovenstående artikel angives at man kan reducere landbrugets andel af CO2 udledningen ved at undlade dyre opdræt. 

Jeg kan ikke, i artiklen, se hvor stor en del af verdens totale C02 udledning dyrehold er? 

Min overbevisning er at man skal være veganer fordi man synes det er synd for dyrene, eller man ikke kan tåle kød osv. 

Men skal verdens C02 udledning reduceres så det batter, er det helt andre ting man skal kigge på. Især generering og dermed forbrug af energi er en stor faktor. 

Godt nok er vi mange mennesker på jorden, men det er næppe deres spisevaner der vælter CO2 regnskabet. 

hahaha....

igen har du ikke gjort dit hjemme arbejde ..... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 8 timer siden:

Nu forudsætter artiklen at det nævnte korn både er egnet som føde til mennesker og husdyr. Landbrug er lidt mere kompliceret end det. Man kan ikke altid forvente at det man høster er af en kvalitet så det kan bruges som menneskeføde. Men jo, det vil da give mening hvis alle over en bred kam spiste mindre kød - måske mere end hvis et lille mindretal blev så ekstremt veganske at de skræmmer alle andre i den modsatte retning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, for 18 timer siden:

Hvis alle så skifter fra kød til grønt, tror du så ikke det forurener lige så meget at producerer det?

Overhovedet ikke..! Det kræver langt mindre energi og plads at lave 1kg kød end 1kg kartofler..

Det er jo i omegn af 70% af danmarks landbrugsland der går til landbrugsdyrene...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Titan2 skrev, for 5 timer siden:

Overhovedet ikke..! Det kræver langt mindre energi og plads at lave 1kg kød end 1kg kartofler..

Det er jo i omegn af 70% af danmarks landbrugsland der går til landbrugsdyrene...

Nu er der jo forskel på hvilken slags kød er udleder og hvor meget. Oksekød er som jeg har forstået det, den værste synder.

Men hovedparten af det danske oksekød er udtjent malkekvæg, så betyder det i virkeligheden også, at vi skal stoppe al mælkeproduktion? Så et stykke henadvejen er problemet vel mælk, ligesåmeget som oksekød.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
tvr skrev, for 7 minutter siden:

Men hovedparten af det danske oksekød er udtjent malkekvæg

Nahhhh, der er ingen der laver bøffer af gamle malkekøer. Dertil bruges kødkvæg :mrgreen:

Då da vis fra Tjøffenhavn af då dær :D

Du får lige litteratur

 

https://lf.dk/viden-om/landbrugsproduktion/husdyr/kvag

 

 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Nahhhh, der er ingen der laver bøffer af gamle malkekøer. Dertil bruges kødkvæg :mrgreen:

Då da vis fra Tjøffenhavn af då dær :D

Du får lige litteratur

 

https://lf.dk/viden-om/landbrugsproduktion/husdyr/kvag

 

Tak. Jeg tager dit ord for det. Jeg startede med at læse, men efter "koen starter sit liv som kalv", måtte jeg opgive......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
tvr skrev, for 3 minutter siden:

Tak. Jeg tager dit ord for det. Jeg startede med at læse, men efter "koen starter sit liv som kalv", måtte jeg opgive......

Længere nede får du ar vide at tyre er en hanko :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Nahhhh, der er ingen der laver bøffer af gamle malkekøer. Dertil bruges kødkvæg :mrgreen:

Det er vist den lodretteste usandhed længe hørt!

Ca. 85% af det oksekød der sælges til konsum er gamle malkekøer.

Desværre er det sjældent at det kan ses på pakkerne i køle- og frysediskene.

Gamle malkekøer egner sig i kun til hakketkød; men i de mængder der kommer fra gamle malkekøer skulle ca. 3/4 af oksekødsforbruget flyttes fra "bøffer" til hakketkød hvis dette skulle opfyldes.

Kød fra kødkvæg exporteres alt hovedsageligt til lande, der værdsætter kvalitet over pris.

Så med mindre du køber oksekød hos slagtermestre, der selv slagter og følger kødet fra slagtebænk til disken, har du uret og også i den grad!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Tatra skrev, for 5 minutter siden:

Ca. 85% af det oksekød der sælges til konsum er gamle malkekøer.

 

Hvor har de det tal fra? 

Tatra skrev, for 5 minutter siden:

Gamle malkekøer egner sig i kun til hakketkød

Så 85% af det oksekød forbrugeren spiser er hakkekød? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Val Venis skrev, den 17.9.2019 at 15:42:

Det ville jeg ikke have nogen skrupler omkring.

For omkring 30 år siden, havde jeg en lærer der talte en del om miljø og klima, og de udfordringer vi stod over for. Det gjorde stort indtryk på mig. Men når jeg fortalte andre om det, fik jeg at vide at jeg var skrupskør. 

Så derfor er jeg i dag ret rolig omkring alt det klimahysteri. Jeg tror det er for sent at redde jorden. Så om man køber klimaaflad, det tror jeg ikke gør det store. 

Jeg tror også, det er for sent at redde jorden i dens nuværende form. Det kan ikke engang hystaden/pjækkerten Greta Thunfisk rette op på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Hvor har de det tal fra? 

Så 85% af det oksekød forbrugeren spiser er hakkekød? 

 

Tallene: Jeg er tilfældigvis i branchen.

Hakketkød: Beklager hvis jeg har formuleret mig uklart. Kød fra gamle malkekøer BURDE kun spises som hakketkød. Det sker desværre ikke. De skæres (for) ofte op til skært kød, der ender i køle- og frysemontrene, og som efterfølgende giver forbrugerne dårlige oplevelser.

At hakketkød fra de gamle malkekøer er en udemærket spise er så en helt anden snak!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Tatra skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er tilfældigvis i branchen.

Så du har ikke officielle tal? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Tatra skrev, for 1 time siden:

Tallene: Jeg er tilfældigvis i branchen.

 

Så kender du sikkert denne opgørelse. 

Der er godt 1,5 mill stk kvæg i DK, heraf er knap 600.000 malkekøer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Borende X skrev, for 7 timer siden:

Jeg tror også, det er for sent at redde jorden i dens nuværende form. Det kan ikke engang hystaden/pjækkerten Greta Thunfisk rette op på.

Men hun gør i det mindste noget - iøvrigt pjækker hun ikke, hun har fuldført den svenske folkeskole og holder nu et sabbat år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 timer siden:

Jeg tror også, det er for sent at redde jorden i dens nuværende form. Det kan ikke engang hystaden/pjækkerten Greta Thunfisk rette op på.

Hvad er det som gør at en voksen mand føler det der behov for at håne en pige der gør det hun tror på? Det må du jo kunne svare på eftersom du er en af disse voksne mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...