Hop til indhold
Goodbro

Pattaya - Første gang

Recommended Posts

ZEUS skrev, for 2 timer siden:

Har du et link ?

Ja lejligheder der får man helt klart mest for pengene, men tit så kun leje på månedsbasis.  

Det er under strafansvar, fængsel op til 1 år og store bøder forbudt at udleje condolejligheder fra dag til dag - det så jeg ihvertfald et stort opslag om, men jeg tvivler på det skal tages så alvorligt - og hvem skulle også lige rende rundt og kontrollere ;-)

Men det er nok noget hotellobbyen har fået gennemført, ligesom herhjemme, hvor de er bange for at miste lidt omsætning.

- men på ugebasis er det normalt ikke noget problem - og lejligheder der udbydes gennem Airbnb

https://www.airbnb.dk/

kan man ofte få med extra rabatter, hvis man lejer i længere tid - måske 10 %/uge og op til 25 - 40 %/måned. Man skal bare være opmærksom på at det ofte ikke er dyrere at leje i forholdsvis nybyggede condos, fremfor ældre længere fra centrum, hvis man er lidt tidligt ude - og så skal man vælge efter om der kører en bath-taxi lige forbi. Pratamnak er udmærket, da ikke er længere fra Downtown Pattaya eller Jomtien end man kan gå - måske ikke lige i middagsheden, men fint om natten og man ikke har en dame i højhælede på slæb ;-)

Nu brugte jeg ikke Airbnb denne gang, da jeg har fået kontakt til en sød mægler - og hun spurgte endda, hvilken pris jeg gerne ville betale for en lejlighed, hun først havde tilbudt mig til 10000,- bath og da jeg foreslog 8000,- gik hun uden videre med til det. Jeg skulle så betale 3000 bath i depositum (for jeg så tilbage, minus udgifter til el og vand) og overføre dem gennem Western Union - det kostede så lige 700 bath ekstra og lidt af en bet, fordi hun ikke havde Paypal - men det har nu så fået nu, selvom hun tidligere ikke mente, den kunne bruges af hendes realestate virksomhed.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 15 minutter siden:

Det er under strafansvar, fængsel op til 1 år og store bøder forbudt at udleje condolejligheder fra dag til dag - det så jeg ihvertfald et stort opslag om, men jeg tvivler på det skal tages så alvorligt - og hvem skulle også lige rende rundt og kontrollere ;-)

Men det er nok noget hotellobbyen har fået gennemført, ligesom herhjemme, hvor de er bange for at miste lidt omsætning.

- men på ugebasis er det normalt ikke noget problem - og lejligheder der udbydes gennem Airbnb

https://www.airbnb.dk/

kan man ofte få med extra rabatter, hvis man lejer i længere tid - måske 10 %/uge og op til 25 - 40 %/måned. Man skal bare være opmærksom på at det ofte ikke er dyrere at leje i forholdsvis nybyggede condos, fremfor ældre længere fra centrum, hvis man er lidt tidligt ude - og så skal man vælge efter om der kører en bath-taxi lige forbi. Pratamnak er udmærket, da ikke er længere fra Downtown Pattaya eller Jomtien end man kan gå - måske ikke lige i middagsheden, men fint om natten og man ikke har en dame i højhælede på slæb ;-)

Nu brugte jeg ikke Airbnb denne gang, da jeg har fået kontakt til en sød mægler - og hun spurgte endda, hvilken pris jeg gerne ville betale for en lejlighed, hun først havde tilbudt mig til 10000,- bath og da jeg foreslog 8000,- gik hun uden videre med til det. Jeg skulle så betale 3000 bath i depositum (for jeg så tilbage, minus udgifter til el og vand) og overføre dem gennem Western Union - det kostede så lige 700 bath ekstra og lidt af en bet, fordi hun ikke havde Paypal - men det har nu så fået nu, selvom hun tidligere ikke mente, den kunne bruges af hendes realestate virksomhed.

Når det er airbnb.   Det bruger jeg også nu når jeg skal have hotel i København.  Eller ser hvad de kan tilbyde som alternativt.  Og ja meget billigere og man får tit mulighed for både gratis p plads og alligevel bo tæt i centrum af København.

Vidste så ikke det også fungerede i thailand men super :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 26 minutter siden:

Vidste så ikke det også fungerede i thailand men super :) 

Fungerer over hele verden ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

så er det bestilt rejse i slutningen af november når lyset er forsvundet over DK, ned til den dejlige varme, stranden og de dejlige piger i Pattaya, godt nok kun 10 dage i denne omgang, men ferie fra job hænger desværre ikke på træerne. så går man heller ikke tør for penge:biggrin:2960 kr t/r fra Aalborg til Bangkok med KLM. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kingkong9000 skrev, den 18.7.2019 at 21:05:

2960 kr t/r fra Aalborg til Bangkok med KLM. 

Det lyder rimeligt - jeg giver selv under 2500 med Norweigian fra CPH - men togturen til og fra CPH fra midtjylland kunne jeg godt undvære - men på en Orange-billet kommer ud også kun med bumletoget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 21/7/2019 at 00:12:

Det lyder rimeligt - jeg giver selv under 2500 med Norweigian fra CPH - men togturen til og fra CPH fra midtjylland kunne jeg godt undvære - men på en Orange-billet kommer ud også kun med bumletoget.

hvorfor flyver du ikke fra Aalborg eller Billund  med mellemlanding i CPH eller Amsterdam til Bangkok?  kunne levende forstille mig en bumletur først i tog og så fly bagefter i 12--14 timer er rimelig træls for kroppen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kingkong9000 skrev, for 5 timer siden:

hvorfor flyver du ikke fra Aalborg eller Billund  med mellemlanding i CPH eller Amsterdam til Bangkok?  kunne levende forstille mig en bumletur først i tog og så fly bagefter i 12--14 timer er rimelig træls for kroppen.

En Orange enkeltbillet fås til kun godt kr. 100,-, hvis man booker ca. 1 md. forud - og skulle flyet blive forsinket, så er skaden til at overse i forhold til at give 8 - 1000,- for en retur fra Ålborg til CPH og evt. alligevel være nødt til at tage toget.

Desuden tager det ca. 1 time at køre til Ålborg, hvor bilen så skal stå i en hel måned - eller jeg må leje en til at hente/bringe og skylde vedkommende en tjeneste en anden gang.

Man må bare indstille sig på at rejse med toget, slappe af og evt. se om man kan komme i snak med en enlig kvinde, der ikke er alt for overvægtig ;-)

Togturen til CPH er heller ikke så slem, som togturen fra CPH til Jylland efter at have siddet 10 - 11 timer i flyveren (Norweigian kan fås med direkte flyvning - og så tager det ikke så lang tid -  men det er stadig hårdt, når man synes man har fløjet i lang tid -  og så har man kun fløjet i 2½ time og er stadig i Europa.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et tilbud Thai har haft hele sommeren,  idag er prisen 3433 Ticket.dk , Flybillet.dk er prisen 3488.

Købte I slutningen af juni til 3448 , 20 november - 20 december og med eftermiddags flyveren hjem :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 11 timer siden:

Det er et tilbud Thai har haft hele sommeren,  idag er prisen 3433 Ticket.dk , Flybillet.dk er prisen 3488.

Købte I slutningen af juni til 3448 , 20 november - 20 december og med eftermiddags flyveren hjem :)

OK - selv har jeg nu booket for under kr. 2500,- for en retur med direkte flyvning hos Norweigian, da de havde minus 15 % på alle flyvninger fra CPH - men jeg ved jo at nogle kun kan flyve med Thai-Airways ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 18.7.2019 at 14:35:

Det er under strafansvar, fængsel op til 1 år og store bøder forbudt at udleje condolejligheder fra dag til dag - det så jeg ihvertfald et stort opslag om, men jeg tvivler på det skal tages så alvorligt - og hvem skulle også lige rende rundt og kontrollere ;-)

Men det er nok noget hotellobbyen har fået gennemført, ligesom herhjemme, hvor de er bange for at miste lidt omsætning.

- men på ugebasis er det normalt ikke noget problem - og lejligheder der udbydes gennem Airbnb

https://www.airbnb.dk/

kan man ofte få med extra rabatter, hvis man lejer i længere tid - måske 10 %/uge og op til 25 - 40 %/måned. Man skal bare være opmærksom på at det ofte ikke er dyrere at leje i forholdsvis nybyggede condos, fremfor ældre længere fra centrum, hvis man er lidt tidligt ude - og så skal man vælge efter om der kører en bath-taxi lige forbi. Pratamnak er udmærket, da ikke er længere fra Downtown Pattaya eller Jomtien end man kan gå - måske ikke lige i middagsheden, men fint om natten og man ikke har en dame i højhælede på slæb ;-)

Nu brugte jeg ikke Airbnb denne gang, da jeg har fået kontakt til en sød mægler - og hun spurgte endda, hvilken pris jeg gerne ville betale for en lejlighed, hun først havde tilbudt mig til 10000,- bath og da jeg foreslog 8000,- gik hun uden videre med til det. Jeg skulle så betale 3000 bath i depositum (for jeg så tilbage, minus udgifter til el og vand) og overføre dem gennem Western Union - det kostede så lige 700 bath ekstra og lidt af en bet, fordi hun ikke havde Paypal - men det har nu så fået nu, selvom hun tidligere ikke mente, den kunne bruges af hendes realestate virksomhed.

Leje af condo på ugeplan er også forbudt men jeg tror du skal være uheldig hvis du skal snuppes i det :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 3.5.2019 at 20:43:

Ja tror det er den mest attraktive tid faktisk for de fleste.   Personligt ville jeg dog heller tage afsted om aftenen og ankomme senere på dagen.    Så lettere ved at sove på turen. Plus ulempen med at ankomme så tidligt er at man ofte ikke kan tjekke ind på hotellet så tidligt.   Skal man til Pattaya så går der selvfølgelig noget tid der, men sidst hvor jeg tog til Bangkok først, så var problemet netop at man skal gå flere timer før man kan tjekke ind.

Evt. kan man  jo også bare booke hotelværelset/condoet en dag før - så skulle det gerne være klar fra morgenstuden (evt. må man lige sikre sig at man kan få udleveret nøglen allerede kl. 10 - og så evt. klare papirarbejde senere) - det koster så 1 overnatning mere, men med hotelpriser ned til omkring kr. 75,-/døgn er det til at overse (evt. kan man aftale en specialpris for tidlig indcheckning/ekstra overnatning)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 21.5.2019 at 10:39:

pris kun 315,- THB incl. transfer med opsamlingstaxa til busstationen fra hotellet

Har netop booket transfer hos:

https://ticket.belltravelservice.com/customer/Webhome

igen - kun 280 THB - og med den pris kan man evt. overveje også at booke dem fra lufthavnen til hotel/condo, da den normale bus koster 120 THB, men her skal man selv gå/finde transport videre fra et af de 4 stoppesteder - og selv med en motobiketaxi, slipper man nok ikke med meget mindre end 100 THB - og den går slet ikke med en stor kuffert.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 4.6.2019 at 12:03:

Soi White House i Jomtien - her finder du det hele ;-) 

- og hils pigerne på Cowboy ;-)

Cowboy hedder nu Kanya bar/restaurant med god dansk mad - og hvis ikke dagens ret passer i din smag - så prøv enten hos Kent overfor, Danmark eller Bryghuset m.fl. - pt. fører de priskrig med kun 190 THB for dagens ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 4.6.2019 at 07:49:

De er meget glade for politi og militær personer så næsten alt man ser er med 4-5 af dem ha ha

Ja og så munke ;-)

Idag er der så religiøs helligdag og forbud mod salg og udskænkning af alkoholholdige drikke og primierministeren har opfordret alle til at undlade at drikke alkohol i forbindelse med festivalen:

https://www.pattayamail.com/thailandnews/pm-asks-all-to-quit-drinking-for-this-end-of-buddhist-lent-266349

Folk er også blevet opfordret til at samle affald på stranden og flere hundrede mennesker klædt i gult var derfor idag forsamlet på Jomtien Beach for at samle affald, selvom stranden i forvejen er nærmest blæst for affald og renere end de fleste danske strande. Hvorfor de ikke istedetfor gør en indsat,s for at fjerne bare noget af alt det affald der ligger og flyder alle andre steder langs gader og veje, forstår jeg ikke - men de er da begyndt af gå lidt efter vejsvinene:

https://www.pattayamail.com/news/neighbors-on-the-hunt-for-garbage-dumpers-266297

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 13.10.2019 at 07:58:

Har netop booket transfer hos:

https://ticket.belltravelservice.com/customer/Webhome

igen - kun 280 THB - og med den pris kan man evt. overveje også at booke dem fra lufthavnen til hotel/condo, da den normale bus koster 120 THB, men her skal man selv gå/finde transport videre fra et af de 4 stoppesteder - og selv med en motobiketaxi, slipper man nok ikke med meget mindre end 100 THB - og den går slet ikke med en stor kuffert.

"The purpose of this service is to pick-up customer from hotel’s door or airport terminal and drop-off at hotel’s door or airport terminal. There are many coaches scheduled to depart from each location. Customer can choose the coach time that suits your arrival or departure."

 

Booker man på forhånd skal man booke en afgangstid 1,5 time efter forventet flyankomst. I så fald vil firmaet hjælpe med at finde en senere ledig afgang, hvis flyet er forsinket, og man ikke når den planlagte bil (dog ikke ved sidste afgang). Står i Q&A.

Hvor lang tid før flyafgang skal man mon så booke fx afgangen i Pattaya.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 4 minutter siden:

"The purpose of this service is to pick-up customer from hotel’s door or airport terminal and drop-off at hotel’s door or airport terminal. There are many coaches scheduled to depart from each location. Customer can choose the coach time that suits your arrival or departure."

 

Booker man på forhånd skal man booke en afgangstid 1,5 time efter forventet flyankomst. I så fald vil firmaet hjælpe med at finde en senere ledig afgang, hvis flyet er forsinket, og man ikke når den planlagte bil (dog ikke ved sidste afgang). Står i Q&A.

Hvor lang tid før flyafgang skal man mon så booke fx afgangen i Pattaya.

 

Ved ankomst er det ikke noget problem at misse den bookede transfer/bus - da man altid kan tage den ordinære bus, der kører med korte mellemrum - men når man skal nå et fly er det altid en god ide at planlægge at være i lufthavnen ca. 2 timer før - ihvertfald første gang og her er det et problem at

https://airportpattayabus.com/from-pattaya/

første afgang fra Thrappaya Road er kl. 7:00 - køreturen tager ca. 2 timer, da der er 3 opsamlingssteder i Pattaya og flyet afgår kl. 10:00 - dvs. kun ca. 1 time i lufthavnen til flyet afgår - derfor har jeg valgt at booke hos Bell istedetfor med opsamling kl. 5:00 og afgang med bus kl. 6:00 fra på busstationen i North Pattaya/Naklua, hvorfra der sidste gang kun var ca. 1½ times direkte kørsel til lufthavnen og jeg sådan set havde god tid - ca. 2½ time ;-)

Første gang bookede jeg en privat taxi - også med afhentning kl. 5:00 og jeg havde 3½ time i lufthavnen til flyet afgik - og det er nok lidt rigeligt at give omkring 1100 bath for - og chaufføren sagde knap et ord - og kørte med hænderne indvendigt i rattet - så foretrækker jeg hellere en bus med sikkerhedsseler og rigelig benplads ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

og jeg sådan set havde god tid - ca. 2½ time

Korrektion: flyet afgik 9:10 - dvs. at jeg kun havde godt 1½ time - men denne gang har jeg 2½ time - og jeg kunne måske også godt nå det med Roong Rueng - men synes prisforskellen er så lille + jeg selv skal slæbe kufferten op og ned ad de dårligt anlagte fortove - at det vil jeg ikke løbe an på. Men man kan da have det i baghånden, hvis Bell skulle svigte - eller jeg sover over mig - men så er det nok alligevel mere sikkert bare at gå ned på gaden og hyre den første den bedste taxi - det kan som regel kun koste en 3 - 500,- kroner - hvilket er småpenge i forhold til ikke at nå afgangen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...