Hop til indhold
Goodbro

Pattaya - Første gang

Recommended Posts

gregsom skrev, den 2/5/2019 at 18:42:

Hej Thai Fans,

Er der nogen af jer som har laest nogle af de boeger som foregaar i Thailand? Kan godt anbefale Guy Lilburne (https://www.amazon.co.uk/Guy-Lilburne/e/B004JZRNS4/ref=dp_byline_cont_ebooks_1 ), feks. "My Thai Story I & II", men der findes adskillige andre forfattere, nogle gode og nogle mindre gode.

Mvh

G

 

 

"Private Dancer" af Stephen Leather er nærmest en bibel for thailandsrejsende. "Solen Skinner aldrig på en Gogo Bar" af Henrik List er også en læsning værd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 6 timer siden:

"Private Dancer" af Stephen Leather er nærmest en bibel for thailandsrejsende. "Solen Skinner aldrig på en Gogo Bar" af Henrik List er også en læsning værd.

Den er paa laese listen - tak

Mvh

G

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor bruger folk der skal ringe hjem ikke bare internettet til det fx via messenger, hangout og hvad der ellers findes af sociale medier. Det drejer sig vel ikke om flere hundrede personer folk skal ringe til, hvor de kun har folks telefonnummer. Danmark er lidt et uland ved at vi altid snakker sammen via et telefonnummer. De fleste steder har fri wifi på hoteller. Om man så skal bruge wifi mens man går rundt må man selv vurdere.

Har man ventetid inden ens værelse er klart ved ankomst kan tiden også bruges til en klipning. Både billigt (koster vel 20-25 kr) og måske pigerne vil sætte pris på det.

Valg af flyselskab. Tag hvad der passer en bedst mht. flyafgange, rejsetid og pris. Serviceniveauet er tæt på ens uanset om du vælger KLM, Qatar, Aeroflot. Norwegian udskiller sig selvfølgelig lidt med deres bagage/mad (ved ikke med høretelefoner). Selv har jeg taget turen med Air China og 10 timers ophold i Beijing på udturen. Her tager jeg bare mad med hjemmefra. Fylder en eller to vanddunke i København efter sikkerhedskontrollen (der er vist også gratis vand i Beijing). Air China ville jeg ikke benytte til en tur der varer 14 dage. Her ville jeg sætte maks rejsetid til 15-16 timer. Skal man med tog til Jylland efter turen, så lander mange selskaber så sent i København at toget først afgår kl. 2.30 (ved ikke om der er forskel på hvor i Jylland man skal hen).

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 8 timer siden:

Hvorfor bruger folk der skal ringe hjem ikke bare internettet til det fx via messenger, hangout og hvad der ellers findes af sociale medier. Det drejer sig vel ikke om flere hundrede personer folk skal ringe til, hvor de kun har folks telefonnummer. Danmark er lidt et uland ved at vi altid snakker sammen via et telefonnummer. De fleste steder har fri wifi på hoteller. Om man så skal bruge wifi mens man går rundt må man selv vurdere.

Har man ventetid inden ens værelse er klart ved ankomst kan tiden også bruges til en klipning. Både billigt (koster vel 20-25 kr) og måske pigerne vil sætte pris på det.

Valg af flyselskab. Tag hvad der passer en bedst mht. flyafgange, rejsetid og pris. Serviceniveauet er tæt på ens uanset om du vælger KLM, Qatar, Aeroflot. Norwegian udskiller sig selvfølgelig lidt med deres bagage/mad (ved ikke med høretelefoner). Selv har jeg taget turen med Air China og 10 timers ophold i Beijing på udturen. Her tager jeg bare mad med hjemmefra. Fylder en eller to vanddunke i København efter sikkerhedskontrollen (der er vist også gratis vand i Beijing). Air China ville jeg ikke benytte til en tur der varer 14 dage. Her ville jeg sætte maks rejsetid til 15-16 timer. Skal man med tog til Jylland efter turen, så lander mange selskaber så sent i København at toget først afgår kl. 2.30 (ved ikke om der er forskel på hvor i Jylland man skal hen).

Nu er det ikke alle man ringer der til der har messinger.   Men enig med dig det er op til en selv og hvilke behov man har.   Selv nyder jeg at jeg ved denne tur ikke skal tanke et eller andet taletidskort op som hurtigt kan blive dyrt, og istedet har min mobil som normalt.  Ved den lille ekstra omkostning med et lidt dyrere abonnement den her måned jeg er på ferie.  Dvs kan ringe ligeså meget jeg lyster uden at bekymre mig om det koster ekstra.  Og ikke skal bruge tid på at logge ind med et hotels wifi på min bærbare, men bare kan hente net fra min mobil som jeg plejer.   Og håber ikke at opleve som sidst hvor nettet på hotellet var ekstremt langsomt at jeg kan se de fodboldkampe der også kommer ved denne ferie på min bærbare.   Har nemlig Yousse tv pakke og den kan man jo også have på bærbare og med lige meget hvor man er.

Vedrørende ventetid når man ankommer med fly tidligt om morgenen, så besluttet mig for denne tur at bestille taxi til Pattaya lidt senere, så jeg har god tid til at udforske de her vekselboder i lufthavnen.   Og spise der mv.

Klipning lader jeg min frisør gøre herhjemme :)   Meget dyrere, men handler vel også om hvem man har tillid og god erfaring med.

 

Vedrørende flyselskaber så bare valgt Norwegians de billigste billetter, men er jo altid med direkte flyvning.

Har så her igår og idag via email blevet tilbudt at opgradere til Premium og stod at man selv kunne bestemme hvad man ville byde.   Men vist et fortolkningsspørgsmål med den valgfrihed :D  For når man klikker videre så starter budene fra et minimum, som jeg mener var omkring 1350 kr igår.  Idag er det 1450 kr.  Bemærk er så pris udover det man normalt har givet.   Husker ikke hvad turen kostede fra henholdsvis KBH eller returen fra Bangkok.   Men snitprisen har været ca 1500 pr tur.   

Så måske godt se det er et godt tilbud med samlet pris på 3000 kr for sådan en billet.

Dog ikke min interesse.   Siddepladsen virker dog ganske attraktiv. 

   0 - Descriptive image of the benefits of upgrading your ticket

Men de andre ting der faktisk ikke behov, og jo det man betaler den her merpris for.

 

  • Et komfortabelt sæde i Premium-kabine med 140 cm benplads
  • 3-retters Premium-middag
  • Gratis drikkevarer under hele flyvningen
  • Premium-morgenmad eller et let aftenmåltid
  • Avanceret underholdningssystem med berøringsskærm
  • Sædereservation
  • 2 indcheckede kufferter x 20 kg inkluderet
  • USB oplader og stikkontakt ved dit sæde
  • Fast Track (hvor det er til rådighed)

 

Jeg ville alligevel købe mad i lufthavnen da jeg er kræsen og sikkert ikke kunne lide noget af det der blevet tilbudt i menuen.

Gratis drikkevarer havde været et plus.   Godt bælde en del colaer på sådan en tur

Den skærm der tilbydes måske bedre end den der normalt er i den afdeling med de billige sæder, men sikkert ikke bedre udvalg.  Gider ikke se de her film man kan se uden danske undertekster,

2 ekstra kufferter slet ikke behov for.   Og jo ikke bruge den her ekstra ting til noget som helst, da returbilletten der har jeg jo kun billet til en kabinekuffert.  Så hvor stor fordel er der i at slæbe to ekstra kufferter med derned gratis, hvis man ikke kan få dem med hjem igen, uden at betale ekstra for det :) 

 

Så samlet set det eneste jeg ser som bedre end de billeter jeg har nu er den her gode siddeplads.

Men havde jeg været ude i god tid da jeg bestilte billetter til denne tur, så kunnet vælge nogle pladser hvor der er mindst den samme benplads.  Måske ikke så brede sæder, men de 3 gange jeg hidtil har været i Thailand har der hver gang derned været masser af ledige pladser, så man nemt kan bruge 3 mandsrække til sig selv.    På hjemturen har jeg så benyttet mig af sædevalg og sådan en siddeplads hvor der er masser af plads foran til benene.  

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, den 20.5.2019 at 10:26:

Hvorfor bruger folk der skal ringe hjem ikke bare internettet til det fx via messenger, hangout og hvad der ellers findes af sociale medier.

Du glemte lige LINE https://line.me/en-US/

Som man alligevel skal have for at kommunikere med pigerne derude - og så er det bare at overtale sine nærmeste venner til også at installere det - men det er jo gratis  ;-)

ZEUS skrev, for 15 timer siden:

Selv nyder jeg at jeg ved denne tur ikke skal tanke et eller andet taletidskort op som hurtigt kan blive dyrt, og istedet har min mobil som normalt.

Jeg købte et lille data/taletid kort, da man næsten altid kan koble på et eller andet wifi, hvis man spørger om koden, når man besøger en bar - og det var sådan set nok til at finde vej og bruge i min mobil, som hotspot til min bærbare på det Condo, hvor det aldrig lykkedes mig at koble på deres 5G-Wifi-netværk - bare ikke til streaming - men med flere data på kortet, havde det nok været muligt.

ZEUS skrev, for 15 timer siden:

Klipning lader jeg min frisør gøre herhjemme :)   Meget dyrere, men handler vel også om hvem man har tillid og god erfaring med.

Jeg har købt sådan et billigt frisørsæt til min veninde i Thaliand så hun kan få lov at klippe mig  -  Skægget klarer jeg dog hellere selv, da det nemt kan gå galt ;-)

ZEUS skrev, for 15 timer siden:

Vedrørende ventetid når man ankommer med fly tidligt om morgenen, så besluttet mig for denne tur at bestille taxi til Pattaya lidt senere, så jeg har god tid til at udforske de her vekselboder i lufthavnen.   Og spise der mv.

På hjemturen fandt jeg ud af den "gode" kurs (4.85), jeg havde set på udturen i lufthavnen - var den kurs man skulle give, når man ville sælge THB og købe D.kr. - ville man derimod sælge D.kr og købe THB var kursen virkelig ringe - mener 4.22 - hvor det ringeste jeg ellers havde set i Pattaya lå omkring 4.40 i bankerne, hvor den bedste i en vekselboks var 4.75 - men du må gerne checke dem ud - tror dog godt du kan glemme dem - tag istedet hellere et par tusinde bath med hjemmefra, så du kan klare den første dag/nat og den første pige ;-)

Da, jeg ankom til CPH fra BKK, kørte jeg, fremfor at sidde i lufthavnen og spise alt for dyr og/eller elendig papmad, straks ind til Hovedbanen og gik ned i Istedgade og købte en rigtig menneske-Kebab overfor Mændenes Hjem til kun kr. 25,-, mens jeg ventede på mit tog videre til Jylland.

ZEUS skrev, for 15 timer siden:

På hjemturen har jeg så benyttet mig af sædevalg og sådan en siddeplads hvor der er masser af plads foran til benene.  

Hos http://www.belltravelservice.com/ 
var der meget mere benplads i lufthavnsbussen, end jeg nogensinde før har oplevet i en bus eller et fly - og buschaufføren var selv rundt at checke at alle havde spændt sikkerhedsselen - og det tog kun ca 1½ time at køre til lufthavnen fra Pattaya Busstation - pris kun 315,- THB incl. transfer med opsamlingstaxa til busstationen fra hotellet

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 26 minutter siden:

 

På hjemturen fandt jeg ud af den "gode" kurs (4.85), jeg havde set på udturen i lufthavnen - var den kurs man skulle give, når man ville sælge THB og købe D.kr. - ville man derimod sælge D.kr og købe THB var kursen virkelig ringe - mener 4.22 - hvor det ringeste jeg ellers havde set i Pattaya lå omkring 4.40 i bankerne, hvor den bedste i en vekselboks var 4.75 - men du må gerne checke dem ud - tror dog godt du kan glemme dem - tag istedet hellere et par tusinde bath med hjemmefra, så du kan klare den første dag/nat og den første pige ;-)

 

Kursen er vist ikke god pt.   Sker en masse med den tiltagende handelskrig mellem USA og Kina. Mener dog bath´en følger dollaren meget, ligesom den danske krone, så sker måske ikke de store udsving her mellem kronen og bath´en.

Men meget gerne have noget hjælp nu jeg allerede står der i lufthavnen på søndag.  

Hvis nogle der er i Pattaya nu, må de meget gerne skrive hvad bedste kurs er i vekselboder nu ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og andre der har erfaring med hvor man får de bedste kurser hvis man veksler fra danske krone til bath.   Er det i lufthavnen i Bangkok eller i Pattaya ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bath faldet en bitte smule igår, og nok udspillet fra Trump der har spillet ind.    Men samlet set den sidste måned blevet dyrere end før hvis vi skulle veksle danske kroner.

https://valutaomregneren.dk/valutakurser/thailandske-baht-thb-valutakurs

 

Der se kursen idag er 4,77

Gad så godt vide hvad vekselboder kunne tilbyde i henholdsvis lufthavnen kontra i Pattaya

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søgt lidt og flere år gammelt det her, så kursen jo en anden (meget bedre der for nogle år siden) , ligesom man ikke helt kan regne med kort gebyrerne da ændret siden.  Dog til denn bedre side generelt.

https://www.thaiguide.dk/indendurejser/penge/hvor-mange-baht-faar-jeg.html

Her en anden der dog mener det er billigere med kort.

Han anbefaler dog TT. Currency Exchange i Pattaya.   Men artiklen kan jo være flere år gammel :(  

http://www.hotel-online.dk/penge.htm

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 21.5.2019 at 16:18:

Bath faldet en bitte smule igår, og nok udspillet fra Trump der har spillet ind.    Men samlet set den sidste måned blevet dyrere end før hvis vi skulle veksle danske kroner.

https://valutaomregneren.dk/valutakurser/thailandske-baht-thb-valutakurs

 

Der se kursen idag er 4,77

Gad så godt vide hvad vekselboder kunne tilbyde i henholdsvis lufthavnen kontra i Pattaya

Du kan følge vekselkursen (nok også den bedst) her: https://www.superrichthailand.com/#!/en/exchange

Tryk på "view all currencies" og vælg lufthavnen. Pt står den til: 4,67 /4,75.

Trykker man lidt rundt ser man hurtigt at lufthavnen har den dårligste kurs i Bangkok-området.

Jeg kender ikke vekselkurserne i Pattaya, men mon ikke de ligner lufthavnen (mit gæt).

Man behøver ikke at bruge megen tid i lufthavnen til at studere kurser. De billige vekselsteder ligger ved lufthavnstoget (til venstre for billetautomaterne). Her ligger vel 10 vekselbureauer inkl. en bank, som dog ikke har den store spredning i kursen som ses andre steder i lufthavnen (men stadig dårligere kurs). De gange jeg har tjekket superrich (der er både en rød og grøn superrich, vist 2 brødre som har hver deres firma (kendes jo fra Aldi Nord/Aldi Süd og Adidas/Puma)) og andre af den slags ved toget har de haft ens kurser, hvis man ser bort fra banken.

Ved veksling fra dkk til thb skal man finde det sted som har det højeste tal af de små tal (så mange bath får du per krone)

Ved veksling fra bath til kroner skal man gå efter det laveste af de høje tal (så mange bath skal du betale for en krone).

For nogle år siden faldt bath-kursen, det skete samtidig med at kinesernes yuan faldt. Så de to kurser må have en sammenhæng.

Jernsvinet: Det var lidt bevidst jeg undlod at nævne Line og Watchapp. De er nærmest ukendte i Danmark. Mens vi bryster os af at nærmest alle er på Facebook. Men i Thailand er det sjældent de ringer til et alm. nummer. Alt går gennem Line mm. Selv undre jeg mig over at de danske rejseforsikringsselskaber kun har et telefonnummer som skadesnummer og ikke har fx. messenger. De nævner jo intet om det er gratis at ringe til nummeret. Med 14 kr/minut kan det hurtigt blive dyrt at få hjælp fra forsikringen via telefonen. Mens internet ville man nok altid kunne låne gratis.

Redigeret af mr. sving
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 6 timer siden:

 Du kan følge vekselkursen (nok også den bedst) her: https://www.superrichthailand.com/#!/en/exchange

Tryk på "view all currencies" og vælg lufthavnen. Pt står den til: 4,67 /4,75.

Trykker man lidt rundt ser man hurtigt at lufthavnen har den dårligste kurs i Bangkok-området.

Jeg kender ikke vekselkurserne i Pattaya, men mon ikke de ligner lufthavnen (mit gæt).

Man behøver ikke at bruge megen tid i lufthavnen til at studere kurser. De billige vekselsteder ligger ved lufthavnstoget (til venstre for billetautomaterne). Her ligger vel 10 vekselbureauer inkl. en bank, som dog ikke har den store spredning i kursen som ses andre steder i lufthavnen (men stadig dårligere kurs). De gange jeg har tjekket superrich (der er både en rød og grøn superrich, vist 2 brødre som har hver deres firma (kendes jo fra Aldi Nord/Aldi Süd og Adidas/Puma)) og andre af den slags ved toget har de haft ens kurser, hvis man ser bort fra banken.

Ved veksling fra dkk til thb skal man finde det sted som har det højeste tal af de små tal (så mange bath får du per krone)

Ved veksling fra bath til kroner skal man gå efter det laveste af de høje tal (så mange bath skal du betale for en krone).

For nogle år siden faldt bath-kursen, det skete samtidig med at kinesernes yuan faldt. Så de to kurser må have en sammenhæng.

Jernsvinet: Det var lidt bevidst jeg undlod at nævne Line og Watchapp. De er nærmest ukendte i Danmark. Mens vi bryster os af at nærmest alle er på Facebook. Men i Thailand er det sjældent de ringer til et alm. nummer. Alt går gennem Line mm. Selv undre jeg mig over at de danske rejseforsikringsselskaber kun har et telefonnummer som skadesnummer og ikke har fx. messenger. De nævner jo intet om det er gratis at ringe til nummeret. Med 14 kr/minut kan det hurtigt blive dyrt at få hjælp fra forsikringen via telefonen. Mens internet ville man nok altid kunne låne gratis.

 

Mange tak for svar !.

Nu ikke huske hvordan man omregner til procent :rolleyes:

Men lad os sige dagskursen er 4,77 på valutakurser og jeg kunne veksle dem til 4,67.   Hvor mange procent betaler jeg så der i vekselkursgebyr ?   Syntes umiddelbart springet er stort og om det vitterligt er billigere end at hæve i automat med kortgebyr på 1 procent og ja ganske vist den thailandske banks kurs som ikke er 4,77 men en del bedre end de her 4,67

Nogle der kan huske formlen for at omregne procentforskelen mellem 4,77 og 4,67 ?

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 33 minutter siden:

 

Mange tak for svar !.

Nu ikke huske hvordan man omregner til procent :rolleyes:

Men lad os sige dagskursen er 4,77 på valutakurser og jeg kunne veksle dem til 4,67.   Hvor mange procent betaler jeg så der i vekselkursgebyr ?   Syntes umiddelbart springet er stort og om det vitterligt er billigere end at hæve i automat med kortgebyr på 1 procent og ja ganske vist den thailandske banks kurs som ikke er 4,77 men en del bedre end de her 4,67

Nogle der kan huske formlen for at omregne procentforskelen mellem 4,77 og 4,67 ?

((4,77-4,67)/4,77)*100=2,1 pct.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MajorTom skrev, for 7 minutter siden:

((4,77-4,67)/4,77)*100=2,1 pct.

Altså 4,77 minus 4,67 og hvad skulle jeg så ? :)  Hvad skulle jeg gøre med de 4,77 som du gange 100 med ?

Bare så jeg en anden gang kan udregne procenterne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit gæt med metode med gange tallene og dividere med 100 gav ellers 2,2 .   Så ikke langt fra det rigtige svar :D  Men nok bare tilfældigt

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 4 timer siden:

Altså 4,77 minus 4,67 og hvad skulle jeg så ? :)  Hvad skulle jeg gøre med de 4,77 som du gange 100 med ?

Bare så jeg en anden gang kan udregne procenterne.

Når du mente med tegnet / at det skulle divideres.   Så nu gav det mening :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 11 timer siden:

Du kan følge vekselkursen (nok også den bedst) her: https://www.superrichthailand.com/#!/en/exchange

Tryk på "view all currencies" og vælg lufthavnen. Pt står den til: 4,67 /4,75.

Trykker man lidt rundt ser man hurtigt at lufthavnen har den dårligste kurs i Bangkok-området.

 

Hvad jeg har kunnet finde frem til nu så har Superricht også en afdeling i Pattaya.  

 

 

Men når jeg søger inde på deres hjemmeside hvad hedder så den afdeling hvis jeg skulle finde den i Pattaya ?

Havde været sjovt at sammenligne priserne i Pattaya kontra i lufthavnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm med en forskel fra 4,75 i deres hovedkvarter kontra lufthavnens 4,67 så en forskel på 1,68 procent.   Sgu en forskel der er til at føle på :) 

Havde man skulle veksle feks 10.000 danske kroner så 168 kr i forskel på kurs i hovedkvarter og lufthavn.   Så ligefør det det havde betalt sig lade taxichauffør køre den omvej ind i byen og trods vejafgifter mv så kommet langt for 700 bath i taxi :D

Men bare en tanke.   Ikke at jeg havde gidet det besvær for de få kroner man man måske kunne spare.

 

Men gad godt have set hvad kurserne var i Pattaya kontra i lufthavnen

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 6 timer siden:

Hvad jeg har kunnet finde frem til nu så har Superricht også en afdeling i Pattaya.  

 

 

Men når jeg søger inde på deres hjemmeside hvad hedder så den afdeling hvis jeg skulle finde den i Pattaya ?

Havde været sjovt at sammenligne priserne i Pattaya kontra i lufthavnen.

De 4 år gamle video viser så en SuperRich i Central Festival.

Her er link til den røde superrich: https://www.superrich1965.com/home.php?language=en

Jeg kan dog ikke i linket umiddelbart finde kursen i lufthavnen. Den Central Festival man kan finde, Central Festival Eastville, ligger i Bangkok.

Umiddelbart ser det ud til at den grønne superrich har bedre kurser end den røde for danskere.

Nok lettest bare at sende dem en mail og spørge om de har en filial i Pataya, og hvad kursen er i forhold til lufthavnen.

Redigeret af mr. sving
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 5 timer siden:

Hmm med en forskel fra 4,75 i deres hovedkvarter kontra lufthavnens 4,67 så en forskel på 1,68 procent.   Sgu en forskel der er til at føle på :) 

Havde man skulle veksle feks 10.000 danske kroner så 168 kr i forskel på kurs i hovedkvarter og lufthavn.   Så ligefør det det havde betalt sig lade taxichauffør køre den omvej ind i byen og trods vejafgifter mv så kommet langt for 700 bath i taxi :D

Men bare en tanke.   Ikke at jeg havde gidet det besvær for de få kroner man man måske kunne spare.

 

Men gad godt have set hvad kurserne var i Pattaya kontra i lufthavnen

Problemet er bare at kursen ændre sig hele tiden. Lige nu hedder den 4,68 kontra 4,73. Så nu er besparelsen næsten halveret. Det bare indenfor ca. 18 timer.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, 1 time siden:

Problemet er bare at kursen ændre sig hele tiden. Lige nu hedder den 4,68 kontra 4,73. Så nu er besparelsen næsten halveret. Det bare indenfor ca. 18 timer.

 

Ja vel nærmere indenfor 5-6 timer.   Set når mit indlæg sendt og der lå den nemlig der :) 

Men uanset den svinger meget, så været dejligt at vide om priserne generelt i Pattaya lå lavere eller højere end i lufthavnen.

Vi ved at lufthavnen generelt er dyrere end i selve Bangkok.   Men ville være dejligt at vide forholdet lufthavnen- Pattaya.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 6 timer siden:

De 4 år gamle video viser så en SuperRich i Central Festival.

Her er link til den røde superrich: https://www.superrich1965.com/home.php?language=en

Jeg kan dog ikke i linket umiddelbart finde kursen i lufthavnen. Den Central Festival man kan finde, Central Festival Eastville, ligger i Bangkok.

Umiddelbart ser det ud til at den grønne superrich har bedre kurser end den røde for danskere.

Nok lettest bare at sende dem en mail og spørge om de har en filial i Pataya, og hvad kursen er i forhold til lufthavnen.

Ja ville sende en mail til dem og spørge, men email har de ikke.    Og nu brugt masser af tid med forgæves at få hentet den Line app´en.

Noget jeg ikke forstår er når den er gratis hvorfor så kræves det jeg bekræfter mine betalingsoplystninger i App Store ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 5 timer siden:

Ja ville sende en mail til dem og spørge, men email har de ikke.    Og nu brugt masser af tid med forgæves at få hentet den Line app´en.

Noget jeg ikke forstår er når den er gratis hvorfor så kræves det jeg bekræfter mine betalingsoplystninger i App Store ?

Googler man "superrich pattaya" ser det ud til den er lukket permanent.

Fandt så denne: https://get4x.com/en/thailand/pattaya/south-pattaya/tt-exchange-pattaya-sai-2-road

Ser ud til de kører med kurs 4,69 når lufthavnen er i 4,68.

Dette link burde vise på et kort hvor der kan veksles. Mon ikke TT kører med samme kurs alle steder: https://www.google.com/search?q=money+exchange+pattaya&oq=money+exchange+patay&aqs=chrome.1.69i57j0l3.15485j0j4&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Redigeret af mr. sving

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 3 timer siden:

Googler man "superrich pattaya" ser det ud til den er lukket permanent.

Fandt så denne: https://get4x.com/en/thailand/pattaya/south-pattaya/tt-exchange-pattaya-sai-2-road

Ser ud til de kører med kurs 4,69 når lufthavnen er i 4,68.

Dette link burde vise på et kort hvor der kan veksles. Mon ikke TT kører med samme kurs alle steder: https://www.google.com/search?q=money+exchange+pattaya&oq=money+exchange+patay&aqs=chrome.1.69i57j0l3.15485j0j4&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Super !!  :)   Mange tak for hjælpen.   Lige det jeg skulle bruge.

De skifter ofte, men nu et sted i Pattaya som virker til at have bedre kurs end man kan få i lufthavnen.

Pt  (her kl 20.20) er kursen hos superrich i lufthavnen 4,68

Og hos Get4 i Pattaya er den 4,70 :) 

Dagskursen hos valutakurser.dk er 4,77

Så kunne man komme så tæt på den aktuelle kurs så virkeligt været godt :) 

Hos Superrich hovedkvarter er den 4,72.      Så om det er tilfældigt eller man tør håbe på man kan komme så tæt på de priser i Pattaya.   Håber :)   Uanset hvad så sikker på de er bedre end i lufthavnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...