Hop til indhold
Goodbro

Pattaya - Første gang

Recommended Posts

Sad så for længe før jeg kunne bestemmer mig. Inde og købe cola og sad lige udenfor mac d hvor jeg ikke kunne se hende.

Så da jeg endelig gik videre så var hun væk.

Gik dog langs Beach Road .  På modsat side end strand.   Var nu her halv time efter stadig totalt dødt på den anden side. Hvor stranden er.   Så de må have respekt for politiet.

Aldrig før lagt mærke til der var så mange ved den her side af vejen, modsat stranden.  Enten er der her bare en masse freelancere på scootere som jeg ikke har lagt mærke til før eller også som mange af dem der måtte flygte da politiet kom. Og nu bare sidder “tilfældig” over en af de mange scooter der er.  For at have et dække/se uskyldige ud hvis politiet skulle komme igen.

Glemmer ikke episode fra før hvor betjent med et kækt smil løb efter dem, som en løve efter en flok rådyr :)

 

Når men gik videre.  Er jo ladyboy forskrækket og hurtigt blive i tvivl der.  Passerede mange.  Så dog en meget feminin pige med et dejligt smil.  Hun var lidt mørk i det.  Foretrækker de helt lyse/hvide.  Hun var spinkel men havde den frækkeste pariserrøv i et par cowboy shorts.  Og da tjekket stemmen så  hundrede procent sikker på det ikke var en LB.

Så spurgte om det var hendes scooter.  Det var det.  Og spurgte efter pris på ST. De obligatoriske 1000.

Og mig bagpå til mit hotel.

Fra at have en ordenligt bonert i shortsene fra jeg så hende til vi kom op på hotellet så var den efter hun havde taget et langt bad dog nede og gad ikke alt mit pis.  Godt forstå den for den har sgu skullet finde sig i at komme ind mange steder.

Og trods hun resolut satte sig op i sengen og viste den guddommelige pariser røv med en meget indbydende fisse, så var han sgu ikke sådan at tale op igen ham “Peter”.  Trods jeg forsøgte at spille den op med hånden.

Men hun suttede den dog hurtigt op og så den her gode stilling igen hvor hun sidder på alle fire på sengen hvor jeg så stående på gulvet kan gøre mit og nyde synet af hendes røv.

Det var det jeg havde brug for.   Ikke de røv kedelige lange forspil med freelancere fra thaifrendly hvor jeg alligevel ikke har turdet gå på opdagelse i en 69’er.  De her store duske har holdt mig tilbage :)

Derimod nydt 69’ere med nogle gogo girls og en dejlig fra soi 6 i min ferie.

Men det her hurtige kontante sex som man får fra en freelancer fra beach Road elsker jeg altså også.   Faktisk mest tror jeg.

Sådan også hjemme i Danmark hvor man kan sige det er tåbeligt at finde en fra Halmtorvet eller Skelbækgade.  Dårligt udvalg og set hvad man får for prisen så faktisk dyrt forhold til hvad man ellers kan finde på massage sider i Danmark.

Men nyder det at i ro og mag finde lige den man tænder mest på og så hurtig sex uden en masse trækken i langdrag.

Det kan man så også få hernede i Pattaya. Med kæmpe udvalg.   Dog har den dårlige belystning ved strandsiden gjort at jeg ikke har brudt mig specielt meget om lige de her piger.  Da stor usikkerhed hvordan de så ud på tæt hold og ikke mindst om de havde en dyb mandestemme he he.

Men hvis det er normalt fremover med så mange freelanceren på den anden side med scootere så da sikkert et territorie jeg vil udforske mere af i den sidste uge jeg har tilbage her i Thailand.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 7 timer siden:

Men hvis det er normalt fremover med så mange freelanceren på den anden side med scootere så da sikkert et territorie jeg vil udforske mere af i den sidste uge jeg har tilbage her i Thailand.

Det er lidt forskelligt med piger på scootere - men man sparer da både at betale barfine og motobiketaxi ;-)  Men jeg har nogen gange syntes pigerne på motobike var lige lovlig velpolstrede. Der kan også sidde nogen på en trappe - eller du kan møde dem gå lidt omkring og andre steder på "landsiden" - men ikke altid til at gennemskiue om de er "open for buisness" - men synes bare ikke jeg har set ret mange ladyboys på Beachroad - derimod kan der være en del mere "husmoderagtige" typer ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Det er lidt forskelligt med piger på scootere - men man sparer da både at betale barfine og motobiketaxi ;-)  Men jeg har nogen gange syntes pigerne på motobike var lige lovlig velpolstrede. Der kan også sidde nogen på en trappe - eller du kan møde dem gå lidt omkring og andre steder på "landsiden" - men ikke altid til at gennemskiue om de er "open for buisness" - men synes bare ikke jeg har set ret mange ladyboys på Beachroad - derimod kan der være en del mere "husmoderagtige" typer ;-) 

Nej nok også mig der er lidt LB forskrækket.   Er der den mindste tvivl så undviger jeg 

Når så inde og få morgenmad hos the sportsmans bar. 

Der været de sidste “morgener” Dvs her ved 12-13 tiden.   Godt sted efter min mening.

Have undersøgt om mulighed for se Danmarks landskamp på fredag. 

Måske nogle danske barer viser den ?

 

Længere historie.  Men havde jo taget bærbar med.   Den er vel 9 mdr gammel og gået i sort for et par mdr siden.   Ringede så til Asus support og fik delvis opstartet den igen med nogle trick.

Forsatte dog med at gå i sort flere gange hvor jeg dog fik den op at køre igen med det her trick med nogle taster.

Til sidst virkede det dog heller ikke mere.  Så måtte aflevere den i butik hvor købt så de kunne sende den til rep.   Udfyldte diverse papirer.

Næste dag ringede de dog fra butik.  Det havde lykkedes dem at starte den.   Fint Så havde jeg den endnu 14 dage hvor der ingen problemer var. Lige indtil den igen gik død og denne gang kunne de ikke få gang i den i butik.   Den blev så sendt til Asus.

Dagen før jeg skulle rejse så kontaktet at nu var den kommet tilbage.  Super !  så tage den med i stedet for en anden ældre bærbar jeg havde.

Dog havde de ikke fundet noget fejl men blot fået den opstartet. Pris 400

Tager den så med og så efter ca 2 timers brug død.  Helt død !!! Intet lys nogle steder overhovedet.

Snakkede så igen igen med support fra Asus og halv knotten.  Skide ligeglad med at skulle betale 400 kr selvom det jo er noget der burde dække under garanti.  Men fanemr for dårligt når der ad 3 perioder har været problemer med den at de så ikke finder fejlen og blot siger det var en “ydre” fejl som de så opkrævet betaling for.

Var så hos et autoriseret Asus værksted i Pattaya og de mente at have fundet fejlen. Ikke meget forstand på pc’ere men en stor del der kostede minimum 4000 bath bare i indkøb. 

Forsøgte at få Asus til at lave det her garanti arbejde her i Thailand istedet for Danmark men mere besværligt.  De havde dels ikke delen hjemme og Asus i Danmark var usikker på om de turde.

Så har en ubrugelig bærbar med 

Ikke meget tv jeg fik set :)  Har set lidt thai kanaler på tv men virkeligt anderledes fra dansk tv.  De er meget glade for politi og militær personer så næsten alt man ser er med 4-5 af dem ha ha

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, 1 time siden:

Har set lidt thai kanaler på

Ellers er der jo også "Pattia news" med mange genudsendelser på dårlig englelsk, om hvad der foregår i expat miljøet  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

Ellers er der jo også "Pattia news" med mange genudsendelser på dårlig englelsk, om hvad der foregår i expat miljøet  ;-)

Ha ha ja men var netop sådanne såkaldte nyheder.

Underligt nok så har de med at hvis de viser et 30 sekunders indslag så 10 sekunders optagelse som de så viser 3 gange. Og i virkeligt dårligt kvalitet.

Og det her klip på 30 sekunder viser de så igen 5 min efter osv :)

Alle indslag der er der med garanti en hel masse mænd i politi eller militær uniformer der står og set ud som de ikke ved hvad de skal få tiden til at gå med ha ha.

 

Når men forsøger at finde danske barer.  I håb om det måske var mulighed for se fodboldslandskamp fredag.  Og måske også få flæskesteg i aften eller en anden dag.

Det man finder når man googler er desværre ældre dato så ved ikke hvilke der stadig eksisterer.

Og Tripadviser kan slet ikke finde noget.

Mener der er noget det hedder hotel dania.  

Forsøger at finde noget

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, 1 time siden:

Når men forsøger at finde danske barer.  I håb om det måske var mulighed for se fodboldslandskamp fredag.  Og måske også få flæskesteg i aften eller en anden dag.

Soi White House i Jomtien - her finder du det hele ;-) 

- og hils pigerne på Cowboy ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ang. Fodbold 

 I-Rovers Bar åben, 24/ 7,  i LK- Metro viser alt internationalt fodbold, Engelsk Sportbar, nede i hjørnet, skråt overfor Billaboong, evt også DK - IRL. måske  ? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Soi White House i Jomtien - her finder du det hele ;-) 

- og hils pigerne på Cowboy ;-)

Var så dernede nu.  

Ejeren en skide fin fyr!  Tog sig tid til et par timers snak med mig.  Varmt menneske som vidste en masse om alt hernede.

Kan også kun anbefale stedet.   Imorgen vil jeg spise aftensmad dernede.

Ligger iøvrigt en masse danske barer der som naboer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 3 timer siden:

Ang. Fodbold 

 I-Rovers Bar åben, 24/ 7,  i LK- Metro viser alt internationalt fodbold, Engelsk Sportbar, nede i hjørnet, skråt overfor Billaboong, evt også DK - IRL. måske  ? :)

Tak :)   

Har dog fundet stedet hvor jeg vil se kampen der natten mellem fredag og lørdag.

White House har danske kanaler så super sted at kunne se kampen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 4 minutter siden:

Tak :)   

Har dog fundet stedet hvor jeg vil se kampen der natten mellem fredag og lørdag.

White House har danske kanaler så super sted at kunne se kampen.

Kanon, så go kamp, vi andre må så se kampen om aftenen, under danske himmelstrøg :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 2 timer siden:

Kanon, så go kamp, vi andre må så se kampen om aftenen, under danske himmelstrøg :(

Ha ja.  Men jeg har desværre ikke mange dage tilbage hernede. 

Den tanke bestemt heller ikke sjov :)

Mindre end et døgn efter landskampen så venter en taxi fra pattaya til Bangkok og flere timers ventetid.  Så en kedelig flyvetur på over 12 timer.  Derefter yderlig ventetid og så lokalt fly.

Vel fra jeg tager afsted fra hotel lørdag nat fra Pattaya så går der vel 22 til 24 timer før jeg er hjemme.   Og er ellers med direkte flyvning fra Bangkok.

Hvor der venter arbejdsdage og langt tid , - måske et helt år før jeg skal derned igen.  

( smily med store tårer ha ha.  Kan åbenbart nu ikke udgive besked med tegn igen.  Kunne jeg ellers ved de andre indlæg ?)

Så du har det faktisk bedre.  :) Sikkert ikke lang tid til du skal derned igen. Og det at kunne se frem til det og glæde sig er altså heller ikke dårligt 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så lige berette om en lidt spøjs oplevelse jeg havde igår nat.

Jeg havde omkring midnat taget til White House i Jomtien for at se den danske landskamp.

Talte blandt andet også med ejeren en del. Også en skide fin fyr.

He he var dog generet meget af kampen af en eller anden fuld hollænder der bare blev ved og ved med at snakke til mig , selvom jeg ville se kampen.

Der omkring 4 eller måske nærmere 5 da kamp slut tog jeg en taxi scooter ind til Walking stedet.   Alt jo mere eller mindre lukket i Jomtien og sikkert også de fleste steder i Walking street.

Men var blevet lidt tændt på at finde en freelancer på et diskotek.

Og på vej derind i området gående, så så jeg en lækker pige.  Og lidt frækt tøj modsat alle de her standart uniformer man typisk ser i Pattaya hvor varmen jo også har sin årsag til det bare er et miniskørt eller comboyshorts som mange piget bærer.

Fulgte lidt efter hende diskret for at se om hun gik ind på et diskotek, da vi bevægede os opad Walking street.  Og så hende gå op et sted.   Men tøvede selv.   Var ingen europæiske gæster hvad jeg kunne se den tid jeg stod udenfor. Kun asiater (vel kinesere og japanere) og så lokale thai piger.

Gik så videre i håb om at finde noget interessant.  Jo lukketid overalt og større udbud og mulighed for at finde nogle lidt desperate freelancere.

Så så en dejlig pige.  Hende her også med andet end standart beklædningen for piger i pattaya i lavsæsonen.  Hun havde sådanne lange strømpebånd.  Og bar nogle shorts som virkelig klædte hende. For viste en lækker røv og lidt kvindelige former.

Denne pige var kanon fuld og vraltede afsted. 

He he nu ikke tænke ondt om mig men sgu noget tiltrækkende ved det.   Og anderledes end det jeg hidtil havde oplevet.

Så gik lidt diskret på anden side af vej og fulgte hende.  Da hun kiggede over på mig så sendte jeg hende et smil.   Hvorefter jeg  drejede hovedet væk igen og lod som jeg bare også havde et ærinde og ikke havde hende i kikkerten som mål ha ha.  Er jo en balance med her at give dem tillid uden at virke anmassende.

Efter 10-20 sekunder så kiggede jeg “tilfældigt” hendes vej igen og hendes øjne søgte mig mens hun vraltede stangstiv.   Jeg gik så over vejen mens vi havde øjenkontakt og hun lagde armen om mig for at kunne holde ballancen.

Efter rimeligt kort tid var jeg dog direkte og spurgte om hun ville med mig hjem på hotellet, hvilket hun ville.

He he havde sådan en lidt nasty følelse med at tage sådan en total stang stiv pige med hjem der virkede til ikke at ane meget af hvad hun lavede.

Lidt kriminelt.   Men kender mig selv så ville ej udnytte det så det var noget hun ville fortryde.

På vej hjem på en scooter taxi hvor hun sad aller bagerst begyndte hun pludselig at panikke og med at sige at køreren skulle stoppe.  Eller det jeg fornemmede hun sagde for hun kunne praktisk talt næsten intet engelsk.  Ihvertfald på det tidspunkt hvor hun var stangstiv.    Jeg lagde også op til at han skulle stoppe men han reagerede overhovedet ikke.  Han tænkte nok at nu han havde fået den her tur til 100 bath for for to passager så ville han ikke gå glip af dem.

Jeg sagde så at når vi kom hen til hotellet så kunne hun gå hvis hun ville.  Og jeg ville betale for en taxi for hende så hun kunne komme hjem.

Det virkede og hun faldt helt ned og mærkede hendes arme og hænder om mig og se nu at hun bestemt ikke ville hjem men var ude på at få pik.  

Så ind på hotellet med hende.  Og som sagt en anden oplevelse det her end hvad jeg hidtil har oplevet.   Dels den her mere mere ægte måde at samle en freelancer op for det har hun været opdagede jeg senere.  Og dels en totalt liderlige pige der ikke gav mig meget fred den nat og efterfølgende morgen.

Efter at have kneppet hende første gang he he måske ikke så sødt men der begyndte jeg at tænke om hvordan jeg kunne blive af med hende.   Jo se hun var stangstiv.   

Jeg er jo ikke til longtime som mange.  Elsker friheden at kunne sove alene i sengen bagefter og stå op når man ville osv.

Men nu stod jeg jo med hende her.  Mig selv der havde ladet mig friste men som ikke havde tænkt så langt.

Fik dog ikke tænkt så meget før hun ville igen.  Og måtte til sidst fake som jeg kom, for at kunne få lidt puls igen.

Klokken jo blevet rigtigt mange nu.  Måske 7 måske 8.   Tænkte lidt øv da næste dag ( idag lørdag ) jo er min sidste hernede.   Så ville gerne have lidt søvn så jeg ikke skulle sove alt for længe imorgen.

Men var virkeligt svært.  Selvom jeg forsøgte at få os til at sove så blev hun ved med at rette på sig.  Når mine hænder ikke anede hendes bryster mere feks.   Hun ville bare have mere!!

Husket ikke klart om vi forsatte der endnu engang hvor det så til sidst lykkedes mig at få hende til at blive stille og sove.

Men vi sov ihvertfald en del timer.   Dog omring 11 var hun på spil igen og der tændt så kom til at skyde op i hende da der denne gang ikke havde kommet kondom på.   Skete jo lidt i søvne.

Vi sov så videre men undervejs var hun igen på spil.  Gjorde flere forsøg.

Hvor jeg halv sovende havde ligget på ryggen der havde hun så fået mulighed for at lege med min pik.  Og sov faktisk stadig lidt trods det faktisk gjorde lidt ondt det hun gjorde.  Dels var den (pikken) mere end tømt og ønskede ikke mere af det sjove. Og dels så kørte hun fingrene rundt på pikhovedet i tro at det var godt for en. Hvilket det ikke var.

Men hun formåede at få den stiv og efter igen at have lagt sig ind så jeg kunne tage hende mens hun lå på siden, så satte hun sig på den og red mig hårdt.

Ak ja stakkels mig ha ha det her sgu for meget.   Hun var ekstrem liderlig.

Der omkring ved 2 tiden om eftermiddagen så følte jeg trods alt at jeg havde fået udsovet så stod op og gik i bad.  Hun fortalte så at hun normalt arbejde på en bar der hedder papagayo som iøvrigt ligger tæt på mit ynglings spisested i soi Diana. 

Hvorfor hun nævnte det tror jeg også det var hendes måde at spørge om hun eventuelt kunne få nogle penge.  For var jo intet aftalt !! Jeg kunne jo bare have sagt farvel og tak til hende der da hun skulle gå.

Faktisk også mig der skulle have penge for alt det sex hun krævede hele natten !!

Men gav hende 3000 bath.

En anderledes og sjov måde jeg mødte og havde sex med en pige i pattaya.

Nu hjem men anden gang så tror jeg det med at komme nær lukketid ved diskotekerne er en oplagt mulighed for noget mere ægte og naturlig sex.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 4/6/2019 at 19:12:

Men jeg har desværre ikke mange dage tilbage hernede. 

Den tanke bestemt heller ikke sjov :)

Mindre end et døgn efter landskampen så venter en taxi fra pattaya til Bangkok og flere timers ventetid.  

Det er ikke uden grund at nogle kalder afgangshallen i Suvarnabhumi for "the saddest place on earth"

Mange timers ventetid? Du kunne evt have spurgt på hotellet om sen udcheckning ville være muligt, så havde der været rigeligt med tid til lidt sjov inden afrejse.

 

Håber du har nydt turen, og ønsker dig god rejse hjem. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, 1 time siden:

Det er ikke uden grund at nogle kalder afgangshallen i Suvarnabhumi for "the saddest place on earth"

Mange timers ventetid? Du kunne evt have spurgt på hotellet om sen udcheckning ville være muligt, så havde der været rigeligt med tid til lidt sjov inden afrejse.

 

Håber du har nydt turen, og ønsker dig god rejse hjem. :)

Tak :)  Og det har jeg helt sikkert.

Og måske mig der ikke formulerede mig klart.   Jeg har en taxi her fra Pattaya kl 4 nat.  ( sidder faktisk i den nu :) ) og så var planen flyafgang kl 9.   Jeg vil helst være i lidt god tid.

Men fik dog for et par timer siden SMS fra Norwegian at fly forsinket 3 timer så planlagt afgang først kl 12 desværre.

Det jeg tror mente med mange timers ventetid var dels taxitur , de her timer før afgang, så den lange flyvetur, og så ventil igen da jeg har booket flyvetur videre til hvor jeg bor, med 2-3 timers marv, netop hvis turen fra thailand blev forsinket.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og advarsel til rygere.  Nu er der åbenbart ikke så man kan ryge hvis man har tjekket ind.   Før været lille rum ved afgangshal.

Men nu totalt forbudt alle steder.

Og så lige lidt thai typisk :) skiltet ved bla dørene til wc at det koster 5000 bath hvis det ryges der.

Mit fly med Norwegianvforsinket.  Så istedet for at flyve kl 9 flyver det kun kl 12.

Og så sendte de besked om man skulle tjekke ind normalt tid, hvis man ikke får andet at vide.

Rend mig i røven.  Jeg tjekkede bare ind der ved 6 tiden da ligeså godt gøre.  Altså til jeg finder ud af der er total rygeforbud nu.

Så måtte den lange vej ud igen med udfyldelse af visum kort med videre :(  Gider sgu ikke møde ind så tidligt fordi Norwegian siger det når fly først afgår kl 12.    

6 timer plus 12 timers flyvning det er alligevel langt tid ikke at ryge når man er ryger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bruger selv nikkotin tyggegummi + plasta 

Tager de værste abstinenser 

Kommer til at savne dine beretninger fra PTT

Foriøvrigt go tur hjem :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rettelse.  Mener fra man er gået gennem sikkerhedskontrollen.   Før der så stadig ryge udvalgte steder udenfor.

Men førhen rygekabine lige ved afgang. Og man kunne lige få pulset godt og grundigt før afrejse.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki
ZEUS skrev, for 10 timer siden:

Og advarsel til rygere.  Nu er der åbenbart ikke så man kan ryge hvis man har tjekket ind.   Før været lille rum ved afgangshal.

Men nu totalt forbudt alle steder.

Og så lige lidt thai typisk :) skiltet ved bla dørene til wc at det koster 5000 bath hvis det ryges der.

Mit fly med Norwegianvforsinket.  Så istedet for at flyve kl 9 flyver det kun kl 12.

Og så sendte de besked om man skulle tjekke ind normalt tid, hvis man ikke får andet at vide.

Rend mig i røven.  Jeg tjekkede bare ind der ved 6 tiden da ligeså godt gøre.  Altså til jeg finder ud af der er total rygeforbud nu.

Så måtte den lange vej ud igen med udfyldelse af visum kort med videre :(  Gider sgu ikke møde ind så tidligt fordi Norwegian siger det når fly først afgår kl 12.    

6 timer plus 12 timers flyvning det er alligevel langt tid ikke at ryge når man er ryger.

Tak for sjove og anderledes beretninger! Næste gang - kan du så ikke lige lave en ny tråd, så det er nemmere at finde. Det var lidt tilfældigt at jeg opdagede dine nye skriverier her ;-) .

Er du sikker på det med lufthavnen; det lyder alligevel ret vildt, at der nu slet ikke er et sted. Det var der da ihvertfald så sent som sidste år, selvom det var godt gemt.

Hvornår går turen så til Pattaya igen? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 20 timer siden:

Den er go nok, kom hjem fra Thailand for 3 uger siden, no smoking :(

Nej det er trist, men om noget der varer 3 måneder eller lavet for 3 måneder siden i tvivl om.   En ved Info fortalte i hvertfald noget om 3 måneder.

Men er nok lavet for permanent i fremtiden desværre.   Og jo totalt latterligt og ingen begrundelse for hverken sundhed, sikkerhed eller en skid andet :) Alle andre steder kan man jo ryge i Thailand.  Om man er inde på en restrurant eller selv det hotel jeg var på sidst i ferien LK Metropolis der måtte man sikkert ryge på værelserne.  Jeg gjorde det da ikke da ej heller syntes de er godt med røg i et værelse hvor man sover :)  Men på gangene på hotellerne askebæger og stole så der kunne man ryge.

Så begrundelsen for at lave det her total forbud efter sikkerhedskontrollen i lufthavnen virker absurt.   Sgu ingen ikke rygere der ville blive generet af det lille rygerum de færreste ved eksisterede.   Og en lille trøst til de ryge før de begiver sig ud på en mange timer lang flyvetur hvor der selvsagt og med god begrundelse er rygeforbud.

Det handler vel om det politisk korrekte og så vil de lige sende et signal der i lufthavnen.  Men virker totalt absurt når man først træder ud i livet i thailand hvor der jo ingen restriktioner er :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 8 minutter siden:

Sgu ingen ikke rygere der ville blive generet af det lille rygerum de færreste ved eksisterede.

Det er bare ikke behageligt at sidde i 11 timer ved siden af en der lugter af røg. Folk har sikkert skiftet til nyvasket tøj hjemmefra før flyveturen, men såsnart de har været forbi rygerummet, stinker deres hår og tøj igen af sur gammel tobak.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men gode nyheder med hensyn til Norwegian !!! :)

De har nu fået wifi på deres langdistance ture inclusiv Thailand.     Dog intet de reklamer med og opdagede det sent i flyveturen at der var den mulighed.  Så benyttede det kun de sidste par timer men virkeligt en super nyhed der gør en rejse meget mere behagelig.

 

Og selv om en masse jeg skal lave nu her når jeg er kommet hjem , så lige fortælle om flyveturen.    

Jeg ved ikke om jeg fik fortalt at jeg jo havde gået gennem sikkerhedsheds og pas kontrollen, men efter at have opdaget total rygeforbudet , tog hele den besværlige tur ud igen med at skrive visaansøgning mv.  

Så var vel ude igen omkring kl 7.30 hvor jeg røg som en gal og fik noget at spise.   Så omkring kl 10 tog jeg så atter turen ind og var igennnem det hele allerede kl 11 og sad og ventede på afgangen som jo var udskudt grundet flyet  tidligere havde oplevet forsinkelse.

Var utrolig træt og glad da vi endelig kom om borg.  Indtil jeg fik min plads.   

Havde jo ved denne tur betalt 250 kr ekstra for kun sædevalg for få en plads med masser af benplads.   Men nu da da jeg sad der så noget der ikke passede og et helvede :) Var klemt inde mellem to og hader sådan en plads, de andre gange siddet yderst så lettere når man vil ud og pisse mv. Og ikke nogle danske så gør det også lidt kedeligere.   Den ene havde utrolig dårligt ånde men jo ikke noget han kan gøre for og var utrolig flink.  Så ikke det jeg har noget negativt at sige om.  Men følte mig bare snydt nu jeg netop havde valgt en super plads.

Spurgte så en af stewardesserne efter jeg havde søgt på min mobil efter min oprindelige bestilling. Og en side med flytype hvor man kan se sædenumre og pladser. Vi fandt dog hurtigt ud af at det var fordi det her var fordi det var et andet fly der var indsat og derfor sædenumrene ikke helt ens.  Hun ville bagefter se hvad hun kunne gøre.

Og super service :) Kort før vi skulle gå i luften, så fik jeg en plads ved en nødudgang (viste sig dog da vi ankom til KBH den man steg ud af så lynhurtigt ude der også og fint da jeg havde travlt da jeg skulle med andet fly helt hjem.     Og havde så det her 3 mandssæde for mig selv, og med masser af plads foran.

Så sov overraskende godt det meste af turen :)  Havde købt nogle hotdogs i soi diana som jeg spiste undervejs et par gange mellem søvnen, og som sagt fandt jeg ud sidst på turen at der var wifi så var faktisk en rigtig behagelig tur.        Kunne endda ikke finde mine nikotin tyggegummi, men slet ikke noget jeg mærkede noget til.     Og ved ankomst til KBH så med andet fly så blev vel sammenlagt 16 timer uden røg og slet ikke problem.  Måske fordi jeg havde røget godt op til det turen 2 timer før afgang.

Derudover så en anden god ting :)  Havde blevet varslet der natten til turen at den var 3 timer forsinket og ankomst kunne jeg regne ud ville blive ankomst i København 2 timer og 55 minutter senere end planlagt.    Det er nøjagtigt lige under at man kan få flykompension.   Dvs vi har ret til og blev informeret via sms om vi havde ret til at spise og drikke i lufthavn og bare skulle gemme kvitteringerne.    Men det her med flykompension ikke fortalt noget om.

Dog noget jeg jo undersøgte.    Og da jeg fløj kunne jeg se at forventet ankomst nu var ændret lidt så den heldigvis lige blev lidt over de 3 timer forsinket fra oprindelig plan.   

Og holdt heldigvis :)   Altså sgu lige meget genne om jeg kommer 2 timer og 55 minutter senere end planlagt eller 3 timer og 10 minutter.   Men sidste udløser en flykompensin på 600 euro./ 4470 kr.     Gav jo kun 3000 kr for begge veje så ikke dårligt :)  

I aftes da jeg kom hjem så undersøgt de forskellige udbydere der hjælper med at kradse de her penge hjem, så dog kun regne med det halve, da der vist bare laves aftale om det nu tiden trods alt ikke er overskredet mere end lige over 3 timer.   Men vil jeg lige undersøge til bunds mere de følgende dage.

Opdagede også at man skal være kritisk over for alle de her udbydere som hedder sig at hjælpe flypassagere.   Man skal ikke sige ja til nogen før man er sikker på hvad de forskellige tager i procent for så afskriver man sig for at kunne bruge en anden senere, som kun tager 25 procent for sin hjælp.  

Fandt denne hvor man kan sammenligne  https://flyjura.dk/flyforsinkelse/

Men åbenbart ikke regne med de procenter der står opgivet !  Og advare andre om bare at sige god for den første og bedste man tror er den billigste.  Firmaet Flypenge feks giver ikke 77 procent tilbage som der står angivet !!   Ville tjekke deres beregning, men efter udfyldt alt og hvor jeg fik at vide at jeg var godkendt til flykompension, så var der kun til sidst at godkende det så de ville tage sagen.  Heldigvis gjorde jeg det ikke, da jeg ville vide hvad de forventede jeg ville få og hvad de ikke mindst tog i gebyr.   Og efter snakket med en, på en chat så opdaget de gav mindre end et af de andre firmaer som jeg likkede til, men hvor det ellers hed sig de gav mindre/havde højre gebyr.

Så vær OBS der hvis i skal bruge nogle af de her selskaber.    De vil selvfølgelig også bare tjene penge :)

Jeg vil de følgende dage skrive til Norwegian.   Så se om de er til at bide skeer med eller de trækker i langdrag.   Gør de det, så vil jeg bruge et firma til at få pengene af dem.   Men undersøge det ved at ringe op til hvert enkelt og få det præcise tal !! som de vil udbetale.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 46 minutter siden:

Det er bare ikke behageligt at sidde i 11 timer ved siden af en der lugter af røg. Folk har sikkert skiftet til nyvasket tøj hjemmefra før flyveturen, men såsnart de har været forbi rygerummet, stinker deres hår og tøj igen af sur gammel tobak.

Arg så er der sgu så meget man kan blive generet af :)       Tvivler på ens sidemands tøj kommer til at lugte af røg fordi en andens sidemans tøj og mund gør det !! :)  

Det kan måske være en genne men sådan er det når man sidder tætpakket i en lille kabine med mange mennesker og dårlig luftgennemgang..    Jeg sad feks først ved en der lugtede som han ikke havde været i bad i en uge og som havde ekstremt dårligt ånde.       Sidste kan han ihvertfald ikke gøre for og uanset hvad så jo ikke noget man kan bebrejde, medmindre man vælger en anden flybillet type og betaler for det.    

Vigtigere  i min bog er de folk man sidder ved sidden af er flinke og lidt hensynsfulde.    Det var omtalte med den her ekstremt dårligt ånde.

 

Hvis du føler dig så generet bagefter af en ryger hvis tøj og mund lugter (og det gør det helt sikkert ! :)  så utroligt at du har kunnet leve i Thailand :D   For fortæl mig hvilken gogobar , ølbar eller andet sted hvor folk ikke frit kan ryge og gør det i stor stil.

Det her rygeforbud efter sikkerhedskontrol er ikke andet end det politiks korrekte vi ser overalt i verden.   Tilsat Thaiernes charme for at tjene lidt ekstra, med at sætte skilte op på wc´ere med advarsel med bøde på 5000 bath :)  

Det vil ikke gøre gennen for dig mindre.    Rygerne vil finde ud af det her, og vil aldrig mere skynde sig at tjekke ind i sikkerhdskotrollen og lægge deres penge der i butikkerne med i thai øjne overpriser.

De vil bare blive nede, og vente med at gå gennem sikkerhedskontrollen til aller sidst.    Og den genne du oplevede vil næppe blive mindre fordi rygerne nu må indstille sig på røg før rejse er ændret til måske halv time før afrejse til 1 1/2 time.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 13 minutter siden:

Tilsat Thaiernes charme for at tjene lidt ekstra, med at sætte skilte op på wc´ere med advarsel med bøde på 5000 bath :)  

Det har jo ikke noget at gøre med at tjene lidt ekstra, men bøder er åbenbart det der skal til før rygere forstår, at det næsten ikke er til at trække vejret, når man kommer ind på et toilet hvor den forrige besøgende har siddet og røget. Og der skal jo også være nogen til at betale for den ekstra rengøring efter rygere, der asker og efterlader deres skodder overalt + røgen der sætter sig i gardiner og loftbeklædning mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Det har jo ikke noget at gøre med at tjene lidt ekstra, men bøder er åbenbart det der skal til før rygere forstår, at det næsten ikke er til at trække vejret, når man kommer ind på et toilet hvor den forrige besøgende har siddet og røget. Og der skal jo også være nogen til at betale for den ekstra rengøring efter rygere, der asker og efterlader deres skodder overalt + røgen der sætter sig i gardiner og loftbeklædning mm.

 

Hvis det ikke havde noget at gøre med at tjene lidt ekstra så kunne de jo have beholdt det der lille mikrorum de havde som rygerum :) 

Må jeg spørge om du er tidligere ryger og svar ærligt ha ha

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...