Hop til indhold
Goodbro

Pattaya - Første gang

Recommended Posts

Vil ihvertfald tjekke op i morgen om man kan tro på mønstret :) At de giver en så god kurs der.

I overmorgen ligeledes lige tjekke for så næste gang efter en flyvetur står i lufthavnen, så tjekke sidste gang.    

Har ikke bestilt taxi fra lufthavnen endnu, men var fordi jeg er i tvivl om jeg skal afsætte et par timer der til at veksle.   Men tror jeg afsætter et par timer hvis nu de skulle blive gode i lufthavnen.

Så ved en forventet ankomst kl 07 morgen så vel været meget passende at bestile taxien til kl 11.     Så været god tid hvis jeg veksle der, ellers bare spise og slappe af før den kommer.

 

Men igen super mange tak for de link du gav.   Nu følge de her to gode steder i henholdsvis lufthavn og Pattaya og have en fornemmelse af hvad det bedste jeg kan få.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 20.5.2019 at 18:57:

Nu er det ikke alle man ringer der til der har messinger.   Men enig med dig det er op til en selv og hvilke behov man har.   Selv nyder jeg at jeg ved denne tur ikke skal tanke et eller andet taletidskort op som hurtigt kan blive dyrt, og istedet har min mobil som normalt.  Ved den lille ekstra omkostning med et lidt dyrere abonnement den her måned jeg er på ferie.  Dvs kan ringe ligeså meget jeg lyster uden at bekymre mig om det koster ekstra.  Og ikke skal bruge tid på at logge ind med et hotels wifi på min bærbare, men bare kan hente net fra min mobil som jeg plejer.   Og håber ikke at opleve som sidst hvor nettet på hotellet var ekstremt langsomt at jeg kan se de fodboldkampe der også kommer ved denne ferie på min bærbare.   Har nemlig Yousse tv pakke og den kan man jo også have på bærbare og med lige meget hvor man er.

Du skal have en VPN trold på - yousee lukker uden for EU.

ZEUS skrev, den 20.5.2019 at 18:57:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 37 minutter siden:

Du skal have en VPN trold på - yousee lukker uden for EU.

 

Okay ? :)   Hvad er det for noget ?

Så få ordnet det imorgen og sidste frist jeg har.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sidste år kunne jeg bruge det i Thailand.   Men fodboldslandskamp hakkede og pgav jeg.  Troede det var nettet på hotellet.  Men måske været det du nævner

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 2 timer siden:

Her får du vist alle steder i Pattaya. Ved ikke om man kan udskifte dollars til kroner. Måske nok 

https://get4x.com/en/thailand/pattaya/THB-DKK?amount=

https://get4x.com/en/thailand/pattaya/THB-DKK?amount=1000_

 

Jeg er bare interesseret i fra danske kroner til bath.

Men jo sygt det her hvis det passer !!! :)  Der se der pt er et sted i Walking street der giver en kurs på 4,75

Bange for det her ikke er opdatteret.   Lidt underligt dog for de to link du giver henviser til den samme.  Men med det ene link så er kursen 4,747 og det andet link siger 4,750.  Men skulle være samme udbyder i Walking street.

Tør ikke tro på man kunne få en vekselkurs på det her når den er 4,77 på valutakurser.dk.     Men håber selvfølgelig :) 

Og igen super mange tak for din kæmpe hjælp.

Gør det så meget nemmere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 1 time siden:

Jeg er bare interesseret i fra danske kroner til bath.

Men jo sygt det her hvis det passer !!! :)  Der se der pt er et sted i Walking street der giver en kurs på 4,75

Bange for det her ikke er opdatteret.   Lidt underligt dog for de to link du giver henviser til den samme.  Men med det ene link så er kursen 4,747 og det andet link siger 4,750.  Men skulle være samme udbyder i Walking street.

Tør ikke tro på man kunne få en vekselkurs på det her når den er 4,77 på valutakurser.dk.     Men håber selvfølgelig :) 

Og igen super mange tak for din kæmpe hjælp.

Gør det så meget nemmere.

Jeg løb tør for strøm på telefonen, mens jeg testede links. Derfor kom der to links. Håbede egentlig den ville vise prisen direkte i danske kroner. Det lykkedes så ikke.

Husk at get4x er bare en hjemmeside og ikke et vekselbureau.

Kl. 11 har du god tid i lufthavnen. En af udbyderne har fri internet i lufthavnen (2 timer, derefter skal man logge på igen). Kan ikke lige huske hvem. Thue måske. De spørger om mailadresse og pas-nummer, så vidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 15 minutter siden:

Jeg løb tør for strøm på telefonen, mens jeg testede links. Derfor kom der to links. Håbede egentlig den ville vise prisen direkte i danske kroner. Det lykkedes så ikke.

Husk at get4x er bare en hjemmeside og ikke et vekselbureau.

Kl. 11 har du god tid i lufthavnen. En af udbyderne har fri internet i lufthavnen (2 timer, derefter skal man logge på igen). Kan ikke lige huske hvem. Thue måske. De spørger om mailadresse og pas-nummer, så vidt jeg husker.

Men viser vel også prisen direkte i danske kroner ?

Når jeg bruger dit link her og feks skriver danske kroner til bath og 1000 kr så viser den vel hvad man vil få ?

https://get4x.com/en/thailand/pattaya/THB-USD?amount=31939.69_

Og så kan man til højre se hvor de giver den kurs.

Det er hos Yenjit Currency Exchange - Walking Street.

 

Eller kan man ikke regne med den kurs ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg så trykker på de her: "Yenjit Currency Exchange - Walking Street"  og igen udfylder for at sse hvad de giver,- så giver den dog nu kun 4,70 :)  

Så måske skal man manuelt gå alle udbydere igennem.    

4,70 er dog stadig fin kurs syntes jeg

Del dette indlæg


Link til indlæg

4,70 er dagens kurs hos den røde Superrich mange steder i Bangkok i dag.

Når jeg trykker på mit eget link får jeg direkte med småt hvad en bath er værd i us dollars.

Trykker jeg på dit link får jeg det som jeg ønskede det :).

Der er vist mange som veksler hos TT.

Er der kun 0,01 til forskel koster det ikke alverden at tage den butik som ligger nærmest.

Redigeret af mr. sving
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 2 timer siden:

4,70 er dagens kurs hos den røde Superrich mange steder i Bangkok i dag.

Når jeg trykker på mit eget link får jeg direkte med småt hvad en bath er værd i us dollars.

Trykker jeg på dit link får jeg det som jeg ønskede det :).

Der er vist mange som veksler hos TT.

Er der kun 0,01 til forskel koster det ikke alverden at tage den butik som ligger nærmest.

Ja men når feks tager den der står øverst så faktisk stadig indenfor rimelig radius.   Troede når der stod Chunburi at det var langt væk.

https://get4x.com/en/thailand/pattaya/central-pattaya/embassy-forex?amount=1000_&currencypair=DKK-THB

Her er den 4,74 og lidt utroligt at man kan få den så høj.   Det er hvis man sammenligner med dagenskurs på valutakurser.dk faktisk kun 0,62 procent man så giver for vekslingen.

Faktisk mere end tilfreds bare man man få den feks til 4,70 hvis dagens kurs på valutakurs.dk er 4,77.   Så gør man med garanti det en del billigere end med selv de billigste hævekort. Og meget lettere, da jeg førhen altid følte mig usikker i en automat hvilken vekselkurs de tog.

Så det her link du gav er altså fantastisk !! :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 1 time siden:

Ja men når feks tager den der står øverst så faktisk stadig indenfor rimelig radius.   Troede når der stod Chunburi at det var langt væk.

https://get4x.com/en/thailand/pattaya/central-pattaya/embassy-forex?amount=1000_&currencypair=DKK-THB

Her er den 4,74 og lidt utroligt at man kan få den så høj.   Det er hvis man sammenligner med dagenskurs på valutakurser.dk faktisk kun 0,62 procent man så giver for vekslingen.

Faktisk mere end tilfreds bare man man få den feks til 4,70 hvis dagens kurs på valutakurs.dk er 4,77.   Så gør man med garanti det en del billigere end med selv de billigste hævekort. Og meget lettere, da jeg førhen altid følte mig usikker i en automat hvilken vekselkurs de tog.

Så det her link du gav er altså fantastisk !! :) 

Nu må du se hvor mange af forslagne stadig er åbne vekselbureauer. På billedet har jeg søgt på Forex i google maps. Her er der en TT som burde være åben på 2nd road mellem soi 1 og soi 2. Den burde være åben såfremt alt andet er lukket.

Den på billedet hvor der står permanent lukket er nemlig på listen i linket.

Du må teste hvor pålideligt linket er.

Googler du T.T. currency exhange får du mange muligheder. Jeg tror det er det sikre valg, hvis du ikke vil gå byen rundt for at lede. Men den du kigger på ligger jo ved stranden, og man bør jo tage sig en gåtur langs stranden.

IMG_20190524_234355.png

Redigeret af mr. sving
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 10 timer siden:

Googler du T.T. currency exhange får du mange muligheder. Jeg tror det er det sikre valg, hvis du ikke vil gå byen rundt for at lede. Men den du kigger på ligger jo ved stranden, og man bør jo tage sig en gåtur langs stranden.

Det var ihvertfald min erfaring at TT gav de bedste kurser - men der kan være stor forskel fra den ene TT-boks til den anden, så det er med at finde den, som oftest giver en lidt bedre kurs - og som regel var kurserne i Jomtien lidt bedre - den ved byporten til Jomtien var som regel rimelig stabil.

Del dette indlæg


Link til indlæg

TT i Soi Buakhao, lige overfor Soi Chaiyapoon plejer at være mit foretrukne sted at veksler.

I Bangkok bruger jeg normalt Vasu på hjørnet af Sukhumvit og Soi 7/1

Begge steder er tæt på mine overnatningssteder. Ingen grund til at rende rundt i byen med alt for mange kontanter. 

Kurserne skifter typisk hver dag. Nogle gange også mere end en gang om dagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 7 minutter siden:

TT i Soi Buakhao, lige overfor Soi Chaiyapoon plejer at være mit foretrukne sted at veksler.

Det var mit indtryk at kurserne generelt var lidt bedre i Jomtien end i Pattaya - også hos TT - men som regel har de et stort skilt med kursen på Euro (+AUD, £, $ og Rubler), så man hurtigt kan se om de giver en ordentlig kurs på den - og så gå ud fra at det så nok også gælder D.kr., før man bevæger sig helt hen til lugen og får dem til at lave en talon med den nøjagtige kurs, hvis man ikke lige kan se det på en tavle.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 minutter siden:

Det var mit indtryk at kurserne generelt var lidt bedre i Jomtien end i Pattaya - også hos TT - men som regel har de et stort skilt med kursen på Euro (+AUD, £, $ og Rubler), så man hurtigt kan se om de giver en ordentlig kurs på den - og så gå ud fra at det så nok også gælder D.kr., før man bevæger sig helt hen til lugen og får dem til at lave en talon med den nøjagtige kurs, hvis man ikke lige kan se det på en tavle.

De har faktisk en officiel kurs, som deres shops (helst) skal følge. Men med så meget andet i Thailand, så er det ikke altid at de enkelte shops får opdateret skiltene og deres maskiner. Kurserne for dem du nævner udgiver de (næsten dagligt) også på deres facebook. 

https://www.facebook.com/ttexchange/

Men som sagt, så kan kursen ændre sig i løbet af dagen, så den kan jo sagtens have ændret sig på den halve time, det tager at komme fra Jomtien til Pattaya - og omvendt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

The Best bank som de reklamerede med i lufthavnen havde den “fantastiske” kurs på 4,11

Gik man længere hvor Superricht holdt til så havde de og de nærliggende dog en kurs på 4,68

Venter dog til jeg kommer til Pattaya.  Har fra sidste tur så intet der haster

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 24 minutter siden:

Nå man kan åbenbart ikke bruge smileyer når man er i udlandet og vil sende

Med SMS risikerer man dobbelt op på taksten, da det beregnes som 2 SMSer - og man skal også passe på med at have bekræftelse på modtagelse/læsning slået til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Med SMS risikerer man dobbelt op på taksten, da det beregnes som 2 SMSer - og man skal også passe på med at have bekræftelse på modtagelse/læsning slået til.

Jeg har heldigvis gratis SMS med der her yousee abonnement.

Men ja for dem der betaler pr SMS så måske meget godt med den ordning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 12 timer siden:

TT i Soi Buakhao, lige overfor Soi Chaiyapoon plejer at være mit foretrukne sted at veksler.

I Bangkok bruger jeg normalt Vasu på hjørnet af Sukhumvit og Soi 7/1

Begge steder er tæt på mine overnatningssteder. Ingen grund til at rende rundt i byen med alt for mange kontanter. 

Kurserne skifter typisk hver dag. Nogle gange også mere end en gang om dagen.

Sikkert den jeg gik forbi før idag.  

Tæt på soi Diana og Soi linki (sikkert stavet forkert :) )

Den var jeg nede og veksle hos nu for lidt siden.  4,71 og så gider jeg sgu ikke lede eller gå efter andet :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 6 minutter siden:

Sikkert den jeg gik forbi før idag.  

Tæt på soi Diana og Soi linki (sikkert stavet forkert :) )

Den var jeg nede og veksle hos nu for lidt siden.  4,71 og så gider jeg sgu ikke lede eller gå efter andet :) 

Den ligger lige ved siden af en optiker (top charoen). Man står med siden ud mod Buakhao når man veksler. Det er Soi Chaiyapoon der går op lige den anden side af Buakhao ved Oasis agogo (som vidst nok er lukket)

 

Og ja. Helt korrekt hedder de Soi Diana Inn og Soi Lengkee :P

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja sikkert den.  

Ved ikke hvad vejen hedder jeg gik på.  Men kommer jeg langs den så ligger den på venstre side.

Lidt længere fremme så kommer krydset med Soi Diana på vendte side og Soi Lengkee på højre side. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja så se der ligger en næsten lige omkring samme sted.

Hvis man stadig gik den vej jeg beskrev og gik lige ud i krydset så kommer der en 25-50 meter længere fremme også på venstre side.

Begge havde idag en kurs på 4,70 da jeg gik forbi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...