Hop til indhold
Hunting for beaver

Penge tilbage eller betal ved kasse 1

Recommended Posts

Så er pengene på vej :)

Over tre millioner danskere får 16 milliarder tilbage i skat

PRIVATØKONOMI - 04.04.2019 KL. 14:25

Hvis du var en af de mange danskere, der betalte for meget skat i 2018, kan du se frem til at få de overskydende penge fredag.

https://jyllands-posten.dk/#ia11299988;finans

Nu er det faktisk kun udsigten til, at den kontrakt jeg arbejder under/den kunde vi arbejder, for snart kommer i udbud, og det at der altid består den risiko at vi taber udbuddet, der holder mig tilbage fra at rejse 14 dage til Thailand, hvis nogle vil med.

Vinder vi igen, så tror jeg at next stop hedder Pattaya og Bangkok.

Gør vi ikke, ja så må jeg nok hellere gemme pengene i stedet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gad vide om der en en sammenhæng med denne tråd, for mig :huh:

Hvis ja, så var det måske dumt af mig at være så informativ, det bliver nye tider :mellow:

Skat har sendt mig et forslag til ny Forskudsopgørelse, ikke at jeg overhovedet har rørt den selv, de tidligere år, har bare godkendt den som jeg plejer når den kommer.

Nu har jeg så godkendt deres nye forslag, nu gider de ikke at jeg får så meget tilbage hvert år.

Skat har sat min skat ned med 20000 kr, fra den 1 juni i år, og så må jeg jo til at vænne mig til at få noget mere udbetalt hver måned end jeg plejer.

Får se om jeg har ryggrad, til at lægge pengene til side selv, så der også står noget ekstra den 1/4 næste år, som der plejer.

Blot til mulig overvejelse, inden at vi eventuelt starter en tråd om samme emne næste år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

så er den gal igen,,, skal betale lige under 7000 kr.,, dog mindre end sidste år, så det går da den rigtige vej trods alt,,,,så om vel godt 7-9 års tid skal jeg have penge tilbage :)

,,og @Rejsenetværk hvis du igen igen skal have penge tilbage så kommer jeg gerne forbi KONG HANS og indtager desserten 

springer lige for- og hovedretten over, den er ligesom sparet væk,,,;):ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, den 9.3.2019 at 07:59:

Hej kort og godt,,, 

På opfordring fra Nemtøs så var jeg lige inde og checke min årsopgørelse,,(i nat) ,, og jeg skal selvfølgelig  betale IGEN, det er så 10. År i træk,, men pengene er jo tjent,,, og brugt ;)

At betale, kr. 9.876,03 

Hvordan ser det ud hos jer andre

Jeg forstår ikke helt din ligegyldighed over for årsopgørelsen. Altså at du skal opfordres til at kigge på den. Jeg sad selv på lur, lige før den blev offentliggjort for over tre uger siden. Men nuvel: Jeg skulle betale nogle hundrede kroner, og det er jeg godt tilfreds med efter et regnskabsmæssigt meget kompliceret 2019.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Jeg forstår ikke helt din ligegyldighed over for årsopgørelsen. Altså at du skal opfordres til at kigge på den. Jeg sad selv på lur, lige før den blev offentliggjort for over tre uger siden. Men nuvel: Jeg skulle betale nogle hundrede kroner, og det er jeg godt tilfreds med efter et regnskabsmæssigt meget kompliceret 2019.

,,,,,,du har helt ret, MR. X  , men fik et uventet engangsbeløb ved årets afslutning, og derved denne "ekstra" skat,, bare en tanke , jeg er jo IKKE stats revisor :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Evil twin

Har betalt alt for meget  i b-skat sidst år, så der er 75 klio tilbage til mig :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg skrev sidste år, sidst i denne tråd, så har Skat nu sat min skat ned, efter en årrække hvor jeg har fået 25 - 30000 kr +/- tilbage i skat hvert år.

Det er nu et overstået kapitel, men jeg nåede at betale for meget i skat noget af sidste år.

For sidste gang får derfor 13826 kr tilbage i skat.

Kun håber jeg, at det ikke ender med at jeg kommer til nu, at skulle betale restskat.

Jeg har ærlig talt ikke overblikket over, hvor meget jeg retvisende skal betale i skat, og sætter helt og holdent min lid til Skat, desangående.

Heldigvis er der altid dækning for en eventuel restskat, skulle det gå så galt, men det er surt show at betale de penge - vi får se :)

Kong Hans har jeg stadig lyst til Hunting, men vi er 2 om den plan, og min kammerat har vigtigere for, end mit selskab, en rum tid endnu.

Vi får se hvor lange udsigter den oplevelse har, og kommer den plan bagest i køen, har jeg fuld forståelse for det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden:

Som jeg skrev sidste år, sidst i denne tråd, så har Skat nu sat min skat ned, efter en årrække hvor jeg har fået 25 - 30000 kr +/- tilbage i skat hvert år.

Det tror pokker, for du er skattevæsenet en dyr herre. Det er faktisk en pæn rente, man får hos skattevæsenet, og det er der flere, der i disse nulrentetider direkte har spekuleret i, og derfor har "væsenet" formodentlig slået en prop i for dén trafik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er korrekt, bla. derfor de løbende har sat renten "ned" for netop at undgå at betale alt for mange penge tilbage til de søde skatteborgere,, frivilligt eller ej nok påtvunget af div. skatterådgivere / spindoktorer eller hvad sådan nogle fiduser nu hedder

Del dette indlæg


Link til indlæg

Faktisk var det i mange år sådan, at det eneste, man ikke skulle gøre, var at betale præcis den skat, man skulle.

Hvorfor? Fordi hvis man betalte for meget i skat henover året, fik man det tilbage med en skattefri rente, som (med længder) oversteg, hvad man kunne få på indlånskonti.

Hvis man betalte for lidt i skat, men havde pengene klar til at betale ind enten kort før nytår (så man sparede strafrenter) eller en gang i det efterfølgende år, så havde man et lån, som ikke blev forrentet særlig højt.

Skattefar giver - som følge af det aktuelle renteniveau - ikke længere renter, så hvis man betaler for meget ind (som @Rejsenetværk beskriver), får man ikke nogen stor fordel længere. Man kan dog undgå negative renter på indlånskonti på den måde, men det forudsætter en vis formue.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...