Hop til indhold
Hunting for beaver

Penge tilbage eller betal ved kasse 1

Recommended Posts

Hej kort og godt,,, 

På opfordring fra Nemtøs så var jeg lige inde og checke min årsopgørelse,,(i nat) ,, og jeg skal selvfølgelig  betale IGEN, det er så 10. År i træk,, men pengene er jo tjent,,, og brugt ;)

At betale, kr. 9.876,03 

Hvordan ser det ud hos jer andre 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jeg tjekkede  også i nat  - har  et  regnskab  som  skal  indberettes  inden  jeg  får  resultatet 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax

Skal ikke betale skat i år, er beskattet efter virksomheds ordningen, har nogle afskrivninger der ikke er udnyttet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Valderrama

Woop woop 5.000 lige i foret :D

Så er der lidt at lege med :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat

Får kr. 7.045,-. Men de får hurtigt ben, at gå på -> give it to me..!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har endnu ikke været inde og se hvad opgørelsen lyder på, men jeg finder altid et par smuthuller så jeg får en god sum af skattefar.

De forgangne år er de blevet hævet og lagt i boksen sammen med sorte penge, men i år skal de bare bruges til tant og fjas.

Måske en ny bil til mig, og en æske chokolade til hende den søde. 

 

 

 

 

 

 

Ironi kan sikkert findes i ovenstående ......... ved ikke lige om det blev for meget med den der æske chokolade B)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold nu op !!! Penge tilbage i skat :-) det er da bare penge som du har betalt for meget , gå ind på Skat.dk og sæt jeres fradrag ned på nul og så kommer der helt sikkert penger retur fra Skat året efter 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
normade skrev, for 5 minutter siden:

Hold nu op !!! Penge tilbage i skat :-) det er da bare penge som du har betalt for meget , gå ind på Skat.dk og sæt jeres fradrag ned på nul og så kommer der helt sikkert penger retur fra Skat året efter 

Det er da rigtig nok, men jeg har sparet næsten 3000 kr op om måneden hos skat i 1 år, og det tror jeg simpelthen ikke på at jeg ville gøre, hvis jeg fik de penge udbetalt med lønnen hver måned.

Klarer mig uden, så det er en fin ordning for mig.

Dog vil jeg ikke sætte mit fradrag til nul, der er grænser for hvor meget jeg vil undvære hver måned.

For eget vedkommende startede det tilfældigt, efter et enkeltstående år for for ca 10 år siden, hvor jeg tjente uvanligt meget på grund af underbemanding.

Kom af med 18000 kr i restskat, men siden har jeg de efterfølgende år fået 25 kg +/- tilbage i skat, og det har egentlig passet mig udmærket.

Dog havde jeg de 18 kg og betalte dem på stedet, men det er bare sjovere at få penge tilbage. 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

21 kr tilbage. vuh-huhhhh nu skal der festes igennem. Men sådan er det jo når regnskabet passer :D

Ville dog godt prøve 25 kg retur en gang. (Hvordan starter men en Skat "opsparing")

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Sverige blir ju allt mer angliserat vad gäller språk och kultur, så till den grad att jag överväger att flytta till ....     ja, var slipper man anglisering och amerikanisering?

Ett uttryck köper jag trots detta till 100%:   ”Born free, taxed to death”

Lille

 

Redigeret af Lillemand

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr Comeagain skrev, for 8 minutter siden:

Ville dog godt prøve 25 kg retur en gang. (Hvordan starter men en Skat "opsparing")

Læs mit indlæg længere oppe.

For mit vedkommende startede det som en tilfældighed, men måske andre kan komme med råd til en målrettet opsparing hos skat.

Man kan vel bare bevidst, angive en for høj forventet indtægt i sin Forskudsopgørelse, og så får man skat tilbage det efterfølgende år?

Man får jo alligevel nærmest ingen  renter i banken af passive indestående midler, så jeg synes at det er rart at Skat trækker for meget hver måned, og jeg så får pengene tilbage året efter.

Måske det er manglende ryggrad, men psykologisk har jeg sværere ved at spare penge op, som jeg en gang har fået udbetalt, og som jeg kan bruge.

End hvis pengene aldrig når min konto først.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 48 minutter siden:

Resultat af årsopgørelsen

Du skal have penge tilbage:33.963 kr.

:)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Dagens højde springer, godt opsparet nu kan du så få lov til at gi en kop kaffe på vores næste FKK tur til Frankfurt,,, 

Og måske en lille en til desserten, ja man har vel lov at håbe :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 5 minutter siden:

Dagens højde springer, godt opsparet nu kan du så få lov til at gi en kop kaffe på vores næste FKK tur til Frankfurt,,, 

Og måske en lille en til desserten, ja man har vel lov at håbe :)

Naturligvis Hunting, ingen smalle steder, men ingen promiller til mig :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 14 timer siden:

Resultat af årsopgørelsen

Du skal have penge tilbage:33.963 kr.

:)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Dejligt for dig - Mon ikke du så også får til tid at komme ud og se og smage lidt michelin stjerner :)  Jeg er selvstændig så det er først til sommer at det bliver "spændende".  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ingen ide om hvor det lander. og jeg kan godt leve med uvidenheden ind til det er muligt at gå ind og tilføje kørselsregnskabet uden ventetid. Jeg forventer at være uvidende nogle uger endnu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Reader
Rejsenetværk skrev, for 10 minutter siden:

Et forslag til en fornuftig anvendelse af dette beløb :)

Kong Hans Signatur Menu

http://www.konghans.dk/menu-dk

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ja okay, det ser godt nok ud vildt ud med 3000 dask for en menu, men hvis det er en rigtig god oplevelse, med mad og vin i verdensklasse er det måske ligefrem billigt, i hvert fald hvis vi sammenligner med hvad GP'er koster per time. Jeg kan så ikke blive helt enig med mig selv om det er udtryk for god stil at de skriver at det inklusive filtreret vand. :D Til gengæld synes jeg de bliver lidt grådige når de skriver: "Ved betaling med visse kreditkort pålægges gebyr". Men nu kender jeg heller ikke gebyr taksterne på de kort de mener, måske det faktisk er mange penge.:shock::)

Men tak for tippet, også selv om det ikke var stilet til mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Reader skrev, for 13 minutter siden:

Men tak for tippet, også selv om det ikke var stilet til mig.

Jeg er så heldig at have en enkelt god ven, som i modsætning til resten af mine venner, er villig til at overveje, at vi en dag spiser signatur menuen sammen på Kong Hans.

Ender vi med at gøre det en dag, tror jeg vi smider en tusse oveni de 3000 kr, og opgraderer til :razz:

Kong Hans Signatur menu med prestige vinmenu & filtreret vand
– DKK 4.000 –

Tror det er bedre end sex, 3 - 4 timer i et kulinarisk himmerige.

Jeg har drømt om at besøge Kong Hans i over 20 år, men har aldrig kunnet få nogle med, der vil betale det det koster.

Og nu har jeg rodet mig ind i en tur til Frankfurt til 10000 kr +/-, og har engageret mig i en tråd om Thailand, der trækker i retning af en tur til 25000 kr +/-.

Man kan jo ikke bruge de samme penge 2 gange, men må bare håbe at man når det hele inden man stiller træskoene.

Pt ser det ud til, at der bliver bedst råd om 14 år, når jeg går på pension :???:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Reader skrev, for 2 timer siden:

Til gengæld synes jeg de bliver lidt grådige når de skriver: "Ved betaling med visse kreditkort pålægges gebyr". Men nu kender jeg heller ikke gebyr taksterne på de kort de mener, måske det faktisk er mange penge.:shock::)

Gebyrerne på "visse kort" er helt standard; forskellen er bare hvor tydeligt der skiltes med dem!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Reader
slip skrev, for 4 minutter siden:

Gebyrerne på "visse kort" er helt standard; forskellen er bare hvor tydeligt der skiltes med dem!

Ja, enig.

Jeg synes bare når beløbet kommer op i den ende, så kunne man måske godt lige påtage sig den fra sælgers side. Hvis man er 4 afsted og køber for 12.000,- så virker det lidt grådigt at skulle betale gebyr for at få lov til at betale med det kort man nu engang har.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...