Hop til indhold
Guest Ludvig

På Filosoffens vegne... Kan man tage skade af købesex..?

Recommended Posts

Jeg sidder og tænker, hvad mon glædespiger der måtte læse denne tråd tænker, og hvad de mon ville skrive, hvis de valgte at bidrage :?:

Eller vil de mon helst holde det for sig selv :?

Jeg har tidligere læst tråde, hvor begge parter har skrevet at GFE handler om kemi, og hårdnakket fastholdt at det kan der skam udmærket være tale om i en betalings relation, men jeg vil nu mindst formode at der her må være tale om kemi på forskellige planer?

Forhåbentlig kan indtrykket have været gensidigt positivt efter en enkelt halv time sammen første gang, men herfra og så til noget der ligner det som, måske nogle lægger i definitionen GFE, ja det kræver formentlig adskillige besøg, og mange mange tusinde kroner op af lommen før, man måske når noget der ligner, andet end som den dygtigt spillede illusion.

Det er min tegnebog ikke til, og der er også set skæbner i denne verden, der har forbrugt sig fattig, fordi deres virkeligheds opfattelse, altså ikke var i trit med en nogen gange barsk realitet.

Nyd købesex for hvad det er, som det oftest ikke kan være andet, og brug ikke flere penge på det end du ved du har råd til - så kan købesex til gengæld være fantastisk på sin helt egen simple præmis, har du råd kan du få, har du ikke må du gå.

Som i øvrigt så meget andet i denne verden, man må undvære når man ikke har råd, men desværre kan købesex være så forbistret meget sværere at undvære end så meget andet, fordi denne lyst handler om et så grundlæggende behov - særligt hvis man ikke ellers får sex på anden vis.

Hvilket selvfølgelig ikke er, og ikke skal være sexarbejders hovedpine.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en leg, du køber en halv eller en hel time, hvad enten det er alm. sex, SM/BDSM, sex i bestemt uniform eller GFE, så er det bare en leg, nogen kan tåle det andre kan ikke og bliver småforelsket.

Men nu handlede emnet jo om man kunne tage skade af at købe sex?

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

@organ donor

Spørgsmålet er vel om ikke også GFE som begreb indenfor købesex, for nogle kan udgøre omdrejningspunktet for om købesex, for dem kan være ødelæggende?

Lige som jeg måske på et eller andet plan, som af en sexarbejder formodet, er ødelagt målt på min overligger for egen præference for kvinder, af at købe sex af de smukkeste unge kvinder i branchen.

I krydsfeltet mellem de faldgruber køb af sex kan udgøre for os, består netop helt grundlæggende, at den halve eller hele time blot er en leg for penge, hvorfor det vel i grunden først er når vi som her billedligt talt lægger os på briksen, og begynder at forholde os hertil, købesex kan blive/bliver gjort problematisk :?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kærligheden har ingen grænser men når forelskelsen bliver til hverdag...hvad så ?

Ja, det var netop formålet med den planlagte tur til DK. At se, om det kunne fungere og om det var mere end en ferieforelskelse.

Men nu handlede emnet jo om man kunne tage skade af at købe sex?

Ja, tilbage til emnet. Jeg tror også, det kan GAVNE at købe sig til sex. Antag vi har at gøre med en 20-årig genert jomfru knægt, der alle sine teenageår har haft svært ved at omgås piger. Han ville sikkert have nemmere ved det, hvis han fik en time hos en sød skønhed på sin egen alder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Antag vi har at gøre med en 20-årig genert jomfru knægt, der alle sine teenageår har haft svært ved at omgås piger. Han ville sikkert have nemmere ved det, hvis han fik en time hos en sød skønhed på sin egen alder.

Jeg tror det kan blive en dårlig glidebane for den unge knægt, han skal da ud og score piger på den naturlige måde...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille, hvis den unge knægt nu ikke har kunnet score på den naturlige måde, er det da en udmærket måde at få et skub på vejen, at lægge ud med nogle købesex oplevelser.

Men måske det er bedst sammen med en kvinde på 25 +, med et par år på bagen i branchen, og som er varskoet om baggrunden for den unge knægts besøg.

I den rette kvindes favn, tror jeg det vil kunne blive ganske vellykket.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der kan man bare se. Du har helt sikkert også mere erfaring på den front end mig, kan jeg høre. Som du også er inde på, kræver det et længere købe/sælge forhold og (forventer jeg) efter mange timer sammen i sengen, bliver andre dele af følelsescentret (ved ikke om det hedder, men who cares ;) ) aktiveret. Men man må immervæk gå ud fra de fleste gange, man besøger en pige, at både hende og en selv har slået de følelser fra, som man normalt forbinder med intimt samvær. Det er vel lidt på samme måde, som når man går hen og bliver forelsket i sin bolleven :)

Det jeg mente, med thaipigerne var, at som jeg ser det, er thaimassage(sex) og sex på (danske) klinikker og de piger, der arbejder de to forskellige steder, er vidt forskellige og med forskellige motiver (ud over at tjene penge selvfølgelig) og vilkår, og kan derfor ikke sidestilles i en diskussion som denne (vil jeg mene).

Lang tid? Nææ, tværtimod. Hende jeg var sammen med i 3 år fik mit nr. efter første besøg, ringede næste dag, jeg hentede hende, og så var vi sammen.

De andre var osse efter ganske få besøg. Det var vel nærmest kærlighed ved første blik, det klikkede bare. At det så har taget mange besøg for at finde "The one" er en anden sag. Faktisk havde jeg besøgt en anden pige samme dag, hvor besøget var så dårligt at jeg fakede at jeg kom, for bare at slippe væk.

Der har selvfølgelig været mange besøg der har været gode, men hvor der ikke er sket mere eller har været forsøg på at mere kunne ske. Det kræver lidt, for mig, at det er pigen der giver lov til at man træder over grænsen, før jeg er med.

Når jeg så har følt at "den er der" så har pigen faktisk været helt lettet over at jeg tog initiativ til at tage det næste skridt.

Vi tænker måske at pigerne er professionelle, det er jo bare et job, det er jo kun for pengenes skyld, men pigerne kan være lige så nervøse for at møde en fyr som vi er.

Jeg ved ikke om det er til at forstå hvad jeg mener, jeg har lidt svært ved at sætte de rette ord på.

Jeg føler (nu) at det er ganske naturligt, mere end medier og normer gør det til, når man mødes der, to mennesker i øjenhøjde.

Men når Rejse beskriver "købe sex situationen" får jeg det helt dårligt, det virker så langt fra min indgangsvinkel til det.

Og nej, jeg er ikke mangemilionær, men har en helt almindelig indkomst. Min økonomiske situation, bolig forhold osv. minder så meget om Rejses, at det næsten er skræmmende :shock:

Men jeg kan altså ikke tænke på det, på samme måde som Rejse gør, og så er det heldigvis ikke så skræmmende mere :lol:

Gently.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Gently@

Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener. Skåret helt ind til benet, har vi trods alt at gøre med en relation mellem to mennesker, der fysisk ikke kan blive mere intim. Det kunne ellers være meget sejt, hvis det var dig, der havde taget initiativet om at mødes første gang privat :D Hun ville bare have troet, du ville have det gratis :) Men som OrganDonor og Rejsenetværket var inde på tidligere, skal man nok lige passe på med at forelske sig i en pige, der tager penge for det. Kunne gå hen og blive rigtig dyrt! Men tager hatten af for, du fulgte dine følelser (går jeg ud fra) og begyndte at komme sammen med hende på trods af den lidt specielle ”første date” :)

I øvrigt var det da meget godt, du var så skuffet over den første pige, at du lige skulle have payback ved en anden (som så viste sig ganske langtidsholdbar). Ehmmm… Må jeg være så fræk at spørge, hvad i sagde til familie og venner? Sandheden om, hvordan i mødtes og, hvad hun laver (som man jo plejer at snakke om til familiebesøg etc.) var vel lidt kuriøs i denne situation eller hvad?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, men tilbage til trådens emne: Kan man tage skade af købesex?

Har først set denne utrolig spændende debat nu - mange gode pointer.

Personligt er jeg overbevist om at rejse har ret - MEN - baseret på at han ikke har formået at udvikle et naturligt forhold til en kvinde baseret på intimitet og kærlighed.

En meget stor del af det at få et forhold er når vi udforsker hinanden sexuelt.

hvis vi har forventninger om at kvinden vi udforsker skal have samme karakteristika som de kvinder vi køber os til og i realiteten bliver skuffede når hun ikke kan leve op til at være 45 i en 21-årigs krop - så ligger fejlen hos os mænd

Så har vi reelt taget skade, fordi vi gennem vores kontinuerlige ensartede indkøb har fået en forestilling som ikke på nogen måde holder i virkeligheden.

Det den pågældende glædes-pige har kommenteret rammer hovedet på sømmet. Ved at købe os til nøjagtig det vi vil have og dermed aldrig oplever de negativer der følger med helt almindelige kvinder - der skader vi vores egen evne til værdsætte.

Vi bliver med andre ord "forkælede" og ingen normal kvinde vil da finde sig i at blive påduttet præferencer der er opstået fordi man har betalt sig fra alt det man ikke ikke vil have.

Kan det være, at der i forbindelse med sex hvor der også er følelser og kærlighed involveret (dvs. ikke bollevenner osv. men "ægte" kærlighed), opstår et andet syn på kvindens krop? Et "andet syn" hvor det lækre ung-pige udseende (eller hvad man nu foretrækker) mv. får en mindre betydning? Og det seksuelle samvær får en anden værdi end værdien af den seksuelle nydelse?

her taler du forelskelse det er jo set før at mænd er blevet forelskede i deres foretrukne glædespige, så det er en ting der absolut går begge veje

Der er en grund til at mange (ikke alle) bliver dødeligt jaloux når partneren ikke er monogam. Netop fordi sex kan fremprovokere forelskelse og forelskelse giver lyst til sex og dermed er selvforstærkende

Når den situation opstår, så er der tale om samVÆRD og ikke samKVEM og sålænge man som sex-køber ikke holder de 2 ting ekstremt skarpt adskilt vil jeg mene at man skader sig selv.

Man tillader sig selv at få nogle følelser som i sidste ende vil være smertefulde eller man tillader sig selv at udvikle nogle præcerencer som ingen "normale" kvinder kan leve op til

begge dele vil jeg mene er lige skadelige for sjæl og sind i det lange løb...

Skader købesex evnen til at udvise følelser og kærlighed?

Ikke nødvendigvis - men det skader evnen til at værdsætte hele den pakke en kvinde er og det er næsten det værste man kan byde sin partner hvis i spørger mig

Som jeg ser det, så vil skaderne for mænd ved købesex være på det fysiske plan. Dvs. man kan blive mere kræsen med udseendet f.eks. unge piger, store bryster osv. osv. Og man kan blive mere krævende med selve udførelsen af det seksuelle.

Men er det så en "skade"? Er det ikke nærmere en "erfaring"?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvis jeg på nogen måde lod det influere på hvordan jeg ser på min kone, hendes udseende, vores samværd og den måde jeg i øvrigt opfører mig på overfor hende - så har jeg ikke alene taget skade, så lider mit forhold og den jeg elsker også under mine lyster.

Det vil jeg mene er hyklerisk at afskrive som "erfaring"

Hvis man som mand pludselig synes det kunne være fedt at ens kones/kærestes bryster sad lidt højere, var lidt større, maven var mindre eller at hun godt kunne blive lidt mere våd fordi det var hende man købte igår... så har man taget skade i min optik.

Der kan man virkelig tale om utroskab for hun har ikke fortjent den sammenligning!

Så burde man nok bekende kulør overfor den der tror hun er elsket nøjagtig som hun er.

Det har du fuldkommen ret i.

Hvis man har en tyk kone, og man via købesex gør sig den "erfaring", at man faktisk foretrækker tynde piger, og derved ender op med, at man ikke længere har lyst til seksuelt at være sammen med konen, så er der ikke andet for, end at sige det til konen som det er.

Hvis man ser det fra forholdets side, så har manden lidt skade af købesex.

Hvis man ser det ud fra mandens seksualitet, så har mande gjort sig en erfaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man har en tyk kone, og man via købesex gør sig den "erfaring", at man faktisk foretrækker tynde piger, og derved ender op med, at man ikke længere har lyst til seksuelt at være sammen med konen, så er der ikke andet for, end at sige det til konen som det er.

Hvis man ser det fra forholdets side, så har manden lidt skade af købesex.

Hvis man ser det ud fra mandens seksualitet, så har mande gjort sig en erfaring.

vil nok mene at han ikke behøver købesex for at finde ud af det :D

ej - spøg til side... jeg fik ikke formuleret mig godt i forrige indlæg. Her er min nøjagtige udredning af hvorfor jeg mener at nogle mænd tager alvorligt skade, andre mindre og nogle slet ikke.

det er din super pointe fra før omkring hvorvidt kærlighed ændrer ens syn på udseende kommer i spil! - det er ligepræcis kærlighed/intimitet der er nøgleordene i hele denne debat og essensen af om der er tale om skade eller ej

Derfor holder det ikke at man gør sig den "erfaring" sent i livet, for det handler ikke om en erfaring. Det handler om en mangel på en elementær kombination af sex/kærlighed som vi rent evolutionært har et behov for som vi ikke kan undertrykke.

En ting er man har undertrykt en given præference (SM, anal, kæmpebryster, homo ect) men det har man vidst siden man var meget ung. Det er ikke det jeg refererer til. Vi taler om at undertrykke et basalt menneskeligt behov for at give og modtage kærlighed. Det trumfer alle præferencer!

Det fantastiske ved kærlighed er at det lægger en hinde over vores øjne der får os til at se en virkelighed der slet ikke er særlig virkelig. jeg ved da godt at min soul-mate har taget over 30 kg på og nu vejer 25 kg for meget - men intet menneske på planeten er mere sexet end hende og især da hun fødte vores børn. Jeg er slet ikke til overvægtige piger - men i mine øjne kunne hun ikke være mere sexet end hun er.

For 99,99% af os er sex på en eller anden måde forbundet til noget med følelser - bare læs om de mænd der har lavet Pretty Woman tricket og dater deres foretrukne. Det er mænd og kvinder heldigvis har fundet hinanden og kan opfylde hinandens behov for sex OG kærlighed samtidig.

Men de fleste piger holder det meget professionelt (hvilket er lige så skadeligt hvis de ikke har en rigtig kæreste ved siden af) og dvs at manden nok får det fysiske tilfredsstillet, men ikke det mentale. Det er vi som mennesker ikke evolutionært istand til at gøre permanent. Ellers var ingen mænd eller kvinder jaloux :) og ellers fandt mænd og købe-piger ikke sammen på den måde de gør :)

Når mennesker ikke kan lide eller kapere den virkelighed de befinder sig i- så har vi simple mekanismer der sørger for at det hele giver mening for os alligevel - og det er DER skaden kommer ind i billedet.

Når manden - i mangel på intimitet med sin partner - i stedet sætter lighedstegn mellem kvindens fysiske udtryk og tilfredsstillende sex (og især hvis det lighedstegn bliver dominerende) så er det en skade.

Det er det der er sket for Rejsenetværk. Han har i egne ord aldrig haft kombinationen af intimitet og sex så nu kan almindelige kvinder ikke leve op til idealet han selv har substitueret kærligheden med.

Det har intet at gøre med præferencer eller at han godt kan lide unge kvinder - det er ganske enkelt en tilstand der er blevet skabt af hans eget store, helt normale (og meget menneskelige) behov for nærhed som han ganske enkelt har bortforklaret med et substitut.

Derfor ville han ikke kunne etablere et forhold nu selv om han prøvede. Man kan ikke i så mange år undertrykke menneskets basale behov for at vise kærlighed uden at blive "skadet" (er sikker på du i alle andre henseender er helt normal Rejse *gg* - det er ikke for at sige noget dårligt om dig - du er blot trådens emne sat på den yderste spids overhovedet)

Alle de mænd (og piger) der ikke får kombinationen af tilfredsstillende sex og samVÆRD/nærhed - de vil finde andre idealer. Det er sådan vi "overlever" (svulstigt ord men i mangel af bedre)

I helt almindelige mænds tilfælde vil jeg kalde de idealer en skade - i rejses' tilfælde mere som en "coping-mechanism"

Min pointe er: mænd behøver ikke tage skade af købesex hvis de i øvrigt har følelses-livet skruet korrekt sammen og kan føle hvem og hvor de er og har den sexuelle nærhed i deres liv som alle har behov for!

Mænd der fx vil have SM eller anal eller rollespil ect fordi deres koner ikke vil lege med men som i øvrigt har et normalt og dejligt sexliv. Ingen skade sket overhovedet.

Men når kombinationen af sex og kærlighed udebliver, så substituerer vi og det har ofte kritiske konsekvenser for både os og partnerne.

Som fx når man ikke elsker sin kone på en måde der forhindrer at man ser de 30 kg. Så er der huller i sex/kærligheds-relationen og absolut fare for skader. Det er det du kalder præferencer og "erfaringer"

Men der sker skader der for kærligheden i den form vi har behov for mangler!

Derfor mener jeg at "erfaring" mere er lommefilosofi (no pun intended) for hvis man går laget dybere ned handler det ikke om præferencer men om basale mentale behov der bliver forvrænget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Holy shit - det var en tekst der ville noget.

Min dansk er desværre ikke godt nok til at jeg skal kunne blande mig i med noget af essentielt værdi. Men der er noget jeg synes mangler i din i øvrigt meget reflekterende tekst: Andre måder at opleve forhold og kærlighed på, end de du kender.

Hvad f.eks med polygami? Mange mennersker vidner om at elske mer end et menneske. Det gør jeg selv, og har nok altid gjort. Siden jeg var meget ung faktiskt. Og jeg har set mange relationer ødelægges simpelthen fordi vi i vores kultur ikke har nogle værktøj for at håndtere den slags. Kærlighed hos os, er forenet med ejerskab. Now and forever.

Der kan også findes relationer når købesex bliver en måde at redde forholdet på. Du nævner dit eget eksempel: analsex som din soulmate ikke er til. Men hvad med alle andre måder at have sex på. Hvis du vil have det hårdt, men din kæreste er alt for følsom? Hvis du - eller hende - ikke vil have sex ofte nok? Hvis du elsker at komme i hendes ansigt men hun kun vil have at du kommer inde i hende? Etc etc etc. Så kan man fortsætte til man har afhandlet alle seksuelle kombinationer.

Og måske redder man faktiskt forholdet, men du kan da aldrig få mig at tro at det skulle være bedre end et forhold hvor købesex ikke behøvedes til noget som helst.

Nogle korte kommentarer til det du skriver:

vil nok mene at han ikke behøver købesex for at finde ud af det :D

Og jeg vil mene at det måske han vist har behøvet før han fandt ud af hvor vigtigt det faktiskt var.

det er din super pointe fra før omkring hvorvidt kærlighed ændrer ens syn på udseende kommer i spil! - det er ligepræcis kærlighed/intimitet der er nøgleordene i hele denne debat og essensen af om der er tale om skade eller ej

Derfor holder det ikke at man gør sig den "erfaring" sent i livet, for det handler ikke om en erfaring. Det handler om en mangel på en elementær kombination af sex/kærlighed som vi rent evolutionært har et behov for som vi ikke kan undertrykke.

Enig i at kærlighed - og mange andre følelser i forbindelse med andre mennesker - ændrer og præger ens syn på udseende. Men tiden går og der sker ting med os. Pludseligt en dag, møder vi et menneske der måske åbner vores øjne for at noget faktiskt har sket - selv om vi ikke har mærkt det undervejs. Det handler altså ikke om mangel på elementær kombination af sex/kærlighed - det handler om at denne elementære kombination har givet os hvad vi behøvede ... den gang. Nu er det måske tid for en anden kombination? Eller flere kombinationer.

En ting er man har undertrykt en given præference (SM, anal, kæmpebryster, homo ect) men det har man vidst siden man var meget ung. Det er ikke det jeg refererer til. Vi taler om at undertrykke et basalt menneskeligt behov for at give og modtage kærlighed. Det trumfer alle præferencer!

.....

Mænd der fx vil have SM eller anal eller rollespil ect fordi deres koner ikke vil lege med men som i øvrigt har et normalt og dejligt sexliv. Ingen skade sket overhovedet.

Her synes jeg det er dig der er lidt af lommefilosof. Jeg ved fra mit eget liv og mine venner, at langt fra alle har kendt sine præferencer siden de var unge. Specielt når du nævner ting som kæmpebryster og analsex, tænker jeg at: halløj min ven, mener du at nogle af os kommer til verden med en ønsken om at penetrere kvinderne analt? Næppe - det er noget vi møder og ser når vi er modtagelige for det. Oftest via porno. Og når så det behovet bliver så stærkt at kombinationen af sex/kærlighed med vores udvalgte ikke længere er tilstrækkeligt .... så er der tale om en skade. En pornografisk skade, som faktiskt bliver værre af muligheden at leve den ud sammen med en prostitueret. Og hvordan kan du være sikker på at dette behov af specielle leger, ikke udvikles i takt med de erfaringer du gør i købesexuniverset? Du har for længst ophævet de grænser de fleste mennesker med "følelselivet normalt skruet sammen" holder sig indenfor, og kan faktiskt ikke længere være sikker på nogenting. Det er faren med at bevæge sig udenom "det normative". Og tiltrækningskraften.

Hvis ikke købesex var en mulighed, fik du simpelthen fantisere om det og nøje dig med hvad din kæreste bød dig. Men nu gør du ikke det, du lever fantasien ud, og bygger din teori om ikke-skade på at din soulmate har det ok med det. Hvad med hvis hun synes det er forfærdeligt. Hvad med hvis hun synes det er forfærdeligt at du overhoved kan tænke tanken?

Jeg synes nok at dine teorier kring sex/kærlighed som et basalt evolutionært behov, i kombination med dine teorier om at det man ikke kan få hjemme udover dette basale, det kan man købe - præges av den skade købesex medfører. Step by step, bliver noget tilladt som begyndte som en pornofantasi.

Kort sagt: Jeg er overbevist om at købesex skader det vi kender som normativt - enten det handler om forhold, vores udvikling etc. Det er simpelt hen farligt. Men jeg er også overbevist om at det giver erfaringer vi så må vælge om vi vil være foruden eller inte. Selv bevæger jeg mig i dette univers for at jeg har behov af at overskride nogle grenser og for at jeg har behov at udfordre det normative i livet. Jeg ved det skaber skade, men jeg ved samtidigt, at det normative også skaber skade.

En svær og interessant diskussion.

Hvad tror i havde sket med helbredet i et samfund, hvis alle mennesker altid kunne leve ud deres seksuelle behov, altid kunne finne nye spændende seksuelle oplevelser - og samtidigt altid opleve nærhed og kærlighed med mennesker de elskede. Alt dette helt uden at skamme sig.

No more need for pills and hospitals.

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

g-lover

Du er en gevinst som skribent i denne tråd, og et aktiv af rang når du går bag om, og i dybden med et emne som dette. Håber at du vil følge op i fremtiden når debatten handler om livets mange facette, og årsagerne til de veje vi betræder undervejs.

"Derfor ville han ikke kunne etablere et forhold nu selv om han prøvede. Man kan ikke i så mange år undertrykke menneskets basale behov for at vise kærlighed uden at blive "skadet" (er sikker på du i alle andre henseender er helt normal Rejse *gg* - det er ikke for at sige noget dårligt om dig - du er blot trådens emne sat på den yderste spids overhovedet)"

Ingen årsag - g - lover, tværtimod er hele meningen med at udlevere mig selv, at mit eksempel skal kunne udgøre omdrejningspunktet for en debat, så lødig, kompetent og respektfuld, som jeg mener denne tråd forløber.

Mange ville være flove i min situation, måske skamme sig og undertrykke erindringer om årsag og virkning, men ikke jeg, for sket er sket og nu er det som du skriver, også for sent.

Føler bare at jeg mere end de fleste kan stille mig tilrådighed ved eget eksempel, der er jo ingen nære relationer at tage hensyn til, har levet, lever og dør som bare mig selv.

Om jeg i alle andre henseender er helt normal? Forhåbentlig overvejende på de alt afgørende parametre, evnen til at have et fast fuldtids job, heraf evnen til at kunne forsørge mig selv, indehaver af en ejerbolig.

Men i mindst en henseende tror jeg at jeg ikke er normal, har jeg formentlig en afgørende personlig brist? Har aldrig nogensinde været forelsket, og aner i praksis ikke hvad det vil sige at være det.

Er stødt på kvinder som jeg har følt stor sympati for, har sat stor pris på deres selskab, svinget med som venner, og haft stor lyst til at være seksuelt sammen med, men den der forelskelse, som jeg læser andre oplever den, har jeg aldrig følt selv. Ingen af disse kvinder har ejheller blot antydet en seksuel interesse for mig, af gode grunde nok.

Jeg er og bliver et uforbederligt tilstræbt, rationelt, objektivt menneske, der så vidt muligt vil kunne overskue konsekvenserne af egne handlinger, og under ingen omstændigheder vil forpligtige mig på et grundlag af 2 menneskers fælles tilværelse.

Alkohol har så vist sig som noget jeg ikke skal forsøge mig med, som brobygger mellem egen anormalitet, og et mere eller mindre bevidst ønske om at være mere normal.

Alt i alt kunne det være gået grueligt meget mere galt end det er, sex kan jeg ikke få uden at betale - behovet er så blot at kunne betale, heldigvis kan jeg det i et begrænset omfang.

Har mange gange tænkt på et månedligt escortbesøg, men det ville betyde fravalg af Tyskland fremadrettet - det ville da ihvertfald betyde sex oftere, hvis jeg lægger Tyskland bag mig.

Mange gange har jeg ønsket mig en bolleveninde 35 +/- - 40 +, der har lagt alle fortrædeligheder bag sig, og ikke har tænkt sig at risikere flere med den næste mand hun møder, en der kan, vil og ønsker at leve sit eget liv, men bare ikke hver dag uden det som også jeg ofte savner i mit singleliv.

Men en ting vil jeg råt og brutalt afvise, at det at man ældes sammen, betyder at man pr definition accepterer at partneren tillægger sig overvægt, er ligegyldig med form og udseende. Hun skal heller ikke acceptere at jeg forfalder, hvis hun vel at mærke ikke selv gør det, jeg vil også sørge for ikke at forfalde, blive overvægtig.

Vi kan ikke gøre noget ved at vi bliver ældre, men vi kan gøre meget for at forblive så visuelt og fysisk tiltrækkende som vel muligt uanset alder. Ikke at gøre det er også ok, hvis bare det er begge der er enige om det, og ikke kun den ene der forlanger det af egen partner.

Så overfladisk vil jeg forblive, købesex eller ej, skulle jeg kunne score det modsatte køn.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Netværk.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du nogensinde har forsøgt dig på diverse datingsites?

Jeg har egentlig den overbevisning, at der altid er én eller anden et eller andet sted derude. Jeg kender til tilfælde, hvor miraklet er sket, selvom der gik nogen tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Borende X - jeg har forsøgt mig både på datingsites og IRL over flere år, med total fiasko til resultat, så det gider jeg bare ikke mere.

Jeg spilder bare de penge på ikke at lykkes, som jeg så ikke har alternativt til at købe sex for.

Nu er det meget bedre at gå på arbejde, lægge det til side der må gå til købesex, glæde sig til næste gang jeg har råd.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men en ting vil jeg råt og brutalt afvise, at det at man ældes sammen, betyder at man pr definition accepterer at partneren tillægger sig overvægt, er ligegyldig med form og udseende. Hun skal heller ikke acceptere at jeg forfalder, hvis hun vel at mærke ikke selv gør det, jeg vil også sørge for ikke at forfalde, blive overvægtig.

Vi kan ikke gøre noget ved at vi bliver ældre, men vi kan gøre meget for at forblive så visuelt og fysisk tiltrækkende som vel muligt uanset alder. Ikke at gøre det er også ok, hvis bare det er begge der er enige om det, og ikke kun de ene der forlanger det af egen partner.

Så overfladisk vil jeg forblive, købesex eller ej, skulle jeg kunne score det modsatte køn.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er næsten forfærdeligt at høre mig selv sige det, men jeg er på nogen måde enig. Ikke forfærderligt at jeg er enig med lige precis dig mener jeg, men at jeg også synes at det er noget galt med at lade sig selv forfalde. Hvis man taber lysten at være attraktiv i sin partners øjne, og mener man har "ret til at blive attrået" - uanset hvordan man opfører sig eller hvordan man ser ud -kun for at man en gang er gået ind i et kærlighedsforhold, ja så stiller man meget store krav. Og i nogen måde synes jeg det næsten er en måde at krænke forholdet på. Man må synes man har ret at blive elsket hvordan man end ser ud, men blive attrået er noget andet. Vel?

Det der med at blive forelsket.... Jeg ved jo ikke med dig og andre, har kun mine egne erfaringer. Men min evne at blive forelsket er meget intimt forbundet med hvis hun er ved at blive forelsket i mig. Kort sagt: jeg har aldrig blevet forelsket i nogen der ikke har blevet forelsket i mig. Meget praktiskt, og formentlig lige precis derfor jeg fungerer på den måden.

Desværre fungerer det ikke omvendt, når forelskelsen ophører. Hvis det er mig der bliver forladt, gør det forfærderligt ondt.

Så jeg spørger mig: Er der nogensinde nogen der har været forelsket i dig? Som du har afviset?

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Holy shit - det var en tekst der ville noget.

Hvad f.eks med polygami? Mange mennersker vidner om at elske mer end et menneske. Det gør jeg selv, og har nok altid gjort. Siden jeg var meget ung faktiskt. Og jeg har set mange relationer ødelægges simpelthen fordi vi i vores kultur ikke har nogle værktøj for at håndtere den slags. Kærlighed hos os, er forenet med ejerskab. Now and forever.

Fuldstændig enig - personlig er jeg stor fortaler for polygamiske forhold omend jeg ikke lever i et. Det gælder for så vidt både den ene og den anden vej da jeg kan se mange menneskelige fordele - ikke mindst det der underbygge min argumentation fra tidligere indlæg.

Mit forrige indlæg var baseret på normen der er monogam - et polygamisk forhold ville give så mange desto flere fordele ifht trådens egentlige emne. Det samme ville en simpel forståelse for vores individuelle behov - fx åbne forhold eller lign.

Jeg synes lige som du at det er tragisk at vi på den måde har etableret os på en måde der sætter et lighedstegn mellem kærlighed og ejerskab.

Der kan også findes relationer når købesex bliver en måde at redde forholdet på. Du nævner dit eget eksempel: analsex som din soulmate ikke er til. Men hvad med alle andre måder at have sex på. Hvis du vil have det hårdt, men din kæreste er alt for følsom? Hvis du - eller hende - ikke vil have sex ofte nok? Hvis du elsker at komme i hendes ansigt men hun kun vil have at du kommer inde i hende? Etc etc etc. Så kan man fortsætte til man har afhandlet alle seksuelle kombinationer.

Og måske redder man faktiskt forholdet, men du kan da aldrig få mig at tro at det skulle være bedre end et forhold hvor købesex ikke behøvedes til noget som helst.

Det er heller ikke det jeg tror per se. Undskyld hvis jeg har formuleret det dårligt.

Hende jeg kalder min soul-mate - hun ER netop min soulmate. Hun ved hvad jeg vil, tænker, gør og føler før jeg selv gør.

De egenskaber får min kærlighed til hende til at vokse og vokse og intet andet menneske kunne nogensinde give mig det hun giver mig - men det ændrer ikke på at hun rent sexuelt ikke er til nogle af de ting jeg er til og omvendt.

Lykkeligvis kan vi tale om det og har en fælles forståelse for at den anden part får dækket de behov. En anden grund til at hun virkelig er en soul-mate.

hvis vi ikke kunne få de ting vi hver især er til ville det givetvis skade forholdet - om ikke andet så i det skjulte. Men det der er min pointe er, at ingen af de piger der opfylder mine anale fantasier kommer i nærheden af at give mig det min kone giver mig.

De opfylder bare fantasier og fjerner en eventuel lyst til at udleve fantasierne.

Det er derfor jeg tidligere udtaler at jeg som mand ikke tager skade af at købe mig til at udleve mine fantasier - for vigtige behov er allerede dækket.

Når jeg skriver at behovet for sex/intimitet trumfer behov for præferencer er det ganske enkelt fordi de 2 ting befinder sig på hvert sit stadie af en behovspyramide.

Vores behov for at give og modtage fysisk kærlighed er helt naturligt større og betragteligt mere vigtigt end væres behov for sexuel selvrealisering.

Nogle korte kommentarer til det du skriver:

Og jeg vil mene at det måske han vist har behøvet før han fandt ud af hvor vigtigt det faktiskt var.

Deri er vi på ingen måde uenige. Jeg vil blot gerne et skridt længere bagud. Hvorfor er det pludselig blevet så vigtigt?

Det er det blevet fordi der er noget andet der mangler. Når der kommer huller i kærligheden, så udfylder vi selv hullerne med det vi nu engang har lige ved hånden. Behovet skal dækkes for en hver pris.

Det er her jeg mener at manden (og konen og især forholdet) vil tage skade af at han går ud og køber sig til sex for se på konsekvenserne:

1: intimiteten med konen forsvinder helt - det fratager dem begge dækningen af behovet for kærlighed for han får kun behovet for "tyndhed" dækket - ikke behovet for kærlighed.

2: han kreerer et substitut for den intimitet hos købepiger. Det er katastrofalt for forholdet, for det bekræfter ham i den falske overbevisning at han ikke sex med sin kone fordi hun er tyk. Det er et falsk negativ - de har ikke sex fordi den kærlighed der skulle dække over de små bryster eller overvægten mangler.

3: i værste fald opdager konen det totale svigt - a: han har ikke været ærlig om sine behov, b: han elsker hende ikke som han gjorde engang, c: han sætter sine egne behov over hendes = de er ikke længere ligeværdige partnere.

Hele det scenarie er lige til en skilsmisse.

For hvis han kendte til det behov da han blev gift men kunne ignorere det fordi han var dybt forelsket - så er det DET han skal lægge ud med. Han skal ikke lægge ud med hendes overvægt for det var altså ham der ikke bekendte kulør i starten

det er naturligvis helt ok at holde op med at elske nogen - men det er ikke ok ikke at være ærlig.

Enig i at kærlighed - og mange andre følelser i forbindelse med andre mennesker - ændrer og præger ens syn på udseende. Men tiden går og der sker ting med os. Pludseligt en dag, møder vi et menneske der måske åbner vores øjne for at noget faktiskt har sket - selv om vi ikke har mærkt det undervejs. Det handler altså ikke om mangel på elementær kombination af sex/kærlighed - det handler om at denne elementære kombination har givet os hvad vi behøvede ... den gang. Nu er det måske tid for en anden kombination? Eller flere kombinationer.

Jeg er fuldstændig enig - vi udvikler os og ting ændres - inkl hvem der kan dække vores behov for kærlighed.

det er afsindig godt defineret!

Jeg ved fra mit eget liv og mine venner, at langt fra alle har kendt sine præferencer siden de var unge. Specielt når du nævner ting som kæmpebryster og analsex, tænker jeg at: halløj min ven, mener du at nogle af os kommer til verden med en ønsken om at penetrere kvinderne analt? Næppe - det er noget vi møder og ser når vi er modtagelige for det. Oftest via porno. Og når så det behovet bliver så stærkt at kombinationen af sex/kærlighed med vores udvalgte ikke længere er tilstrækkeligt .... så er der tale om en skade. En pornografisk skade, som faktiskt bliver værre af muligheden at leve den ud sammen med en prostitueret. Og hvordan kan du være sikker på at dette behov af specielle leger, ikke udvikles i takt med de erfaringer du gør i købesexuniverset? Du har for længst ophævet de grænser de fleste mennesker med "følelselivet normalt skruet sammen" holder sig indenfor, og kan faktiskt ikke længere være sikker på nogenting. Det er faren med at bevæge sig udenom "det normative". Og tiltrækningskraften.

Naturligvis er vores præferencer noget vi kan opdage sent - dog er den yngre generation betragtelig mere bevidste om deres præferencer kva den massive mængde porno de får set på daglig basis.

Det jeg har citeret her blander 2 ting sammen som jeg meget gerne vil holde skarpt adskilt!!

1: Og når så det behovet bliver så stærkt at kombinationen af sex/kærlighed med vores udvalgte ikke længere er tilstrækkeligt .... så er der tale om en skade.

Her mixer du sexuelle præferencer med kærlighed. Det er det jeg ikke mener man kan.

HVIS (og nu er det et tænkt eksempel) man har behov for fx SM og ens partner ikke er til det - så kan man vælge at få dækket behovet ude eller man kan leve med afsavnet.

SM har ikke nødvendigvis noget at gøre med at give og modtage kærlighed. SM er lige som anal og store bryster en sexuel præference - noget man kan fantasere om, drømme om. Men hvis du står med 2 vægtskåle - så vil behovet for kærlighed veje SÅ meget tungere end behovet for en endefuld (froft sagt)

Hvis du kender din sexuelle præference INDEN du møder din partner kan du sætte det som en naturlig betingelse, men hvis du ikke gør - så kan der ske en af 2 ting:

1: du erkender dit behov og finder en løsning med din kone om at udleve det

2: du får den ide at du ikke kan leve uden - koste hvad det vil.

nr 2 er fatal hvis den koster dig ægteskabet, for med din kone mister du kærligheden og det er så her skaderne opstår for så skal en eventuel prof. domina dække BÅDE behovet for kærlighed samt behovet for SM - og det kan hun ikke.

For løsning 2 mistede du den brik i dit liv der gjorde at alting var fint. Nu bliver der i stedet sat et forkert lighedstegn. SM får pludselig tillagt en betydning den ikke skulle have haft.

Med SM er løsningen så rimelig enkel - forelsk dig påny i en privat domina :) men Madame Cherie, Madame Malice, Miss Amanda ect kan ikke (og vil formodentlig heller ikke) levere andet og mere end den eftertragtede endefuld.

Så finder man ikke en ny åbensindet partner eller en privat domina - så vil der langsomt men sikkert blive sat lighedstegn mellem nærhed og SM på en måde der ikke er korrekt - og så har vi balladen.

Hvis ikke købesex var en mulighed, fik du simpelthen fantisere om det og nøje dig med hvad din kæreste bød dig. Men nu gør du ikke det, du lever fantasien ud, og bygger din teori om ikke-skade på at din soulmate har det ok med det. Hvad med hvis hun synes det er forfærdeligt. Hvad med hvis hun synes det er forfærdeligt at du overhoved kan tænke tanken?

Så har jeg forklaret mig dårligt.

Skaden er ikke at konen/kæresten/partneren har det dårligt med det. Skaden er når manden der køber sex tror han får udfyldt et hul han ikke får udfyldt. Det er derfor jeg skelner så skarpt mellem dem der har et godt og almindeligt sexliv med konen og dem der ikke har.

Om manden (eller kvinden) tager skade afgøres af om de overbeviser sig selv om ting der ikke er korrekte. Som fx at man ikke kan leve uden anal-sex. Selvfølgelig kan man det - men VIL man??

Og skaden sker i særdeleshed hvis man kun får anal-sexen men ingen kærlighed. Pludselig er analsex substitut for kærlighed og så vil man i sagens natur ikke kunne fungere uden - og så er man pludselig i Rejsenetværks situation. (sat meget på spidsen)

De fleste er et sted midt i mellem - og det kan man sagtens leve med uden problemer. Men hvis spørgsmålet helt definitorisk går på om man tager mental skade er svaret ja. For vi er ikke gearet til at bytte fysik ud med mental intimitet.

Hvad tror i havde sket med helbredet i et samfund, hvis alle mennesker altid kunne leve ud deres seksuelle behov, altid kunne finne nye spændende seksuelle oplevelser - og samtidigt altid opleve nærhed og kærlighed med mennesker de elskede. Alt dette helt uden at skamme sig.

No more need for pills and hospitals.

Vi ville have et ekstremt sundt samfund rent mentalt og brug for mange flere kondomer :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

g-lover: Hvis du ikke var så analfixeret, skulle jeg kunne blive forelsket i dig. Din evne at reflektere og omvandle dine tanker til ord er ekstremt forførende. Selv om jeg ikke er helt enig i alle konklusioner. Bliv endelig ved! :D

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...