Alting skrevet af ZEUS
-
Nyt fra Stettin
Nogle der kan få engelsk version eller til at virke, som man førhen havde mulighed for ? Normalt så kan jeg også få valgmuligheden til at automatisk få oversat en side. Men det kan jeg ikke her. Nogle der ved hvordan man får en google Crome side til det ? Hvis man ikke kan få en engelsk eller tysk version af siden mere så undrer jeg mig. 1 Er det fordi pigerne i Polen ligesom nogle danske ikke ønsker udlændinge ? Virker dog usandsynligt hvis de samlet har kunnet presse indehaveren af siden til at få det ønske opfyldt, så udelukkende være en escortside til polske kunder. Mange taler heller ikke engelsk, men jeg husker at på den internationale side da den førhen eksisterede, så altså en del der talte engelsk og ligefrem forsøgte at plukke disse pengestærke kunder. Så den her teori virker ikke sandsynlig. 2. Og denne teori også spekulativ. Kunne det være bagmænd der havde en interesse i at adskille polske og pengestærke udenlandske kunder ? For at få dem væk fra de her uhørt lave priser over til klubber eller andre kanaler hvor de kunne tage højere pris, og dermed skumme fløden lidt mere ? 3. Eller lovgivning i Polen der har forbudt den internationale side, men lovligt at have en side udelukkende på polsk ? Men kan som sagt være mig der er en klovn der bare ikke kan få den her side til engelsk sproget version
-
Nyt fra Stettin
Grunden til den ikke virkede før på min Iphone, var at man først skal vælge start og siden område. Så ser det ud til den virker og lidt begejstret for udvalget Forskellen fra den oprindelige side, var der kunne kunne man vælge engelsk og tysk også. Her står det kun på polsk. Når tjekke med at ringe op til et nummer så se lidt bøvlet, i hvert fald hvis man har dansk abonnement. For ikke få landekode til Polen med. Medmindre man sidder og taster manuelt. Men måske med polsk taletidskort, så vil man bare lynhurtigt kunne trykke hvor nummeret står opgivet, og ringe op. Tak for link i øvrigt Western
-
Nyt fra Stettin
Eller hvad ? Forsøgte før på min Iphone. Men kunne åbenbart ikke svare fra den. Så nu på bærbar, og der se der kommer noget frem når man forsøger på siden. Det lige undersøges. Om som de er startet op igen, eller en fuskerside, der forsøger at få lokket folk til ved at bruge "gammel" side skal jeg ikke ku sige.
-
Nyt fra Stettin
Hej Western. Jaee dvs mente den dengang endte på pl og ikke som dit link hvor den ender på sx. Men ellers den side. Som du kan se, så virker den desværre ikke mere.
-
Nyt fra Stettin
Opdatering vedr. Sugardates. i Stettin/Polen Det bestemt fraråde !. Men nu prøvet at undersøge det nogle dage, før min planlagte tur som er ca 1 måned fremme. Tænkte mange af de yngre polske studenter måske var søgt over hertil fra førhen havde været på normale traditionelle escortsider. Umiddelbart vel 100 piger under området Stettin inde på Sugardatings. Men tror kun der er måske 5-6 der er på af og til fast. De andre hvor der står over feks mere end 1 måned, der sikkert årevis siden de sidst var på. Kommer nok 1 og måske 2 nye profiller hver uge, men de som regel kun på nogle få dage, og bliver sidenhen inaktive. Af de der 5-6 piger der fået kontakt med en som måske vælge. De andre sindsyge priser !!!! Nu ved jeg godt man sikkert ville få meget bedre muligheder hvis man oprettede profil med billede. Men der vægter jeg min egen anonymitet højere. Specielt sådan et sted, hvor der er en masse fake annoncer med profiller fra andre lande der uopfodret kontakter en, og man næsten ikke kan slippe af med. Til jer der uerfarne med hensyn til Polen der lige kort oplyse om generel pris niveau og leveomkostninger. Man kan som udgangspunkt regne med at alt er 3 gange så billigt i Polen end som i Danmark. Minus mærkevarer. Dvs regn med hotel, taxi, madvarer mv kun koster 1/3 af hvad det gør i Danmark. Tjekker man inde på en polsk escort side så ligger priserne typisk på 200 zloty for1 time for de lokale polakker. Nogle måske 300 eller mere. Men også nogle til kun 150 zloty. 200 zloty svarer til 315,- danske kroner. Og her min påstand med alt ca 3 gange så billigt i Danmark, passer også her. 315 kr lyder jo ikke af meget, men en polak får ca 3 gange så meget, når hun skal handle ind i Polen kontra Danmark. Så de 200 zloty svarer ca til hvis en GP i Danmark tog 1000 kr. Ligesom hvis en polsk pige tog 300 zloty så svarede det til en pris i DK på 1500 kr. Men hvor vi som danske kunder kun skal betale danske 472 kroner. Men tilbage til de kontakter jeg fik til nogle i Stettin inde på Sugardates. Efter en diskret og formel åbning, så flere af de polske piger der meget gerne ville mødes. Og jeg gik så mere direkte, men stadig diskret og høfligt i dialog så begge parter var enige om eventuelle aftaler og priser. Her nogle der så undlod at svare når de forstod det var 1 times hygge på hotel jeg hovedsagligt søgte. Hos en der forsøgte jeg efter vi var enige om det var besøg på hotel til noget intimt samvær at foreslå 400 zloty når hun ville have et bud på en pris. Og ja ved godt priserne på Sugardates tit er højere end traditionel escort sider. Det afslog hun og syntes var alt for lavt. Så jeg foreslog 800 zloty. Det svarere jo kun til 1260 danske kroner. Så selvom hun tog en meget højere pris end traditionelle escort piger så billigt som dansker. Men også her var svar at det var for lavt. Der afventer jeg om jeg vil gå højere. Måske lande en aftale på 1000 zloty (svarende til 1572 ddk) men jeg har bare det princip at hvorfor betaler det når jeg ved der er nogle som mindst ligeså god kvalitet og kan tilbyde det for 400 zloty eller mindre. Ved da Roksa.pl stadig eksisterede der havde jeg masser af skønne besøg af studiner til en pris af 200 Zloty. Og hvor de måske fik 50 til en taxi. Hos en af de andre jeg fik kontakt med på Sugardates, og som var en helt ny profil, der foreslog hun selv en pris: Hun angav i Euro men for nemmere at kunne sammenligne så angiver jeg her priserne når de er omregnet fra Euro til Zloty. For at vise mig lidt rundt i Stettin, og måske spise et sted : 470 til 940 zloty. = 740 til 1480 danske kroner = svarende til købekraft i Polen (gange med 3): 2220,- til 4440,- danske kroner. For en evt. aftale med hende på hotelværelse ( 1 time) : 1400 til 3684 zloty = 2200,- til 5760 danske kroner = svarende til købekraft i Polen : 6600,- til 17.280,- danske kroner Og der var altså intet specielt ved hende. Jeg vil vædde på jeg kan score nogle meget lækrere gratis her hvor jeg bor i det virkelige liv, hvis jeg altså bruger den tid det tager. Hvilket er grund til det fristende ved GP´ere at man kan betale sig fra det og få fisse hurtigt. Så mit indlæg ovenover hvor jeg skrev om muligheden Sugardating i Stettin så stærkt fraråde det. Måske hvis man har tålmodighed og bruge meget tid så måske finde nogle "fornuftige" priser. Men omvendt så ligeså godt bruge den tid på at forsøge at ringe til en masse på en polsk escortside eller oprette sig på en almindelig datingside og bruge den tid på at finde nogle som er mere realistiske. Med hensyn til hende der tog de groteske priser (som sikkert er normalt blandt mange derinde) så svarede jeg hende høfligt at jeg ikke ville prutte om prisen, og hun selvfølgelig skulle tage det hun ville have for det. Men at jeg ikke var millionær og faktisk følte mig både dum og udnyttet ved sådan en pris. Så undskyldte den ulejlighed for den tid hun havde brugt på at svare, men at jeg trak mig. Hun svarede så at der måske kunne forhandles om prisen hun havde opgivet. Men jeg svarede kort og kontant at jeg syntes hun ikke skulle gå på kompromis med sin egen pris, men at jeg valgte en anden løsning. Men mange derinde tror faneme de kan score millioner på ingenting
-
Nyt fra Stettin
Oldie bekræfter kun det jeg anede. Nemlig at fidusen med at bruge et polsk sim kort alene er for at komme igennem. Ikke noget teknisk. Du har også en god poingte med at mange af pigerne slet ikke er polske. Ligesom i Danmark så mange østpiger der arbejder i Polen. Ikke for de nødvendigvis er dårligere, så dog oplevet man generelt får meget bedre service ved at gå efter de polske og måske polske studenter der lige vel tjene lidt ekstra. Polsk simkort brugte jeg netop også der tilbage i tiden da jeg sidst var der. Mit råd til andre hvis de ikke selv er kørende i Polen er at hvis de får tillid til en taxi chauffør som ikke fusker med prisen på kørslen, så brug ham fast. Det er ligesom alt andet i Polen meget billigt med taxi. Men findes fuskere i blandt, og hvorfor giver mere når man kan få det billigere. Og så kan man bruge ham til den kontakt til en eventuelt udvalgt pige. Jeg har dog oprettet mig på Sugardates og startede igår og allerede i dag ved at få nogle aftaler igennem. Men også der mange af pigerne der er inaktive sikkert ligesom hos danske piger på samme datingside. Og de aller fleste af dem i det område jeg søger, har været off line mere end 1 måned, så nok begrænset med udvalget der.
-
Får ikke escortesidene i Polen til at virke
Hej og tak for svar. Kunne heller ikke forstå hvorfor kun polsk sim kort kunne bruges. Dog kunne man måske tænke at når de så et langt udenlandsk nr så lod de være med at tage den modsat hvis det virkede til at være et polsk nr. Vedr gade prostitution. Er du sikker på det ? Når jeg bruger den nævnte hjemmeside https://www.gdziestoja.pl/login så se der er anmeldelser fra nogle steder med datoer helt frem til idag. De fleste steder dog flere år gamle anmeldelser.
-
Faktura
Godmorgen. AB455 : Vi er fortsat uenige om hvor stor forskellen på timepris reelt vil blive og det tænker jeg ikke ændrer sig. Nemlig og tænker jeg også Forsat god dag
-
Faktura
Nej tror også vi enige på rigtigt mange områder Det er tit her på skrift at misforståelser kan opstå og så går der fanden i den og accelerer til skyttegravskrig, hvor folk maler sig op i hvert sit hjørne og giver igen på det de føler sig angrebet på. Det sket tit på dette forum og forstår sådan set godt de forskellige admins ikke gider alt det bøvl med at redde trådende ud Vi er lidt uenige om nogle ting, og det har vi lov til at være uden at ændre på vi sikkert er enige 95 procent hen ad vejen på andre områder. AB455 skrev: Forarget: jeg læste dit lange skrift med de mange forhold som erhvervsdrivende skal rumme som et forsøg på at beskrive hvor svært det er og en lettere overdreven omgang beskrivelser af forhold fra alle mulige brancher. Måske du bare ville have alle argumenterne med eller beskrive sort arbejde generelt. Jeg ved det ikke. Jeg har en stor svaghed når jeg diskuterer noget, så vil jeg gerne vil have alle nuancer med, og ender tit i lange og snørklede forklaringer Jeg kan desuden ikke lade være med hvis der er noget som blandt flertallet opfattes som en sandhed, men hvor jeg mener er vægtige argumenter for ikke er sandt, at nævne det ind imellem alt andet det samtidigt. Og ved jeg så automatisk kommer til at provokere nogle. Desværre for man får sjældent overbevist nogle om noget hvis man samtidigt fortæller noget som går imod deres overbevisning. Der er folk og sikkert også mig selv meget sort hvide og tilbøjelige til at være kritisk overfor alt det andet der efterfølgende bliver skrevet. Og sikkert også misforså nogle ting, fordi man har sat denne person i et hjørne Specielt inde på et forum hvor alt er tekst. I dette tilfælde hvor poingten var at det ville blive meget dyrere hvis alt blev hvidt, så også åbenbarer for nogle kunder, at en GP faktisk havde en del udgifter og en masse arbejde udover den ydelse de fik betaling for. Og så godt være jeg har fordomme om at mange kunder tror at en GP bare kan putte de penge hun får i ydelsen i lommen. Men nogle kunder har den forestilling. 300%: stod i forhold til at du mener at prisen kan blive 3 gange så høj hvis det skal gøres hvidt. Der refererer du så udelukkende til arbejdsløn, men som køber af håndværksydelser følger der jo også materialer med som jeg gætter på ikke lige så let eller i samme omfang kan gøres sort. Derfor betragtede jeg det som en overdrivelse. Jeg vil tro at prisen hos en GP der spiller arbejdslønnen en stor procentdel af den samlede pris. Men du har nok ret. 3 gange er overdrevet. Jeg skrev oprindeligt dobbelt op, men med tanke på sorte arbejdstimeløn kontra håndværksmester timeløn og den tommelfingerregel med hvad en virksomhedstimeløn kontra det selve medarbejderen får i timeløn, så endte jeg også med at skrive op til 3 gange. Det ville det næppe ende med. Men nu er det jo lidt et abstrakt evne vi gætter på, da det aldrig ville blive teknisk muligt at indføre, og reelt afsløre hvad sandheden ville blive. Meget dyrere hos GP: Ja hvis de fortsat skal tjene ligeså meget, altså de der ikke betaler skat, så vil det blive dyrere. Men vi er oppe på en timepris på 4.500 hvis vi skal følge dit eksempel på tre gange eller 3.000 hvis vi holder os til hvad jeg tolker som dit minimum (med et udgangspunkt på 1.500 kr/t i dag). I min verden er det hvad du lægger hos advokater i den bedre ende og de går så vidt jeg forstår ikke ligefrem sultne i seng. De udenlandske lægger istedet store summer hos en bagmand, så måske er det dem vi burde jagte (ud hvor græsset ikke gror). De etablerede vælger så vidt jeg forstår det at arbejde mindre uden at de af den grund går sultne i seng heller. Her er vi lidt uenige. Jeg indrømmer de 3 gange nok er overdrevet. Men tænker ikke dobbelt op bestemt ikke er urealistisk. Med argumentet at en stor del af prisen på ydelsen er arbejdslønnen hos en GP. De er ikke advokater men kan med god grund tage en meget højere løn end ved et normalt job. Andre jobs kan ikke sammenlignes med den meget nære intime og psykiske involvering med en kunde som de har. Derudover kan de ej arbejde effektivt 37 timer om ugen som en advokat kan. Derudover er 1 GP´s timeløn jo også inclusiv den tid hun bruger på alt det andet ved det erhverv. Så hvis man kigger på de GP´er der ikke betaler skat putter i lommen, så vil jeg påstå hun som minimum ville kræve det dobbelte hvis hun nu skulle betale skat af det, plus bruge penge på revisor og lavet regnskaber. Stod hun ikke for alt annoncering og de utalige timer de bruger på at få reelle kunder der møder op, og skulle have andre til at udføre det, også hvidt, så tvivler jeg på vi kunne nøjes med at prisen kun blev dobbelt så høj. I øvrigt uanset hvad vi ville mene hvad den reelle timeløn for en GP burde være, så markedskræfterne der sætter den. Jeg tror at konkurrencen fra østeuropæiske piger har medført at mange danske piger ikke længere går ind i branchen. I hvert fald ikke som vi har set før. Jeg tror ikke de danske GP der er i dette erhverv nu ville gå ned i løn. Hvis der var krav om skat, så ville de enten hæve priserne tilsvarende eller holde sig væk. At skulle en ydelsen gå fra sort til hvid så ville den stige markant: Nej det mener jeg fortsat ikke. Som selvstændig ville du kunne trække alt fra vedr. erhvervet - tøj, udstyr, lokaler, annoncer, fotograf, telefon, taxa, sminke etc. Det vil ikke modsvare alle skatteudgifterne, men igen jeg kender selvstændige konsulenter der lever fint af 4-500 kr./t, men de arbejder forhåbentligt også mere. Så hvis du tager 12, 15, 18 hundrede eller mere (fx tillægsydelser) i timen, så kan de fint arbejde mindre og stadig leve fint. Ikke at jeg tror du bliver millionærer af det, men fint. Der mit svar lidt det samme som ovenover. Kan ikke sammenlignes. Og en GP´er ville næppe det arbejde hvis ikke hun fik meget mere end ved et normalt arbejde. Det er markedskræfterne. Der er min påstand kun grundet meget af erhvervet er sort gør at priserne er som de er nu. I øvrigt når man siger man kan trække så og så meget fra ved hvidt arbejde, så lidt en skrøne Det samlede beløb er jo meget mindre. Tag feks det her med km takst. Kender ikke taksten nu, men reelt er det jo kun 1/3 af det beløb man kan trække fra man får udbetalt.
-
Faktura
AB455 skrev: Læste du mit indlæg eller blev du bare forarget? Jeg kunne jo spørge dig om det samme, når du nævner det med 300 procent, når jeg faktisk også skrev dobbelt op (200 procent) Og virkede jeg forarget ? Jeg skriver "hovedparten" og "stort set". Og det er så kun blandt de etablerede i Danmark. Og der enig, hvor jeg dog mener de etablerede kun er en lille del af de danske GP´ere. Og det slet ikke er eksisterende blandt de udenlandske. Og kender ikke procentfordelingen blandt de danske og de udenlandske. Men gætter på de danske er i stærkt undertal ud fra hvad man kan se i annoncer. Så er der selvfølgelig en del danske på fra sugardating, og dem tænker jeg det er yderst få der betaler skat af det. Men jo ren gætværk fra min side. Og vedr de etablerede så tror jeg mange er registerede men sikkert ikke betaler skat af alt. Igen ren gætværk fra min side. Og ikke at jeg tror GP`erne er nogle onde mennesker, men de blot er som folk er flest i Danmark. De bliver nødt til at være registerede for at slippe for at risikere kontrolbesøg fra Skat. Men man må sige de hver eneste dag står over for en kæmpe fristelsen til at ikke opgive alle besøg de har haft. Det må du vel være enig med mig om ? Der er ingen chance for nogle vil kunne opdage om de opgav alt hvidt. Jeg tror at både du og jeg spejler hvordan vi selv vil gøre og tænke og ud fra det tror i det her tilfælde GP´erne vil handle Jeg siger ikke jeg har ret. Men når jeg tænker på danskerne i almindelighed så forsøger de fleste at få en vare på tilbud. Nogle bliver også glade hvis de kan få nogle ydelser eller fradrag eller betale få promiller mindre i skat. At GP´erne så skulle adskille sig her som anderledes end normale danskere i almindelighed finder jeg usandsynligt. Jeg har endnu tilgode at få tilbudt sort arbejdskraft der ligger på en tredjedel af den pris jeg skal betale hvidt, men på den anden side så opsøger jeg det heller ikke, da jeg foretrækker at det er hvidt. Det kan være du har bedre erfaring der? Ja jeg er jo åbenbart heller ikke et så godt et menneske som dig Så ja gerne indrømme jeg har fået tilbudt sort arbejde. Og der bare bekræfte at en håndværkermester time koster mindst 3 gange så meget som en sort arbejdstime. Nu kender jeg ikke priserne i Storkøbenhavn eller generelt rundt omkring i landet. Men der hvor jeg bor der er sort arbejde 200 kr i timen. Og en håndværksmester der udfører det samme arbejde tager mindst 500 kr i timen plus moms. De 500 kr er nok meget lavt sat Det er nok mere normalt med 700 kr i timen plus moms. Så tak for blot at bekræfte det jeg oprindeligt skrev, det med det fordyrende at drive en hvid kontra en sort virksomhed. Men det er da en fin lille grædemur af argumenter for hvorfor det er hårdt at være erhvervsdrivende i Danmark, men for mig at se, så bliver der kun grædt krokodilletårer ved den, mens alt for mange stikker dine og mine penge i egen lomme. Og du spejler igen dine egne fordomme om hvad jeg eller andre tænker Jeg mener på ingen måde det er hårdt eller specielt svært at være selvstændig i Danmark. Der er mange der mener det, men jeg mener faktisk at vores velfærdsystem som jeg er stor fortaler af, hjælper danske erhversdrivende meget bedre end andre lande. Hvor de i Danmark feks let kan skille sig af med medarbejdere i nedgangstider, og lade staten stå for ydelserne. Hvor det i andre lande er virksomhedernes ansvar og dermed fordyrende og besværligt for dem. Bare et lille eksempel. Min oprindelige poingte var at hvis man kunne lave et sådan system at der aldrig ville kunne eksistere sorte penge i GP branchen, så ville deres ydelser blive meget dyrere. Det er du så uenig i, og det har du lov til at være. Jeg er sikkert også farvet og spejler mine egne meninger og holdninger til andre. Blot sige at jeg nok ikke er helt forkert på den med de angivne dobbelt op eller 3 gange så stor pris for ydelserne. Det bekræftede ovennævnte eksempel jo fint med en sort arbejdstime kontra en håndværksmester arbejdstime. Så er blot spørgsmålet om hvor stor en del af GP segmentet der betaler skat. Der tror jeg det er en meget lille del. Få danske etablerede blandt mange udenlandske, som næppe gør det. De fleste danske der er i den her branche er på Sugardating, hvor jeg tror det er forsvindende få der betaler skat. Også grundet de vil være 100 procent anonyme. Alt i alt så meget lille procentdel der betaler skat. Her er du så måske uenig og igen lov til at være. Jeg forsøger bare at argumentere objektivt. Men er du enig i at de etablerede er et lille mindretal, set med den store gruppe der tilbyder de her ydelser, så burde du også erkende min oprindelige poingte. At skulle en ydelsen gå fra sort til hvid så ville den stige markant. Og bliver nok sidste kommentar herfra i denne tråd. Vi må ikke diskutere politik i dette forum, og må sige vi er nok har overskredet den gråzone her i denne debat
-
Faktura
Kald mig bare naiv, men jeg tror at hovedparten af de etablerede GP'ere i Danmark, stort set betaler den skat de skal. Okay så vil jeg godt kalde dig naiv Ligesom jeg også ville kalde dig naiv hvis du også påstod der ikke fandtes sort arbejde. Men det gør du trods alt vel ikke ? Som jeg skrev i indlæg så vil godt tro at mange af de etablerede danske GP´ere betaler noget skat. Men næppe mere end hvad der nok til at det ser troværdigt ud. Altså jeg er ikke ude på at fordømme nogle GP. Blot konstantere at de næppe har bedre moral end hovedparten af befolkningen (inclusiv mig selv) der har fået lavet sort arbejde. Og hvor hovedparten faktisk er glad for (inclusiv mig selv) den skat de betaler dagligt. Men nogle gange får lavet sort arbejde, da de ikke har råd til at betale 3 gange så meget for at få lavet det hvidt. Hvor højt er det du beregner skattetrykket? 300% af alle indtægterne? Nu skrev jeg faktisk kun dobbelt op og måske endda 3 gange så meget. Men lad os bare antage det max jeg skrev. Er det bare noget jeg slynger ud ? Jeg har altid brugt en tommelfingerregel med at for at drive en virksomhed i Danmark så skal firmalønnen (lønnen kunden kommer til at betale) være ca 2 til 3 gange det en evt medarbejder får plus moms. Den kan du jo selv prøve at afprøve i diverse brancher ? Tag hvilken som helst hånværker. Er timelønnen måske fra 500 kr og opefter plus moms for 1 time. Får håndværkeren så den løn ? Næeee. Han tjener ca 1/3 af den løn. (måske endnu mindre) Han får ca 1/3 i løn som han så efterfølgende betaler skat af. Tjener håndværksmesteren så meget på det ? Næee. Der er en masse udgifter forbundet med at drive en virksomhed. I det her tilfælde så udover firmabil, så værksted. Der skal være en katine/rum hvor medarbejderne skal kunne spise. De skal have toilet og badeforhold mv. Der skal laves regnskab. Kontorpersonel og betales revisor mv. Pension, feriepenge, og sygdom plus ledighed hvor der ikke lige er kunder også medregnes. De kan jo ikke bare sende medarbejderne hjem 1 time eller mere uden løn grundet de huller der uundgåeligt opstår. En ansat i en frisørsalon får vel næppe heller det som kunden kommer til at betale ? Her kan du sikkert gange med mange gange flere end de nævnte 3. Her snakker vi vel firmapris på 1000 kr i timen eller mere ? Og den ansatte får næppe mere end 200 kr i timen, som hun så efterfølgende skal betale skat af. Jamen tjener ejerne af de her frisørsaloner så ikke styrtende med penge ? Næppe. For så havde vi alle vel startet sådan en op. Så er der nogle service servide brancher hvor udgifterne måske er mindre. Men selv hvis du lejede en rengøringshjælp tror du så du bare skulle betale det der svarede til timelønnen for rengøringsdamen eller manden ? Nej selv her kan du regne med de tal jeg opgiver. Ca gang med 3. Her har der dog været noget hvor lige nævnte gruppe, kunne fratrække noget i skat, så timelønnen for ydelsen blev lidt mindre. Men det ændrer ikke på hvad det koster for et firma at tilbyde ydelsen. Kort sagt så er der bare nogle ekstra omkostninger forbundet ved at drive en virksomhed hvidt. En GP ville vel også have et sted hvor hun kunne drive sin virksomhed ? Og der krav om badeforhold, spisested ,revisorhjælp og en masse andet. De etablerede GP´ere der betaler skat, kan så trække lidt fra af de udgifter de har. Men du skal ikke bilde mig ind af de GP´ere der kan tilbyde en times ydelser til 1300 kr kører alt rent hvidt. En time hos en GP er jo ikke hvor man bare kan regne ud af de har 7-8 besøg af 1 times varighed på en dag med 37 timers uge. Der er masser af spildtid. Dvs hvor der ikke er kunder eller selv hvis der var et konstant flow så skulle du fratrække alt den tid der bruges med at få aftaler i hus (medmindre anden ansat til at tage sig af det og det skulle fratrækkes den "timeløn" hun fik. Og forhåbenligt også bade tid før næste kunde? Så optimalt ville en GP måske kunne have 3 til 4 besøg af 1 times varighed. Hun arbejder næppe heller fra mandag til fredag året rundt. Så havde man regnet en GP´s løn ud efter alle de udgifter der også følger med at drive en sådan virksomhed (som annonceudgifter, lokaler, rengøring mv og måske tlf dame) opsparing til pension, ferie og sygdom. Så ville hendes timeløn været meget mere. Medmindre, og så må vi antage det er lidt naivt, at hun ville være tilfreds med en mindre løn for sine ydelser hvad der varede til en der arbejdede i Netto. Der kan vi vel godt være enige om de burde kunne tage en højere løn for det erhverv de er i. Så man kan spørge sig selv. Hvad er en GP time værd ? Hvor meget vil hun forlange ? X beløb efter skat. Så først gange med 2 (før skat) . Efterfølgende så ganges med 3. Plus moms. Hvis alt skal gøres hvidt og efter bogen. Så tvivler jeg på der ville være GP priser på 1300 for en time Eller læs omvendt. 1300 inclusiv moms og med kvittering. Så ikke meget mere end 200 kr efter skat. Nogle vil så hævde en GP ikke har så mange udgifter og meget ville de selv kunne klare. Men ændrer bare ikke så meget. Hvis ikke tlf dame og revisor, så bruge ekstra tid, som kunden indirekte skulle betale i prisen hos hende. Og leje af lokaler er ekstra dyrt i den branche, da mange ikke vil udleje til dem, da det er ulovligt og skal foregå på det grå marked. Ved lovliggørelse af det så næppe ændre meget, da der trods alt er mange der ikke vil have den branche som nabo. Derimod er alt sort så kan hun måske efter udgifter hvis hun er heldig med et leje et godt sted på det grå marked eller ulovligt på hotel, så måske putte 1000 kr i lommen ud af de 1300 kr. hvis godt flow den dag hun er på arbejde. Der så dog ikke medregnet de her ting som pension, feriepenge sygdom mv. Der må man sige der er lidt forskel på hvis det var helt hvidt kontra helt sort.
-
Faktura
Vær glad for du ikke får det At det ikke er normalt. For så havde priserne været meget højere. Måske dobbelt så høje. Måske endda 3 gange så høje, hvis det skulle køres 100 procent som en normal dansk virksomhed. I Danmark har vi efter min mening en hyklerisk prostitution lovgivning, hvor det på det på ene side er lovligt, men samtidigt ikke accept med øvrige rettigheder som andre selvstændige har. Hvor GP´ere skal ballancere mellem benspænd og en gråzone, for at kunne opererer. De mere etablerede GP´ere betaler skat, men selvfølgelig gør de det næppe af alt indtægt de får. Så havde priserne på ydelserne været meget højere, og de havde været totalt udkonkurreret på priser overfor alle de udenlandske GP´ere som slet ikke betaler skat, ligesom ofte kommer fra steder hvor leveomstændigheder er meget lavere end i Danmark. Læs bare et næsten naboland som Polen, der er leveomkostningerne 3 gange så lave som i Danmark. For hver hundrede kroner de tjener, så får den 3 gange så stor effekt når de tager hjem til deres eget land og skal købe noget. GP priserne på ydelser er næsten ikke steget i Danmark de sidste årtier. Som kunde burde du være glad for det, frem for komme med sådan et indlæg hvor man mellem linjerne kan læse din forargelse over nogle/sikkert mange ikke betaler skat. Jeg går udfra din forargelse også gælder overfor alle dem der får lavet sort arbejde rundt omkring i Danmark. Der kunne vi tale om virkeligt mange penge som den danske statskasse går glip af. Men sandheden er snarere, at havde man kunnet lavet et system hvor der ikke kunne laves sort arbejde, så havde næsten intet af det nuværende sorte arbejde blevet udført, hvis det havde skullet blevet udført "hvidt". Simpelthen fordi så havde priserne været op til 3 gange så høje hvis etablerede virksomheder havde lavet samme opgaver. Og mange ting havde forfaldt fremfor blevet lavet som de gør nu. Ligeledes hvis et 100 procent effektivt skatteopkrævningssystem havde kunnet blevet indført på prostitution området, så havde det næsten blevet udryddet. Der ville være ingen eller utroligt få GP´ere, da næsten intet marked af kunder der ville betale 2 til 3 gange højere pris for ydelser end de gør nu. Jeg håber ikke dette indlæg overskrider de retningslinjerne der er herinde på dette forum, hvor politiks indhold er forbudt, og beklager i så fald på forhånd. Men følte trådstarter indlæg fortjente et modsvar.
-
Szczecin / Stettin I Polen
Så fundet ud af det. Men måtte bruge en del tid da man gætter sig frem da alt står på polsk. Og hvis andre bruge hjemmeside så ved i den virker og ikke kræves abonnement for at finde de her steder. Så med den her se de steder hvor der er nogle. Og let og hurtigt guides derhen med Google Maps feks. Ligesom der findes anmeldelser. De kan være relevante at kigge på da der nogle steder er gået mange år siden sidste anmeldelse, og der så næppe står nogen pågældende sted mere. Den her hjemmeside helt sikkert prøves når jeg kommer til Polen.
-
Szczecin / Stettin I Polen
Fik den så til det ved at trykke ovenover adresse men nu umuligt at få vist kort mere. Lige meget hvad jeg forsøger så umuligt at få kort frem igen
-
Szczecin / Stettin I Polen
Vedr. link https://www.gdziestoja.pl/ Nogle der kan fortælle mig om det er muligt på sin Iphone, at få den til på pågældende hjemmeside, virke så man kan få den til at finde vej via navigation ? Når man trykker på et markeret sted, så viser den kun adresse. Og rimeligt bøvlet så at skrive polsk adresse og bogstaver der ikke findes på dansk, over til Google maps eller lignede. Normalt så ved danske hjemmesider der kan man ved at trykke på et område, let og hurtigt få tilbudt navigation til stedet.
-
Får ikke escortesidene i Polen til at virke
Vedr. mine egne spørgsmål ovenover, så fået svaret i en anden tråd. Der var en side hvor man kunne se alle dem der gik langs vejene i Polen. Jaychp vedr taletidskort så efterlyser jeg svar i en anden tråd, om det også er vigtigt hvis man udelukkende ringer til dem. Ellers må jeg gå i en butik og få købt sådan et men frygter bare bøvl når det skal aktiveres og det skal ske på polsk Men ellers få en fra butik til at gøre det.
-
Szczecin / Stettin I Polen
Super mange tak for oplysning Netop det jeg har søgt efter i anden tråd, Også for mange år siden, uden at nogle kunne give mig svar. Det her med at finde hvor de trækker på gader/veje. Nederste link får jeg ikke noget ud af når jeg søger. Men øverste link virkelig kvali ! Slog det op på min mobil, og når man trykker på kort så viser dens ens nuværende adresse. Men så man man udvide og se feks i området omkring Stettin. Og når jeg skal dertil, så helt sikkert tjekke de steder. Ved så ikke om det er de typiske steder de trækker eller det er dem selv der har en app, så man ved hvor der pt står nogle ? Sidste ville jo være genialt.
-
Endelig nyt fra Krakow
Hvorfor vigtigt med polsk simkort ? Du skrev ved sms så så det underligt ud som tekst hos den polske modpart. Men gør det nogen forskel om man feks køber et polsk taletidskort eller bruger sit eget abonnement hvis man ringer ? Det kunne jo være de fravalgt nummer hvis det ikke var et polsk nr. Håber det dog ikke for meget nemmere hvis man kan bruge sit normale tele abonnement.
-
Nyt fra Stettin
Følger også med i den her tråd. Er der ikke nogle klubber mere i Stettin eller rundt omkring i Polen. Det var meget almindeligt dengang. Ligesom mange hoteller stadig da jeg sidst var der for ca 10 år siden havde nogle siddende og tilbyde sig. Den undgik jeg dog, da dyre og ikke specielt god kvalitet. Jeg brugte Roksa dengang det stadig eksisterede, og mindes også at der var mange inaktive annonser, ligesom mange simpelthen lagde røret på når man talte engelsk til dem. Men husker dengang der trods dette var masser af unge studenter man kunne lave aftale med.
-
Får ikke escortesidene i Polen til at virke
Nogle der ved om og hvor de har gade/ vej gadeprostitution ? Mener de for år tilbage havde strækninger hvor GP tilbød sig.
-
Får ikke escortesidene i Polen til at virke
Jeg lytter også med her på sidelinjen. Skal snart til Stettin. Nævnte hjemmeside har jeg også fundet i anden tråd. Lidt bøvlet at finde ud af hvor de byer man søger, og hvilke områder og provinser de så tilhøre, men lykkedes. Men som der bliver skrevet af flere, så tvivl om hvilke annoncer der reelt eksisterer eller aktive. Husker Roksa dengang den stadig eksisterede, og der var samme problem med mange inaktive annoncer, men åbenbart blevet endnu værre nu desværre. Søger man på den her : https://en.escort.pl/personal-ads/56511.html så kan man ikke som førhen med Roksa se hvilken klubber der var. På denne hjememside hvis man søger efter klubber, så dukker ingen op ? Det lyder godt nok underligt. Husker at klubberne i Stettin dengang var mere eller mindre "røverborge" / turistfælder med virkeligt dårligt kvalitet af piger. Minus dem centralt i byen, men hvor pigerne ikke kunne købes til sex. Men som jeg husker så var der mange gode klubber rundt omkring i andre byer. Jeg vil være i bil, og regner med at skulle være i området omkring Stetttin lige godt 1 uge. Så håber da jeg kan få lidt info fra andre der har været i Polen på det seneste.
-
Når man bliver taget
Jeg følger tråden, og syntes nu den er meget spændende Vil dog sige som Peter Pan og andre har skrevet, at det er lidt absurt. Når denne sag uanset om det var lovligt eller lige over kanten af hvad der er lovligt, så en så lille og uskyldig ting de her GP ere har gjort. Samtidigt så enorm vigtig og forståelig, for at hindre at sådan en idiot forsætter med at gøre det samme mod andre GP´ere, at det er lidt absurt at debatten har endt her. Havde de ydet selvtægt og givet manden det vi fleste nok tænker han fortjener, så været kritisk overfor det. Men det er jo en latterlig lille ting de har gjort. Blot konfronteret ham med hans forbrydelser. Og så delt det med nogle af deres nære kollegaer, så de kunne undgå at blive udsat for det samme. Jeg er 100 procent sikker på politiet end ikke havde gidet gjort det mindste hvis de her GP´ere havde blevet meldt. Selv hvis de havde kedet sig og efterlyste sager, så end ikke villet gøre noget, da de ved de juridisk aldrig ville kunne bevise GP´erne har gjort noget strafbart. Men dog som den amatør udi jura, dog mene at det at mene at man lovliggøre det ved at kalde det for en forening næppe ville være et godt argument. For så kunne læger feks også delt privat oplysninger om deres patienter ved at blok lække alle mulige oplysninger i noget de kalder en forening. Det ville de næppe lovligt kunne gøre Når det sagt så syntes jeg Jennifer er utroligt god til at argumentere for den vindersag hun har efter min mening har. Men lige det her med foreninger nok måske lige kreativt nok
-
Når man bliver taget
Nej og respekt for det. Det her moralisering, rygklapperi forsøger jeg også at undgå. Syntes bare lige du her gik over grænsen. Der findes altså virkeligt nogle ubehagelige typer derude. Men respekt for du giver lidt nuancering til de tit meget endsige debatter der er.
-
Når man bliver taget
Arg simpelthen for langt ude. Tænker du er kun ude på at provokere Men denne kommentar er syg !. Siger ikke at du er omtalte, men der findes sådanne psykopater derude. Dem som tror de har ejerfornemmelser over GP´erne og tror de kan behandle dem som det værste lort. Det næste bliver vel at du skriver det er ok med de mænd der så møder op hos en GP´s privat adresse, nu hun var så god til det kæresteagtige. At det skal forsvares hvis en psykopat efterfølgende lukker sig ind i hendes privathjem, og sidder inde i hendes stue når hun kommer hjem ? Eller tager hjem til hendes familie og fortæller at de nu er blevet kærester ? Jeg forstår sgu godt nogle GP kan blive hårde og kyniske. Sådanne tilfælde oplever de desværre nogle gange. Selvom det forhåbentligt er få kunder, så fylder sådanne få tilfælde meget af deres tid. Desværre. Mest for dem, men også alle os andre kunder, da de ikke kan undgå at lade sig påvirke at de her tilfælde.
-
Når man bliver taget
Nej og var også bare noget jeg tænkte umiddelbart efter læst indlæg. Jo mere jeg har tænkt over det, så ej heller se der skulle være noget som helst ulovligt ved det. Min umiddelbare tanke var det ville høre under samme kategrori som det med at dele nøgenbilleder. Det meget ulovligt, (uden samtykke) og mange studerende der fremover har fået ødelagt deres karriere med ikke ren straffetest. Når de måske uvidende og i kådhed har videresendt noget. Jeg har også set andre eksempler der kunne minde lidt om det her, og hvor det åbenbart var ulovligt at dele billeder/video. Husker der var noget i tv om smøl fra politiets side med at opklare sager. Der var der en forretningsdrivende der gengange havde været udsat for tyveri, og havde sendt videoovervågning til politiet, hvor man tydeligt kunne se synderen. Der havde de dog efter over et halvt års smøl, skrevet til ham at sagen var opgivet, da de ikke mente der var nok til at føre en sag. Han havde så gået ud i offentligheden med de her videoer (FB) og fået masser af henvendelser på hvem synderen var. Der var det vist ulovligt det han gjorde. Kun grundet medierne (mener det var TV2) så genoptog politiet efterfølgende sagen, og kunne jo let sigte tyven. Men jo mere tænkt over det så helt sikker på der ikke er noget ulovligt ved det i har gjort. Havde i gjort selvtægt (straffet ham med tæsk eller andet) og lagt det ud på nettet, ja så sikkert ulovligt både med selvtægten og det at udlevere ham på nettet. Men i denne sag, så jo meget uskyldigt. Og tænker hvor mange gange har danske journalister ikke benyttet skjult kamera og lagt personerne ud til landsdækkende tv ? Det vist kun ulovligt at filme, hvis det er en privatadresse og vedkommende nægter dem adgang. Eller det er det vel ikke engang ? Mener også jeg har set fra dokumentar programmer fra danske journalister. Eller været neutralt rum de så har brugt. Underligt nok så fået fornemmelse af at det er ulovligt at optage en tlf samtale, hvis man ikke har gjort vedkommende opmærksom på det. Men lige her undersøgt det, da jeg selv havde behov for af optage tlf samtaler vedr. noget juridisk garanti. Ved at total renovere hus, og skulle have noget bærende væg væk og erstattet af jernbjælke til at bære huset vægt. . Og der vigtigt at man ofre de penge og får en beregning fra en ingeniør, så hvis huset senere falder sammen, eller ved salg har dokumentation på den rigtige styrke mv er valgt. Der fik jeg udregninger via email, men en masse spørgsmål bagefter, som man jo tog over telefon. Men det jo ingen dokumentation for, hvis der efterfølgende sker noget hvor hus brasser sammen. Så undersøgte det med at kunne optage tlf samtaler. Der er det faktisk fuldt lovligt i Danmark at optage tlf samtaler (uden at oplyse man optager) såfremt man senere skulle få brug for det i retten. Mange lande der er det dog ulovligt, som feks USA , så har man en Iphone, så kræves det en speciel app, hvor man først ringer op til et andet nummer, (en 3 part) hvor samtale så optages. Men et sidespring. Min poingte var bare at det er meget kompliceret. Hvad der er lovligt og ikke lovligt. Ligesom stor forskel på hvornår det håndhæves. Men i jeres tilfælde intet se hvor det skulle være ulovligt.