Hop til indhold
Borende X

Bond

Recommended Posts

Jeg har netop her til aften set en James Bond-film med en af de nyere skuespillere.

Den og skuespilleren tiltalte mig ikke specielt, og jeg er ellers en vild James Bond-fan. Hvem er egentlig Jeres yndlings-Bond?

Min egen er selvfølgelig Sean Connery. Han er uforlignelig i den rolle, men meget snert i hælene på ham kommer Roger Moore. Han tilfører Bond-figuren en helt speciel og herlig engelsk gentleman-like og overlegen humor, som jeg værdsætter.

Hvordan har I andre det med de forskellige Bond-figurer? (idet jeg her fornægter ordet "karakter", der ikke hører hjemme i dansk sprogbrug).

 

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 25 minutter siden:

 Hvem er egentlig Jeres yndlings-Bond?

Min egen er selvfølgelig Sean Connery.

Kun Sean. Ingen over eller ved siden af.....

Kan I det hele taget kun lide de "originale" de nye har sikkert deres kvaliteter men de mangler magien.

Læste forleden at der var en der mente at den næste Bond burde være kvinde eller tvekønnet....

Del dette indlæg


Link til indlæg

De nyere Bonds er kedelige synes jeg. Det er egentligt ikke så meget skuespillerne jeg har så meget imod, men filmene er ikke andet end tåbelig action og biljagter i to timer. GAB! Jeg prøvede at se Skyfall for et par dage siden men jeg gav op efter 20 min.

Min favorit er Moore. Der var lidt humor og filmene tog ikke sig selv så alvorligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Der er kun een Bond, Sean Connery, ingen over, ingen ved siden af. Jeg er ikke i tvivl om at Roger More, Tomothy Dalton, George Lazenby, Pierce Brosnan, og Daniel Craig gør deres bedste, og i det lys syntes jeg Roger More og Pierce Brosnsn er de bedst castede til de roller, men Sean Connery er James Bond.

bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jolly Roger

Ja, men så går jeg da i mod strømmen;) Daniel Craig er den bedste Bond, synes han tilfører karakteren noget følsomhed og sårbarhed jeg savner hos de andre mere “macho” typer. Sean Connery, skarpt forfulgt af Roger Moore, er den bedste af de gamle “Bond”er. Nyder dem hver gang de genudsendes, selv om de ældste f.eks. “Moonraker” efterhånden virker noget gammeldags. Men Bondbabes går da heldigvis aldrig af mode:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest FrokostUartig

Daniel C kunne knalde mig alle ugens dage og jeg ville smile HVER gang.... <3<3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
FrokostUartig skrev, for 7 minutter siden:

Daniel C kunne knalde mig alle ugens dage og jeg ville smile HVER gang.... <3<3

Så  tager  jeg Pierce Brosnan - han  er lækker 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jeg napper gerne alle Bond babesne, er ikke til mænd selvom jeg godt kan se at i har valgt et par flotte fyre, piger, tænk at leve som Simon Spies i sine velmagtdage med de Bondbabes..<3

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 9 timer siden:

Læste forleden at der var en der mente at den næste Bond burde være kvinde eller tvekønnet....

Vil de have en i nederdel? 

9919c6d5c37178403f6011f449c9698f--men-in-kilts-sean-connery.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har haft den selvsamme debat med et par venner for nyligt, og vi var på ingen måde enige.

Jeg synes at Timothy Dalton-filmene vinder en del med tiden, lige da de havde premiere, synes jeg mest at han fik 007-karakteren til at minde om en action-helt. Måske skyldes det også at der blev skruet meget ned for den (sleske) charme, som Roger Moore gjorde til sit varemærke, hvor Daltons charme bestod i punchline-baseret charme.

Daniel Craig og Sam Mendes' twist på 007-figuren synes jeg dog stadig er fantastisk, at gøre figuren Bond mere brutal, følsom, indebrændt og uperfekt.

Jeg synes dog at hver af de skuespillere, der spiller James Bond, tilfører denne rolle noget nyt, og noget andet - og på sin vis også tegner et billede af den tid filmene er optaget i. Så kan man lide dem eller lade være; Jeg har dog stadig ikke lært at holde ret meget af George Lazenby, som jeg synes gav James Bond-figuren et top-fesent udtryk.


 

Redigeret af veteranen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Sean Connery er naturligvis kongen for de fleste af os “modne” herrer, han er i øvrigt en forrygende skuespiller som har gjort det fremragende i de fleste film han har medvirket i.

Men jeg går lidt i mod strømmen med at fremhæve Timothy Dalton, han var ikke særlig populær i de få film han var med i, men han prøvede faktisk at komme lidt tilbage til den oprindelige og ret komplekse Bond figur som man kender fra bøgerne, men det kræver nok at man osse har læst dem for at kunne se det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt klart stor fan af Daniel Craig. Skyfall og Spektre er i mine øjne fantastiske. Og ja James Bond 007. Er blevet mere hårdkogt. Med en god sans for humor. Sean Connery er også god. Men svært at sammenligne de to da der er flere årtiers forskel på både skuespillere, film og karakteren James Bond. Daniel Craig. Giver mere hårdkogthed, råhed, og bedre spektre i rollen. Han har en underfundighed. Ja Daniel Craig gør det fremragende i mine øjne der ser 

Godt nytår derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lagaffe

Jeg er så gammel at jeg er vokset op med Sean Connery som James Bond, så for mig er han suverænt den bedste Bond. 

George Lazenby er for mig den dårligste

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lagaffe
Alkoholikeren skrev, 1 time siden:

Jeg napper gerne alle Bond babesne, er ikke til mænd selvom jeg godt kan se at i har valgt et par flotte fyre, piger, tænk at leve som Simon Spies i sine velmagtdage med de Bondbabes..<3

Måske en ny tråd. Hvilken Bondbabe er den lækreste :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig med de fleste: Sean Connery, ingen over, ingen ved siden af.

Roger Moores charme og kvikke replik er rigtig god i de første film, men det bliver bare fjollet og for meget i de senere, i takt med at han nærmer sig de 60.

Pierce Brosnan har jeg altid synes var for fersk, mens Daniel Craig virkelig har gjort det godt.

Hverken Dalton-filmene eller Lazenby har sagt mig ret meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Lagaffe skrev, for 3 timer siden:

Måske en ny tråd. Hvilken Bondbabe er den lækreste :P

Min favorit må være Mariam D'abo fra The Living Daylights fra 1987.

Jeg syntes hun er hamrende lækker:wub:

 

images.jpeg.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man
Enzo L'uri skrev, for 1 time siden:

Min favorit må være Mariam D'abo fra The Living Daylights fra 1987.

Jeg syntes hun er hamrende lækker:wub:

 

images.jpeg.jpg

Enig – der er noget helt særligt over kvinder kvinder med strygere :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lagaffe

Det er svært at afgøre hvilken bondbabe der er mest sexet. Men jeg kan godt lide navnene Pussy Galore og Plenty O’Toole :P

nå spøg til side. Den første Bond film jeg så var You only live twice. Jeg kan tydelig huske at jeg var totalt fascineret af alle de søde japanske piger i filmen. Den dag i dag har jeg bibeholdt min fascination af asiatiske piger. Jeg har heldigvis haft mulighed for at udleve fascinationen lidt ved hjælp af de mange dejlige thaipiger jeg har besøgt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

f5a34c2902aac4a4ed595292813b9a54.jpgSophie Marceau

Love it, when a woman goes bad :rolleyes:

Redigeret af Toddy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...