Hop til indhold
Guest MC5tooge

And God created Baleri.

Recommended Posts

tvr skrev, for 31 minutter siden:

Det gør vi nok alle. Ihvertfald de fleste. Der hvor "problemet" opstår, er når der specifikt skrives på engelsk (eller tysk, ungarsk, polsk eller, eller, eller) for at pigen skal kunne forstå det. 

Så må man jo lære at læse mellem linierne. At f.eks. Simon her skriver på engelsk gør det ikke mere til et kærestebrev end når BX skriver 10 km om sin yndlingspige det her året (obs BX det er absolut ingen kritik af dine skriv, men så meget lort som du har fået i hovedet gennem årene for at skrive "latterlige kærestebrev", så tænker man - jeg - at du ville være den sidste at kritisere andre for omtrent detsamme).

Det eneste det betyder er at han var glad for mødet og gerne vil at Baleri rigtigt skal forstå det. 

Og jeg har svært at forstå den her jagten på "kærestebrev". Jeg ved snart ikke hvor mange som i sine anmeldelser skriver at de er forelskede. Og læs nogle anmeldelser og efterfølgende kommentarer om f.eks. Graziela, Emily, Mia med flere af de store favoritter som mere end en mand herinde har en crush på. Alle mulige sprog og ofte rettede direkte til pigerne. Det ser jeg ingen kritik af. Selvom DET virkelig kan blive latterligt imellem.

Så ja - dansk er normen. Men her findes rigtigt mange undtagelser, og ligefrem Simon skriver desuden på en næsten udmærket engelsk - hvilket man ikke kan sige om ret mange andre herinde som skriver på dette sprog.

Redigeret af Bananas
  • Forvirret 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MC5tooge

Dansk-engelsk på google translate bliver ofte til det rene volapyk. Bum færdig.

Og nej. Jeg er ikke og ligner slet ikke Simon Pegg. Men Worlds End afspejler perfekt min egen midtlivskrise!

Vil også lige sige at hvis TVR ikke kan se forskellen  mellem et kærestebrev og det jeg skrev, har jeg virkelig ondt af de piger han har skrevet kærestebreve til.

Redigeret af MC5tooge

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Bananas Jeg kan kun give dig ret. Man kan købe et knald... Et godt knald.... Et fandens godt knald :D:D:DMen man kan ikke købe ægte kærlighed. Så når mange himler om en bestemt GP, så tænker jeg at hun skulle blive skuespiller istedet...

Vi lever i 2018 og dansk og engelsk er obligatorisk i folkeskolen, så hvor er problemet? 

WtL 

Redigeret af Walter the Licker
  • Forvirret 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...