Hop til indhold
Guest Sdrj6500

Priser

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren

Hmm scenarie 1, ingen priser angivet, for at sikre sig cash nok må man vel nok have lov til at spørge ind til prisen på de annoncerede, men ikke prisoplyste ydelser, og tage priser til efterretning, uden yderligere forhandling eller spørge om ydelser der ikke er annonceret, med mindre der er en opforsring til spørg om havd der ikke står, tage informationerne til efterretning.

scenarie 2, priser ydelser er oplyst og intet er til forhandling, forspørgsel, så bestil tid, og overhold den. Mød ren og velsoigneret op, ditto påklædning, udvis naturlig respekt. Spørg om bademulighed hvis du ved du har behovet, eller lysten hertil...

scenarie 3, du er en udholdende ung mand og bed at du kan mere end en time, der er ikke pris på flere timer, det er vel ok at spørge om timeprisreduktion køb af flere timer. Eller?..skal der blot summes op?

I alle tilfælde, behandler man de kære skønne kvinderne, der annoncerer ordentligt, intet mindre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
TheVoice skrev, 1 time siden:

Generelt kan man jo ikke sige, at det er respektløst at spørge om prisen kan forhandles. Omvendt hvis man ønsker, at forstå problematikken og mange pigers reaktion, så er man jo nødt til at sætte sig lidt ind Hvorfor nogen reagere følelsesmæssigt kraftigere end andre.

Fisse og patter er ikke en mængdevare på lige fod med Fladskærme, sko osv, hvor man sjældent oplever samme reaktion, hvis man siger "Jeg vil egentligt gerne købe den fladskærm, meeen kan jeg så ikke få et mindre afslag".   De fleste  GP´er, betragter sig ikke som en tilfældig mængdevare, hvor det afgørende er hvor denne mængdevare kan købes billigst muligt.

De betragter sig som unikke mennesker med hver deres kompetencer og personlighed.  Selvom man er GP er det at dyrke sex stadig noget meget meget intimt, som ikke er forbeholdt alle og enhver, selvom det måske ser anderledes ud, når man læser annoncer. Faktum er bare, at selvom man er promiskuøs, så er man stadig et menneske med følelser og selvrespekt.  Man har derfor ikke lyst til at tilbyde sex til personer der betragtet en som fisse, patter, mund, numsehul osv

Nettoresultatet er, at mange piger betragter det som disrespekt, underforstået "Du tror jeg er en vare".  Det er ikke alle piger der har det således, men ved man det, så bør man jo også vide, at kan risikere slet ikke at blive inviteret, hvis man prutter pris.  Man kan selvfølgelig bare sige "Nå, jeg er da ligeglad for der findes rigeligt med piger".  Spørgsmålet så "Jamen betragter man så egentlig ikke også bare GP´er som en mængdevare" ?  Det skal jeg nok undlade at gå dybere ind i, men meningen med mit indlæg er sådant set ikke at fordømme nogen for dit at dat, men at give et indblik og et bud på, hvorfor nogen kvinder reagere kraftigt, hvis man vil handle pris.

 

Syntes ikke lige ordet promiskuøs er så helvedes velvalgt her, seksuelt frisindet måske ved ikke, måske ordet bare ikke skulle være skrevet, men derudover et flot og godt argumenteret indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 15 minutter siden:

@TheVoice Du havde ret lige indtil du nåede til Promiskuøs..... 

Det er bestemt værdsat. :)   hvordan tolker du promiskuøs eller hvad ligger du i ordet  ?  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 28 minutter siden:

Syntes ikke lige ordet promiskuøs er så helvedes velvalgt her, seksuelt frisindet måske ved ikke, måske ordet bare ikke skulle være skrevet, men derudover et flot og godt argumenteret indlæg.

Jeg bestemt åben overfor et andet ord.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheVoice skrev, for 18 minutter siden:

Det er bestemt værdsat. :)   hvordan tolker du promiskuøs eller hvad ligger du i ordet  ?  

Promiskuøs er et nedsættende ord om kvinder som er sexuelt frie.

Jeg har mødt meget få prostituerede som både privat og på job, er 100% ‘løsslupne’. De allerfleste har helt alm liv med et helt alm sexliv. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

Promiskuøs er et nedsættende ord om kvinder som er sexuelt frie.

Jeg har mødt meget få prostituerede som både privat og på job, er 100% ‘løsslupne’. De allerfleste har helt alm liv med et helt alm sexliv. 

 

Point taken - Jeg vil en anden gang bruge andre ord og vendinger.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
TheVoice skrev, for 28 minutter siden:

Jeg bestemt åben overfor et andet ord.  :)

Frisindet, min kontekt, jeg går i byen møder en kvinde, vi får lidt at drikke og har det fint sammen og går hjem til mig og har sex,  sådan på sympatien, dagen efter møder hun eller jeg en anden og har sex, gperne springer bare byturen over og har en business...så frisindet ville være mit ord i den kontekst du skrev dit gode indlæg i øvrigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lagaffe

Nu til dags forhandler folk om prisen i snart sagt alle situationer. Også hvor der faste priser.

Personlig bryder jeg mig ikke om at forhandle om priser og ville aldrig gøre det i en situation hvor man skal være intimt sammen.

Om det er respektløst? Ja det er det vel - men det er ikke ulovligt. Måske virker det for nogen.

Kunderne har lov til at prøve at forhandle om prisen og pigerne har lov til at sige nej og blokere dem.

Problemet er desværre nok kommet for at blive.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lagaffe skrev, for 17 minutter siden:

Nu til dags forhandler folk om prisen i snart sagt alle situationer. Også hvor der faste priser.

Personlig bryder jeg mig ikke om at forhandle om priser og ville aldrig gøre det i en situation hvor man skal være intimt sammen.

Om det er respektløst? Ja det er det vel - men det er ikke ulovligt. Måske virker det for nogen.

Kunderne har lov til at prøve at forhandle om prisen og pigerne har lov til at sige nej og blokere dem.

Problemet er desværre nok kommet for at blive.

Det må vi ikke håbe det er ... men man kan frygte det. 

Alle vi mænd, som er med herinde, kunne så starte med at love, at vi fremover IKKE opfører os som bonderøve - men som GENTLEMEN. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige et eksempel fra en af mine oplevelser mht. prisforhandling på Marketplace, jeg havde med en kvinde:

Godmorgen! Er denne vare tilgængelig?
Ja, jeg har endda 2 stk i lidt forskellig størrelse - kr. 200,-/stk
Kan du sende billeder af dem sammen?
Ja, prøver lige at finde dem frem
Billede sendt
Jeg vil byde 100kr for dem begge (dette undlod jeg helt at svare på - og troede sådan set at det måtte være et budskab, der ikke kunne misforstås)
 
Du blev stille?
Ja     (kortere svar kunne jeg ikke komme på :P )
Og det betyder??
Er de solgt?
Er du ikke interesseret i mit bud?
Nej, det ville være spild af tid.
Fint det kunne du jo bare skrive
Intet svar er uhøfligt
Ok - men så kom med et bud, der ikke er uhøfligt!
Nej tak du Vores kontakt stopper her
Du er spild af tid for mig  
LOL - hun fatter ikke, at det er hende selv, der er startet med at spilde min tid.
 
Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slemme Line
TheVoice skrev, den 9/12/2018 at 18:30:

De betragter sig som unikke mennesker med hver deres kompetencer og personlighed.  Selvom man er GP er det at dyrke sex stadig noget meget meget intimt, som ikke er forbeholdt alle og enhver, selvom det måske ser anderledes ud, når man læser annoncer. Faktum er bare, at selvom man er promiskuøs så er man stadig et menneske med følelser og selvrespekt Man har derfor ikke lyst til at tilbyde sex til personer der betragtet en som fisse, patter, mund, numsehul osv

Kunne ik være mere enig - tak.

Dog er gp vel kun løsslupne inden for de genrer de nyder ( det håber jeg i hvert tilfælde):)

Redigeret af Slemme Line
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror aldrig denne diskussion stopper. Ligesåsnart denne tråd er løbet ud, startes den et andet sted, igen og igen.

Tror det essentielle i denne diskussion kan være : hvordan kan man i vores kultur prisfastsætte noget med midler der normalt bruges til materielle goder, men her i samme grad ikke materialiseres, ex her møde ml. 2 mennesker, den ene tilbyder mod en ydelse at give adgang til noget vi ellers gennem århundreder opfatter som meget intimt mellem 2 mennsker uden modydelse ml. de 2 der tiltager. Dvs en interaktion, der forekommer fordi 2 mennesker på enten den ene eller måde trigger hinanden.  Dvs modydelsen kan godt finde sted, men så bliver den givet til hver af den modsatrettede part og kan antage i den "normale virkelige" verden andre former, som ex. samliv, dinnerdates, you name it etc.

Den anden part erlægger ydelsen mod til gengæld at have en forventning om at få opfyldt en seksuel tilfredsstillelse evt. med en tvist af noget mere.

Men hvor hopper kæden så af?

Det gør den umiddelbart fordi man anvender et middel der er beregnet til et andet formål eller gør den? Man bruger et monetært byttesystem, altså penge for et materielt gode man kan tage med sig eller bliver/ kommer i besiddelse af. Men hvad med ex. restaurant eller koncertbesøg? Her erlægger man det monetære, penge, for til gengæld at nyde, forhåbentligt, det man deltager i. Man får jo ikke noget, som man er i besiddelse af. Eller jo man er i besiddelse af en forhåbenlig god oplevelse, "man kan tage med sig" og mindes. Her bliver der da ikke forhandlet om hvad ydelsen er værd målt i penge. Vi diskuterer ikke om en koncertbillet koster 595 eller 895, vi betaler det den koster , iøvrigt det samme med bøffen, sushien, pizzaen etc. Her er diskussionen foregået inden og uden kunstnerens viden, om vi ønsker at deltage.

Så ud fra en simpel screening af de tråde der har været, kan jeg for mit eget vedkommende konstantere, at de, der starter eller kommentere noget omkring, det er for dyrt, forhandlinger om pris etc endnu ikke har anerkendt eller finder det legitimt, at man i dette univers/ verden kan forvente et andet forhold til oplevelse og værdien, der skal erlægges. Ergo finder disse at det er ok, at man kan diskutere værdien, ovenikøbet og oftest inden oplevelsen overhovedet finder sted. Så disse debatører vil oftest fortsætte med tingliggørelsen, da de bruger samme metode som, når de køber et fjernsyn i Elgiganten.  Ak ja

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nicenice skrev, for 52 minutter siden:

tingliggørelsen

Denne starter allerede der, hvor oplevelsen sættes til salg mod betaling. Så sammenstødet mellem intimitet og tingsliggørelse er desværre, men uundgåeligt indbygget i dette fra starten. Sammenstødet forsvinder først, når der ikke er penge involveret.

Good Fun

 

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nicenice skrev, for 10 minutter siden:

Tror aldrig denne diskussion stopper. Ligesåsnart denne tråd er løbet ud, startes den et andet sted, igen og igen.

Tror det essentielle i denne diskussion kan være : hvordan kan man i vores kultur prisfastsætte noget med midler der normalt bruges til materielle goder, men her i samme grad ikke materialiseres, ex her møde ml. 2 mennesker, den ene tilbyder mod en ydelse at give adgang til noget vi ellers gennem århundreder opfatter som meget intimt mellem 2 mennsker uden modydelse ml. de 2 der tiltager. Dvs en interaktion, der forekommer fordi 2 mennesker på enten den ene eller måde trigger hinanden.  Dvs modydelsen kan godt finde sted, men så bliver den givet til hver af den modsatrettede part og kan antage i den "normale virkelige" verden andre former, som ex. samliv, dinnerdates, you name it etc.

Den anden part erlægger ydelsen mod til gengæld at have en forventning om at få opfyldt en seksuel tilfredsstillelse evt. med en tvist af noget mere.

Men hvor hopper kæden så af?

Det gør den umiddelbart fordi man anvender et middel der er beregnet til et andet formål eller gør den? Man bruger et monetært byttesystem, altså penge for et materielt gode man kan tage med sig eller bliver/ kommer i besiddelse af. Men hvad med ex. restaurant eller koncertbesøg? Her erlægger man det monetære, penge, for til gengæld at nyde, forhåbentligt, det man deltager i. Man får jo ikke noget, som man er i besiddelse af. Eller jo man er i besiddelse af en forhåbenlig god oplevelse, "man kan tage med sig" og mindes. Her bliver der da ikke forhandlet om hvad ydelsen er værd målt i penge. Vi diskuterer ikke om en koncertbillet koster 595 eller 895, vi betaler det den koster , iøvrigt det samme med bøffen, sushien, pizzaen etc. Her er diskussionen foregået inden og uden kunstnerens viden, om vi ønsker at deltage.

Så ud fra en simpel screening af de tråde der har været, kan jeg for mit eget vedkommende konstantere, at de, der starter eller kommentere noget omkring, det er for dyrt, forhandlinger om pris etc endnu ikke har anerkendt eller finder det legitimt, at man i dette univers/ verden kan forvente et andet forhold til oplevelse og værdien, der skal erlægges. Ergo finder disse at det er ok, at man kan diskutere værdien, ovenikøbet og oftest inden oplevelsen overhovedet finder sted. Så disse debatører vil oftest fortsætte med tingliggørelsen, da de bruger samme metode som, når de køber et fjernsyn i Elgiganten.  Ak ja

Din sondring mellem ting og oplevelser holder ikke. Årsagen til at man ikke forhandler om prisen på koncertbilletter, er at man ikke har kontakt med den person der har magten til at ændre prisen. Dermed er enhver forhandling dødsdømt på forhånd. Forestil dig nogen der arrangerer en polterabend for 20 mand. Skulle det ikke være legitimt for dem at forhandle prisen på paintball eller at køre gokart osv.?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Good Fun skrev, for 6 minutter siden:

Denne starter allerede der, hvor oplevelsen sættes til salg mod betaling. Så sammenstødet mellem intimitet og tingsliggørelse er desværre, men uundgåeligt indbygget i dette fra starten. Den forsvinder først, når der ikke er penge involveret.

Good Fun

 

Tak for indsparket.

Ved det ikke, men kunne man dog ikke udvikle på dette forhold: Anerkendelse af at det handler om intimitet på andre betingelser? Anerkendelse af at nogen værdisætter intimitet mod erlæggelse af noget af værdi, her penge, i mangel af andre værdiskabende midler.

Penge er ikke i sig selv værdiskabende

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 24 minutter siden:

Din sondring mellem ting og oplevelser holder ikke. Årsagen til at man ikke forhandler om prisen på koncertbilletter, er at man ikke har kontakt med den person der har magten til at ændre prisen. Dermed er enhver forhandling dødsdømt på forhånd. Forestil dig nogen der arrangerer en polterabend for 20 mand. Skulle det ikke være legitimt for dem at forhandle prisen på paintball eller at køre gokart osv.?

Ja det kan du ret i. Der kan du ikke ændre situationen umiddelbart, men du kan jo blive væk......og dermed får du serveretten på din side, og dermed kunne forhandle til din fordel.

Min pointe er jo netop at vi anerkender at på nogen områder i vores kultur er det legitimt at forhandle, ikke at jeg deler synspunktet og slet ikke og absolut ikke indenfor dette felt, hvor man i mere end en forstand står afklædt og kommer meget tæt på et andet menneske. Og måske begge kan stå i en sårbar position. Og så handler det ikke  mere om intimiteten, men om hardcore penge

Redigeret af Nicenice
Redigeret

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nicenice skrev, for 11 minutter siden:

Tak for indsparket.

Ved det ikke, men kunne man dog ikke udvikle på dette forhold: Anerkendelse af at det handler om intimitet på andre betingelser? Anerkendelse af at nogen værdisætter intimitet mod erlæggelse af noget af værdi, her penge, i mangel af andre værdiskabende midler.

Penge er ikke i sig selv værdiskabende

Jeg tror det ikke. Penge repræsenterer energi, indsats og belønning i vores samfundsmodel.

Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

De allerfleste mænd forstår og respektere jo både prisen og pigen. 

Så længe at man betragter det at købe sex og intimitet som en menneskeret og en vare, så kommer man(d) pr automatik til at distancere sig fra selve mennesket man køber tid sammen med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Trine. Vend den samme tanke 180 grader: Så længe man sælger det intime for en timepris, så distancerer man sig pr. automatik selv fra mennesket, man sælger tid til.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Men når nu man ved   hvor meget det irriterer gp at man forsøger at forhandle prisen. Når nu man er klar over at det vil give dårlig stemning og en træls start på samværet at forsøge at prutte prisen længere ned - hvorfor gør man det så alligevel ?

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Lady C

Det gør “man” jo heller ikke, medmindre den potentielle aftales længde eller indhold er sådan, at det er i orden og fornuftigt at drøfte emnet.

Good Fun

 

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Good Fun skrev, for 2 minutter siden:

@Lady C

Det gør “man” jo heller ikke, medmindre den potentielle aftales længde eller indhold er sådan, at det er i orden og fornuftigt at drøfte emnet.

Good Fun

 

Er blot nysgerrig

Good Fun: Synes du det er ok, at forhandle pris enten generelt eller her?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...