Donald 20 Skrevet 4. Oktober, 2018 Er det overhovedet muligt her i 2018, nu hvor Dansk Folkeparti har fået en hel del magt, at gifte sig med en thaipige. Og få opholdstilladelse til hende i DK. Således at vi kan bo sammen i DK. Der er ingen børn som skal med. Eller er det en fuldstændigt håbløs opgave at komme i mål med? Håber at der er en eller flere som kan komme med nogle input... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Cynder Skrevet 4. Oktober, 2018 (edited) . Redigeret 4. Oktober, 2018 af Cynder . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 4. Oktober, 2018 Donald skrev, for 18 minutter siden: Er det overhovedet muligt her i 2018, nu hvor Dansk Folkeparti har fået en hel del magt, at gifte sig med en thaipige. Og få opholdstilladelse til hende i DK. Således at vi kan bo sammen i DK. Der er ingen børn som skal med. Eller er det en fuldstændigt håbløs opgave at komme i mål med? Håber at der er en eller flere som kan komme med nogle input... Du kan jo læse den her tråd: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Gulfeber Skrevet 4. Oktober, 2018 https://www.facebook.com/groups/77069825742/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 4. Oktober, 2018 Donald skrev, for 1 time siden: Er det overhovedet muligt her i 2018, nu hvor Dansk Folkeparti har fået en hel del magt, at gifte sig med en thaipige. Og få opholdstilladelse til hende i DK. Således at vi kan bo sammen i DK. Der er ingen børn som skal med. Eller er det en fuldstændigt håbløs opgave at komme i mål med? Håber at der er en eller flere som kan komme med nogle input... Ja, det kan man sagtens. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 4. Oktober, 2018 Donald skrev, for 6 timer siden: Er det overhovedet muligt her i 2018, nu hvor Dansk Folkeparti har fået en hel del magt, at gifte sig med en thaipige. Og få opholdstilladelse til hende i DK. Således at vi kan bo sammen i DK. Der er ingen børn som skal med. Eller er det en fuldstændigt håbløs opgave at komme i mål med? Håber at der er en eller flere som kan komme med nogle input... Det er nok billigere og mindre problemfyldt at du bare foresætter med dine besøg på Thai-klinikker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 5. Oktober, 2018 (edited) Donald skrev, for 18 timer siden: Er det overhovedet muligt her i 2018, nu hvor Dansk Folkeparti har fået en hel del magt, at gifte sig med en thaipige. Og få opholdstilladelse til hende i DK. Således at vi kan bo sammen i DK. Der er ingen børn som skal med. Eller er det en fuldstændigt håbløs opgave at komme i mål med? Håber at der er en eller flere som kan komme med nogle input... Det kan du sikkert godt, men du skal være opmærksom på at myndighederne vil opstille en masse krav som du og hun skal opfylde før I kan få lov til at bo i Danmark. Hvis du har et andet EU statsborgerskab end dansk er det til gengæld ret let. Du kan tjekke den her side: https://www.aegteskabudengraenser.dk/ Redigeret 5. Oktober, 2018 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 Bear skrev, 1 time siden: Hvis du har et andet EU statsborgerskab end dansk er det til gengæld ret let. Ikke alene er det ret let.... det er din lovsikrede ret. Det er det til gengæld ikke for danskere. I Danmark ihvertfald. Men du har retten i resten af EU. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thai-fan 566 Skrevet 5. Oktober, 2018 (edited) Bear skrev, 1 time siden: Det kan du sikkert godt, men du skal være opmærksom på at myndighederne vil opstille en masse krav som du og hun skal opfylde før I kan få lov til at bo i Danmark. Hvis du har et andet EU statsborgerskab end dansk er det til gengæld ret let. Du kan tjekke den her side: https://www.aegteskabudengraenser.dk/ Det har nu ikke noget med statsborgerskab at gøre, men med opholdssted. Derfor en del danskere med ægteskabs-tanker flytter til Flensborg eller Malmø. Ud over det enig i, at den nationale lovgivning er blevet absurd stram. I hvert fald strammere end en del andre EU-lande, hvorfor løsningen med at bo der anvendes af mange. Optimalt bliver det dog aldrig, kunne jeg forestille mig. Redigeret 5. Oktober, 2018 af Thai-fan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donald 20 Skrevet 5. Oktober, 2018 Takker mange gange for svarernevil prøve at arbejde lidt videre... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thai-fan 566 Skrevet 5. Oktober, 2018 (edited) Donald skrev, for 4 minutter siden: Takker mange gange for svarernevil prøve at arbejde lidt videre... Det lyder godt. Uden at det skal gå helt off-topic, må jeg så spørge dig hvorfor det lige præcist skal være en kvinde fra Thailand? Hvad nu hvis du møder verdens sødeste kvinde fra Vietnam, Cambodia eller Indonesien - eller for den sags skyld Rusland, USA eller Mexico?! -Jeg ville bare ikke fokusere for meget på nationaliteten. Det er trods alt kun et pas. At gå efter personligheden giver alt andet lige bedre chancer for et godt forhold. Redigeret 5. Oktober, 2018 af Thai-fan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 Thai-fan skrev, for 4 minutter siden: Det har nu ikke noget med statsborgerskab at gøre, men med opholdssted. Derfor en del danskere med ægteskabs-tanker flytter til Flensborg eller Malmø. Jo, det har ALT at gøre med statsborgerskab. Det er kun danskere de danske myndigheder diskriminerer imod. Rumænere, bulgarere slovenere etc kan frit bringe deres thai eller somaliske ægtefæller til Danmark. Af EU borgere, er det kun danskere der ikke kan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thai-fan 566 Skrevet 5. Oktober, 2018 (edited) tvr skrev, for 4 minutter siden: Jo, det har ALT at gøre med statsborgerskab. Det er kun danskere de danske myndigheder diskriminerer imod. Rumænere, bulgarere slovenere etc kan frit bringe deres thai eller somaliske ægtefæller til Danmark. Af EU borgere, er det kun danskere der ikke kan Det kan vi da sagtens. Jf. igen Malmø- eller Flensborg-løsningen. Hvorfor mener du ikke, at den kan anvendes af danskere?! https://www.aegteskabudengraenser.dk/familiesammenfring-efter-eureglerne Redigeret 5. Oktober, 2018 af Thai-fan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 Thai-fan skrev, for 3 minutter siden: Det kan vi da sagtens. Jf. igen Malmø- eller Flensborg-løsningen. Hvorfor mener du ikke, at den kan anvendes af danskere?! https://www.aegteskabudengraenser.dk/familiesammenfring-efter-eureglerne Jo-jo den løsning har vi. Jeg tænkte faktisk på i Danmark. Danmark er det eneste EU-land hvor du som dansker ikke kan bosætte dig med din ikke-eu ægtefælle, og samtidig er danskerne de eneste EU-borgere der ikke kan. Alle andre end danskere kan. En bulgarsk gift somalier, har RET til at bo i Danmark, hvorimod en dansk gift thai ikke har. Og dét finder jeg diskriminerende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thai-fan 566 Skrevet 5. Oktober, 2018 (edited) tvr skrev, for 14 minutter siden: Jo-jo den løsning har vi. Jeps, nemlig. Bemærk, at jeg ikke skriver, at det ikke er besværligt, omkostningstungt og/eller potentielt omvæltende for ens liv. Jeg skriver blot, at der ikke rent juridisk er en diskrimination i det. Det må jeg fastholde at der ikke er. En dansker har den samme rettighed, i tilfælde af, at man flytter til et andet EU-land. Redigeret 5. Oktober, 2018 af Thai-fan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 5. Oktober, 2018 tvr skrev, for 12 minutter siden: Jo-jo den løsning har vi. Jeg tænkte faktisk på i Danmark. Danmark er det eneste EU-land hvor du som dansker ikke kan bosætte dig med din ikke-eu ægtefælle, og samtidig er danskerne de eneste EU-borgere der ikke kan. Alle andre end danskere kan. En bulgarsk gift somalier, har RET til at bo i Danmark, hvorimod en dansk gift thai ikke har. Og dét finder jeg diskriminerende. Der jo nok nogle grunde til, at man har strammet en del op emnet. Nu er det så ikke lige mit speciale, Jeg er godt klar over at vi indenfor EU har fri bevægelighed omkring arbejdskraft, men mon ikke der ligger nogle forskelle i hvem der skal betale/forsøge kvinden hvis denne ikke er tilknyttet arbejdsmarkedet ? Det samme gør sig vel gældende omkring sygesikringsland m.v. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 Thai-fan skrev, for 4 minutter siden: Jeg skriver blot, at der ikke rent juridisk er en diskrimination i det. Det må jeg fastholde at der ikke er. En dansker har den samme rettighed, i tilfælde af, at man flytter til et andet EU-land. Tjah, joh. Det må jeg så erklære mig uenig i. Danskere har præcis de samme rettigheder i Bulgarien og Rumænien som henholdsvis bulgarere og rumænere. Men i Danmark har danskeren færre rettigheder, til at slå sig ned med sin familie, end bulgarerne og rumænerne har i Danmark. Det finder jeg er diskrimination af danskere i Danmark, foretaget af danske myndigheder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 5. Oktober, 2018 Thai-fan skrev, for 42 minutter siden: Det lyder godt. Uden at det skal gå helt off-topic, må jeg så spørge dig hvorfor det lige præcist skal være en kvinde fra Thailand? Hvad nu hvis du møder verdens sødeste kvinde fra Vietnam, Cambodia eller Indonesien - eller for den sags skyld Rusland, USA eller Mexico?! -Jeg ville bare ikke fokusere for meget på nationaliteten. Det er trods alt kun et pas. At gå efter personligheden giver alt andet lige bedre chancer for et godt forhold. Det kan jo være at Donald allerede HAR mødt sin udkårne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 TheVoice skrev, for 3 minutter siden: Der jo nok nogle grunde til, at man har strammet en del op emnet. Nu er det så ikke lige mit speciale, Jeg er godt klar over at vi indenfor EU har fri bevægelighed omkring arbejdskraft, men mon ikke der ligger nogle forskelle i hvem der skal betale/forsøge kvinden hvis denne ikke er tilknyttet arbejdsmarkedet ? Det samme gør sig vel gældende omkring sygesikringsland m.v. Der er uden tvivl grunde. Om de er gode, er vist en smagssag. Jeg mener det er utilstedeligt at danske myndigheder skal diskriminere IMOD danskere - uanset grunden. Jeg ville mene de skulle tale danskernes sag. Grunden er naturligvis at Dansk Folkepari (og andre) mener at udlændinge ikke skal flytte til Danmark, og mener at en af vejene til at opnå dette er at danskere ikke skal bringe deres ægtefæller til landet. Det kan man så kun gøre mod egne borgere, ikke EU borgere..... Derfor ender man med så voldsomt at indskrænke friheden for danskere, og velkomme EU-borgeres ægtefæller fra samme lande som danskerne ikke kan bringe til Danmark Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 5. Oktober, 2018 tvr skrev, for 4 minutter siden: Der er uden tvivl grunde. Om de er gode, er vist en smagssag. Jeg mener det er utilstedeligt at danske myndigheder skal diskriminere IMOD danskere - uanset grunden. Jeg ville mene de skulle tale danskernes sag. Grunden er naturligvis at Dansk Folkepari (og andre) mener at udlændinge ikke skal flytte til Danmark, og mener at en af vejene til at opnå dette er at danskere ikke skal bringe deres ægtefæller til landet. Det kan man så kun gøre mod egne borgere, ikke EU borgere..... Derfor ender man med så voldsomt at indskrænke friheden for danskere, og velkomme EU-borgeres ægtefæller fra samme lande som danskerne ikke kan bringe til Danmark Vi kan såmænd godt blive enige om, at princippet lighed for alle, har den kedelige bagside, at det også rammer folk der indlysende ikke er en del af det "problem" man har søgt løst via ændrede regler og lovgivning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 5. Oktober, 2018 Et andet eksempel: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-04-24-foerste-udlandsdansker-ramt-af-nye-regler-kan-ikke-flytte-hjem-med-familien Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 TheVoice skrev, for 3 minutter siden: Vi kan såmænd godt blive enige om, at princippet lighed for alle, har den kedelige bagside, at det også rammer folk der indlysende ikke er en del af det "problem" man har søgt løst via ændrede regler og lovgivning. Og det giver jo netop ikke lighed for alle..... Det er jo bare noget man siger, for at forsvare sit eget makværk af "diskrimineringslovgivning". For rumænere, bulgarere og andre, har flere rettigheder i Danmark end danskere, hvad angår hvem man gifter sig med og flytter til Danmark med. Og "dansk" folkeparti har insisteret på disse regler, som resten af "hylekoret" har accepteret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 5. Oktober, 2018 Bear skrev, for 2 timer siden: Det kan du sikkert godt, men du skal være opmærksom på at myndighederne vil opstille en masse krav som du og hun skal opfylde før I kan få lov til at bo i Danmark. Hvis du har et andet EU statsborgerskab end dansk er det til gengæld ret let. Du kan tjekke den her side: https://www.aegteskabudengraenser.dk/ Man kan finde mange hår i suppen, hvilket nogle af de andre i tråden har en længere diskussion om. Men i forhold til Donalds spørgsmål, så er det faktisk for størstedelen af den danske befolkning forholdsvist ukompliceret at gifte sig med en thai eller en anden udlænding og bo her i landet under de gældende familiesammenførselsregler. Der er nogle objektive krav, som faktisk ikke har ændret sig ret meget gennem efterhånden mange år. 24-års-regel, krav om passende bolig, sikkerhedsstillelse, forsørgelseskrav osv. Det er objektive kriterier som de fleste med nogenlunde orden i deres liv kan leve op til. Der hvor det begynder at blive svært er hvis/når udlændingen ønsker at søge om permanent opholdstilladelse i stedet for den midlertidige opholdstilladelse han/hun har fået, eller hvis han/hun ønsker statsborgerskab her. Ligeledes kan børn fra før ægteskabet komplicere billedet, men det får vi jo af vide af Donald at der ikke er tale om. Hvis Donald er udenlandsdansker kan det også komplicere billedet, men er man ikke det, så er der jo ikke nogen problemer i forhold til tilknytningskravet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Oktober, 2018 Thaiuser skrev, for 5 minutter siden: Man kan finde mange hår i suppen, hvilket nogle af de andre i tråden har en længere diskussion om. Men i forhold til Donalds spørgsmål, så er det faktisk for størstedelen af den danske befolkning forholdsvist ukompliceret at gifte sig med en thai eller en anden udlænding og bo her i landet under de gældende familiesammenførselsregler. Der er nogle objektive krav, som faktisk ikke har ændret sig ret meget gennem efterhånden mange år. 24-års-regel, krav om passende bolig, sikkerhedsstillelse, forsørgelseskrav osv. Det er objektive kriterier som de fleste med nogenlunde orden i deres liv kan leve op til. Der hvor det begynder at blive svært er hvis/når udlændingen ønsker at søge om permanent opholdstilladelse i stedet for den midlertidige opholdstilladelse han/hun har fået, eller hvis han/hun ønsker statsborgerskab her. Ligeledes kan børn fra før ægteskabet komplicere billedet, men det får vi jo af vide af Donald at der ikke er tale om. Hvis Donald er udenlandsdansker kan det også komplicere billedet, men er man ikke det, så er der jo ikke nogen problemer i forhold til tilknytningskravet. du har ret i ovenstående. Men uanset hvor meget orden du har i dit liv, er det da et problem hvis din ægtefælle ikke kan få permanent opholdstilladelse. Derved tvinges familien jo til at søge væk, for netop hvis man man har orden i sit liv, kan man jo ikke leve med en potentiel udsmidning af ægtefællen, den dag man bliver alvorligt syg eller dør. Uanset statsborgerskab (hvilket jeg iøvrigt aldrig mener man bør give til 1. generationsindvandrere), spiller opholdstilladelsen ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 5. Oktober, 2018 tvr skrev, for 15 minutter siden: Og det giver jo netop ikke lighed for alle..... Det er jo bare noget man siger, for at forsvare sit eget makværk af "diskrimineringslovgivning". For rumænere, bulgarere og andre, har flere rettigheder i Danmark end danskere, hvad angår hvem man gifter sig med og flytter til Danmark med. Og "dansk" folkeparti har insisteret på disse regler, som resten af "hylekoret" har accepteret. Vi er vel nok også nødt til lige at kigge lidt på EU. Det er nok ikke den mest udbredte holdning blandt dansker at mene, at fordi en EU-borger tager et job i Danmark, typisk til en højere løn end i deres hjemland, så skal de samtidigt have snablen ned i vores velfærdsydelser (børnepenge m.v) Når man sidder og sludre lidt om emnet, er det vel logisk nok, at man ikke bare kan tage på en sexferie, og slæbe en kvinde med til Danmark. De fleste mener vel også, at en Dansker der har fundet sit livs kærlighed i forbindelse med udstationering, studie eller lignende, skal kunne tage vedkommende med til Danmark, fordi de ønsker at leve her, bidrage til samfundet m.v. Ok, det var bare et hurtigt påfundet eksempel, men det bliver nok svært at lave en sådan lovgivning, og endnu sværere at administrere. Det er vel typisk derfor man får skruet noget underligt sammen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg