Hop til indhold
prøvemanden

forbud mod købe af sex.. vil du købe sex?

Recommended Posts

Guest Manden med cyklen

Jeg ville stoppe. Tror simpelthen ikke min mrs. ville blive ret glad, hvis der pludselig kom bøder eller hæftestraf for den slags forseelser :?

Men tror nu ikke på et forbud. Og tror - hvis forbuddet kommer - at der vil være nogen, der finder nogle snedige løsninger på problemet. Jeg tror den slags drifter er svære at holde nede. heldigvis :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår ikke, at der er nogen, der gider svare på spørgsmålet - det kommer sgu da an på, hvad straffen er. Hvor svært kan det være?

Uanset hvor højt visse feminister skriger vil et forbud mod købesex aldrig kunne realiseres.

For det første skal det bevises at en kunde har købt sex, og normal procedure i en retssag er at anklageren har bevisbyrden, som vil kunne blive temmelig svær at løfte.

Endnu en juridisk ekspert på banen :geek:

Mærkeligt, at det går så godt med at straffe sexkøbere i Sverige......?? Måske skulle vores juridiske ekspert tage derover og stille sin viden til rådighed som forsvarsadvokat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skulle der komme et forbud, så kan de søde piger jo bare tilbyde en times højtlæsning af din favoritbog, at det så kan føre til at to mennesker finder sympati for hinanden kan man næppe forhindre eller forbyde.

Jeg håber ikke der kommer et forbud, da det ikke vil hjælpe dem der i virkeligheden behøver hjælp og bare gøre livet mere besværligt for alle andre, alting vil blive mere undergrunds, skummelt og uigennemskuelig, man skulle hellere skabe nogle bedre rammer for branchen og have en passende kontrol, som forhåbentlig kan begrænse handel, udnyttelse og tvang af pigerne.

Der er så meget der er forbudt, men det har jo ikke fjernet det man vil forbyde.

Størrelsen på straffen og hvor stor risikoen er for at blive taget, vil være afgørende for de fleste om de vil overholde et evt. forbud

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår ikke, at der er nogen, der gider svare på spørgsmålet - det kommer sgu da an på, hvad straffen er. Hvor svært kan det være?

hvorfor svare du så???

men jeg forventer at hvis et forbud skulle indtræde at man selvfølgelige tildele politiet flere ressourcer til at hjælpe med at bekæmpe denne nye kriminalitet...

ellers giver det ingen mening med et forbud, hvis politiet oven i de mange andre ting de skal bruge deres ressourcer på..

jeg undre mig over, hvis det bliver bøder... hvor længe forsætter man med det?

bliver det lige som folk som køre uden kørekort, der 3 gang kan risikere at miste bilen...

fordi man kan jo ikke blive ved at "bare" at udskrive bøder... ved gentagende brud på loven

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår ikke, at der er nogen, der gider svare på spørgsmålet - det kommer sgu da an på, hvad straffen er. Hvor svært kan det være?

Endnu en juridisk ekspert på banen :geek:

Mærkeligt, at det går så godt med at straffe sexkøbere i Sverige......?? Måske skulle vores juridiske ekspert tage derover og stille sin viden til rådighed som forsvarsadvokat.

Angående Sverige...så programmet med de to mormødre i Sverige. Sq da mærkeligt at forbyde at købe sex, mens tøserne stadigvæk godt må sælge.....det fatter jeg ikke meningen af..så en mand blive anholdt mens tøsen fik lov at gå. Hvis man det til livs så skal både køber og sælger straffet, eller virker det da komplet useriøst..min mening: registrer alle udbydere, altså gøre det lovligt. Derefter kan politi og andre myndigheder hurtigtfinde dem der ikke har rent mel i posen. For at komme menneskehandlen til livs, kræver det så også at kunderne kun besøger de registrerede udbydere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg svarer ikke, jeg kommenterer - i håb om, at det kan få dig til at tænke dig om, næste gang du stiller et spørgsmål. Kunne det ikke være dejligt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej skal da beklage, og bede Admin om at slette spørgsmålet når det nu ikke er tænkt over det...

men jeg da glad for du selv om du finder der ikke tænkt over, bruger din tid og energi på at kommentere på indlæg...

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej, det jo lige meget hvad jeg har tænkt..

du har gjort din mening klar...

men generelt debat, men skal da så fremover godkendes af dig, når det min indlæg må jeg jo ydmyg bede om dine tanker hver gang

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu en juridisk ekspert på banen

Mærkeligt, at det går så godt med at straffe sexkøbere i Sverige......?? Måske skulle vores juridiske ekspert tage derover og stille sin viden til rådighed som forsvarsadvokat.

Det er da herligt at blive udnævnt til juridisk ekspert, bare fordi man har et lille kendskab til de mest normale procedurer i en dansk retssal :P

Jeg må dog lige tilføje, at under visse omstændigheder, så som med skatteunddragelse er det den anklagede der skal løfte bevisbyrden ved at bevise sin uskyld - medens det i stort set alle andre sager er den anklagede, der er uskyldig indtil andet er bevist. - Det kunne jo tænkes at vores kære lovgivere, hvis de indførte et forbud imod købesex, ville flytte bevisbyrden fra anklageren til den anklagede, også selv om det jo nok kræver lidt fantasi at forestille sig, at embedsmændene ville kunne tænke så langt. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej, det jo lige meget hvad jeg har tænkt..

du har gjort din mening klar...

men generelt debat, men skal da så fremover godkendes af dig, når det min indlæg må jeg jo ydmyg bede om dine tanker hver gang

prøvemanden

Jeg synes det ville være dejligt, hvis du bare ville begynde at bruge indersiden af hovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sidder lige og undrer mig over, om jeg er den eneste, der er så grundigt træt af læse de indlæg Guka poster?

Jeg synes at han hele tiden enten:

1) Sviner folk til og sammenligner dem med pædofile.

2) Bruger betegnelser som "NOGET FORBANDET SVINERI" om deres adfærd selvom den er 100% indenfor gældende dansk lovgivning.

3) Kommer med nedladende kommentarer om andre boardmedlemmer, som poster kommentarer Guka mener er overflødige.

4) Eller i det hele bare sviner folk til, hvis de mener noget andet end ham.

Senest er han faldet over Prøvemanden i debatten "forbud mod købe af sex.. vil du købe sex?"

Prøvemanden fik her flg. kommentar med på vejen: "Jeg synes det ville være dejligt, hvis du bare ville begynde at bruge indersiden af hovedet."

Jeg synes, det kunne være dejligt, hvis Admin ville holde Guka i en utrolig "kort snor" og fortælle ham at han ikke har noget at gøre på boardet, hvis han ikke kan finde ud af at holde en ordentlig tone.

Det var så lige min kommentar.

Nu får jeg sikkert også en sviner med på vejen....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej ikke en sviner. Men et godt tip: Bare spring det over ;)

Man kan sgu ikke blive gal over alle mærkelige mennesker her i verden. Så skulle man jo blive .... gal :?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle indlæg er det nok bedst bare at overse idet opmærksomhed på dem, ville være spildt og personer som bruger tiden på at hagle andre ned i flæng hører som oftest til de personer som ved mindre end intet :ugeek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sidder lige og undrer mig over, om jeg er den eneste, der er så grundigt træt af læse de indlæg Guka poster?

Jeg synes at han hele tiden enten:

1) Sviner folk til og sammenligner dem med pædofile.

2) Bruger betegnelser som "NOGET FORBANDET SVINERI" om deres adfærd selvom den er 100% indenfor gældende dansk lovgivning.

3) Kommer med nedladende kommentarer om andre boardmedlemmer, som poster kommentarer Guka mener er overflødige.

4) Eller i det hele bare sviner folk til, hvis de mener noget andet end ham.

Senest er han faldet over Prøvemanden i debatten "forbud mod købe af sex.. vil du købe sex?"

Prøvemanden fik her flg. kommentar med på vejen: "Jeg synes det ville være dejligt, hvis du bare ville begynde at bruge indersiden af hovedet."

Jeg synes, det kunne være dejligt, hvis Admin ville holde Guka i en utrolig "kort snor" og fortælle ham at han ikke har noget at gøre på boardet, hvis han ikke kan finde ud af at holde en ordentlig tone.

Det var så lige min kommentar.

Nu får jeg sikkert også en sviner med på vejen....

Du er meget velkommen til at kommentere mine indlæg, især hvis du refererer dem loyalt.

Til din orientering er jura og moral to meget forskellige ting.

Jeg har i mange år været deltager på forskellige boards som dette og set, hvordan nogle af dem ind imellem er ved at sande til af det rene vås, fordi nogen mener, at man bare kan smide en hel masse bogstaver ind på boardet, uden at tænke over, om de giver mening. Det var tilfældet med Prøvemanden, som skrev et meningsløst indlæg, og det påtalte jeg. Og det har jeg tænkt mig at fortsætte med. Det er muligt, at du og Prøvemanden føler jer generet af det, men jeg føler mig også generet, når nogen fylder boardet med meningsløst vås. Selv om boardet 'kun' er for liderlige mænd, så kan man godt bruge indersiden af hovedet, inden man skriver herinde - og det vil alle, også admin, på lang sigt være bedst tjent med.

Min bemærkning til Prøvemanden om at bruge indersiden af hovedet kom ikke i første omgang, men først efter hans mislykkede forsøg på at være morsom/sarkastisk.

Og hvis du mener, at det her er en sviner til dig, ja så må du mene det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, Monger, du er ikke alene. Jeg har længe været træt af Gukas perfiditeter og verbale tilsvininger af andre. Begrebet "kammertone" er helt ukendt for ham. Han er, kort sagt, en kedelig karl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Manden med cyklen

Borende X - jeg savner i den grad en "Like"-knap. Men er HELT enig med dig ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har i mange år været deltager på forskellige boards som dette og set, hvordan nogle af dem ind imellem er ved at sande til af det rene vås, fordi nogen mener, at man bare kan smide en hel masse bogstaver ind på boardet, uden at tænke over, om de giver mening. Det var tilfældet med Prøvemanden, som skrev et meningsløst indlæg, og det påtalte jeg. Og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.

Men helt seriøst guka; hvis du i mange år været deltager på forskellige boards som dette, så ved du jo også at det er en blanding af vin og vand og alt derimellem - f.eks vås!? Hvis du skal agere noget slags vås-politi så har du sagtens en meget stor opgave. Hvad du så mener du skal opnå med det, aner jeg faktiskt ikke; især ikke eftersom du så ofte går på personen istedet for sagen?? Det bliver sådan lidt rundgang: du angriber dem du mener skriver vås, og så bliver du for de fleste andre en af dem der skriver vås. Og så ha'r vi en vås-vås-situation.

Men gør det dig lykkelig så ...

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og for at atter knyte an til sagen:

Joda, politiet har mange måder at finde købere på. Ved den foreløbig største politiaktionen i Malmø aflyttede man i måneder telefonerne på en ganske beskedlig massage- og solarieindretning, og havde også kameraovervågning fra en lejlighed i huset overfor. Og nota bene; det drejede sig ikke en gang om en rigtig bordel, uden mere om en massage/handjob-klinik.

Det var en grim operation, hvor 20-30 mænd blev kaldte til afhøring. De fik tilbudet at erkende og betale bøder, eller kaldes til domstol - hvor alt foregår offentlig. Hvad tror i de allesammen valgte? Og nej, jeg var ikke en af dem. Men jeg læste en anonym interview med en af de tiltalte, der mente at han faktiskt kun købt solarietid og almindelig massage, men alligevel erkendte sexkøb for at undgå offentlig retssag hvor ingen havde troet ham. Nasty business.

Og eksakt sådan er metoden for at "bevise" sexkøb. Man behøver slet ikke bevise nogenting, fordi folk erkender kun for at slippe fra retssagen i offentlighedens lys.

Personlig skulle jeg aldrig købe sex i Sverige, ikke en gang hj.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, Monger, du er ikke alene. Jeg har længe været træt af Gukas perfiditeter og verbale tilsvininger af andre. Begrebet "kammertone" er helt ukendt for ham. Han er, kort sagt, en kedelig karl.

Heldigvis kan man benytte knappen Ignorer bruger, det er hermed gjort for første gang, ikke mere guka til mig :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er meget velkommen til at kommentere mine indlæg, især hvis du refererer dem loyalt.

Til din orientering er jura og moral to meget forskellige ting.

Jeg har i mange år været deltager på forskellige boards som dette og set, hvordan nogle af dem ind imellem er ved at sande til af det rene vås, fordi nogen mener, at man bare kan smide en hel masse bogstaver ind på boardet, uden at tænke over, om de giver mening. Det var tilfældet med Prøvemanden, som skrev et meningsløst indlæg, og det påtalte jeg. Og det har jeg tænkt mig at fortsætte med. Det er muligt, at du og Prøvemanden føler jer generet af det, men jeg føler mig også generet, når nogen fylder boardet med meningsløst vås. Selv om boardet 'kun' er for liderlige mænd, så kan man godt bruge indersiden af hovedet, inden man skriver herinde - og det vil alle, også admin, på lang sigt være bedst tjent med.

Min bemærkning til Prøvemanden om at bruge indersiden af hovedet kom ikke i første omgang, men først efter hans mislykkede forsøg på at være morsom/sarkastisk.

Og hvis du mener, at det her er en sviner til dig, ja så må du mene det.

Guka...du er et fantastisk blålys. Husk...brug indersiden af hovedet...og såfremt du mener, at du allerede gør det nu, så er du undskyldt og har blot en lav iq.

peterkæk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men helt seriøst guka; hvis du i mange år været deltager på forskellige boards som dette, så ved du jo også at det er en blanding af vin og vand og alt derimellem - f.eks vås!? Hvis du skal agere noget slags vås-politi så har du sagtens en meget stor opgave. Hvad du så mener du skal opnå med det, aner jeg faktiskt ikke; især ikke eftersom du så ofte går på personen istedet for sagen?? Det bliver sådan lidt rundgang: du angriber dem du mener skriver vås, og så bliver du for de fleste andre en af dem der skriver vås. Og så ha'r vi en vås-vås-situation.

Men gør det dig lykkelig så ...

B

Men helt seriøst, bananas:

Jeg startede i denne streng med denne bemærkning:

"Forstår ikke, at der er nogen, der gider svare på spørgsmålet - det kommer sgu da an på, hvad straffen er. Hvor svært kan det være?"

Gider du forklare mig, hvorfor du mener, at det er at gå efter personen i stedet for sagen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...