Hop til indhold
Guest liderlig-dreng

Hvor meget tjener en GP?

Recommended Posts

News skrev, for 6 minutter siden:

Jeg ser ikke noget spørgsmål.

Så gå tilbage i tråden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Jeg husker dog en sag fra Østjylland, ruferi eller ej, der nu ligger en del år tilbage.

Her havde en professionel stripper, Lia, trukket en brystoperation fra i skat som "erhvervsudgift". Der blev en frygtelig juridisk ballade, men hun fik til sidst rettens medhold.

Hvor er spørgsmålet i dit indlæg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 6 minutter siden:

Tillykke, og hvad så?

Jeg sidder heller ikke i skattevæsenet. Men jeg begynder faktisk at savne @KF for han kan jo om nogen holde dig i ånde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 3 minutter siden:

Hvor er spørgsmålet i dit indlæg?

Om min opfattelse var korrekt. Det er vel ikke så svært at afkode, selvom der ikke var sat et spørgsmålstegn bag..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Jeg sidder heller ikke i skattevæsenet. Men jeg begynder faktisk at savne @KF for han kan jo om nogen holde dig i ånde.

Jeg skal da lige love for, at du kommer vidt omkring i dine indlæg.

Strippers brystoperation, blank på lovligheden af prostitution, skattevæsen og ønske om KFs tilbagevenden. Sidstnævnte virker lidt desperat, når netop det ønske kommer fra dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Men sov nu godt trods varmen. Jeg er i hvert fald gået i seng.

Man skulle tro du har sovet de sidste to-tre timer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 3 minutter siden:

Jeg skal da lige love for, at du kommer vidt omkring i dine indlæg.

Strippers brystoperation, blank på lovligheden af prostitution, skattevæsen og ønske om KFs tilbagevenden. Sidstnævnte virker lidt desperat, når netop det ønske kommer fra dig.

Nej, det gør det såmænd ikke.

Men du skylder mig et svar på, at du går og gemmer dig og ikke vil være ved, at du er Starson 45. Hvorfor gør du det? Synes du ikke, at du kan være dig selv bekendt?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 17 minutter siden:

Nej, det gør det såmænd ikke.

Men du skylder mig et svar på, at du går og gemmer dig og ikke vil være ved, at du er Starson 45. Hvorfor gør du det? Synes du ikke, at du kan være dig selv bekendt?

Jeg skylder dig lige præcis ingenting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 26 minutter siden:

Jeg skylder dig lige præcis ingenting.

Nej, det gør du måske ikke, og det er netop kendetegnende for din skribentvirksomhed herinde.

Du vil gerne have en masse svar fra os andre, men du er selv tavs som en østers. Det ville have været interessant at høre hvorfor du, kedelige Starson 45, skiftede navn til News.

Hvad flygtede du for? Syntes du ikke, du længere kunne være dig selv bekendt?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 1 minut siden:

Tak. Så er den lukket.

Næ lukket? Nej da!

Jeg vil stadigvæk gerne have en forklaring på dit navneskifte. Og det er du så ynkeligt krøbet uden om indtil nu. Så hold dig fast: Hvorfor og med hvilket formål har du ændret navn, Starson 45?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

lukket? Nej da!

Jo, jeg skylder dig intet. Det bekræftede du selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 1 minut siden:

Jo, jeg skylder dig intet. Det bekræftede du selv.

Tøsedreng

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Det må have været gymnasiepiger. De klæder sig ofte lidt udfordrende – og venter spændt på, hvad der sker.

Med mindre de er på vej til en sugar date, en kop kaffe for 500 kroner 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, den 10/8/2018 at 11:18:

Teledamerne er svære at fakturere fordi at de ikke har CVR nummer, og indbetaler som B-skat. 

Hvis du er registreret i CVR, kan du trække telefondames løn fra. Eller er jeg forkert på den? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest JoeBiden
Borende X skrev, for 21 timer siden:

Det må have været gymnasiepiger. De klæder sig ofte lidt udfordrende – og venter spændt på, hvad der sker.

Hehe, du har sku nok ret. Og næste gang, vil jeg spørge "how much??" og selv vente, med spænding på hvad der sker....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
anon skrev, for 1 time siden:

Hvis du er registreret i CVR, kan du trække telefondames løn fra. Eller er jeg forkert på den? 

Ja hvis jeg får en kvittering på den. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 15 minutter siden:

Ja hvis jeg får en kvittering på den. 

Lønudgifter trækkes fra i overskuddet for der betales skat. Du behøver vel ikke en kvittering fra den der modtager lønnen? Du skal kun lave en lønseddel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
anon skrev, for 13 minutter siden:

Lønudgifter trækkes fra i overskuddet for der betales skat. Du behøver vel ikke en kvittering fra den der modtager lønnen? Du skal kun lave en lønseddel. 

Vi er ( alle dem som er ) registreret som en enkeltmands virksomhed. Så en Teledame er jo en udgift ligesom alle de andre udgifter vi har. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

Vi er ( alle dem som er ) registreret som en enkeltmands virksomhed. Så en Teledame er jo en udgift ligesom alle de andre udgifter vi har. 

Jeg har også en enkeltmandsvirksomhed. Det er ikke noget problem at udbetalte løn til en person som ikke er cvrregistreret. Man udbetaler en løn for et stykke arbejde. Denne udgift er fuldt fradragsberettiget. Modtageren af lønnen er naturligvis skattepligtig af lønnen. 

Jeg kan ikke se problemet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
anon skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har også en enkeltmandsvirksomhed. Det er ikke noget problem at udbetalte løn til en person som ikke er cvrregistreret. Man udbetaler en løn for et stykke arbejde. Denne udgift er fuldt fradragsberettiget. Modtageren af lønnen er naturligvis skattepligtig af lønnen. 

Jeg kan ikke se problemet. 

Nej og det er også helt ok, at du ikke kan se det.

Ordenede forhold, altså 100% straight...vil kræve 100% gennemsigtighed...hele vejen rundt. Og det er de allerfærreste som i virkeligheden har et privatliv som kan bære så meget ærlighed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 30 minutter siden:

Nej og det er også helt ok, at du ikke kan se det. 

Jeg kan godt forstå ønsket om anonymitet og adskillelse af arbejde og privat. Naturligvis. 

Jeg har misforstået problemet. Jeg troede problemet var af skattemæssig karakter, når Teledamerne ikke kan sende en faktura med, eller uden moms. Dette problem eksister ikke (jvnf tidligere forklaring), uafhængigt af selskabsform. 

Redigeret af anon
Tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...