Hop til indhold
Guest LastResort

Erkendtligheder uden tak

Recommended Posts

Guest LastResort

Jeg har altid haft en erkendtlighed med når jeg besøgte GP'erne. De første gange blev de glade, synes det var sødt  og sagde tak. Men havde jeg været samme sted mange gange virkerede det som om det bare taget som givet, at sådan gjorde jeg, uden nogen form for tak. Så blev jeg altså ked af det og stoppede med at komme der. Var jeg dum? Skulle jeg kun have taget noget med engang imellem? 

Med erkendtlighed mener jeg chokolade (ikke Bogø, den havde jeg selv luret), blomster, en flask et eller andet og nogle gange også penge hvis jeg syntes forrige besøg havde været noget særligt.

Jeg har lagt den under hyggesnak, for jeg synes ikke det er en debat jeg søger, nok nærmere blot lidt indspark til hvad I andre gør. Så keep it hygge style.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 1 minut siden:

Jeg har altid haft en erkendtlighed med når jeg besøgte GP'erne. De første gange blev de glade, synes det var sødt  og sagde tak. Men havde jeg været samme sted mange gange virkerede det som om det bare taget som givet, at sådan gjorde jeg, uden nogen form for tak. Så blev jeg altså ked af det og stoppede med at komme der. Var jeg dum? Skulle jeg kun have taget noget med engang imellem? 

Med erkendtlighed mener jeg chokolade (ikke Bogø, den havde jeg selv luret), blomster, en flask et eller andet og nogle gange også penge hvis jeg syntes forrige besøg havde været noget særligt.

Jeg har lagt den under hyggesnak, for jeg synes ikke det er en debat jeg søger, nok nærmere blot lidt indspark til hvad I andre gør. Så keep it hygge style.:)

Jeg har modtaget chokolade flere gange og en enkelt gang også flødeboller :) Takkede selvfølgelig og tager generelt intet for givet. Heller ikke sådanne små gaver. Jeg har så efterfølgende nyt det og skænket giveren et par tanker ;)

Så fortsæt du bare. Jeg ville nok ikke tage noget med hver gang, hvis du besøger en fast regelmæssigt. Lad hellere humøret råde og tag noget med når du er i humør til det. På den måde bliver det mere en overraskelse og ikke bare noget der altid sker.

God weekend og god aften 

DK fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 5 minutter siden:

Jeg har altid haft en erkendtlighed med når jeg besøgte GP'erne. De første gange blev de glade, synes det var sødt  og sagde tak. Men havde jeg været samme sted mange gange virkerede det som om det bare taget som givet, at sådan gjorde jeg, uden nogen form for tak. Så blev jeg altså ked af det og stoppede med at komme der. Var jeg dum? Skulle jeg kun have taget noget med engang imellem? 

 

Umiddelbart tænker jeg, at små gaver virker bedst,  virker mest ægte som påskønnelse m.v. når det ikke bliver forudsigeligt.   Så, ja fremadrettet bør nu nok kun gøre det når der er en særlig grund.  Det har måske endda været ekstra surt for dig, for du her jo sikkert været rigtig glad for dine besøg, og så har skuffelsen jo sikkert ødeligt noget der måske i bund og bund fungere fint for begge parter uden små gaver.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

De gange  jeg har  fået  ekstra  ( et  kort  eller  ekstra  lommepenge, eller  manden  har  en  vand,  sandwich  med) er  jeg  blevet  super  glad  og  har  sagt  pænt  og  oprigtigt  tak.  Det  er  skønt  med  den  ekstra  betænkelighed.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper

jeg har aldrig selv gjort det men synes det er fint at du gør en ekstra indsats og ikke bare er en kunde der betaler for at pule løs.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har flere gange oplevet, at gp giver mig diverse chokolade, vin, blomster mv., som de har fået fra andre kunder. Specielt hvis jeg har været den sidste kunde på en vagt.

Tror der er en del gp'r der ikke tager diverse gaver fra kunder med hjem i privaten, simpelthen fordi de bliver nød til at holde privatliv og bordelliv skarpt adskilt. F.eks. er det ikke så smart at komme hjem med vin/blomster osv., hvis man har en mand/kæreste/børn/øvrig familie derhjemme. Men modsat så kan en gp jo heller aldrig sige nej til gaver/komplimenter fra hendes (eller hans) gæster - det er jo del af spillet, at gp skal få manden til føle sig godt tilpas, og det gør man jo ikke med en afvisning af hans gaver/tilnærmelser...

Derudover så gå de fleste unge gp'r meget op i at holde den slanke linje (som jo er deres virksomheds aktiv), og chokolade og vin er jo ikke lige frem slankende.

Der er sikker nogle gp'r som er glade for diverse gaver, men tror mere, at der bliver sat pris på lidt ekstra i drikke-penge ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Slankende eller ej... Om man kan tage gaver/erkendtligheder med hjem osv... Så synes jeg bare, at man er mega dårlig opdraget, når man ikke sætter pris på eller på anden måde kvitterer for, at andre mennesker liiiige gør den ekstra lille ting for at vise lidt værdsættelse/taknemmelighed eller lignende. 

Jeg synes ikke, at du er dum. 

Redigeret af Nikita Darling
Forkert formulering

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg havde en fast GP som kom på besøg, der havde jeg altid købt en gave. Det kunne være chokolade eller et tørklæde, pakket ind og så stillede jeg det på bordet. Hun spurgte altid med et stort smil om det var til hende.

Flere Thai massage steder har jeg også haft haver med og de er også blevet modtaget med smil og glæde.

Så bliv du ved med at give gaver, det er da dejligt.

@LastResort jeg tror de fleste nyder at få en gave, også dem der giver det videre til @ListeFister så er der en mere der bliver glad.

God aften til alle 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Piraten

Nu taler vi små gaver, erkendtligheder som trådstarter formulerer det. Det er der som sådan ikke noget galt med. Men det går galt når man, ligesom mig, lige skal overtrumfe med dyre smykker, gavekort i 1000kr’s klassen lige skal vise hvor meget man påskønner deres selskab. Nu nøjes jeg med at give lidt “drikkepenge “ hvis jeg bliver godt tilfreds og det fungerer godt

vh. Piraten

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Piraten

Man skal huske at tænke ordentligt, når man nu tænker med pikken. At give kærestelignende gaver til en gp bare fordi man har fået en behandling af hende, er i mine øjne lidt fjollet. Hvis man kender hendes fødselsdag og det tilfældigvis falder sammen med at man besøger hende, kan man da godt have en lille gave med i den anledning. Men ellers ikke. Det ville jo svare til at jeg tog gaver i form af vin, chokolade og blomster med til min tandlæge ifbm. et helt almindeligt tand-tjek.

@KnudSan

Jeg bliver altid glad for blomster og chokolade :D I den pågældende situation kunne jeg selvfølgelig vælge at tro, at hun gav mig gaver fordi hun simpelthen bare var sååå glad for min store dejlige pik, og at det lige var det hun trængte til, fordi de 10-12 andre pikke hun havde haft oppe hun i sig før mig, bare havde været sååå små... :P... nej, hun fortalte mig, at hun faktisk slet ikke kunne lide chokolade, og hun simpelthen ikke kunne have gæsters blomster mv. med hjem, fordi hendes kæreste intet viste om hendes gp-liv.

 

Redigeret af ListeFister
formulering

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
Piraten skrev, for 18 minutter siden:

Nu taler vi små gaver, erkendtligheder som trådstarter formulerer det. Det er der som sådan ikke noget galt med. Men det går galt når man, ligesom mig, lige skal overtrumfe med dyre smykker, gavekort i 1000kr’s klassen lige skal vise hvor meget man påskønner deres selskab. Nu nøjes jeg med at give lidt “drikkepenge “ hvis jeg bliver godt tilfreds og det fungerer godt

vh. Piraten

Ja ok, det er bestemt ikke i det niveau jeg opererer, måske nærmere oftest gaver omkring en 100-mand, og hvis det er som kompensation for særlig god indsats sidst så måske op til en plovmand i "drikkepenge". Men jo jeg kan godt følge dig, det kan hurtig blive dyrt hvis man hele tiden skal overtrumfe sig selv. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
ListeFister skrev, for 6 minutter siden:

nej, hun fortalte mig, at hun faktisk slet ikke kunne lide chokolade, og hun simpelthen ikke kunne have gæsters blomster mv. med hjem, fordi hendes kæreste intet viste om hendes gp-liv.

Øv, det ville da være rart hvis man var en af dem der giver til hende at hun sagde det, så kunne det jo måske ændres til noget hun rent faktisk gerne vil have. Jeg kender dig ikke ListeFister, og selv om du måske fortjener en lille gave engang imellem, så skal den da altså ikke komme fra mig. :D

Redigeret af LastResort

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
ListeFister skrev, for 8 minutter siden:

At give kærestelignende gaver til en gp bare fordi man har fået en behandling af hende, er i mine øjne lidt fjollet.

Måske, men i mine øjne passede det faktisk fint sammen med den GFE oplevelse jeg søgte. Men det kan da godt være den skal op til revision.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det vil være helt ok @ListeFister får min gave af chokolade for veludført arbejde.

Den bedste og også dyreste GP oplevelse jeg har oplevet, der havde jeg købt både god kage og en chokolade gave. Det var en succes som alt andet. Vi spiste ikke af kagerne men GP spurgte om det var ok at hun tog dem med og spiste i bilen.

Så ikke kage til mig, men måske hun tog kagen med til næste gæst. Nej jeg tror hun havde brug for et sukker knald, til at komme til kræfter på.

Redigeret af KnudSan
Stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort

Tak for de gode svar. Der er klart noget at reflektere over.:)

I er sku så søde. :D

 

Redigeret af LastResort

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tja det er da fint med en ekstra påskønnelse for godt selskab (betaler eller ej) jeg har selv haft en buket med til GP jeg besøgte ugentligt, og hun blev glad for de pyntede op på klinikken, hun kunne ikke tage blomsterne med, her tyve år efter oghun er altså stoppet  i branchen, men jeg mødte hende for et par måneder siden i forbindelse med hospitalsbesøg, da et nært fami,iemedlm var indlagt, og vedkommende fik en fin behandling så tog jeg en sammenplantning med til sygeplejerske kontoret, og ja så sad “yrsa” der der lige den dag, vi kiggede og jeg kender i “ genkendelsen blik” men de blev også glade sygeplejerske og andet personale, så Jow anerkendelse og at vise sin glæde skader ikke, og lade det være “spontant” og ikke hver gang, de gange du så ikke medbringer en present, så udtryk at du syntes det er så rart at være på besøg...jeg tror ord også kan glæde...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg besøgte Charlotte på Borupsalle og ville give drikke penge fik jeg nej tak kom heller en gang extra!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 1 time siden:

Tja det er da fint med en ekstra påskønnelse for godt selskab (betaler eller ej) jeg har selv haft en buket med til GP jeg besøgte ugentligt, og hun blev glad for de pyntede op på klinikken, hun kunne ikke tage blomsterne med, her tyve år efter oghun er altså stoppet  i branchen, men jeg mødte hende for et par måneder siden i forbindelse med hospitalsbesøg, da et nært fami,iemedlm var indlagt, og vedkommende fik en fin behandling så tog jeg en sammenplantning med til sygeplejerske kontoret, og ja så sad “yrsa” der der lige den dag, vi kiggede og jeg kender i “ genkendelsen blik” men de blev også glade sygeplejerske og andet personale, så Jow anerkendelse og at vise sin glæde derkendelsiaskader ikke, og lade det være “spontant” og ikke hver gang, de gange du så ikke medbringer en present, så udtryk at du syntes det er så rart at være på besøg...jeg tror ord også kan glæde...

Jeg har givet en gave,  til en jeg besøgte mange gange,  gav jeg en halskæde til hendes fødselsdag, det virkede hun til at blive glad for.  Det er en del år siden.  

  Jeg er også sikker på at det man behandler GPérne godt,  og giver anderkendelse og søde komplimenter,  og respekt.  betyder lige så meget som blomster.

Og  gensyns glæder vil være bedre;).

Så behandle vores GPèr godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville også stoppe med at bringe erkendtligheder, hvis jeg kunne fornemme at de bare blev taget for givet uden nogen form for anerkendelse. Og her er et simpelt tak rigeligt for mig.

Jeg har af og til tilbudt at tage lidt med omme fra Tyskland i form af sodavand, vin eller alkohol da jeg alligevel kører turen. Men det har så været ud fra en bestillingsliste, og der har været afregning for varerne efterfølgende.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tuareg

Jeg har haft gaver med to gange til min faste GP'er fordi jeg simpelthen synes hun er så skøn og dejlig og fordi hun giver mig så enormt meget frækt, vådt og lækkert<3

Gav hende sidste år både julegave og en lille ting fra en rejse til udlandet. Hun blev virkelig glad for begge ting. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort

Lidt i samme tråd.

Jeg har nu været på date med den samme kvinde (ikke GP) to gange. Jeg betalte gildet begge gange. Ingen "skal vi dele regningen" eller for den sags skyld "tak for mad". Jeg er åbenbart god til at vælge kvinder der mener det er en selvfølge at manden betaler/giver ekstra. :rolleyes::wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har så godt som altid noget med til pigen. Jeg synes, der er en god signalværdi i på denne måde at tilkendegive, at man har tænkt over- og glædet sig til besøget. Det gør det også lidt mindre "forretningsmæssigt", end hvis man bare smider et vred sedler på natbordet.

Jeg synes nu, at der gennemgående er blevet kvitteret, og de få gange, det er svipset, har pigen i nuet været optaget af noget praktisk, lige inden vi gik i gang. Det er også hændt, at pigen har haft en lille ting til mig, f.eks til jul.

Jeg synes, det er et lille hyggeligt træk. Størrelsen skal bare ikke overdrives, men holdes på et fornuftigt plan. Jeg læste engang herinde noget i retning af, at en gæst havde haft et guldarmbånd med. Og det er helt ude af proportion. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 10 timer siden:

Lidt i samme tråd.

Jeg har nu været på date med den samme kvinde (ikke GP) to gange. Jeg betalte gildet begge gange. Ingen "skal vi dele regningen" eller for den sags skyld "tak for mad". Jeg er åbenbart god til at vælge kvinder der mener det er en selvfølge at manden betaler/giver ekstra. :rolleyes::wacko:

Tør jeg spørge om alderen på den pågældende? Jeg har nemlig mine mistanker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
Borende X skrev, for 15 minutter siden:

Tør jeg spørge om alderen på den pågældende? Jeg har nemlig mine mistanker.

Hun er 49. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 2 minutter siden:

Hun er 49. 

Så burde hun jo i løbet af tilværelsen have lært lidt om takt og tone.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...