Hop til indhold
Fecking

Thai/Afrikanere i Flensborg

Recommended Posts

Hej

Da jeg har en lille drøm om en tur på en thai pige, ville jeg lige om jeres

erfaringer med dem i Flensborg.

Og kan se der er kommet et par Afrikanere på fairgirls, hvordan er erfaringerne

med dem, hvis der er nogen.

På forhånd tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget. Selv er jeg besat af "negerpiger", men her i landet – fra Retortvej i Valby til Rådhusgade i Sønderborg – har jeg kun mødt skuffelse.

Så du kan kun blive positivt overrasket i Flensborg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget. Selv er jeg besat af "negerpiger", men her i landet – fra Retortvej i Valby til Rådhusgade i Sønderborg – har jeg kun mødt skuffelse.

Så du kan kun blive positivt overrasket i Flensborg.

Hvis du bruger den slags racistiske betegnelser, kan du vel ikke forvente andet.

Har rapporteret dit indlæg til admin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er også overbevist om at betegnelsen, der her er anmeldt som racistisk, overhovedet ikke er ment sådan.

Jeg tror at der er tale om en gennem årtier alment brugt betegnelse, der hos lægmand aldrig er blevet opfattet som racistisk.

Det vi er vidne til er en politisk korrekt elite der ikke kun ønsker at knægte oplagt racistiske ytringer, klart for alle, men som også har den dagsorden at knæsætte egne betegnelser for etniske minoriteter.

I tilfældet "Sorte" istedet for den, efter min tolkning af skribenten anvendte betegnelse, der

hidtil er blevet opfattet ganske værdineutral.

Men med fremkomsten af en politiker type som Zenia Stampe, har vi bevæget os fra om en given betegnelse opfattes alment folkeligt som værdineutral, til at en snæver elite søger at skræmme flertallet til at sætte eget nysprog i stedet.

Gerne under trussel om, eller under faktisk anvendelse af politianmeldelser, som en del af en elitær taktik for at tromle almuen i mangel af eget flertal for egen politiske korrekthed.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man vil se spøgelser, guka, så ser man dem også. Så vidt jeg ved, har du aldrig brokket dig over "thaipige", og det er et ganske parallelt tilfælde til det, jeg skrev.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har ikke fattet meget af, hvad det handler om.

Der er principielt intet galt i at sige 'thaipige'. Det er en henvisning til hendes nationalitet.

Men 'negerpige' udtrykker, at man mener, at der findes forskellige racer, bl.a. negre - så det er racisme. Og det er vi nogle - heldigvis rigtig mange - der finder forkasteligt.

Det forstår de fleste skolebørn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nix, guka. Det har du misforstået. Thai er en etnisk betegnelse, og det område, de bor i, er thaiernes land. Ikke omvendt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

guka - Læs lige hvad Wikipedia mener om ordet Neger : http://da.wikipedia.org/wiki/Neger.

Hvis du har lyst til at afspore debatten yderligere, så start venligst en tråd under rette topic :twisted:

Det er en almindelig antagelse, at brugen af ordet 'neger' er udtryk for, at vedkommende tilhører en bestemt race.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nix, guka. Det har du misforstået. Thai er en etnisk betegnelse, og det område, de bor i, er thaiernes land. Ikke omvendt.

Iflg. Gyldendals Åbne Encyklopædi er en 'thailænder' en person fra Thailand, men i øvrigt bryder jeg mig personligt ikke om udtrykket 'thaipige', fordi jeg aldrig har hørt det brugt som andet end en betegnelse for en prostitueret.

Jeg har aldrig hørt nogen bruge ordet 'thai' i nedsættende betydning, men har tit hørt og læst folk bruge ordet 'neger' i nedsættende betydning. Det gør for mig en stor forskel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en almindelig antagelse, at brugen af ordet 'neger' er udtryk for, at vedkommende tilhører en bestemt race.

Ja, selvfølgelig. Hvad ellers?

Du kan altså ikke afskaffe racer ved at benægte deres eksistens. Det er en biologisk kendsgerning, at der findes kinesere, eskimoer, indianere, maoirer, aborigines, endda hvide, o.s.v. Det har du ikke forstået, kan man se af tidligere svar. Racisme er derimod et rent sociologisk begreb, altså den måde man omgår mennesker på. Man kan f.eks godt sige til en eskimo, at han er en skiderik, hvis han er det. Det har intet med racisme at gøre. Det bliver det først, hvis man siger, at han er en skiderik, FORDI, han er eskimo.

Se nu at få lidt orden i din begrebsdannelse, før du kaster dig ind i en sådan diskussion – som for i øvrigt slet ikke hører hjemme i dette forum.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vist ingen tvivl om, at jeg har mere styr på min begrebsdannelse end du har. Men fortsæt du bare som du har lyst. Du bliver ikke mindre fjols af, at der kommer andre ord ud af munden på dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vist ingen tvivl om, at jeg har mere styr på min begrebsdannelse end du har. Men fortsæt du bare som du har lyst. Du bliver ikke mindre fjols af, at der kommer andre ord ud af munden på dig.

>>guka...du er et af de ubehagelige mennesker, der på bekostning af andre skal ophøje sig selv. Men straks du kommer i defensiven, så kommer dit sande væsen frem og kalder andre fjolser i stedet for at acceptere, at andre har en anden mening end dig. Der findes forskellige racer, og hvad så? I tråden er det overhovedet ikke sagt som noget negativt, men blot konstaterende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brug af ordet neger er ikke pr automatik racistisk.

Alle de domme der findes i danmark hvor ordet er bruget, hænger det sammen med en negativ anvendelse af ordet. Altså man siger nogen er idiot fordi de er neger eller lignende.

Borende X er "besat af "negerpiger"" hvilket må anses som noget positivt og det kan derfor ikke anskues for en racistisk bemærkning.

Det er korrekt at neger henfører til folk med en bestemt race, men det er ikke racisme. Der skal altså være noget negativt forbundet med order neger for at der kan være tale om racisme.

Det fremgår bl.a. af denne redegørelse http://www.rigsadvokaten.dk/media/Racediskrimination_-_Praksisoversigt_-_opdater.pdf

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det juridiske perspektiv på racisme interesserer mig ikke, og jeg mener i øvrigt, at det er politisk uklogt at straffe folk pga. racistiske udtalelser.

Du kan så spørge, hvorfor jeg klager til admin over udtalelsen. Det gør jeg, fordi vi mænd, der benytter os af prostitution, i forvejen er ildesete, og der er ingen grund til at gøre det endnu værre ved at tillade racistiske udtalelser herinde i forbindelse med prostituerede, det vil kun blive brugt som skyts imod både os og prostitution.

Men nu lader det jo til, at admin synes det er helt fint med den slags udtalelser. Han har i hvert fald ikke reageret.

Det, jeg taler om, er det etiske perspektiv på racisme, og her gør det ingen forskel (jeg gider/har ikke tid til at finde dokumentation for min påstand, som vist også er almen kendt), om man bruger ordet 'neger' i nedsættende eller i rosende betydning. I et etisk og biologisk og antropologisk perspektiv er det racisme at påstå, at der findes menneskelige racer, hvis medlemmer har fælles træk - ud over de fysiske - fx at sorte er dårligere begavet end hvide, at indianere er drikfældige o.s.v.

Det kan sikkert udtrykkes mere præcist, korrekt og elegant, men det er noget i den stil.

Mvh

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis admin. virkelig skulle reagere på mit indlæg, er han da også nødt til at ændre det forum, der hedder ”thaimassage og thaipiger”, da ”thai” er et etnisk begreb (se f.eks encyclopædien), og du forbinder jo netop entydigt begrebet thaipige med prostitution.

Den sammenkædning, du her laver, nærmer sig jo således stærkt din egen definition af racisme!

Det undrer mig, som tidligere skrevet, at du ikke er gået til angreb på denne i vort univers så ofte brugte betegnelse. Her ville der da være en synlig gevinst for dig. Nok til mange eroguidebrugeres mishag.

”… racisme at påstå, at der findes menneskelige racer, hvis medlemmer har fælles træk - ud over de fysiske - fx at sorte er dårligere begavet end hvide, at indianere er drikfældige o.s.v.”

Er det så også racisme at skrive, at ”kineserne er et uhyre flittigt folkefærd”? Her opfattes de jo også som et kollektiv.

Trods det meget personlige angreb på mig i aftes skal du dog have det skulderklap, at du nu er kommet så meget videre i din erkendelse, at du kan se, at der faktisk findes racer. Det kunne du ikke forleden aften: ”Men 'negerpige' udtrykker, at man mener, at der findes forskellige racer, bl.a. negre - så det er racisme”.

Og så synes jeg, at denne underlige pseudodebat skal have en ende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nody

Hej

Sådan som indlægget fra Borende X er skrevet, er jeg sikker på at det ikke er racistisk ment.

I mine øjne en overflødig tråd denne her, men fortsæt endelig.. så vil jeg læne mig tilbage, læse en bog om Lille Sorte Sambo og nyde musikken fra Lille Bo og familien Andersen med titlen "Jeg har set en rigtig negermand".

:D :ugeek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen det er da strålende, at du er sikker på det.

Kan du garantere, at alle andre, der læser med, også er sikre på det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nody

Nej, naturligvis kan man ikke være sikker på at alle læser teksten med samme intention som den er skrevet.

Man kan også læse bibelen, koranen eller for den sags skyld en samlevejledning fra Ikea på forskellige mere eller mindre hensigtsmæssige måder :D

Jeg mener at samfundet er blevet alt for politisk korrekt, det er til at brække sig over!!

I min pure ungdom, da jeg sad ved skolebænken (ja, så gammel er jeg), kaldte man altså en neger for en neger, der var INTET racistisk eller på anden måde nedladende i det, betegnelsen neger dækkede blot over det vi i dag kalder afrikanere, afroameríkaner osv. osv. altså i bund og grund et menneske der oprindeligt stammer fra afrika :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det juridiske perspektiv på racisme interesserer mig ikke, ...

Det, jeg taler om, er det etiske perspektiv på racisme, og her gør det ingen forskel ... om man bruger ordet 'neger' i nedsættende eller i rosende betydning. I et etisk og biologisk og antropologisk perspektiv er det racisme at påstå, at der findes menneskelige racer, hvis medlemmer har fælles træk - ud over de fysiske - fx at sorte er dårligere begavet end hvide, at indianere er drikfældige o.s.v.Mvh

Jeg tror den mest udbredte opfattelse af begrebet racisme, er den juridiske (den hvor der er krav om en negativ udtalelse).

Men hvis jeg forstår dig rigtig, så betragter du alle henvisninger til race som racistisk, uanset om de er positive eller negative. Dvs. at alle andre bestemmelser end nationalitet er forkerte i din optik.

Jeg har aldrig hørt om denne form for racisme før, så jeg ville faktisk sætte stor pris på et link til en længere beskrivelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...