Hop til indhold
Den lille hårde

Thaier uden arbejdstilladelse

Recommended Posts

thomas 123 skrev, for 5 minutter siden:

ST=short time ...  det vil I praksis sige ..."du kommer - jeg går "

LT=long time ... vil sige du hygger dig får en GFE .... drinks ... danser ... spiller pool ... biografen ... går ud over spiser ... typisk til næste morgen efter morgen mad ...formiddag .. her er der lidt plads til sex om aftenen og igen om morgenen... eller mere... alt efter humør hos jer begge to 

WS= walking street .... en gågade I Pattaya ... med masser af freelance piger ....restauranter ... disco ... barer..gogo ... clubs ... som en tur op af århus strøg i festugen... masser af mennesker ... det skal opleves ... men langt fra det bedste sted at samle piger op :) 

Hahahhaha det er sku dem der samler dig op :D :D :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

Helt ærligt...... hvorfor er følgende så specielt interessant omkring Thai-segmentet ?

  1. Sender piger på turistvisum penge hjem
  2. Tjenes der sorte penge 
  3. Hvor meget kan en pige tjene
  4. Hvor mange gæster har de

 

 

nu er det jo det tråden handler om ... det var det den lille hårde startede det hele med :) 

du er nu under tråden "Thaier uden arbejdstilladelse"

Redigeret af thomas 123

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 11 minutter siden:

ST=short time ...  det vil I praksis sige ..."du kommer - jeg går "

LT=long time ... vil sige du hygger dig får en GFE .... drinks ... danser ... spiller pool ... biografen ... går ud over spiser ... typisk til næste morgen efter morgen mad ...formiddag .. her er der lidt plads til sex om aftenen og igen om morgenen... eller mere... alt efter humør hos jer begge to 

WS= walking street .... en gågade I Pattaya ... med masser af freelance piger ....restauranter ... disco ... barer..gogo ... clubs ... som en tur op af århus strøg i festugen... masser af mennesker ... det skal opleves ... men langt fra det bedste sted at samle piger op :) 

Tak. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 3 minutter siden:

nu er det jo det tråden handler om ... det var det den lille hårde startede det hele med :) 

du er nu under tråden "Thaier uden arbejdstilladelse"

Det har jeg sådant set forstået. Jeg har også forstået at trådoplægget giver udtryk for at man dels synes det er forkert at piger på turisk visum, arbejder uden at have en arbejdstilladelse, samt at det tilsyneladende ikke betaler skat og ydermere sender "store" summer ud af landet.

For at kunne forholde sig til disse spørgsmål, behøver man næppe at sidde at tæske hinanden i hoved med hvor meget en pige kan tjene, om short og longtime.

Jeg tror jeg allerede har givet udtryk til min holdning, hvorimod de fleste indlæg er skrevet uden at man reelt tilkendegiver sin holdning til trådoplægger - Derfor stillede jeg de spørgsmål. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, og så var der lige det med myndighedernes (tilsyneladende) passivitet. Det var vist især det TS undrede sig over. Men så længe hverken skat eller politi er friske på at skrive med på tråden, kommer vi vist ikke meget længere ad den vej :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 timer siden:

 

@ZEUS, kunne du ikke levere en oversættelse til dine forkortelser?

ST=
LT=
WS=

Så vi almindeligt dødelige også har en chance for at forstå, hvad i slås om. :) 

På forhånd tak

Undskyld :)   Hader selv forkortelser, men nogle gange bare så nemme lige at skrive

ST=  Short time..  Typisk 1 time

LT= Longtime..  Hele natten

WS=  walking street i Pattaya

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 3 timer siden:

forarget ??? haha.. hva skulle jeg være forarget over. ?  forarget over at en populær gogo pige bliver gennem knaldet ? haha ... ja det må du gerne tro - jeg lidt ligeglad... 

det virker nu mere til at det er dig som blev ramt da jeg skrev hvor nogle måske tror at det er den eneste ene kunde :) 

nå men du skriver at at hva jeg skrev var forkert ? 

nu handle det her om hvor mange penge en populær thai pige kan lave på sine 90 dage så lad mig se hvad du syntes er et realistisk bud ???

kan du skrive det m ???  kunder per dag x pris x dage ? 

nu hvor du jo har et meget dybere kendskab til denne her branche end alle os andre ... :) 

Jamen kunne bare ikke lade den pasage blive stående, hvor du ihvertfald afslørede DU ikke havde kendskab til hvordan det foregår.  At det ikke er så simpelt at de bare kan booke en masse kunder ind i en kalender og tage dem efter tur som det passer dem.    Og syntes jeg redeligt beskrev de fejl du lavede der

Hvad der tjenes er jo umuligt at at spå om.  Og kunne jo heller aldrig få det bekræftet eller bevise det selv hvis jeg gættede.

Men nu du gerne ville have et tal, så tror jeg bare det ville være smartere af dig at være lidt konservativ i dine udregninger.  Det havde virket meget mere troværdigt.

Det er iøvrigt umuligt at gætte på hvor meget der tjenes ad penge indenfor den her branche.  Tror hvis an skulle finde et tal, ville det være lettere at gå efter gennemsnit af hvad os kunder bruger.   Og så gange op, hvis man havde fået feks 1000 vidkårlige hankøn til at være ærlige og sige hvad de brugte pr år.  Så kunne man bagefter gætte på hvad der blev brugt på annoncering og andre ting.  Penge der trods alt ikke forsvandt ud af Danmark

Citat

 

kom med glad med din udregning... nu hvor du er hurtig til at fortælle mig at min ihvertfald er fuldstændig tåbelig ...

 

 

det er sjovt du er hurtig til at fortælle mig hvad jeg glemmer ... og meget skrå sikker på at du har ret ... haha ... 

du roder i dit første indlæg danske/andre piger sammen med thailandske massage bordeller ... og det er også forkert for de operere ikke på samme vilkår ...

Nej jeg roder ikke danske/andre piger ind i det, medmindre du slet ikke har forstået min poingte.      Det med at der er en masse spild tid og ikke mindst konkurrence er netop de to faktorer som jeg skrev og som du helt undlod at komme ind på når du lavede dine beregninger.  Spild tid og konkurrence er der ligeså meget indenfor thai klinikerne, som andre udbydere her i Danmark og for den sags skyld i barer i Thailand

 

og dine tal med 2 -3 timer den holder ikke fra du starter med en lady drink ... så er det kun hvis du har betalt BF og aftalt LT.... :) og mange ST piger fortrækker også de hurtige lovehotels lige netop for ikke at skulle helt hen på den anden side af lars tyndskids bonde mark hvor dit hotel måske er .... og de shorttime rooms er over alt i BKK og Pattaya ... det må du jo vide hvis du er så godt kendt i de områder... 

De var et eksempel på hvordan det oftes foregår, medmindre det er ala soi 6 eller andre udbydere med hurtig sex.   Men selv der så sige mine tal er mere realistiske, end dine hvor du tror de i snit bare bruger 15 min for at få en kunde og er tilbage og får en ny efter 45 min ;-) 

nå men det var ment som et eksempel på at de piger i thailand som arbejder i thailand aldrig siger et rigtig tal for hvor mange kunder de har 

og det gør de heller ikke i danmark.... ked af at du ikke kunne se det, selvom jeg skrev hvad pointen var :) :

"min pointe .... de piger siger aldrig de kommer fra en short time .... de har været ude og spise ... deres veninde er syg ..."

Men vel intet nyt ???  Sådan er det da alle steder.   Det en dansk pige, ville vel heller ikke sige til en ny kunde at ham hun havde før havde en meget større pik end ham og var så fantastisk.  Mens hun syntes vedkommende nu var et skvat..  Det er der vel intet overraskende ved ?

 

"Men lyder mere som du gerne vil have nogle der ikke er sammen med så mange, og godt forstå.  Ulempen ved Eroguide er bare at bliver nogle først opdaget og får fine anmeldelser så går der ikke længe før det er svært at få en tid og pigen vil automatisk også ændre sin service desværre.  Sådan er det bare :) "

forstår ikke lige den her sætning ? hvad mener du. ??

Ja at vi vel alle søger dem hvor vi får en god behandlig for få penge, fremfor dem der bare skal guffe vores penge og er kolde.   Ulempen ved Eroguide er at når der først findes noget guld, så går der ikke længe før hun ændrer sig da hun jo får markant flere henvendelser/kunder ved de positive anmeldelser herinde.  Men ser ikke noget alternativ ;) - udover at være den der finder hende, eller en af de første efterfølgende.   For de fleste piger ændrer sig uungåeligt der

mht thailand tror jeg nok jeg har et lidt bedre kendskab til dig :) 

Jamen det er bare godt ;-)   Håber også du føler du så har det lidt bedre haha

Iøvrigt aldrig sagt jeg har meget viden der, og andre steder.. Men sagde at jeg har en masse indre kendskab til branchen.  Og kan ikke se at hvorfor du eller andre skulle opfatte det som noget negativt eller som endda pral ?  Sorry ikke se hvad fordel jeg skulle få ud af det.   

Iøvrigt der er forskelle både her i Danmark om det er thaimassage, øst eller danske piger, -eller piger i Thailand eller Polen.  Men der er til gengæld så mange ting der er ens og går igen.  Så har du først den indre viden fra et sted, så let at gennemskue spillet der kører feks i et andet land.  Mange mekanismer er ens, med bare nogle toner til forskel.     Når alt kommer til alt så er det en salgsbranche.  Kan være variationer på hvordan man sælger, men nogle skal jo tjene på det.

 

jeg skriver jo på intet tidspunkt at alle piger har ST hele aften ?? men jeg brugte det som et eksempel på at selv hende som gør det vil aldrig sig .."jeg har lige kneppet en stor tysker jeg skal lige ha en pause ... " 

Og så er vi ved den der igen, som jeg allerede har svaret på.  Det er jo en selvfølge.. Hvis det havde været poingten, så ikke skrevet noget der da du nævnte det.  Husker faktisk slet ikke den her passage.  Det jeg bed mærke i var at du skrev så det kunne lyde som det var almindeligt at en gogo pige havde 8-10 kunder på en aften.   Det tror jeg bare er så langt fra sandheden man kan komme.  At der var få der måske havde flere hver aften, men mange der slet ikke havde nogen.  Og nu snakker vi gogo barer, som du referede til der.

 

men nu handler det her jo om thaipiger i danmark og hvor mange kroner de tjener på et turist visa .... igen ... 

vær sød at vise din udregning ????

nu har jeg vidst skrevet det et par gange ... :) 

Jamen kan jo kun være gæt..  Og skal det være snit eller hvad en enkelt guldklump kunne lave ?

Jeg ville mene det skulle være i snit, da emnet er jo hvor meget de mon trækker af penge ud af Danmark.     Og der tror jeg antal kunder er meget mindre end hvad du tror ;-)  Ihvertfald når du udregnede på den måde hvor du gik udfra de havde kunder hele dagen og aftenen med.  Og havde det samtlige 90 dage de var her ;-)     Jeg tror faktisk det i snit er  få kunder de har.  Så et bud fra anden i et andet indlæg, og selvom de selvfølgelig vil sige meget mindre end de reelt har, tror jeg mere det er realistisk.   Som snit. 

Men det bliver altså også til mange penge på 90 dage.   

Så ikke i tvivl om det er mange penge der ryger til Thailand der     Men generelt tror jeg (uden at have en skid viden om det og kun gætterier) at de for 15-20 år siden eller førhen trak større beløb ud af Danmark..

Ihvertfald som enkelt personer.   Som det er nu er konkurrencen mega stor.  Der er simpelthen kommet så mange østpiger herop og til vores lykke som kunder. Og øget  konkurrencen og generelt dumpet priserne markant   Tror hvis man kunne have fået noget statistik over det, at der mange flere udbydere af GP´ere i dag end for 15-20 år siden.  Priserne er næsten ikke steget de mange år.      Og rammer selvfølgelig også thai branchen.  

Til gengæld er flypriserne gået ned, men de omkostninger har nok altid været minimale i forhold til hvad en pige kan tjene de måneder hun er her, og ikke det der har kostet dem der er bagmænd/kvinder her noget særligt samlet set.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 16 timer siden:

Jamen kunne bare ikke lade den pasage blive stående, hvor du ihvertfald afslørede DU ikke havde kendskab til hvordan det foregår.  At det ikke er så simpelt at de bare kan booke en masse kunder ind i en kalender og tage dem efter tur som det passer dem.    Og syntes jeg redeligt beskrev de fejl du lavede der

Hvad der tjenes er jo umuligt at at spå om.  Og kunne jo heller aldrig få det bekræftet eller bevise det selv hvis jeg gættede.

Men nu du gerne ville have et tal, så tror jeg bare det ville være smartere af dig at være lidt konservativ i dine udregninger.  Det havde virket meget mere troværdigt.

Det er iøvrigt umuligt at gætte på hvor meget der tjenes ad penge indenfor den her branche.  Tror hvis an skulle finde et tal, ville det være lettere at gå efter gennemsnit af hvad os kunder bruger.   Og så gange op, hvis man havde fået feks 1000 vidkårlige hankøn til at være ærlige og sige hvad de brugte pr år.  Så kunne man bagefter gætte på hvad der blev brugt på annoncering og andre ting.  Penge der trods alt ikke forsvandt ud af Danmark

 

 

:) 555

selvfølge Zeus vi bøjer os alle samme for dig og din redelighed .....

du har ret og vi andre får fred :) 

 

Redigeret af thomas 123

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 3 timer siden:

:) 555

selvfølge Zeus vi bøjer os alle samme for dig og din redelighed .....

du har ret og vi andre får fred :) 

 

Ja du kan jo gå tilbage og se mit første indlæg  jeg skrev til dig og bedømme om det på nogen måde var nedladende eller personligt overfor dig ;)  Og så se hvordan din reaktion og svar var efterfølgende, hvor alle mulige personlige antagelser og personligt angreb skulle blandes ind i debatten.

Jeg svarer så efterfølgende tilbage i samme tone til dig.  Eller I,   for du er åbenbart flere, siden du kan udtale dig for andre.

Iøvrigt er jeg bedøvende ligeglad med at få ret i en debat.  For mig handler det om at blive klogere.     Og tit får jeg  argumenter der får mig til ændre mening.  Men desværre ikke noget her og vel heller ikke det du syntes det var vigtigt :)   Altså selve indholdet i debatten.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 19 timer siden:

Ja du kan jo gå tilbage og se mit første indlæg  jeg skrev til dig og bedømme om det på nogen måde var nedladende eller personligt overfor dig ;)  Og så se hvordan din reaktion og svar var efterfølgende, hvor alle mulige personlige antagelser og personligt angreb skulle blandes ind i debatten.

Jeg svarer så efterfølgende tilbage i samme tone til dig.  Eller I,   for du er åbenbart flere, siden du kan udtale dig for andre.

Iøvrigt er jeg bedøvende ligeglad med at få ret i en debat.  For mig handler det om at blive klogere.     Og tit får jeg  argumenter der får mig til ændre mening.  Men desværre ikke noget her og vel heller ikke det du syntes det var vigtigt :)   Altså selve indholdet i debatten.

der er da rig mulighed for at du kan blive klogere :)

du skriver i dit første indlæg at jeg tager helt fejl .....

igen ... så vis mig en udregning du mener er realistisk .... det er vel ikke formeget forlangt ?

personlige antagelser ? personlige angreb ?  det er vel ikke mere personligt end når du siger jeg tager helt fejl ;) 

du udtaler dig jo også for andre ... 

nu var det her omkring thaier uden arbejds tilladelse ... jeg kan ikke se du har skrevet noget om det men mere drager andre ind i debatten 

som jeg også sagde ... thai massage butikkerne operere ikke under de samme forhold som danske eller østeuropæiske bordeller.

 

du virker nu som en der gerne vil ha ret ...  men skulle vi ikke bare lade det handle om thai piger som arbejder her uden arbejdstilladelse ?

 

Redigeret af thomas 123

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 39 minutter siden:

 

igen ... så vis mig en udregning du mener er realistisk .... det er vel ikke formeget forlangt ?

 

Du beder om noget ingen kan levere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Du beder om noget ingen kan levere. 

men hvordan kan man så drage hvad jeg siger i tvivl ?

du kan jo prøve at se på S i vejle .... eller andre steder med tilsvarende gode piger.... der går der mange kunder igennem butikken hverdag...

nu er der nogle der skriver at kvaliteten er falden her... men for et par år siden ... der var der tryk på hos hende ... der var 8 kunder på ingen måde urealistisk på en 12 timers arbejdsdag .... plus det løse ... men det kan vi jo ikke lide at tænke på, som kunde ... ;) 

og de hvide danske prostituerede er jo lidt træt af en lille lækker thaipige som hende ... for hun levere varen .... til en fornuftig pris uden tillæg for det ene og det andet..

 

men lad os nu bare lade den lægge her ....  

 

Redigeret af thomas 123

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Den lille hårde skrev, den ‎22‎-‎03‎-‎2018 at 22:12:

Hej 

Syntes egentligt det er utroligt at der kan skrives om så mange Thaier herinde som er her i kort tid, og dermed helt sikkert er her på turist visum, mens de tjener kassen på at sprede ben. vil gætte på at myndighedene i de store byer nemt kan finde illegale arbejdere på 80-90% af Thaistederne.

Pengene ryger jo sorte ud af landet, hvad er det der gør myndighederne ser gennem fingre med alt det illegale arbejde men gerne slår ned hvis en dansker trækker en 1000 for meget fra. 

Syntes lige jeg vil opdaterer Trådstart, da det faktisk er ret relevant og nok også realistisk det som Dlh skriver :-o

det er da helt klart en debat som vi burde forholde os til som Dansker, altså vi vil gerne besøg pigerne, men helst

ser de holder pengene i dk, forståligt eller ej, men der er dog en Verden til forskel, og nok lige der Filmen knækker :huh:

De er (fattig) vi har penge? Der er vel egentlig ikk noget at sige til de vælger en 3 måneders Ferie i dk :P

Ja skatten er høj i dk ellers havde vi ikk råd til alle de Gæster, uanset hvor de måtte komme fra :-o

Ja vi må sno os, som den lille Thaipige sagde, da hun var på vej rundt om ...................

Go Påske :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, den 3/25/2018 at 18:23:

60 dages turistvisum ???? 

 ked af at sige det, men hvis du ikke har den helt grundlæggende fakta omkring turistvisum til thailand som er 30 dage !!!

... så falder resten af hvad du siger lidt på gulvet :) 

Et turistvisum til Thailand rekvireres fra Ambassaden i København, og giver 60 dage i landet. http://thaiembassy.dk/tourism/

Du tænker på er "Tourist Visa Exemption", som kun er 30 dage. Det passer godt nok 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Den lille hårde skrev, den 22/3/2018 at 22:12:

Hej 

Syntes egentligt det er utroligt at der kan skrives om så mange Thaier herinde som er her i kort tid, og dermed helt sikkert er her på turist visum, mens de tjener kassen på at sprede ben. vil gætte på at myndighedene i de store byer nemt kan finde illegale arbejdere på 80-90% af Thaistederne.

Pengene ryger jo sorte ud af landet, hvad er det der gør myndighederne ser gennem fingre med alt det illegale arbejde men gerne slår ned hvis en dansker trækker en 1000 for meget fra. 

Pengene ryger formentlig ikke stort ud af landet, de ryger i lommen på baglommer på rismarken. Forskellen er,  at en dansker kender lovgivningen og danskeren aldrig udsættes for fattigdom eller ringe levevilkår. I danmark findes der et socialt sikkerhedsnet som bør forhindre prostitution og tror ikke thaipiger har samme vilkår så hvorfor ramme dem når rismarken kan høstes eller pløjes? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agetha skrev, den 6/4/2018 at 05:16:

Pengene ryger formentlig ikke stort ud af landet, de ryger i lommen på baglommer på rismarken. Forskellen er,  at en dansker kender lovgivningen og danskeren aldrig udsættes for fattigdom eller ringe levevilkår. I danmark findes der et socialt sikkerhedsnet som bør forhindre prostitution og tror ikke thaipiger har samme vilkår så hvorfor ramme dem når rismarken kan høstes eller pløjes? 

Jeg skriver skam ikke Stort men sorte, hvilket betyder der ikke bliver betalt skat og moms af pengene. Hvilket betyder den danske stat snydes af illegale arbejdere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Den lille hårde skrev, for 19 timer siden:

Jeg skriver skam ikke Stort men sorte, hvilket betyder der ikke bliver betalt skat og moms af pengene. Hvilket betyder den danske stat snydes af illegale arbejdere.

Beklager jeg læste forkert, forskellen er ikke stor selvom det sort. 

Hold fokus væk fra illegale arbejdere som aldrig vil bidrage i en størrelsesorden der tilfredsstiller SKAT eller samfundsborgere uden overenskomster eller rettigheder baglommen. Du skal rette fokus på dem der ansætter illegale arbejdere, og ret også fokus på danske mænd der opretholder en uoverensstemmelse i arbejdsforholdene mellem retslige vilkår og arbejdsbetingelser når de besøger " illegale kvinder ". 

Det ville være spændende hvis danske bistandsnydere i blandt købepiger indgik i mængden af ubetalt moms og skat når det gælder sexarbejdere i snydekassen. Illegale arbejdere er kun i landet fordi andre tjener på deres arbejde. Det gælder alt illegalt arbejde også de største samfundsludere. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agetha skrev, den 30/4/2018 at 16:51:

Beklager jeg læste forkert, forskellen er ikke stor selvom det sort. 

Hold fokus væk fra illegale arbejdere som aldrig vil bidrage i en størrelsesorden der tilfredsstiller SKAT eller samfundsborgere uden overenskomster eller rettigheder baglommen. Du skal rette fokus på dem der ansætter illegale arbejdere, og ret også fokus på danske mænd der opretholder en uoverensstemmelse i arbejdsforholdene mellem retslige vilkår og arbejdsbetingelser når de besøger " illegale kvinder ". 

Det ville være spændende hvis danske bistandsnydere i blandt købepiger indgik i mængden af ubetalt moms og skat når det gælder sexarbejdere i snydekassen. Illegale arbejdere er kun i landet fordi andre tjener på deres arbejde. Det gælder alt illegalt arbejde også de største samfundsludere. 

 

 

Derfor bør skat også have mere fokus om have razziaer på disse steder.

F.eks. i Vejle er der mange piger der er her 3 måneder hjemme 3 måneder og så videre, de er her for at tjene penge til bordelmutter og sig selv. 
 

Skat gør intet, men skiver du en 1000 for meget på din selvangivelse så skal du bare se.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille hårde skrev, for 33 minutter siden:

Derfor bør skat også have mere fokus om have razziaer på disse steder.

F.eks. i Vejle er der mange piger der er her 3 måneder hjemme 3 måneder og så videre, de er her for at tjene penge til bordelmutter og sig selv. 
 

Skat gør intet, men skiver du en 1000 for meget på din selvangivelse så skal du bare se.

Jeg tror faktisk ikke det er i manges interesse, at have politiet og Told&skat rendende på klinikker og hvor der ellers købes/sælges sex.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille hårde skrev, for 38 minutter siden:

Derfor bør skat også have mere fokus om have razziaer på disse steder.

F.eks. i Vejle er der mange piger der er her 3 måneder hjemme 3 måneder og så videre, de er her for at tjene penge til bordelmutter og sig selv. 
 

Skat gør intet, men skiver du en 1000 for meget på din selvangivelse så skal du bare se.

Come on, venner, vær nu ikke så sure ... Betragt det som ulandshjælp :). De penge, som thaitøserne sender hjem til Isaan, gør en stor forskel ude i de fattige landdistrikter. 

Og OK, selvfølgelig er der en del sorte penge i branchen, men på den anden side er der tale om en gruppe, der stor set ikke trækker på de offentlige finanser. Og taler vi om de illegale, er det i hvert fald overhovedet ikke tilfældet. Så hvorfor ha' så ondt i røven? 

Og at klinikkerne ikke bliver tjekket, passer ikke. Prøv at spørge jeres thaivenner (hvis I ellers har sådan nogen), og de vil alle kunne fortælle historier (det kan mine i hvert fald).   

Så op med humøret :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 16 timer siden:

Come on, venner, vær nu ikke så sure ... Betragt det som ulandshjælp :). De penge, som thaitøserne sender hjem til Isaan, gør en stor forskel ude i de fattige landdistrikter. 

Og OK, selvfølgelig er der en del sorte penge i branchen, men på den anden side er der tale om en gruppe, der stor set ikke trækker på de offentlige finanser. Og taler vi om de illegale, er det i hvert fald overhovedet ikke tilfældet. Så hvorfor ha' så ondt i røven? 

Og at klinikkerne ikke bliver tjekket, passer ikke. Prøv at spørge jeres thaivenner (hvis I ellers har sådan nogen), og de vil alle kunne fortælle historier (det kan mine i hvert fald).   

Så op med humøret :) 

Jeps; selvom jeg normalt er en lovlydig person (og sætte pris på, at mine medborgere er det samme), så er denne diskussion lidt småskoet. 

Hvis man ser på forskellige lokalaviser og døgnrapporter, så er det slet ikke ualmindeligt, at der gennemføres razziaer af Politi og Skat mod thai-klinikker. Men som alt andet er der også en prioritering her, og Skat/Politi har jo også andre ting at lave end konstant at  banke på i de her klinikker. Man kan nu engang ikke tjekke alt hele tiden, og et vist "slør" i kontrollen er vel alment accepteret. 

Jeg kan, kort sagt, ikke have ondt i nummergøjen over det her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 16 timer siden:

Come on, venner, vær nu ikke så sure ... Betragt det som ulandshjælp

Jeps, haha. 

 

Det bringer så i øvrigt de to glimrende dokuer "Fra Thailand til Thy" og "Fra Thy til Thailand" (‘Love on Delivery’ på engelsk)  tilbage i hukommelsen. 

De burde være pligt-sening for alle, der interesserer sig for Thailand, og forklarer fint mekanismerne bag meget af den migration. Se dem, i stedet for Ole Wedel-skramlet fra det nu (heldigvis..) hedengangne TV Danmark :-) 

Samt alt af Sine Plambech, der vel er en af de mest vidende forskere her i landet om netop det, og som har været inde over de to dokuer. 

http://www.sineplambech.com/tag/thailand/

 

Redigeret af Thai-fan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rent logisk burde enhver dansker have udleveret klippekort til thaiklinikker.

Som en anden skriver, kan man fint betragte det som ulandshjælp, vel og mærke hjælp, der batter og går direkte til de trængende og ikke til nogle bundkorrupte embedsmænd, der smile brede tandpastasmil, mens velmenende politikere holder deres skåltaler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 31 minutter siden:

Rent logisk burde enhver dansker have udleveret klippekort til thaiklinikker.

Som en anden skriver, kan man fint betragte det som ulandshjælp, vel og mærke hjælp, der batter og går direkte til de trængende og ikke til nogle bundkorrupte embedsmænd, der smile brede tandpastasmil, mens velmenende politikere holder deres skåltaler.

Nu er jeg ved at vænne mig til at tage dine indlæg med noget der ligner et ton salt. ;) 

For jeg kan næsten ikke forestille mig at du mener at modtagere af U-lands hjælp skal prostituere sig for at få det?

Besøg på thai klinikker er præcis ligesom besøg på andre klinikker, et forretningsmæssigt forhold hvor der købes/sælges en ydelse og det har intet med u-landshjælp at gøre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...