Hop til indhold
Den lille hårde

Thaier uden arbejdstilladelse

Recommended Posts

Bear skrev, for 43 minutter siden:

For jeg kan næsten ikke forestille mig at du mener at modtagere af U-lands hjælp skal prostituere sig for at få det?

Besøg på thai klinikker er præcis ligesom besøg på andre klinikker, et forretningsmæssigt forhold hvor der købes/sælges en ydelse og det har intet med u-landshjælp at gøre. 

Kald det, hvad du vil. Faktum er, at penge tjent på massage og prostitution her i DK gør en forskel for fattige mennesker andre steder på kloden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 5 minutter siden:

Kald det, hvad du vil. Faktum er, at penge tjent på massage og prostitution her i DK gør en forskel for fattige mennesker andre steder på kloden.

Det samme gør penge tjent sort af underbetalte illegale arbejdere i Europa og USA.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 49 minutter siden:

Det samme gør penge tjent sort af underbetalte illegale arbejdere i Europa og USA.

Ja, og netop derfor bør vi have en nuanceret, fordomsfri tilgang til disse spørgsmål. 

Og frem for alt droppe vores bedrevidende og i virkeligheden dybt reducerende attitude til de kvinder, det handler om, og i stedet respektere dem for det, de i langt de fleste tilfælde er, nemlig stærke, modige kvinder, som har truffet svære, men ikke desto mindre rationelle valg, og som ved, hvad de har gang i.

Og så synes jeg, vi skulle gemme de forsimplende sort-hvide udsagn til EG's politiske forum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, 1 time siden:

Ja, og netop derfor bør vi have en nuanceret, fordomsfri tilgang til disse spørgsmål. 

Og frem for alt droppe vores bedrevidende og i virkeligheden dybt reducerende attitude til de kvinder, det handler om, og i stedet respektere dem for det, de i langt de fleste tilfælde er, nemlig stærke, modige kvinder, som har truffet svære, men ikke desto mindre rationelle valg, og som ved, hvad de har gang i.

Og så synes jeg, vi skulle gemme de forsimplende sort-hvide udsagn til EG's politiske forum.

Fremragende indlæg. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 21 timer siden:

Nu er jeg ved at vænne mig til at tage dine indlæg med noget der ligner et ton salt. ;) 

For jeg kan næsten ikke forestille mig at du mener at modtagere af U-lands hjælp skal prostituere sig for at få det?

Besøg på thai klinikker er præcis ligesom besøg på andre klinikker, et forretningsmæssigt forhold hvor der købes/sælges en ydelse og det har intet med u-landshjælp at gøre. 

Erstat "udviklingsbistand" med "remitter" (træls anglicisme, beklager, men kender ikke lige et dansk ord), så er det vel ret præcist ramt. hvad Onslow skriver. 

Som Sine Plambech skriver: Der er to slags familier i den landsby, hun besøgte: Dem med døtre udenlands og dem uden. Dem med havde alt andet lige bedre og flottere huse. 

 

NB: Det er selvfølgelig ikke ALTID penge fra klinikker. Men på den anden side kan man ikke anskue thaier, der tager udenlands for at arbejde som GP helt separat fra thaier, der tager udenlands med alle mulige andre formål (ægteskab, arbejde eller en kombo). Motiverne er i mange tilfælde de samme: Penge til familien og en selv. 

Redigeret af Thai-fan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thai-fan skrev, for 2 timer siden:

Erstat "udviklingsbistand" med "remitter" (træls anglicisme, beklager, men kender ikke lige et dansk ord), så er det vel ret præcist ramt. hvad Onslow skriver. 

Som Sine Plambech skriver: Der er to slags familier i den landsby, hun besøgte: Dem med døtre udenlands og dem uden. Dem med havde alt andet lige bedre og flottere huse. 

Så tanken om at familierne presser deres døtre til at tage "udenlands" ligger vel lige for?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 4 timer siden:

Så tanken om at familierne presser deres døtre til at tage "udenlands" ligger vel lige for?

 

Tja ... Ser jeg på de thaikvinder, som indgår i min egen bekendtskabskreds, ser jeg ved gud ingen, der er blevet presset ud i noget som helst, som de ikke selv har været fuldt ud indforstået med. Og det selv om de ernærer sig / har ernæret sig ved lidt af hvert ...

Skulle de på et eller andet tidspunkt have følt et pres (og det har de jo nok; det er jo trods alt ikke sådan, at thaikvinder bare fra naturens side synes, at et arbejde i HJ-branchen i farang-land er verdens fedeste ting) tror jeg langt snarere, det har været et indre pres, end et pres lagt på dem af andre. Thaikvinder har en ufattelig stærk følelse af pligt og ansvar overfor familien (især forældrene). I denne sammenhæng er deres egen lykke underordnet. Det er noget kulturelt.   

Men hvor er det egentlig, du vil hen med dine indspark, Bear? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Den lille hårde skrev, den 1/5/2018 at 18:27:

Derfor bør skat også have mere fokus om have razziaer på disse steder.

F.eks. i Vejle er der mange piger der er her 3 måneder hjemme 3 måneder og så videre, de er her for at tjene penge til bordelmutter og sig selv. 
 

Skat gør intet, men skiver du en 1000 for meget på din selvangivelse så skal du bare se.

Den person du omtaler er en datter, en søster, en kvinde eller pige som forsøger på ringeste vilkår at forbedre sine levevilkår for hende selv og ikke mindst sin familie. Selvfølgelig er hun i landet for at tjene penge til sig selv. Ville du arbejde for andre humanistiske organisationer hvis din levevis selv kunne bruge overskuddet? 

Men, at overskuddet går til bordelmutter ( en stor del ) i 3 mdr. før pigen sendes hjem som brugt maskine i bordelmuttersfabrik og ny sendes herop, der skal målrettet arbejdes hårdt. Du kan ikke anklage en thaipige for manglende udfyldelse af selvangivelsen, det kan kun være hende / dem der tjener på andres elendige levevilkår. 

Jeg kender godt til SKAT og hvis SKAT kan bevise jeg har glemt et beløb må de bevise det, og selvfølgelig er vi enige i der skal betales SKAT alt med måde for SKAT har også deres mindreværdskomplekser i systemet som magtmisbruges uheldigt. Jeg er ligeglad med småpenge som alligevel bliver beslaglagt ved deres kontrol og som desværre påvirker den forkerte pige med rutefly tilbage mens bordelmutter går fri og tjener delikat på næste pige i fabrikken.

Jeg tror faktisk den almen dansker er ligeglad med pigen når det vigtigere at belyse piben i kransekagen, så som Danske Bank og Nordea der sender massevis skattepenge i ly og sætter sig i samme stilling som bordelmutter ved at pengekneppe små fisk. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...