Hop til indhold
Rejsenetværk

I køber sex og I tror konen er jer tro

Er det ok at konen eller kæresten er utro, når I køber sex  

144 medlemmer har stemt

  1. 1. Er det ok at konen eller kæresten er utro, når I køber sex

    • Er det ok at konen eller kæresten er utro, når I køber sex Ja
      113
    • Er det ok at konen eller kæresten er utro, når I køber sex Nej
      31


Recommended Posts

Det er et meget godt spørgsmål, som dog har været oppe at vende før. 

Og med risiko for at være en af dem som nogle (Miker ;) ) vil kalde dobbeltmoralsk, så er jeg en af dem der har stemt på at det ikke er OK for min kone at være utro. 

Og jeg vil gerne uddybe det lidt. De få gange jeg går til GP'er er det for at dække et helt specifikt seksuelt behov, (for at få noget fremmed om jeg så må sige). Hvis jeg kunne lokke min kone med til gruppesex, tre- eller firkanter tror jeg ikke at jeg overhovedet ville have behovet. Men det er noget som hun helt klart har meldt ud at det vil hun ikke. Og samtidig kender jeg hende godt nok til at vide at hun vil ikke være i stand til at skille sex fra følelser, så med andre ord, hvis hun gik ud og var utro, så ville det være hele pakken som hun gik efter, dvs en mand der både dækkede seksuelle som følelsesmæssige behov. Hun ville simpelthen være nødt til at være forelsket i ham for at kunne gøre det. Og det er i min optik der hvor utroskaben virkelig opstår. 

 

Jeg er godt klar over at min kone ikke ser sådan på det, hun ville helt sikkert mene at GP besøg er fuldt ud lige så meget utroskab som en affære. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm..På Facebook-grupper får kvinder andre kvinder til at kontakte deres partner, for at teste om han vil være hende utro..og hvor loyal han er..

"Lokkedue søges. Sidst i 20’erne, start 30’erne. Lettere buttet. Mørkt hår."

Der er flere andre grupper derinde..

"Dicks before Chicks’ og ’Hækleklubben Eksklusiv’ og flere andre..

Er det ikke en form for skråplan..?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-19-kvinder-tester-deres-maend-med-lokkeduer

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Midtj skrev, den 25/2/2018 at 02:02:

Hvis mænd er mere utro end kvinder. Hvem er de så utro med? 

 

Jeg tænker at mange af de utro mænd stadig er i skabet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest FrokostUartig

... i sin tid var jeg utro - ikke med en mand men med mænd.. 

En emotionel kobling lå ikke til mig men min indre slutty adfærd/glæde ved sex - blev relanceret.

Mænd er skønne - hvorfor begrænse sig til en ?

Og kvinder er præcis lige så slemme, som mænd er - ubetinget. Det er bare meget ilde set at være grådig og altfortærende, derfor holder vi det som regel for os selv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 3 timer siden:

Hmm..På Facebook-grupper får kvinder andre kvinder til at kontakte deres partner, for at teste om han vil være hende utro..og hvor loyal han er..

"Lokkedue søges. Sidst i 20’erne, start 30’erne. Lettere buttet. Mørkt hår."

Der er flere andre grupper derinde..

"Dicks before Chicks’ og ’Hækleklubben Eksklusiv’ og flere andre..

Er det ikke en form for skråplan..?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-19-kvinder-tester-deres-maend-med-lokkeduer

 

 

Selvfølgelig er det et skråplan. Udover at det viser, at man har svært ved at stole på sine partner, så har det nok også den bivirkning af den slags udvikler mere mistillid og frygt for utroskab. Specielt frygten for utroskab kan jo ødelægge selv de mest stærke forhold.  I stedet for at skabe falsk tryghed ved f.eks at tjekke partneren sms´er m.v. burde man arbejde mere med sig selv og sin frygt og utryghed. 

i et sundt forhold, er det ikke noget man tænker dybere over, man ved at det kan ske, men det er ikke mere forstyrende end at man også ved, at nogen mennesker bliver dræbt i trafikken, andre bliver ramt af kræft osv.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fornemmer, at der er sket et skred i folks bevidsthed ang. det, at holde sig til en partner. I hvert fald, hvis man er der, hvor man 'siger' ja, vi er kærester, men ikke bor sammen. Som der jo er mange der i dag ikke gør af mange forskellige grunde. Det er ligesom 'man' liiiiige skal se, om der mon ikke er noget bedre rundt om hjørnet. Ikke vil afskære sig nogle muligheder. Og det gælder også for kvinder. Sæt der var en som lige var lidt kønnere (set fra mandens perspektiv), havde et lidt federe job/var mere gavmild og god til at forkæle en (set fra kvindens perspektiv), var lidt bedre i sengen - kort sagt een, som var et marginalt bedre match. Et ord, er ikke et ord, som det var i gamle dage. Folk shopper rundt og knalder til højre og venstre og derfor er det fænomen, som ppd skriver om opstået. Som kvinde (og ej heller mand, tænker jeg), er man interesseret i at blive tage røven på bigtime af en, som man troede, man skulle satse på og opbygge noget seriøst med. Hvad tænker i, er jeg helt galt på den? Det er bare den fornemmelse jeg har. og det er kun blevet værre over de seneste 3-4 års tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
2hotQ skrev, for 2 timer siden:

Jeg fornemmer, at der er sket et skred i folks bevidsthed ang. det, at holde sig til en partner. I hvert fald, hvis man er der, hvor man 'siger' ja, vi er kærester, men ikke bor sammen. Som der jo er mange der i dag ikke gør af mange forskellige grunde. Det er ligesom 'man' liiiiige skal se, om der mon ikke er noget bedre rundt om hjørnet. Ikke vil afskære sig nogle muligheder. Og det gælder også for kvinder. Sæt der var en som lige var lidt kønnere (set fra mandens perspektiv), havde et lidt federe job/var mere gavmild og god til at forkæle en (set fra kvindens perspektiv), var lidt bedre i sengen - kort sagt een, som var et marginalt bedre match. Et ord, er ikke et ord, som det var i gamle dage. Folk shopper rundt og knalder til højre og venstre og derfor er det fænomen, som ppd skriver om opstået. Som kvinde (og ej heller mand, tænker jeg), er man interesseret i at blive tage røven på bigtime af en, som man troede, man skulle satse på og opbygge noget seriøst med. Hvad tænker i, er jeg helt galt på den? Det er bare den fornemmelse jeg har. og det er kun blevet værre over de seneste 3-4 års tid.

Jeg tænker du er lidt galt på den, omkring årsagen.  Utroskab handler primært om seksuel tilfredsstillelse, seksuel forandring/spænding m.v. Og for andre benyttes utroskab som en flugt fra virkeligheden.En slags selvforkælelse når man måske nok hellere skulle få gjort noget ved eventuelle problemer eller kedsomhed  Det er ikke mit indtryk at man vurdere partner potentiale, som du er inde på.  Det gør man nok mere i dating-verdenen inden man bliver enige om et forhold.

Selv i gamle dage var et troskabsløfte ikke ensbetydende med at utroskab ikke forekom.  Jeg tror ikke nødvendigvis der er sket et skred i udbredelsen af utroskab. Jeg tror tilgengæld at specielt på medier hvor man kan være anonym er der flere og flere der vælger at fortæle ærligt hvis de har været eller er deres partner utro. For år tilbage var der nok ikke samme åbenhed.

Om det er godt eller skidt skal jeg ikke vurdere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 21 timer siden:

Utroskab handler primært om seksuel tilfredsstillelse, seksuel forandring/spænding m.v.

@2hotQ og @TheVoice

Uha, ja, det er den gamle diskussion om, om man kan være ikke-monogam af væsen og gemyt, og samtidig være et ordentligt menneske ...
Og hvordan man fungerer med det, især da hvis man er i et forhold ...
Det har diverse moralfilosoffer og religiøse autoriteter skændtes om i tusindvis af år, så jeg tror næppe vi kan finde et svar ...
Det er da een af grundene til, at jeg selv ikke rigtig er gået 'all in' for at finde en partner ... jeg er ikke helt 'fin i kanten' på det punkt ... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, hun kan da flå gigoloer ned fra alle hylder for min skyld. For mig personligt er utroskab ikke defineret af en fysisk handling, men snarere af motivet og følelserne der er involveret. Det springende punkt er helt klart, om der er dybere romantiske følelser involveret eller ej.
Min egen samvittighed er ren, selvom jeg har forlystet mig med skønne kvinder mod betaling nu og da - for det har været rent fysisk begrundede eventyr. Det har aldrig påvirket min lyst eller kærlighed til min partner. Og har hun gjort noget i samme stil, så er det helt cool med mig. Ingen af os ved noget om den andens "eventyr" og det er nok også det bedste  -  i hvert fald så længe begge parter er "utro" på samme niveau, rent emotionelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Angath

For mig er utroskab når man lever sammen med en kvinde og den anden vej rundt, noget jeg personligt nok ikke kunne leve med. Jeg ved godt en del mennesker, lever fint med swinger tendenser osv. Men jeg har det bedst, når begge parter er tro mod hinanden. Er jeg gammeldags? Måske !

Jeg vil allerførst godt slå fast, at jeg er single. Hvilket jeg har været i rigtig mange år, stort set hele mit liv. Aldrig været gift. Jeg har haft et par affærer, ganske kort i mit omtumlende liv, men har faktisk først rigtig begyndt, at have rigtig meget sex da jeg begyndte på købesex. 

Måske er det rigtigt, hvis jeg siger at jeg ikke har forstand på, det med utroskab mellem ægtefæller eller faste kærester. Det kan der være noget i. Men jeg har det sådan, at hvis jeg skulle gå hen og blive gift. Ville jeg bestemt beslutte, at være tro. Men jeg må indrømme én ting. Nemlig at ud fra det jeg hører fra mine kollegaer der er gift. Kan det være svært. Specielt når ægteskabet her stået på i en år række. Så daler sex livet, inden for ægteskabet. På sin vis, kan jeg godt sætte mig ind, i at parterne måske finder en affære eller lign.

Jeg har f.eks. en kollega jeg snakker rigtig meget med, når han omtaler sin kone er det "den dumme kælling". Han har også sagt, at det ikke altid er lige fedt, at ha sex med konen, og ligge og hugge i det samme hul, år efter år.

Da jeg er single og aldrig har været gift, undrer jeg mig lidt. Men kan på sin vis, godt sætte mig lidt ind i det. Det er sgu bare ærgeligt, at det skal være sådan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været gift et par gange, men pga af mit sexdrive har jeg valgt at være single, og bor nu alene og nyder livet.

Det er snart noget tid siden jeg har besøgt en GP, da jeg har et par veninder jeg hygger mig med i ny og næ. Den ene er gift.:huh: Så på den front er jeg yderst tilfredsstillet.

Der er ikke meget forskel på mit single liv end da jeg var gift. Der knaldede jeg også rundt mens fruen derhjemme var udvidende. Selvom hun var villig til at gøre alt jeg bad om i sengen, så var det åbenbart ikke nok. Det kick og adrenalin jeg fik ved at besøge en anden kvinde/GP kunne jeg ikke være foruden.  Jeg er 100% sikker på at hun var mig tro, og hvis hun havde fortalt mig at hun havde en affære, så havde jeg kunne tilgive det. (Havde jeg noget valg:huh:) Dog ville jeg aldrig kunne finde på at fortælle hende om min fritidsinteresse. På grundlag af det, har jeg valgt at være single.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Utro betyder for mig, at man gør noget, som går imod det, som er den fælles forståelse/aftale der er mellem 2 mennesker i et forhold. Jeg tror, at det er de færreste, som har en aftaler med konen om, at de kan "banke pikken op i alle byens luddere".  

Ergo ..... Er begge parter indforstået = ingen utroskab.

..............Er begge pater ikke indforstået = utroskab

Så kan man naturligvis diskuterer, om et bj, SM etc. er utroskab eller om vi tænker på den juridiske definition (penetration). Det er for mig underordnet. Alle ved om deres bedre halvdel har det med købesex, med at han knalder sekteræren til juleforkosten eller en lang affære hvor han har børn med elskerinden.

Ultimativt handler det om, at man ikke er mand/kvinde nok til at stå på mål for, at man både ønsker at blæse og have mel i munden. Værre er det, at man vælger at bedrage det menneske, som man er tættest på. 

Redigeret af Liverpool

Del dette indlæg


Link til indlæg
Angath skrev, den 28/3/2018 at 09:26:

For mig er utroskab når man lever sammen med en kvinde og den anden vej rundt, noget jeg personligt nok ikke kunne leve med. Jeg ved godt en del mennesker, lever fint med swinger tendenser osv. Men jeg har det bedst, når begge parter er tro mod hinanden. Er jeg gammeldags? Måske !

Jeg vil allerførst godt slå fast, at jeg er single. Hvilket jeg har været i rigtig mange år, stort set hele mit liv. Aldrig været gift. Jeg har haft et par affærer, ganske kort i mit omtumlende liv, men har faktisk først rigtig begyndt, at have rigtig meget sex da jeg begyndte på købesex. 

Måske er det rigtigt, hvis jeg siger at jeg ikke har forstand på, det med utroskab mellem ægtefæller eller faste kærester. Det kan der være noget i. Men jeg har det sådan, at hvis jeg skulle gå hen og blive gift. Ville jeg bestemt beslutte, at være tro. Men jeg må indrømme én ting. Nemlig at ud fra det jeg hører fra mine kollegaer der er gift. Kan det være svært. Specielt når ægteskabet her stået på i en år række. Så daler sex livet, inden for ægteskabet. På sin vis, kan jeg godt sætte mig ind, i at parterne måske finder en affære eller lign.

Jeg har f.eks. en kollega jeg snakker rigtig meget med, når han omtaler sin kone er det "den dumme kælling". Han har også sagt, at det ikke altid er lige fedt, at ha sex med konen, og ligge og hugge i det samme hul, år efter år.

Da jeg er single og aldrig har været gift, undrer jeg mig lidt. Men kan på sin vis, godt sætte mig lidt ind i det. Det er sgu bare ærgeligt, at det skal være sådan.

Din kollega mangler tydeligvis al respekt for sin kone og sig selv. Hvis han respekterede sig selv, så var han ikke blevet sammen med konen. Ingen burde omtale sin partner sådan.

Jeg kan ikke se, at din sølle kollega, på nogen måde kan anvendes, som et argument for andet, end at han burde være single, og således aldrig ville kunne begå utroskab. At der findes idioter, dumme svin eller andet skrald, er på igen måde et argument for at utroskab kan undskyldes. Faktisk vil jeg finde det underligt, hvis en person med en så udtalt mangel på respekt, vil kunne leve i et velfungerende forhold. Du burde ikke tillægge din kollega den store vægt. At et forhold ikke fungerer, undskylder på ingen måde utroskab, med mindre der opnås en fælles forståelse for dette. Utroskab er utroskab. Din ven er et skvat, når han ikke ikke forlader konen, eller forsøger at undskylde sin utroskab. 

 

For at blive i diskussionen om utroskab, sexdrive. og dig Well så findes der også piger med et højt sexdrive, så det er vel blot et spørgsmål, at du scorer en sådan pige. Alternativt må du finde en pige, som du lave en aftale med, der giver dig mulighed for at udlever din seksualitet. At bedrage en anden person er sølle imo. Så hellere være single, som du har valgt at være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, den 27/3/2018 at 23:50:

@2hotQ og @TheVoice

Uha, ja, det er den gamle diskussion om, om man kan være ikke-monogam af væsen og gemyt, og samtidig være et ordentligt menneske ...
Og hvordan man fungerer med det, især da hvis man er i et forhold ...
Det har diverse moralfilosoffer og religiøse autoriteter skændtes om i tusindvis af år, så jeg tror næppe vi kan finde et svar ...
Det er da een af grundene til, at jeg selv ikke rigtig er gået 'all in' for at finde en partner ... jeg er ikke helt 'fin i kanten' på det punkt ... ;)

Det er vel ikke særlig svært. Vær single eller aftal et åbent forhold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg er ret sikker på konen er tro, og tænker da også mig selv som utro når jeg besøger en gp. Sagen er bare den ( uden at gå i detaljer), at jeg får noget andet end hjemme, mere feminint, Kinky og frækt. Også skønt at snakke med en gp om seksuellitet og 1000 andre ting hvis kemien er tilstede. Selvom det er et professionelt forhold, kan der sagtens være følelser involveret ved det rigtige match;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liverpool skrev, for 21 timer siden:

Det er vel ikke særlig svært. Vær single eller aftal et åbent forhold.

Det er jeg enig med dig i.
Men jeg tror IKKE flertallet ude i Villa-Danmark giver dig ret.

 

MrX skrev, for 11 timer siden:

Også skønt at snakke med en gp om seksuellitet og 1000 andre ting hvis kemien er tilstede. Selvom det er et professionelt forhold, kan der sagtens være følelser involveret ved det rigtige match;)

Jep .. jeg er helt enig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 41 minutter siden:

Det er jeg enig med dig i.
Men jeg tror IKKE flertallet ude i Villa-Danmark giver dig ret.

 

Jep .. jeg er helt enig!

Flertallet interesserer mig ikke(ikke et.angreb på sn reven, men blot en afklaring af mit standpunkt) Jeg interesserer mig for hvem jeg er, og hvem min bedre halvdel er som mennesker.

Andre folks moral i deres valg af partner rager mig en høstblomst. Af samme grund  gider jeg sjældent bruge tid på folks utroskab. Det er alene en sag mellem de 2 i forholdet, hvor håbløse partnervalg tit gør at de er selvforskyldt.

Redigeret af Liverpool

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liverpool skrev, for 23 timer siden:

Det er vel ikke særlig svært. Vær single eller aftal et åbent forhold.

Hvis verdenen var så let/simpel var utroskab nok ikke så udbredt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 minut siden:

Hvis verdenen var så let/simpel var utroskab nok ikke så udbredt. 

Du har ret. Så simpel er det ikke. Nogle mennesker foretrækker af egoistiske grunde at bedrage det menneske som burde stå dem nærmest efter Deres børn. Alt andet er selvretfærdigene undskyldninger i relation til utroskab

 

Kan du komme med en anden forklaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liverpool skrev, for 1 minut siden:

Du har ret. Så simpel er det ikke. Nogle mennesker foretrækker af egoistiske grunde at bedrage det menneske som burde stå dem nærmest efter Deres børn. Alt andet er selvretfærdigene undskyldninger i relation til utroskab

 

Kan du komme med en anden forklaring.

Jeg er helt enig i, at når man skærer helt ind til benet, så handler det jo om, at den ene part af rent egoistiske grunde vælger at brude en aftale.

Hvis du så læser tråden "Jeg er blevet en bedre mand efter GP" fremgår det jo tydeligt at mange dels har et problem med at få defineret hvad utroskab er, samt af en del forsøger at finde grunde/årsager til at retfærdiggøre sine handlinger.   Noget tyder ihvertfald på, at det for rigtig mange er svært at holde deres troskabsløfte, også selv om de egentligt har et fint og velfungerende forhold. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 31 minutter siden:

Jeg er helt enig i, at når man skærer helt ind til benet, så handler det jo om, at den ene part af rent egoistiske grunde vælger at brude en aftale.

Hvis du så læser tråden "Jeg er blevet en bedre mand efter GP" fremgår det jo tydeligt at mange dels har et problem med at få defineret hvad utroskab er, samt af en del forsøger at finde grunde/årsager til at retfærdiggøre sine handlinger.   Noget tyder ihvertfald på, at det for rigtig mange er svært at holde deres troskabsløfte, også selv om de egentligt har et fint og velfungerende forhold. 

Det er helt cool. Jeg er ikke ude i et moralsk angreb på dig. Det vedkommer ikke jeg. Det er dit liv. Det er mellem dig og konen. Personligt er jeg et liberalt menneske (ellers ville jeg nok ikke være herinde) der mener at folk skal være frie til at få det meste ud af deres liv. I den forbi dele kan man lade sig styre af f.eks.normer og værdier (som og kan varierer fra menneske til menneske)

 

Som et liberalt menneske er det op til det enkelte individ at være tro mod sig selv.

 

Jeg forholder mig alene til trådstarten som gik på, om købesex er utroskab. Her er det jeg blot siger, at med mindre det er aftalt med konen der hjemme, så er det utroskab imo. Alt andet er ynkelig undskyldninger.

Redigeret af Liverpool

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liverpool skrev, for 2 minutter siden:

Det er helt cool. Jeg er ikke ude i et moralsk angreb på dig. Det vedkommer ikke jeg. Det er dit liv. Det er mellem dig og konen. Personligt er jeg et liberalt menneske (ellers ville jeg nok ikke være herinde) der mener at folk skal være frie til at få det meste ud af deres liv. I den forbi dele kan man lade sig styre af f.eks.normer og værdier (som og kan varierer fra menneske til menneske)

Jeg forholder mig alene til trådstarten som gik på, om købesex er utroskab. Her er det jeg blot siger, at med mindre det er aftalt med konen der hjemme, så er det utroskab imo. Alt andet er ynkelig undskyldninger.

Jeg er hverken gift eller bor sammen med en kvinde, så for mit vedkommende læser jeg ikke dine indlæg som et moralsk angreb på mig. Jeg prøver blot at udtale mig generelt baseret på hvad man kan læse sig til samt hvad andre siger og gør.  For mit eget vedkommende er vi vist rimelige enige omkring def. af utroskab samt at gør man det, må man selv tage ansvar og eventuelle konsekvenser, snarere end at forsøge at komme med en helvedes mange undskyldninger/forklaringer. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liverpool skrev, for 11 timer siden:

Flertallet interesserer mig ikke(ikke et.angreb på sn reven, men blot en afklaring af mit standpunkt) Jeg interesserer mig for hvem jeg er, og hvem min bedre halvdel er som mennesker.

Jeg manglede en blinke-smiley i mit indlæg  ... :)

Ang. utroskab, så er definitionen helt klar, iflg. den store danske ordbog:
"At have et seksuelt forhold til een eller flere andre end sin faste partner"
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=utro

Det vil sige, man er utro, også hvis man har en 'aftale'
Og man er også utro, hvis man praktiserer polyamory ...

Og så bliver spørgsmålet i stedet:
"Er det altid moralsk forkasteligt at være utro" .. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...