Hop til indhold
gently

Hedomax.COM er oppe igen!

Recommended Posts

Webmaster på hedomax.com er kommet med en slags forklaring her til aften. Det lover ikke godt. Det er tydeligt at hans ASP ikke kører ordentligt på den nye server. I øvrigt ligner siden umiddelbart en indlæst backup pr. 31/10-2011, der i forvejen indeholdt læssevis af forældet og forkert information. Anstændigvis bør manden have en chance for at gøre siden brugbar men vi skal nok ikke have de helt store forventninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vil jeg lige prøve at samle op på hvad alle i brugere har skrevet i løbet af dagen. Men først kan jeg da lige fortælle at der nu ligger et indlæg på Hedomax.com, fra webmasteren hvor han forklare grunden til den lange nedetid.

Endelig skal det ikke glemmes at en væsentlig forudsætning for den succes som som .net har opnået på meget kort tid beror på at admin startede op i Hedomax navnet, som har 5 års succes bag sig, som var og er stærkt savnet.

Der er ingen tvivl om at succesen for Hedomax.net er hjulpet rigtig godt på vej af at vi har benyttet Hedomax navnet, som i forvejen er et stærkt brand.

Hvorfor ikke bare gå sammen på lige vilkår og evt. videreudvikle derfra?

Der ender vi ud i problemet som jeg også har skrevet lidt om tidligere, at vi arbejder med to vidt forskellige teknologier. Jeg har minimal erfaringer med ASP, som Hedomax.com bygger på samt Microsoft serversystemer som siden er hosted på. De erfaringer jeg har mig, ligger helt tilbage i slut 90'erne, og er derfor meget forældet. Man kan sådan lidt sat på spidsen sige, at vi taler to forskellige sprog, webmasteren for Hedomax.com russisk mens jeg taler kinesisk. Fælles for os begge er at den andens koder, er mere eller mindre volapyk for os.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg gerne havde lavet et samarbejde omkring at opbygge et bedre Hedomax, til glæde for alle brugerne. Men for at det ville kunne lade sig gøre, ville den ene af os skulle bruge ufattelig mange timer på at sætte sig ind i den andens teknologi.

Sammenligningerne mellem det nye og det gamle Hedomax er ikke saglige. Det gamle Hedomax skal sikkert "justeres" lidt inden det hele kører optimalt. Desuden kan man ikke uden videre sammenligne et gammelt forum med mange brugere og mange indlæg med et helt nyt med få brugere og få indlæg. .net køre godt og hurtigt nu fordi alt er nyt og småt, men den sande kvalitet viser sig først over nogle år.

Naturligvis skal det gamle Hedomax.com justeres på, for at det kommer til at køre perfekt. Da webmasteren samtidig også skal sætte sig ind i hvordan han bedst konfigurere sin server, tager det naturligvis noget tid. Men mon hastigheden på siden bliver forbedret væsenligt over den næste uges tid.

Hedomax.net er selvfølgelig ikke så tungt, som et forum med mange år på bagen. Dog har jeg i forevejen et setup der sagtens kan håndtere mange brugere, så jeg mener ikke det ville blive noget problem med tiden. I forvejen håndtere jeg i gennemsnit 300.000 daglige besøgende, samlet set på de forskellige hjemmesider jeg driver. Ligeledes har jeg tidligere drevet et forum, der da jeg solgte det, havde lige over 120.000 registrerede brugere, knap 5 mio indlæg og omkring 45.000 daglige besøgende.

Webmaster på hedomax.com er kommet med en slags forklaring her til aften. Det lover ikke godt. Det er tydeligt at hans ASP ikke kører ordentligt på den nye server. I øvrigt ligner siden umiddelbart en indlæst backup pr. 31/10-2011, der i forvejen indeholdt læssevis af forældet og forkert information. Anstændigvis bør manden have en chance for at gøre siden brugbar men vi skal nok ikke have de helt store forventninger.

Den 31/10-2011 var datoen hvor Hedomax.com forsvandt offline :) Men jeg håber da han får klaret de små problemer der er med serveren lige nu, inden for den nærmeste fremtid.

Jeg har endnu ikke hørt mere fra webmasteren fra Hedomax.com, men jeg går ud fra han har travlt med arbejdet med Hedomax.com, og først får så lidt mere tid i løbet af weekenden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige et link til Webmasters forklaring:

Hedomax nede

http://www.hedomax.com/forum/da/forum_p ... domax-nede

Som jeg forstår det har han et hostings problem, men er det ikke noget som webmaster for .net kunne hjælpe ham med uanset programmeringssproget på sitet?

Jeg håber virkelig at de to får talt sammen, for en eller anden udmelding om et etableret samarbejde, tror jeg vil styrke tilliden til .com fremadrettet.

Han har haft for store problemer på egen hånd hidtil, også før dette store nedbrud. Og igen, vælger .net at skifte navn og bygge videre på egen kapacitet og organisation, er der næppe plads til for .com, igen at opleve tilsvarende driftproblemer som hidtil.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg forstår det har han et hostings problem, men er det ikke noget som webmaster for .net kunne hjælpe ham med uanset programmeringssproget på sitet?

Desværre er det ikke noget jeg kan hjælpe ham med, den teknologi han benytter sig af (ASP), benytter sig af oprativsystemet Microsoft Windows. Den teknologi som denne side benytter sig af (PHP), benytter sig af oprativsystemet Linux. Der er meget stor forskel på disse to systemer, og jeg har desværre ingen erfaringer med opsætning af et Microsoft Windows serversystem. Desværre er det heller ikke muligt at drive Hedomax.com på et Linux baseret serversystem, ellers havde jeg gerne hjulpet ham med hostingen af denne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Admin hos .com skriver følgende interessante statement:

"Løsningen blev en dedikeret server, som desværre både er langt dyrere og langt mere tidskrævende da det hele nu er gør-det-selv. Et webhotel er uendeligt meget lettere men desværre kun for små sites."

Vi har kørt debatter om delvis bruger betaling på .com på et langt tidligere tidspunkt end nu, hvor jeg argumenterede for muligheden af betalings profiler sideløbender med fortsættende gratis profiler, hvilket konsekvent blev afvist, både af ejer og brugere.

Uanset asp eller Linux, er det vel tilfældet at der kommer et tidspunkt hvor gratis hosting, skifter til betaling, og er dette mon ikke standard hosting information, hvornår max for gratis nås, og skift til betaling er nødvendigt - altså noget man kan forholde sig til i tide, når man selv får så megen trafik og aktivitet at grænsen for gratis overskrides.

Longman har her på .net været inde på Pay Pal donationer, mon ikke der skal indtægter til både for .net og .com, hvis et community med en trafik og aktivitet, som den .com var nået op på, skal have dækket sine driftudgifter, enten via bidrag fra brugerne eller fra reklamer/måske en kombination?

Uanset hele det sammenfald af uheldige omstændigheder som admin.com nu forklarer sig med, der forekommer det mig, at det i de foregående måneder, kunne have været en mulighed at .com havde oprettet et simpelt statisk site, hvor den forklaring, som han nu er kommet med, kunne læses - denne kunne have indholdt en brugbar kontaktadresse.

Man kunne så være blevet ledt til dette midlertidige site, når man søgte på Hedomax.com - så havde vi i det mindste fået en forklaring langt tidligere, og han kunne have holdt os opdateret undervejs.

Jeg er en del gange stødt på sådanne drift meddelelser, som andre sites har været istand til at opretholde/oprette, under nedetid og nedbrud.

Men nu hvor .net har været oppe i ca 3 uger, er .com igen på nettet, nu med den forklaring, vi har savnet i 3 måneder, der synes at være en sammenhæng - gid .net på en eller anden måde fortsætter sammen med .com, ikke mindst som en styrkelse af den fremtidige kommunikation med brugerne af et fortsættende .com

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset asp eller Linux, er det vel tilfældet at der kommer et tidspunkt hvor gratis hosting, skifter til betaling, og er dette mon ikke standard hosting information, hvornår max for gratis nås, og skift til betaling er nødvendigt - altså noget man kan forholde sig til i tide, når man selv får så megen trafik og aktivitet at grænsen for gratis overskrides.

Jeg er helt sikker på det ikke var en gratis hosting løsning Hedomax.com kørte på førhen, det var et betalt webhotel, som sikker heller ikke har været helt billigt. Problemet med et webhotel er, at der lejer man en hvis mængde plads på en webserver. Derudover deler man serverens resurser med ofte mange andre webhotel kunder, nogle gange helt op til 1000 andre kunder.

Når så en hjemmeside når en hvis størrelse som Hedomax.com er, kræver den efterhånden så mange resurser fra serveren, at de andre webhotel kunder på samme server oplever de får dårligere kvalitet. Derfor ser man ofte hosting udbydere, opsiger en som kunde hvis man begynder at tage for mange resurser, eller kræver man flytter siden til en dedikeret serverløsning.

Longman har her på .net været inde på Pay Pal donationer, mon ikke der skal indtægter til både for .net og .com, hvis et community med en trafik og aktivitet, som den .com var nået op på, skal have dækket sine driftudgifter, enten via bidrag fra brugerne eller fra reklamer/måske en kombination?

Der er mange måder man kan skabe indtægter på for et community. En af dem kunne ganske rigtigt være via donationer på PayPal. Desværre sker der ofte det, at lige i starten når brugerne får muligheden for at donere penge, er der masser der melder sig. Men ganske kort tid efter, har største delen af brugerne glemt muligheden igen.

Der er naturligvis også metoden med at have bannere på hjemmesiden, selvom der sikker er en del brugere der gerne udgik disse.

Endelig igen er der muligheden for at lave en form for betalings medlemskab, hvor brugeren f.eks. kunne få nogle ekstra fordele frem for de andre brugere. Dette kunne evt. kombineres med banner reklamer, så betalende medlemmer ikke fik vist reklamer osv.

Slutteligt for at tage min egen idé til hvordan jeg ville have skaffet lidt indtægter, var med udviklingen af en ny vejviser. Hvor jeg ville lade de forskellige klinikker der er listet, kunne tilkøbe sig nogle fordele for et mindre beløb. Dette kunne f.eks. være at købe en fremhævet annonce eller top annonce.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det som jeg godt kunne tænke mig, var hvis et .net eller et .com kunne udvikle sig til et community, hvor klinikker og piger kunne få maksimal gratis eksponering, mod at de skilte sig ud ved at tilbyde priser, arrangementer og rammer omkring købesex, der max kunne fremme at flest mulige af sitets brugere søgte mod netop deres sted og deres piger.

Det kunne så være gratis at have en profil på sitet, men for at kunne blive bruger af branchens gode tilbud til os, skulle det koste en beskeden sum, sådan at sælgers bidrag er det gode tilbud, der gør det værd at betale for at bruge sitet, mens købers bidrag er profil bruger betaling.

På den måde kunne sitet, klinikker, piger og kunder sammen arbejde for, at få udvalgte steder oplever at de for en minimail udgift oplever at langt flere mænd samler sig om at forbruge deres penge hos dem, modsat at de spreder deres forbrug enkeltvis på et utal af steder/piger, der bruger store summer på annoncering, for at hver af os mænd skal vælge at besøge netop dem.

Nu ved jeg godt at det netop er "Gratis", der får mange til at bruge et site som dette, hvorfor at det også er pigerne/klinikkerne der skal komme med de tilbud, for at kunne bruge sitet gratis, der gør at nok mænd vil betale lidt for at bruge sitet, til at det virkelig kan få værdi for branchen at målrette gratis markedsføring til mange betalende bruger profiler.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

VL

Gimel

Hedox

Hedomax.net (evt. alternativt navn)

Hedomax.com

5 forums primært for os kunder om massagebranchen. Det er for mange. Man risikerer at få 5 hel- eller halvdøde forums. Det er risikoen.

Hedomax.com havde udviklet sig til at være forummet, hvor der var mest aktivitet inden siden lukkede ned. Sådan som jeg ser det, er problemet jo blot om man har tillid til at siden kan køre tilfredsstillende og om siden så rent faktisk vil køre tilfredsstillende. Jeg tror det vil gå hurtigere og nemmere at få Hedomax.com op på fordums styrke, hvis siden fungerer optimalt kontra at Hedomax.net skal oprette et nyt site med et nyt navn og så nå op på Hedomax.coms styrke med tiden. Hedomax.com har en historie og et navn - begge skabt gennem mange mange år og som de fleste af os her har været med til at skabe. Det er jeg en anelse forbeholden overfor bare at kaste på gulvet.

Omvendt kan Hedomax.net evt i form af et andet navn også have muligheden for med tiden at skabe sig en god historie og navn, men det bliver i konkurrence med 4 andre boards, og i konkurrence med det eksisterende Hedomax.com som jo nok også i alle tilfælde vil have nogle aktive brugere. En sådan konkurrence havde Hedomax.com ikke.

Uagtet at jeg om nogen har været træt af Hedomax.coms nedetid, og jeg forgæves forsøgte at få forklaring herpå om nedetiden, og at jeg også havde 1 ubesvaret mail liggende hos webmaster på Hedomax.com, så har han via sit indlæg og også nu via en besvaret mail til mig, givet udtryk for, at han agter at køre Hedomax.com videre og agter at løse de problemer han har haft med siden samt givet en fornuftig forklaring på nedetiden. Igen så ender vi tilbage ved ordet "tillid". Han har trods alt kørt siden i rigtig mange år men succesen var mere end hostingen af siden ville/kunne klare til sidst. Det siger Administrator fra Hedomax.com så, at det problem arbejdes der på at få løst.

Omvendt er Hedomax.net jo også kommet godt fra start dog uden et konkurrende Hedomax.com, og Hedomax.net har en Administrator der har styr på at få en sådan hjemmeside til at fungere.

Så personligt for mig så er det med Hedomax.net og Hedomax.com en anelse mere nuanceret end som så. Jeg synes der er flere forhold at tage in mente. For mig er sagen ikke sort/hvid.

Endelig kan jeg forstå at Administrator fra Hedomax.net og Hedomax.com er i en dialog om nogle forskellige ting, og det bliver selvfølgelig rigtig interessant at høre, hvad denne dialog medfører, når de har snakket færdig. Om muligt var det jo ønskeværdigt, at der blev fundet en løsning de 2 ejere imellem. Det er min opfattelse, at de begge to er nogle meget fornuftige og oprigtige mennesker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes hedomax.COM har et enormt troværdighedsproblem.

Sitet hedomax.COM forsvandt fra den ene dag til den anden, uden at nogen kunne forklare, hvad der var sket.

Hvis sitet havde haft en intention om at vende tilbage igen, kunne man godt have forventet, at de havde sat en midlertidig side op med en besked i stil med:

/ ------------------------------------------ \

Sitet er nede.

Vi beklager.

Der bliver arbejdet på sagen.

Vi regner med at være oppe igen xx.xx.2011

\ ------------------------------------------ /

eller noget i den stil.

Det gjorde de ikke.

Så var der en initiativrig person, der oprettede et hedomax.NET

Og alting virkede (og virker) super godt.

Og pludselig ud af den blå luft kommer hedomax.COM igen på banen, men for hvor længe?

Det nye hedomax.NET kører bedre, end hedomax.COM gjorde op til det forsvandt.

Forhåbentlig fortsætter hedomax.NET i sin nuværende form.

Hedomax.COM må så se om de kan kæmpe sig tilbage igen, eller om sitets berettigelse er gået tabt med den upålidelighed, de har udvist.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, hvordan forener man det bedste af alle verdener?

Som ung og ret uerfaren it-bruger var jeg nok den sidste i hele kongeriget, der naivt nok i sluthalvfemserne købte et PC-anlæg med analoge porte.

Det betød, kort fortalt, at jeg ret hurtigt var dybt forældet! Jeg trak dog pinen ud, og så længe udstyret fungerede rimeligt, var der ingen grund til at udskifte eller innovere. Det var nemlig et stort skridt, der krævede en del omlægningsarbejde, og derfor tøvede jeg.

Men efter 4-5 år fungerede anlægget dårligere og dårligere i en mere USB-agtig verden, og flere ting blev direkte ubrugelige. da man ikke længere kunne opdatere. Nye tider var på vej.

Jeg måtte så til sidst bide i det sure æble og på alle punkter opgradere, selvom det kostede utrolig mange (gratis) arbejdstimer at nå så vidt.

Samme problemstilling synes mig nu at være gældende i spørgsmålet com/net:

Ville det være en ide at satse på det fremadrettede?

For mig synes tingene (ret mig, hvis jeg tager fejl) at være, at vi har et gammelt, hæderkronet forum med stor erfaring/prestige samt et helt nyt forum med det tekniske i væsentlig bedre orden.

Så spørger jeg (som tidligere), hvorfor de to fora ikke kan finde sammen?

Svaret fra adm.net er stort set, at han ikke kan finde ud af det (helt i orden for mig), mens coms svar er mere uklart. Det er vist noget med at overføre gamle filer til noget nyt og kompatibelt.

Personligt mener jeg, at filer ældre end et år er uinteressante. ”Branchen” er flygtig, og pigerne ryger ud og ind hurtigere, end vi kan nå at skifte skjorte, og nye steder dukker op i takt med at gamle lukker. Oplysninger/anmeldelser af specifikke steder forældes således hurtigt. Ganske som min gamle PC.

Derfor mener jeg, at de fleste oplysninger på det gamle com nok kan undværes!

Hvorfor så ikke, spørger jeg, slette alt det gamle com-l… ældre end – f.eks – et år og gå ind i en ny platform/tidsalder?

Jeg er sikker på, at et com/net ville fungere fint.

Er adm net og adm com villige til at tage skridtet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis nu admin for .net og .com finder sammen om at gå videre sammen, kan vi så gå skridtet videre og spørge om vi brugere i et eller andet forskelligt omfang kan inddrages mere aktivt i videreudviklingen, og driften af et fortsættende site?

Det være som økonomisk bidragende i det små, men hvor mange giver lidt, som måske et lille netværk der mødes i det virkelige liv med admins fra tid til anden, for at sparre om hvilke tiltag der til stadighed kan forbedre sitet.

Selvfølgelig i første række under forudsætning af at admins ønsker vores medvirken, på sådan vis, dernæst under forudsætning af at der er egnede interesserede brugere der gerne vil.

Selv deltager jeg gerne IRL i ideudvikling, forudsat at det er geografisk muligt at mødes, og man måtte ønske min medvirken. Gennem tiden har der utvivlsomt bag nogle af de anonyme nicks gemt sig nogle ressourcepersoner, der vil kunne komme et fortsættende Hedomax til gavn, hvis de kan/vil medvirke mere aktivt hertil.

Jo flere med gode ideer, der medvirker gratis, des bedre kan et fortsættende Hedomax blive for færrest mulige ressourcer.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt mener jeg, at filer ældre end et år er uinteressante. ”Branchen” er flygtig, og pigerne ryger ud og ind hurtigere, end vi kan nå at skifte skjorte, og nye steder dukker op i takt med at gamle lukker. Oplysninger/anmeldelser af specifikke steder forældes således hurtigt.

Borende X har i mine øjne en væsentlig pointe. Det er min oplevelse, specielt indenfor Thai-miljøet, at det er ganske få steder, hvor man kan være "sikker" på en gennemgående standard over tid. Anmeldelser efter en vis dato er også i min verden aldeles ubrugelige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er også aldeles enig med Borende X.

Når jeg blader tilbage i .com's "gamle" indlæg og artikler og stridigheder, så virker de fleste meget uaktuelle og i grunden ligegyldige.

Med en evt. overflytning af de bedste og stadigt aktuelle indlæg til .net, og en udbygning af sitet, er jeg stærkt tilbøjelig til at vælge dette.

Hedomax.com

The best fucking guide there was

/Bergi

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest pedeped

"Hedomax.com

The best fucking guide there was"

Bergi, der har du så sandelig ret.

Før var jeg tilbøjelig til at mene "is", men har konstateret at allerede nu er indlæggene faktisk forældede, i alt fald hvad anmeldelser angår.

Des foruden mener jeg .com var blevet ret håbløs i en opdeling i uendeligt mange fora og under-fora, hvor .net i mine øjne er mere tilpas. Det ultimative rod hvad fora angår er VL, og det ultimative i den anden retning er Gimel. Des foruden er VL og Gimel håbløst administrerede på hver sin måde, og jeg må indrømme at jeg ikke har meget til overs for .com's admin's måde at behandle brugerne på. Så jeg ville sige, lad .net's admin ændre navnet og kør videre og lad siden udvikle sig. Så kan .com's admin bevise om han er til noget. Om Rejsenetværk så har ret i at man måske på sigt skal oprette en eller anden form for betaling er så en anden sag, intet opstår af intet, undtagen lommeuld, og det er der nok af i de andre fora...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Der ligger faktisk stadig "guldkorn/anmeldelser" om aktive piger i branchen i såvel Venuslogens arkiver som i Hedomax.coms arkiver, og som stadigvæk har en vis informationsværdi for os kunder. Men desuagtet er jeg enig i, at det ikke er arkiverne, der er det mest vigtige. Det er hvad der bringes til boards'ene af nye indlæg, der er det mest vigtige.

Og 5 boards er alt for mange. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Jeg tror stadigvæk på, at kunne hedomax.net og hedomax.com samles i et board ville vi få det bedste resultat. Hvis resultatet af at Hedomax.com har været nede i 3 måneder bliver at der i stedet for "bare" at være Hedomax, nu også er 2 andre boards, så vi er oppe på 5 boards i alt, så er jeg ikke et sekundt i tvivl om, at vi får 5 halv- eller heldøde boards. Det er da også til at leve med, men det er ikke det optimale, synes jeg. Det optmale er at samle kræfterne i et godt Hedomax.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ser det, kan der nok findes 5 communities formelt set, men i praksis fandtes der blot 2 seriøse alternativer til hinanden, og det var Venuslogen.dk, og Hedomax.com

Gimel er, var og kommer sandsynligvis ikke i en klasse, så den har nogen som helst betydning, for hvilket community, langt flertallet kommer til at foretrække.

Mit bud er også at Hedox.dk aldrig får et ben til jorden, hvis .net, og eller .com fortsætter.

I praksis kommer nichen dansksproget om købesex, sandsynligvis fortsættende til kun at bestå af VL og enten .net eller .com

Min formodning er at .com kommer til at tabe til et fortsættende .net. Bare se hvordan aktiviteten er forblevet på .net, og at det fortsættende er på .net dialogen om fremtiden føres med dennes admin.

Hele trafikken på .net har nu kunnet konstatere at .com er på igen, og at dennes admin nu har forklaret sig, men der sker intet derovre.

Jeg mener fortsat at .com og .net bør gå sammen fremadrettet, men som jeg ser det vil vi tabe en meget værdifuld ressource, hvis vi mister admin for .net.

Det handler om hvem vi tror på kan håndtere fremtiden, det er der grund til at tro .net kan, .com kan det nok sammen med .net, men desværre giver han alt mulig grund til at, vi er en del der ikke tiltror ham at kunne det på egen hånd.

Hedomax.com havde nogle kvaliteter i kraft af et frirum til at profilere events og steder, der hos andre ville blive betragtet som reklame der skulle betales for, vi derfor havde lejlighed til at udvikle en nytænkning og debat i forum, der gik på tværs af køber og sælger, og som derfor var en af flere gode grunde til at .com de seneste ca 2 år oplevede en massiv fremgang.

Alt dette har admin for .net kunnet følge, og mekanismerne er ikke tabt med .com, men vil kunne samles op og videreføres af .net i et tæt parløb med brugerne. Admin for .com sidder til gengæld med alle erfaringerne på godt og ondt gennem 5 år, som han vil kunne styrke et fortsættende .net/.com, sammen med admin for .net

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Ja og nej Rejsenetværk. Tag et eksempel som thai-massage Århus. Der findes nye dug-friske forskellige anmeldelser af dette på 3 forskellige boards. Gimel har overlevet i snart 10 år på trods af en "skør ejer", og der produceres også på dette forum efterlysninger og anmeldelser, godt nok ikke så mange, men de er der dog. Så jeg er ikke nødvendigvis sikker på du har helt ret, men det er jo også blot gisninger om fremtiden vi begge har kommet med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Luke

Det handler ikke blot om hvem der kan generere hvor meget nyt indhold i forum, men også om karakteren og kvaliteten af det indhold der genereres i forum. Her skilte VL og Hedomax sig ud på det meget værdifulde parameter, at de skribenter der skrev de bedste og mest læseværdige indlæg i forum, de prioriterede nævne communities, og tror jeg, de vil fortsættende gøre det hos Hedomax og på VL.

Der er simpelthen så stor forskel i kvalitet, at det gør øvrige sites, nærmest irrelevante i sammenligning. Med admin for .net, har vi samtidig fået en admin der næppe tillader de konflikter, jeg beklageligvis selv var en del af på .com - mindre fordi vi selv vil kunne styre det ( tror og håber jeg at jeg/vi kan på .net ), men fordi at vi ikke skal regne med at vi får lov, og godt sådan.

Men et parameter var jeg et aktiv på på .com, mine rejseberetninger, dem vil jeg prioritere, men der kommer ikke mange af dem fremover, men jeg vil forsøge at samle op på dem der kan og vil bidrage med egne beretninger, sådan at vi sammen kan bidrage til at det udgør et selvsrtændigt aktiv på sitet.

Særligt ved at prøve på at arrangere fællesture, motivere andre til at gøre det - håber her at få den mest berejste bruger Nille med, lykkes det, kan det blive stort.

Herudover handler det om at nytænke, produktudvikle sitet i en tæt innovativ dynamisk proces mellem brugere og admin. Det spændende er de resultater admin selv har nævnt undervejs, for andre af hans projekter, hvilke kunne det være interessant at vide, men det er samtidig forståeligt, hvis admin ikke kan eller vil komme nærmere ind herpå - men gode reference lyder der til at være tale om.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Nu er bedømmelse af kvalitet en subjektiv vurdering ! Men vi to kan da godt blive enige om, at du har ret i at kvaliteten af indlæggene på Gimel var af lavere standard generelt betragtet (!!) end de var på Hedomax.com og VL og indtil videre også Hedomax.net.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Der har nu været lidt aktivitet derovre, men efter at have været nede i 3 mdr., så kommer siden ikke tilbage til fordums styrke sådan bare lige. Der er jo både folk, der har "glemt stedet", stadig tror siden er nede, ikke vil skrive der mere eller har fundet andre "græsgange" såsom gimel, hedox, hedomax.net eller VL hvor de måske udelukkende kun vil skrive.

Kigger man under aktive brugere på siden, er der er dog en del der læser med derovre på .com.

Men forsvinder en side i 3 mdr. vender siden ikke bare uden videre tilbage til hvordan det så ud inden den forsvandt. Det koster at forsvinde i 3 mdr, ingen tvivl om det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, og så er det herovre på net, det sner: Sært nok foregår hele debatten om com på net.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Icemand

god stil af admin her på denne side ,jeg skal ingen steder ,det her fungere bare ,godt gået

Del dette indlæg


Link til indlæg

I skrivende stund, har jeg forsøgt at komme på .com i 14 minutter uden at det er lykkedes, og siden dens opstart igen, har jeg oplevet at den kører langsomt, når jeg forsøger at navigere rundt på sitet - hvad er jeres oplevelse af samme?

Er det overhovedet tidssvarende løsninger .com kører med, eller er det måske tilfældet at hans platform simpelthen ikke rækker til nutidens krav til et fortsættende Hedomax?

Jeg håber virkelig at admin for .net er i positiv dialog med admin for .com, og det er mit håb at, hvis de er, det fører til noget godt for dem begge, brugerne og et fortsættende Hedomax.

Hvis ikke ja, så har vi brug for .net fortsættende under andet navn.

Synes ikke at admin for net skal sætte udviklingen af .net på standby i afvente af situationens afklaring, men blot samtidig med, fortsætte udviklingen af .net i tæt dialog med brugerne omkring deres/vores ønsker til forbedringer af sitet.

Han har vist at det kan han, og at han rykker, når han er i gang.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

For lge at komme med en status meddelse, så kan jeg fortælle at webmasteren for Hedomax.com og jeg selv har været i lidt dialog omkring han skulle overtage de indlæg her er skrevet på Hedomax.net.

Jeg er så i gang med at prøve og skrive et script der kan konventere de indlæg, til den database opsætning som Hedomax.com køre med, dette tager lidt tid at få lavet, og om det lykkes kan jeg endnu ikke sige. Desværre blev jeg lige et døgns tid forsinket, da jeg var så uheldig at strande 18 timer ufrivilligt i en luft. Hvis ikke det lykkes, har vi diskuteret at manuelt overføre alle de tråde her fra, ind på Hedomax.com. Vi er dog en smule i tidspres, da webmasteren for Hedomax.com på lørdag tager på fire ugers ferie.

Der er umiddelbart ingen planer om jeg skal indgå i et samarbejde med webmasteren for Hedomax.com, omkring viderudviklingen af denne. Dette skyldtes bl.a. at vi ikke arbejder med samme teknologier, hvilket lidt umuliggøre arbejdet.

Hvad grunden til at man lige nu ikke kan komme ind på Hedomax.com, lige i øjeblikket er, ved jeg ikke. Men jeg vil lige prøve at kontakte webmasteren på mail, for at få en status.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...